• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”

Завершена

104 380.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 09.10.2025 22:26 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 64246906750b43e6aa68c8c4ba8ef495
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-09-016461-a.c1
Назва: щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
ГІМНАЗІЄЮ № 14 ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) 09 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”» (№ ID: UA-2025-10-09-016461-a) (далі – Закупівля). Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Уляни Комарницької. Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне: За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які: а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника; б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення Замовником у Розділі № 3 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для учасників» Додатку № 1 до тендерної документації («Порядок постачання товару (електричної енергії)») вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності за міжнародними стандартами (система менеджменту якості, система управління щодо протидії корупції, система екологічного менеджменту, інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності, система керування інформаційною безпекою) шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 37001:2016, ISO 14001:2015, ISO 27001:2022 (або їх еквівалентів чи сертифікатів, що є більш новою версією), виданих на ім’я учасника процедури закупівлі, чинних на дату подання пропозиції, сфера дії яких повинна охоплювати діяльність із постачання електричної енергії, не має нормативного підґрунтя, не передбачена жодним актом чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а також не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі, у зв’язку з чим створює необґрунтовані перешкоди для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі, порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей, а також статей 5, 16 і 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень. Отже, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника процедури закупівлі.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.10.2025 16:19
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ", Повна Наталя 380684594204 Povna.Natalia@ecu.gov.ua https://ecu.gov.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0af55a9bf37f4e0c8495609852745d3d
Заголовок пункту скарги: щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ГІМНАЗІЄЮ № 14 ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) 09 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”» (№ ID: UA-2025-10-09-016461-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Уляни Комарницької. Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення Замовником у Розділі № 3 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для учасників» Додатку № 1 до тендерної документації («Порядок постачання товару (електричної енергії)») вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності за міжнародними стандартами (система менеджменту якості, система управління щодо протидії корупції, система екологічного менеджменту, інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності, система керування інформаційною безпекою) шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 37001:2016, ISO 14001:2015, ISO 27001:2022 (або їх еквівалентів чи сертифікатів, що є більш новою версією), виданих на ім’я учасника процедури закупівлі, чинних на дату подання пропозиції, сфера дії яких повинна охоплювати діяльність із постачання електричної енергії, не має нормативного підґрунтя, не передбачена жодним актом чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а також не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі, у зв’язку з чим створює необґрунтовані перешкоди для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі, порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей, а також статей 5, 16 і 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень.
Отже, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження