• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївського ліцею №3 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 30 днів назад

1 666 099.20 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.10.2025 18:52 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на незаконні дії Замовника щодо обрання переможцем ТОВ "СПАС" по процедурі закупівлі:«Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївського ліцею №3 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)»

Номер: 4503152b5aa1409091759109a72243b3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-015044-a.b3
Назва: Скарга на незаконні дії Замовника щодо обрання переможцем ТОВ "СПАС" по процедурі закупівлі:«Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївського ліцею №3 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2025 16:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.12.2025 19:16
Автор: ТОВ "ФЕНІКС ЮГ", Сірий Олександр Павлович 380675142591 feniksyg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0e07c35828fd4d5ab88ae2e26b322dda
Заголовок пункту скарги: Скарга на незаконні дії Замовника щодо обрання переможцем ТОВ "СПАС" по процедурі закупівлі:«Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївського ліцею №3 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ФЕНІКС ЮГ» не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «СПАС» з огляду на наступне.
1. Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей та в тендерній документації, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у цій тендерній документації.
Тендерна пропозиція обов’язково має містити наступні документи та інформацію:
- документи та інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначена в Додатках №№ 3, 3.1. та 3.2. до цієї тендерної документації.».
Пунктом 9 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку № 5 до тендерної документації вимагається, зокрема: «Ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: НАСТАНОВА з визначення вартості будівництва, з урахуванням змін (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281).
Кошторисна документація, розрахунки ціни пропозиції мають бути підтверджені наступними документами у складі тендерної пропозиції (електронні файли формату pdf та imd) сформованими за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізований з названим та ліцензований в Україні, (переможцем процедури закупівлі кошторисна документація надається на паперових носіях). Ціна пропозиції повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2);
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Дефектні акти (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1);
- Локальні кошториси (Додаток 1 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 2 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 3 до Настанови (пункти 3.11, 7.1.);
- Відомості ресурсів до локальних кошторисів на будівельні роботи (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21);
- Підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисна документація надана у форматі pdf має бути підписана уповноваженою особою учасника, з проставлянням печатки, а також містити підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника. Учасники повинні надати діючий сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, а також, в разі якщо це передбачено чинним законодавством, свідоцтво про підвищення кваліфікації.
Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до проектно-кошторисної документації середні розряди робіт можуть не співпадати з поданими кошторисними документами.
Кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами Замовником не сплачуються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт/послуг або зміну обсягів та складу робіт/послуг (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти відомості обсягів робіт та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) або складові розрахунку договірної ціни не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками або не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.».
Пунктом 1 Додатку № 3 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: НАСТАНОВА з визначення вартості будівництва, з урахуванням змін (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281).
Кошторисна документація, розрахунки ціни пропозиції мають бути підтверджені наступними документами у складі тендерної пропозиції (електронні файли формату pdf та imd) сформованими за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізований з названим та ліцензований в Україні, (переможцем процедури закупівлі кошторисна документація надається на паперових носіях). Ціна пропозиції повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2);
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Дефектні акти (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1);
- Локальні кошториси (Додаток 1 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 2 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 3 до Настанови (пункти 3.11, 7.1.);
- Відомості ресурсів до локальних кошторисів на будівельні роботи (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21);
- Підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисна документація надана у форматі pdf має бути підписана уповноваженою особою учасника, з проставлянням печатки, а також містити підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника. Учасники повинні надати діючий сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, а також, в разі якщо це передбачено чинним законодавством, свідоцтво про підвищення кваліфікації.
Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до проектно-кошторисної документації середні розряди робіт можуть не співпадати з поданими кошторисними документами.
Кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами Замовником не сплачуються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт/послуг або зміну обсягів та складу робіт/послуг (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти відомості обсягів робіт та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) або складові розрахунку договірної ціни не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками або не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.».
В Додатку 3.1 до тендерної документації міститься відомість обсягів робіт, в Додатку 3.2 до тендерної документації міститься відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ «СПАС» надано в складі тендерної пропозиції:
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 на Система пожежної сигналізації;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-04 на Пусконалагоджувальні роботи;
- дефектний акт на Система пожежної сигналізації;
- дефектний акт на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- дефектний акт на Пусконалагоджувальні роботи;
- договірна ціна;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Система пожежної сигналізації;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04 на Пусконалагоджувальні роботи;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03 на Придбання обладнання;
- підсумкова відомість ресурсів;
- пояснювальна записка.
Дефектний акт – це початковий документ, що підтверджує наявність пошкоджень (дефектів) та містить детальний перелік робіт і матеріалів, необхідних для його ремонту. Він є основою для подальшого складання кошторису, оскільки саме на його основі розраховуються обсяги робіт і вартість ремонту.
Зазначаємо, що форма дефектного акта передбачає зазначати найменування робіт і витрат.
В наданих Дефектному акті на Система пожежної сигналізації (39_ДЦ_ДФ_02-01-01) та Дефектному акті на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання (39_ДЦ_ДФ_02-01-02) містяться лише роботи без зазначення витрат (на матеріали), які передбачені розділом ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (Додаток 3.2 до тендерної документації).
Крім того, відсутній окремий Дефектний акт на придбання обладнання (витрати на придбання устаткування), який міститься у розділі IV «Устаткування» Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (Додаток 3.2 до тендерної документації).
Аналогічної позиції притримується комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своїх рішеннях: № 12236-р/пк-пз від 16.07.2024 року (п. 1) та № 12255-р/пк-пз від 16.07.2024 року (п. 1).
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «СПАС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
2. Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей та в тендерній документації, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у цій тендерній документації.
Тендерна пропозиція обов’язково має містити наступні документи та інформацію:
- документи та інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначена в Додатках №№ 3, 3.1. та 3.2. до цієї тендерної документації.».
Пунктом 9 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку № 5 до тендерної документації вимагається, зокрема: «Ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: НАСТАНОВА з визначення вартості будівництва, з урахуванням змін (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281).
Кошторисна документація, розрахунки ціни пропозиції мають бути підтверджені наступними документами у складі тендерної пропозиції (електронні файли формату pdf та imd) сформованими за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізований з названим та ліцензований в Україні, (переможцем процедури закупівлі кошторисна документація надається на паперових носіях). Ціна пропозиції повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2);
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Дефектні акти (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1);
- Локальні кошториси (Додаток 1 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 2 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 3 до Настанови (пункти 3.11, 7.1.);
- Відомості ресурсів до локальних кошторисів на будівельні роботи (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21);
- Підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисна документація надана у форматі pdf має бути підписана уповноваженою особою учасника, з проставлянням печатки, а також містити підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника. Учасники повинні надати діючий сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, а також, в разі якщо це передбачено чинним законодавством, свідоцтво про підвищення кваліфікації.
Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до проектно-кошторисної документації середні розряди робіт можуть не співпадати з поданими кошторисними документами.
Кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами Замовником не сплачуються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт/послуг або зміну обсягів та складу робіт/послуг (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти відомості обсягів робіт та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) або складові розрахунку договірної ціни не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками або не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.».
Пунктом 1 Додатку № 3 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: НАСТАНОВА з визначення вартості будівництва, з урахуванням змін (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281).
Кошторисна документація, розрахунки ціни пропозиції мають бути підтверджені наступними документами у складі тендерної пропозиції (електронні файли формату pdf та imd) сформованими за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізований з названим та ліцензований в Україні, (переможцем процедури закупівлі кошторисна документація надається на паперових носіях). Ціна пропозиції повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2);
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Дефектні акти (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1);
- Локальні кошториси (Додаток 1 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 2 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 3 до Настанови (пункти 3.11, 7.1.);
- Відомості ресурсів до локальних кошторисів на будівельні роботи (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21);
- Підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисна документація надана у форматі pdf має бути підписана уповноваженою особою учасника, з проставлянням печатки, а також містити підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника. Учасники повинні надати діючий сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, а також, в разі якщо це передбачено чинним законодавством, свідоцтво про підвищення кваліфікації.
Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до проектно-кошторисної документації середні розряди робіт можуть не співпадати з поданими кошторисними документами.
Кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами Замовником не сплачуються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт/послуг або зміну обсягів та складу робіт/послуг (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти відомості обсягів робіт та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) або складові розрахунку договірної ціни не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками або не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.».
В Додатку 3.1 міститься відомість обсягів робіт, в Додатку 3.2 міститься відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ «СПАС» надано в складі тендерної пропозиції:
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 на Система пожежної сигналізації;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-04 на Пусконалагоджувальні роботи;
- дефектний акт на Система пожежної сигналізації;
- дефектний акт на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- дефектний акт на Пусконалагоджувальні роботи;
- договірна ціна;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Система пожежної сигналізації;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Система оповіщення про пожежу. Система мовленнєвого оповіщення та напрямку евакуювання;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04 на Пусконалагоджувальні роботи;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03 на Придбання обладнання;
- підсумкова відомість ресурсів;
- пояснювальна записка.
В наданій ТОВ «СПАС» підсумковій відомості ресурсів зазначено:
«Середній розряд робіт – 4,2 розряд».
У відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, яка міститься в Додатку 3.2 до тендерної документації, встановлено:
«Середній розряд робіт – 4,1 розряд».
В технічному завданні зазначено, що відповідно до проектно – кошторисної документації середні розряди робіт можуть не співпадати з поданими кошторисними документами, але все рівно вони повинні співпадати з технічним завданням.
Отже, дані підсумкової відомості ресурсів не співпадають з даними підсумкової відомості ресурсів, які встановлені в технічному завданні.
Дана невідповідність порушує технологію надання послуг, а також несе суттєвий вплив на ціну тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СПАС» та призводить до її спотворення.
Підсумкова відомість ресурсів надана ТОВ «СПАС» містить зміну обсягів робіт/послуг, що не відповідає технічному завданню.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «СПАС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на переможця

