• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини для тролейбусів

Торги не відбулися

865 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.10.2025 14:59 - 13.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 7f7da90c707b4a929620d1e45b108a28
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-010209-a.b1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.10.2025 15:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.11.2025 17:34
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 22eafd4ef09c40e1832ab6eb2739c515
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 20.10.2025р. Замовником прийнято протокольне рішенні №179 про відхилення пропозиції учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО". Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Серед невідповідностей замовником зазначено:
Тендерна документація містить Посилання на конкретного виробника (Knorr Bremse та Wabco) які є необхідним, оскільки за основними характеристиками товар цієї компанії є таким, що оптимально відповідає потребам замовника: — за своїми технічними характеристиками; — за констркукційними параматрами від з-ду виробника тролейбусів ; — за габаритними розмірами Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції надав додаток 5 до тендерної документації «форма тендерної пропозиції» у якій за пунктами 2,6,15,19 та 21 запропонував аналоги до товару який необхідний замовнику, яких за своїми технічними характеристиками та конструкційними параметрами не відповідає потребі замовника.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
На вимогу пункту 5.1 Додатку 1:
Згідно вимог тендерної документації надання таблиці 1 підтверджує відповідність УСІХ технічних характеристик вказаних в Додатку 2 (в тому числі при наданні еквіваленту).
Скаржником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації надано таблицю 1 в документі Вих. № 25/1 від 11.10.2025:
Тим самим підтверджено всі технічні вимоги.
Щодо відхилення пропозиції через надання еквіваленту, то тендерна документація передбачає надання еквіваленту!
ЗАМОВНИК у Додатку 2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ зазначив посилання на конкретну торговельну марку, виробника, та у наступній вимогі у Додатку 1 пункт 5.2 тендерній документації передбачив можливість надання учасниками еквіваленту/аналогу, цитую вимогу Додатку 2:
5.2 - Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації.
На підставі вищенаведеного скаржник жодним чином не порушив вимоги тендерної документації Замовника, та запропонував товар який є еквівалентом аналогом в розумінні вимог тендерної документації Замовника.

Запропонований товар по позиціях № 2,6,15,19 та 21 відповідає усім наведеним технічним вимогам та характеристикам вказаних замовником в Додатку 2 в тому числі за своїми технічними характеристиками; за констркукційними параматрами від з-ду виробника тролейбусів ; за габаритними розмірами.

Скаржник наголошує, що Згідно з положеннями чинного законодавства України про публічні закупівлі, зокрема з урахуванням Порядку проведення відкритих торгів з особливостями, Замовник зобов’язаний розглянути еквівалент запропонованого товару. Це обумовлено принципами рівного ставлення до учасників, недискримінації, а також об’єктивності критеріїв оцінки пропозицій.
Замовник зобов’язаний об’єктивно оцінювати пропозиції учасників, включаючи еквіваленти, на основі критеріїв, зазначених у тендерній документації. Неприйняття еквіваленту без належного обґрунтування є порушенням принципів публічних закупівель і підставою для оскарження результатів торгів.
Відповідно до частини четвертої статті 23 цього Закону, у разі зазначення у тендерній документації посилання на конкретну торговельну марку, виробника або джерело походження, обов’язково має додаватися фраза "або еквівалент". Це забезпечує можливість учасників запропонувати товари, які відповідають або перевищують зазначені характеристики.

Замовником порушено основні принципи публічних закупівель:
Принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
o Принципи відкритості, недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до всіх учасників зобов’язують Замовника об’єктивно оцінювати еквіваленти, що пропонуються.

Замовник зобов’язаний розглядати еквіваленти запропонованих товарів відповідно до вимог вищезазначених нормативно-правових актів та вимогам власної тендерної документації, зокрема Додатку 1.
Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження