-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_25Т-731_39510000-0 Вироби домашнього текстилю (Жалюзі)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 13 днів назад
638 135.18
UAH з ПДВ
Період оскарження:
07.10.2025 15:58 - 31.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
ТД містить дискримінаційні, неправомірні та незрозумілі вимоги. Замовник АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ". Сума 638 135 грн.
Номер:
4c097a3732814e0fb88c622f2eef4c8f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-07-012118-a.a1
Назва:
ТД містить дискримінаційні, неправомірні та незрозумілі вимоги. Замовник АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ". Сума 638 135 грн.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Козимир на умови ТД.pdf 08.10.2025 21:26
- Рішення від 15.07.2024 № 12143.pdf 08.10.2025 21:26
- Витяг Єдиний Податок Козимир 2024.pdf 08.10.2025 21:26
- Витяг ЄДР 01.06.2024.pdf 08.10.2025 21:26
- Скарга Козимир АМКУ Умови ТД КЕП.rar 08.10.2025 21:26
- Козимир Укргазвидобування ДогВидВідг.pdf 08.10.2025 21:26
- Скарга Козимир на умови ТД.docx 08.10.2025 21:26
- sign.p7s 08.10.2025 21:27
- рішення від 10.10.2025 №15353.pdf 10.10.2025 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2025 №15726.pdf 20.10.2025 12:41
- Рішення від 17.10.2025 №15726.pdf 21.10.2025 18:20
- Пояснення по суті скарги Ц_25Т-731.docx 14.10.2025 09:32
- Пояснення по суті скарги Ц_25Т-731_#306.3_13603-С.pdf 14.10.2025 09:32
- Протокол_601_ВТ_731_жалюзі_виконання рішення АМКУ_29.10.25.docx 29.10.2025 10:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2025 21:51
Дата розгляду скарги:
17.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2025 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.10.2025 18:20
Дата виконання рішення Замовником:
29.10.2025 10:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення № 15726-р/пк-пз від 17.10.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель і внесено зміни до тендерної документації та Оголошення про проведення відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, в процедурі відкритих торгів з особливостями «Ц_25Т-731_39510000-0 Вироби домашнього текстилю (Жалюзі)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-07-012118-a ‒ в частині видалення пунктів, які стосуються роз’яснення щодо участі Учасників-резидентів неплатників ПДВ.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b2cc754ac2bc4ec6890bf5a9d299a973
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна вимога:
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Неправомірна вимога:
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ.
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ.
×
-
Назва доказу:
Скарга Козимир на умови ТД.pdf
-
Повʼязаний документ:
Скарга Козимир на умови ТД.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу Комісію АМКУ зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
ec2d4f7ca6e443e1a5c305cf35075e1a
Тема запиту:
Пяснення по суті скарги UA-2025-10-07-012118-a.a1
Текст запиту:
Питання щодо участі Учасників-резидентів ‒ платників та неплатників ПДВ ‒ не врегульовано Законами та нормативними актами України, тому АТ «Укргазвидобування» задля створення недискримінаційних та рівних умов щодо участі у процедурах закупівлі вивчено питання та проаналізовано методику проведення закупівель іншими замовниками.
В ході вивчення цього питання встановлено, що єдиного підходу стосовно проведення процедур закупівель і участі в них платників та неплатників ПДВ не існує. Наразі наявна практика, що замовники, які є платниками ПДВ, оголошують закупівлі з очікуваною вартістю без ПДВ.
Проте вважаємо, що такий підхід суперечить нормам п. 18 Особливостей, де визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
- визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
В вищезазначеній імперативній нормативній вимозі встановлено, що ціна тендерної пропозиції учасника може бути перерахована лише в бік зменшення і законодавством не передбачено укладання договору з ціною, яка є вищою за ціну, визначену за результатами проведеного аукціону.
Якщо ж використовувати методику оголошення закупівлі з очікуваною вартістю без ПДВ, то в разі визначення переможцем учасника, який є платником ПДВ, та враховуючи те, що Замовник є платником ПДВ, предмет закупівлі є об’єктом оподаткування ПДВ, ціна договору повинна бути з ПДВ, що перевищуватиме на 20% цінову пропозицію учасника за результатами електронного аукціону.
Такі дії можуть з боку контролюючих органів розцінюватися як порушення вимог Закону та Особливостей, і призведуть до визнання договору нікчемним (пункт 21 Особливостей, стаття 43 Закону), а також відповідно до Статті 16414 «Порушення законодавства про закупівлі» Кодексу України про адміністративні правопорушення: у разі укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тому АТ «Укргазвидобування» вважає такий підхід неправомірним та таким, що порушує вимоги Закону та Особливостей.
Наступний підхід, яким користуються замовники щодо порядку врахування/неврахування замовником ПДВ при оцінці тендерних пропозицій учасників полягає в тому, що під час здійснення оцінки тендерних пропозицій учасників приймається методика порівняння повних відпускних цін учасників ‒ незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником. Проте і в такому підході є ряд недоліків, насамперед ‒ це те, що замовник, який є платником ПДВ, при оприлюдненні в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів зазначає очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням ПДВ.
При цьому, якщо Замовник вказав в оголошенні, що очікувана вартість закупівлі з ПДВ, то у подальшому електрона система закупівель самостійно відтворює задані параметри в протоколі розкриття тендерних пропозицій та інших документах, які формуються електронною системою автоматично. Відповідно до п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 11.06.2020 №1082, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Закупівля UA-2025-09-01-009453-a https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-09-01-009453-a: остаточна пропозиція ФОП КОЗИМИР ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА становить 471 225,00 грн З (!) ПДВ. При цьому Договір № 52/09-25 від 18 вересня 2025 за цією процедурою закупівлі з Фізичною особою-підприємицею ФОП КОЗИМИР ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА, укладено на суму 471 225,00 грн БЕЗ (!) ПДВ.
На цей час електронна система закупівель (ЕСЗ) не містить диференційованого підходу для подання та участі в електронних аукціонах Учасниками з різними податковими статусами, оскільки ЕСЗ не розрізняє: Учасник ‒ платник ПДВ чи неплатник ПДВ. Тому в Учасників-неплатників ПДВ навіть немає технічної можливості зазначати в електронних полях суму пропозиції без ПДВ, і ціна пропозиції учасника неплатника ПДВ в електронній системі закупівель буде зазначатися з ПДВ.
Будь-якого офіційного роз’яснення стосовно ситуації, якщо учасник неплатник ПДВ зазначив в електронній системі закупівель ціну з ПДВ, але її необхідно вважати ціною без ПДВ ‒ немає, тому самовільне тлумачення і укладення договору на ту ж суму, що визначена за результатами електронного аукціону, проте без ПДВ, є таким, що порушує норми Закону та Особливостей, оскільки умови договору про закупівлю не відповідають умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Також такий підхід є дискримінаційним стосовно учасників ‒ платників ПДВ, оскільки їх цінова пропозиція завідомо буде більша на 20%. І тоді вже платники ПДВ будуть тлумачити такі вимоги як дискримінаційні, тому що, в свою чергу, вони будуть вважати, що застосовується нерівнозначна методика оцінки.
Вважаємо, що цінові пропозиції з урахуванням ПДВ та без ПДВ не можуть бути порівнювані без приведення їх до єдиної методології формування.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження усіх визначених тендерною документацією документів відповідно до переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що зазначені в окремих додатках до цієї тендерної документації (далі – Перелік) в електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
Відповідно до пункту 4.8. розділу I Документації: «Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціна яких є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів».
Відповідно до пункту 1 розділу ІV Документації: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.
Єдиним критерієм оцінки згідно цієї процедури закупівлі є ціна. Питома вага цінового критерію – 100%.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг, та з урахуванням роз’яснень відповідно до п. 2, п. 3 розділу VІ цієї тендерної документації».
Документація готується Замовником як єдина для певного виду закупівлі. Участь в процедурі закупівлі можуть приймати як платники ПДВ, так і ті учасники, котрі не є такими платниками. Наперед неможливо передбачити ‒ суб’єкт господарювання з яким податковим статусом буде брати участь у процедурі закупівлі.
Тому з метою дотримання принципу, визначеного ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 8 Розділу І Тендерної документації: «Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурі відкритих торгів на рівних умовах (із урахуванням обмежень, визначених законодавством)» Замовником в п. 3 Розділу VІ «Додаткова інформація документації» надано роз’яснення щодо участі Учасників-резидентів неплатників ПДВ, а саме:
«У разі, якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі в електронному аукціоні учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою ціну тендерної пропозиції до рівних умов з іншими учасниками електронного аукціону – платниками ПДВ, а саме: ціна тендерної пропозиції повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель, для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ), так і вартість з ПДВ (20%).
1. При поданні тендерної пропозиції учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї ціни учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Ціною договору про закупівлю вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ».
Ця методика запропонована Замовником саме для того, щоб привести до рівних умов платників ПДВ та неплатників ПДВ, оскільки Замовник жодним чином не може вплинути на оцінку тендерних пропозицій внаслідок того, що така оцінка здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Таким чином, умова в п. 3 розділу VІ Документації встановлена, висновуючись із технічного функціоналу електронної системи закупівель та норм чинного законодавства, які не передбачають для замовників платників ПДВ можливість проведення закупівлі без ПДВ, оскільки в разі перемоги в торгах учасника-платника податку ПДВ договір необхідно буде збільшити на 20%, що не передбачено чинним законодавством України.
Внаслідок означеного, з метою уникнення спірних ситуацій між платниками податків з різними податковими статусами та розуміння щодо ціни пропозиції конкретного Учасника, за якою можливе подальше укладення договору про закупівлю, Замовником розроблено згадані вище положення тендерної документації. Зазначені положення тендерної документації є справедливими до всіх учасників з різними податковими статусами та викладені з метою приведення пропозицій Учасників – неплатників ПДВ до рівних умов оцінювання з іншими Учасниками електронного аукціону – платниками ПДВ.
До того ж, згідно із умовами тендерної документації, у разі якщо учасник - неплатник ПДВ стає переможцем процедури закупівлі, він оновлює свою цінову пропозицію (виключає ПДВ) та, відповідно, з таким учасником укладається договір за ціною без ПДВ. Тобто, такий учасник в кінцевому випадку все одно укладає договір без ПДВ, що повністю відповідає його податковому статусу та не призводить до порушення податкового законодавства.
З урахуванням всього вищенаведеного вважаємо, що вимоги тендерної документації розроблені Замовником з метою врегулювання цих спірних ситуацій та відповідно до норм чинного законодавства, а Скаржником не доведено, яким чином умови тендерної документації Замовника ставлять виключно учасників - платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ.
В закупівлях, які проводить АТ «Укргазвидобування», на рівних умовах приймають участь як платники ПДВ, так і неплатники ПДВ.
Окремо зазначається, що закупівлі, зазначені Скаржником:
UA-2025-09-22-013048-a
UA-2024-04-24-011866-a
UA-2024-05-07-000412-a
UA-2024-07-26-006970-a
UA-2021-03-30-001030-b ‒ не є об’єктом розгляду в цій Скарзі UA-2025-10-07-012118-a.a1.
При розгляді аналогічних скарг АМКУ в своїх рішеннях зазначає: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну тендерної пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
В свою чергу Замовник не погоджується з цим твердженням, оскільки вище зазначено обґрунтовану позицію Замовника та надано пояснення щодо визначення порядку участі Учасників-резидентів неплатників ПДВ з метою дотримання законодавчих норм.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що Скарга ФОП "КОЗИМИР Олена Олександрівна" (РНОКПП 2722924140) є безпідставною та необґрунтованою.
Дата опублікування:
14.10.2025 09:32