Номер: fb1de62afdf54a5b81b9663e774bd997
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-015044-a.c2
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.11.2025 16:42
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.11.2025 14:41
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.11.2025 14:41
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6224e5cc68bb4626a743d2e689768ac3
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 2 до тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме:
- інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, про відсутність інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, що видана на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником, разом із файлом кваліфікованої електронної печатки уповноваженого органу, що має бути видана не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель. Перевіряється безпосередньо замовником самостійно, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим*.
*З 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану.
Таким чином у разі якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або, обмежать свою роботу, то інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів.
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що містить інформацію станом на дату не раніше дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Зазначений витяг надається щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, чи керівника учасника процедури закупівлі. Замовник здійснює перевірку достовірності витягу за допомогою QR-коду, розміщеного на витягу під написом «Перевірка достовірності», а також на сайті МВС за посиланням https://services.mvs.gov.ua/criminal-record-search. У випадку, коли здійснити перевірку достовірності витягу не вдається, тобто, перехід за QR-кодом неможливий, інформація про витяг за посиланням https://services.mvs.gov.ua/criminal-record-search відсутня, інформація, розміщена на сторінці внаслідок переходу за QR-кодом та за посиланням https://services.mvs.gov.ua/criminal-record-search не співпадає, то вважається, що переможець не підтвердив документально відсутність підстави для відхилення;
- довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 12 п. 47 Особливостей.

Відповідно до інформації, що розміщена на веб-порталі Уповноваженого орану ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» було визначено переможцем 5 листопада 202516:35 тому, 09 листопада 2025 був останнім днем для надання документів, передбачених додатком 2 до тендерної документації.
Варто звернути увагу, що учасником не було надано документи передбачені додатком 2 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» повинна бути відхилена як така, що переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №05/11/8-вс від 05.11.2025.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга в АМКУ на умови закупівлі

Номер: 69fa2b0613df41a3ab6fe3728ad67957
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-015044-a.b1
Назва: Скарга в АМКУ на умови закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 16:18
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.10.2025 15:19
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.10.2025 15:19
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3f25303fe9e14410b6f50b7527e4fb26
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 4.1. додатку 1 до тендерної документації: учасник для підтвердження обсягу річного доходу (виручки/чистого доходу) за 2024 рік повинен надати копії підтверджуючих документів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 4.1. додатку 1 до тендерної документації: учасник для підтвердження обсягу річного доходу (виручки/чистого доходу) за 2024 рік повинен надати копії підтверджуючих документів, засвідчених підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником), а саме:
- Баланс (форма №1)
- Звіт про фінансові результати (форма №2)
- Звіт про рух грошових коштів (форма №3)
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»
У разі якщо учасник є суб’єктом малого підприємства, для підтвердження наявності фінансової спроможності, учасник надає:
- Фінансові звіти суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1-м) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік;
- або Спрощеного фінансового звіту суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік.
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність"
Фізичні особи – підприємці надають копію податкової декларації за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді).
У випадку якщо Учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист – роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти.
Фінансова звітність учасника повинна підтверджувати, що обсяг річного доходу (виручки) становив не менше ніж 100% очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до п. 4.1. додатку 5 до тендерної документації: учасник для підтвердження обсягу річного доходу (виручки/чистого доходу) за 2024 рік повинен надати копії підтверджуючих документів, засвідчених підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником), а саме:
- Баланс (форма №1)
- Звіт про фінансові результати (форма №2)
- Звіт про рух грошових коштів (форма №3)
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»
У разі якщо учасник є суб’єктом малого підприємства, для підтвердження наявності фінансової спроможності, учасник надає:
- Фінансові звіти суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1-м) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік;
- або Спрощеного фінансового звіту суб’єкта малого підприємства в складі Балансу (форма №1) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за 2024 рік.
Форми документів встановлені Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність"
Фізичні особи – підприємці надають копію податкової декларації за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді).
У випадку якщо Учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист – роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти.
Фінансова звітність учасника повинна підтверджувати, що обсяг річного доходу (виручки) становив не менше ніж 90% очікуваної вартості предмета закупівлі.

У різних частинах тендерної документації вказано різні вимоги до учасників торгів в контексті підтвердження фінансової спроможності.
Умови тендерної документації не узгоджуються між собою. На підтвердження надаємо копію додатку 1 та додатку 5 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження