-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
2 517 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.10.2025 15:59 - 11.10.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС...:
08.12.2025 10:57 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможцяї
Номер:
c74483eeaf8c443bb41615053d2befbe
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-011009-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможцяї
Скарга:
Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2025-10-06-011009-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”(Скаржник);
ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
14.10.2025 року, за результатами проведення електронного аукціону, найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН».
17.10.2025 року Замовник протоколом №257 від 17.10.2025 відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» та протоколом №258 від 17.10.2025 визнав переможцем закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Згідно з п. 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відхиляючи тендерну пропозицію Замовник у протоколі №257 від 17.10.2025 зазначив, що пропозиція учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» є безпідставним та таким що порушує права та інтереси учасника.
Згідно вимог п.43 Особливостей: Якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно ч.9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник під час розгляду пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушив вимоги п. 43 Особливостей та ч.9 ст .26 Закону, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
1.
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовником було встановлено невідповідність у вигляді відсутності гарантійних листів від власників/орендарів партнерських АЗС. Така невідповідність не змінює предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, та підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель і лише після закінчення 24 годин продовжити розглядати тендерну пропозицію Скаржника з урахуванням виправлення або невиправлення учасником виявлених невідповідностей.
Замовник проігнорував цей обов’язок, чим грубо порушив права Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2.
Замовник, аргументує відхилення тендерної пропозиції Скаржника невідповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам Додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме:
Відповідність Товару повинна підтверджуватися поданням документів про відповідності на кожен вид пального у складі тендерної пропозиції Учасника , а саме:
- Сертифікатами відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»;
- Деклараціями відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
Документи про відповідність надаються на кожне найменування бензину автомобільного і мають бути чинними на дату їх подання.
Разом з документами про відповідність надаються зразки паспортів якості запропонованих видів пального.
Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
Відповідно до п. 31 ст.1 Закону: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.32 ст.1 Закону: тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
На виконання зазначеної в Додатку 1 вимоги Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано документи відповідності , а саме:
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 №UA.TR.081.0049-25 терміном дії з 21.04.2025 по 06.04.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 21.04.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 №UA.TR.138.017-25 терміном дії з 11.02.2025 по 02.02.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 11.02.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Бензин А-95-Євро5-Е5 №UA.ПР.004-25 терміном дії з 28.03.2025 по 27.03.2028 (Сертифікат _А-95-Євро5-Е5 (2).pdf) та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 28.03.2025р.( Декларація А-95-Євро5-Е5 (2).pdf).
Тобто, Скаржник виконав вимогу щодо подання документів про відповідність на кожне найменування пального, чинних на дату їх подання.
А також надав у складі своєї пропозиції зразки паспортів якості:
- Зразок паспорту якості №65 від 21.04.2025 (арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості № 14 від 11.02.2025(арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості №207 від 26.04.2025. (файл «Паспорт якості А-95 (3).pdf»).
Враховуючи те, що надані зразки документів не є документами що підтверджують якість запропонованого пального, а є лише зразками таких документів, то реквізити зазначених зразків слід вважати суто умовними.
В обґрунтування свого рішення про відхилення пропозиції Скаржника, Замовник посилається на те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам Додатку 1 до тендерної документації щодо подання документів відповідності, а саме: не надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 14.04.2025, на яку посилається паспорт якості №207 від 26 квітня 2025 року Бензин А-95-Євро5-Е5, ДСТУ 7687:2015, а також на відсутність на зразку паспорту якості №207 від 26 квітня 2025 року ідентифікаційного номеру призначеного органу з оцінки відповідності. Такі вимоги не були встановлені Додатком 1 до тендерної документації.
Як уже було зазначено вище, тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо подання паспорту якості, що підтверджують якість запропонованого пального. Вимогами тендерної документації встановлено вимогу надати ЗРАЗКИ паспортів якості, а отже їх реквізити є умовними та не можуть оцінюватись як документ якості з прив’язкою до конкретної партії товару або до документів відповідності.
Таким чином, Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав невідповідності абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника. Дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушують його права, законні інтереси та принципи закупівель такі як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 26, 29,31 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 43, 44 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація А-95-Євро5-Е5 (2).pdf 20.10.2025 14:53
- Паспорт якості А-95 (3).pdf 20.10.2025 14:53
- Сертифікат _А-95-Євро5-Е5 (2).pdf 20.10.2025 14:53
- Скарга_Пісочин СР відхилення.docx 20.10.2025 14:53
- Сертифікат, Паспорт, Декларація ДП-З (1).pdf 20.10.2025 14:53
- Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf 20.10.2025 14:53
- Скарга_Пісочин СР відхилення.pdf 20.10.2025 14:54
- sign.p7s 21.10.2025 14:33
- Рішення від 23.10.2025 №15965.pdf 23.10.2025 15:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.10.2025 №16370.pdf 03.11.2025 14:21
- Рішення від 31.10.2025 №16370.pdf 05.11.2025 14:22
- Пояснення.pdf 24.10.2025 18:20
- Пояснення.docx 24.10.2025 18:20
- Протокол.pdf 06.11.2025 11:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.10.2025 14:41
Дата розгляду скарги:
31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.10.2025 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.11.2025 14:23
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2025 11:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16370-р/пк-пз від 31.10.2025.
вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ФУЛ ФЬЮЖН" (код ЄДРПОУ:45153578).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f925364d22e94c34b0ec5e41002cc8db
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2025-10-06-011009-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”(Скаржник);
ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
14.10.2025 року, за результатами проведення електронного аукціону, найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН».
17.10.2025 року Замовник протоколом №257 від 17.10.2025 відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» та протоколом №258 від 17.10.2025 визнав переможцем закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» є безпідставним та таким що порушує права та інтереси учасника.
Згідно вимог п.43 Особливостей: Якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно ч.9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник під час розгляду пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушив вимоги п. 43 Особливостей та ч.9 ст .26 Закону, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
1.
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовником було встановлено невідповідність у вигляді відсутності гарантійних листів від власників/орендарів партнерських АЗС. Така невідповідність не змінює предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, та підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель і лише після закінчення 24 годин продовжити розглядати тендерну пропозицію Скаржника з урахуванням виправлення або невиправлення учасником виявлених невідповідностей.
Замовник проігнорував цей обов’язок, чим грубо порушив права Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2.
Замовник, аргументує відхилення тендерної пропозиції Скаржника невідповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам Додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме:
Відповідність Товару повинна підтверджуватися поданням документів про відповідності на кожен вид пального у складі тендерної пропозиції Учасника , а саме:
- Сертифікатами відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»;
- Деклараціями відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
Документи про відповідність надаються на кожне найменування бензину автомобільного і мають бути чинними на дату їх подання.
Разом з документами про відповідність надаються зразки паспортів якості запропонованих видів пального.
Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
Відповідно до п. 31 ст.1 Закону: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.32 ст.1 Закону: тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
На виконання зазначеної в Додатку 1 вимоги Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано документи відповідності , а саме:
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 №UA.TR.081.0049-25 терміном дії з 21.04.2025 по 06.04.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 21.04.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 №UA.TR.138.017-25 терміном дії з 11.02.2025 по 02.02.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 11.02.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Бензин А-95-Євро5-Е5 №UA.ПР.004-25 терміном дії з 28.03.2025 по 27.03.2028 (Сертифікат _А-95-Євро5-Е5 (2).pdf) та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 28.03.2025р.( Декларація А-95-Євро5-Е5 (2).pdf).
Тобто, Скаржник виконав вимогу щодо подання документів про відповідність на кожне найменування пального, чинних на дату їх подання.
А також надав у складі своєї пропозиції зразки паспортів якості:
- Зразок паспорту якості №65 від 21.04.2025 (арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості № 14 від 11.02.2025(арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості №207 від 26.04.2025. (файл «Паспорт якості А-95 (3).pdf»).
Враховуючи те, що надані зразки документів не є документами що підтверджують якість запропонованого пального, а є лише зразками таких документів, то реквізити зазначених зразків слід вважати суто умовними.
В обґрунтування свого рішення про відхилення пропозиції Скаржника, Замовник посилається на те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам Додатку 1 до тендерної документації щодо подання документів відповідності, а саме: не надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 14.04.2025, на яку посилається паспорт якості №207 від 26 квітня 2025 року Бензин А-95-Євро5-Е5, ДСТУ 7687:2015, а також на відсутність на зразку паспорту якості №207 від 26 квітня 2025 року ідентифікаційного номеру призначеного органу з оцінки відповідності. Такі вимоги не були встановлені Додатком 1 до тендерної документації.
Як уже було зазначено вище, тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо подання паспорту якості, що підтверджують якість запропонованого пального. Вимогами тендерної документації встановлено вимогу надати ЗРАЗКИ паспортів якості, а отже їх реквізити є умовними та не можуть оцінюватись як документ якості з прив’язкою до конкретної партії товару або до документів відповідності.
Таким чином, Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав невідповідності абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника. Дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушують його права, законні інтереси та принципи закупівель такі як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”(Скаржник);
ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
14.10.2025 року, за результатами проведення електронного аукціону, найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН».
17.10.2025 року Замовник протоколом №257 від 17.10.2025 відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» та протоколом №258 від 17.10.2025 визнав переможцем закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» є безпідставним та таким що порушує права та інтереси учасника.
Згідно вимог п.43 Особливостей: Якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно ч.9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник під час розгляду пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушив вимоги п. 43 Особливостей та ч.9 ст .26 Закону, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
1.
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовником було встановлено невідповідність у вигляді відсутності гарантійних листів від власників/орендарів партнерських АЗС. Така невідповідність не змінює предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, та підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель і лише після закінчення 24 годин продовжити розглядати тендерну пропозицію Скаржника з урахуванням виправлення або невиправлення учасником виявлених невідповідностей.
Замовник проігнорував цей обов’язок, чим грубо порушив права Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2.
Замовник, аргументує відхилення тендерної пропозиції Скаржника невідповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам Додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме:
Відповідність Товару повинна підтверджуватися поданням документів про відповідності на кожен вид пального у складі тендерної пропозиції Учасника , а саме:
- Сертифікатами відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»;
- Деклараціями відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
Документи про відповідність надаються на кожне найменування бензину автомобільного і мають бути чинними на дату їх подання.
Разом з документами про відповідність надаються зразки паспортів якості запропонованих видів пального.
Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
Відповідно до п. 31 ст.1 Закону: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.32 ст.1 Закону: тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
На виконання зазначеної в Додатку 1 вимоги Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано документи відповідності , а саме:
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 №UA.TR.081.0049-25 терміном дії з 21.04.2025 по 06.04.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 21.04.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 №UA.TR.138.017-25 терміном дії з 11.02.2025 по 02.02.2026 (арк.1, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 11.02.2025р. (арк.3, файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf»).
- Сертифікат відповідності Бензин А-95-Євро5-Е5 №UA.ПР.004-25 терміном дії з 28.03.2025 по 27.03.2028 (Сертифікат _А-95-Євро5-Е5 (2).pdf) та Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 28.03.2025р.( Декларація А-95-Євро5-Е5 (2).pdf).
Тобто, Скаржник виконав вимогу щодо подання документів про відповідність на кожне найменування пального, чинних на дату їх подання.
А також надав у складі своєї пропозиції зразки паспортів якості:
- Зразок паспорту якості №65 від 21.04.2025 (арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості № 14 від 11.02.2025(арк.2 файл «Сертифікат, паспорт, декларація ДП-З (1).pdf») ;
- Зразок паспорту якості №207 від 26.04.2025. (файл «Паспорт якості А-95 (3).pdf»).
Враховуючи те, що надані зразки документів не є документами що підтверджують якість запропонованого пального, а є лише зразками таких документів, то реквізити зазначених зразків слід вважати суто умовними.
В обґрунтування свого рішення про відхилення пропозиції Скаржника, Замовник посилається на те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам Додатку 1 до тендерної документації щодо подання документів відповідності, а саме: не надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 14.04.2025, на яку посилається паспорт якості №207 від 26 квітня 2025 року Бензин А-95-Євро5-Е5, ДСТУ 7687:2015, а також на відсутність на зразку паспорту якості №207 від 26 квітня 2025 року ідентифікаційного номеру призначеного органу з оцінки відповідності. Такі вимоги не були встановлені Додатком 1 до тендерної документації.
Як уже було зазначено вище, тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо подання паспорту якості, що підтверджують якість запропонованого пального. Вимогами тендерної документації встановлено вимогу надати ЗРАЗКИ паспортів якості, а отже їх реквізити є умовними та не можуть оцінюватись як документ якості з прив’язкою до конкретної партії товару або до документів відповідності.
Таким чином, Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав невідповідності абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника. Дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушують його права, законні інтереси та принципи закупівель такі як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
зразок паспорту якості А-95
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості А-95 (3).pdf
-
-
Назва доказу:
декларація А-95
-
Повʼязаний документ:
Декларація А-95-Євро5-Е5 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат А-95
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат _А-95-Євро5-Е5 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат, декларація та зразок паспорту якості ДП-З
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, Паспорт, Декларація ДП-З (1).pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат, декларація та зразок паспорту якості ДП-Л
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
- встановити порушення Процедури закупівлі UA-2025-10-06-011009-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо) Замовником ПІСОЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Код ЄДРПОУ 04396727; - зобов’язати Замовника скасувати неправомірне рішення уповноваженої особи від 17.10.2025р. щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ«ФУЛ ФЬЮЖН» та визначення переможцем закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Запити Органу оскарження
Номер:
aafc9756065f47c696fe6305dc5fd00c
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ до Скарги на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможця
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
до Скарги на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника,
неправомірне визначення переможця
Замовником – Пісочинською селищною радою було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2025-10-06-011009-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”(Скаржник);
ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
17.10.2025 року Замовник протоколом № 257 від 17.10.2025 відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» та протоколом № 258 від 17.10.2025 визнав переможцем закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» не погодився з рішенням Замовника та звернувся зі Скаргою на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможця до Антимонопольного комітету України.
З доводами викладеними в Скарзі ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» не згодні, вважаємо їх необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
1. Щодо твердження Учасника про порушення Замовником вимоги п. 43 Особливостей та ч.9 ст.26 Закону.
У Скарзі учасник ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» посилається на те, що «Замовник під час розгляду пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» порушив вимоги п. 43 Особливостей та ч.9 ст.26 Закону, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель»
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ на закупівлю: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо) Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями:
- гарантійний лист від власника/орендаря партнерських АЗС, про гарантування заправок автотранспорту за талонами учасника.
Гарантійні листи від власника/орендаря партнерських АЗС підтверджують фактичну спроможність учасника забезпечити заправку автотранспорту за талонами учасника. Якщо учасник не надає цих листів, замовник не має гарантії виконання умов постачання пального, що є вагомою підставою для відхилення.
Однак, Учасник не надав жодного гарантійного листа від власників/орендарів партнерських АЗС, про гарантування заправок автотранспорту за талонами Учасника.
А саме відсутні гарантійні листи від ТОВ "САН СТРІМ СИСТЕМС", ТОВ "ТД "НАФТА ПЛЮС", ТОВ "МАРШАЛ-КАРД", ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", ТОВ "КАЛАМ"
Слід зазначити, що в тендерній документації, враховуючи приписи пункту 28 Особливостей та пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), визначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), тому учасник повинен підтвердити відповідність своєї пропозиції цим умовам.
Згідно пп. 2 п. 1 ст. 31 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
За нашою думкою, відсутність гарантійних листів є підставою для відхилення пропозиції, оскільки без них неможливо підтвердити виконання умов тендерної документації.
Якщо тендерна документація вимагає надання гарантійного листа, його відсутність є підставою для відхилення пропозиції.
Таким чином, враховуючи вищенаведене Замовником не було допущено порушень вимог п. 43 Особливостей та ч.9 ст.26 Закону.
2. У своїй Скарзі Учасник вказує на те, що Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав невідповідності абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, оскільки тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо подання паспорту якості, що підтверджують якість запропонованого пального.
Учасник надав у складі своєї пропозиції зразки паспортів якості, які не є документами, що підтверджують якість запропонованого пального, а є лише зразками таких документів, то реквізити зазначених зразків слід вважати суто умовними та не можуть оцінюватись як документ якості з прив’язкою до конкретної партії товару або до документів відповідності.
Дане твердження Учасника є необгрунтованим, виходячи з наступного.
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ на закупівлю: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо), відповідність Товару повинна підтверджуватися поданням документів про відповідності на кожен вид пального у складі тендерної пропозиції Учасника , а саме:
- Сертифікатами відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»;
- Деклараціями відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
Документи про відповідність надаються на кожне найменування бензину автомобільного і мають бути чинними на дату їх подання.
Разом з документами про відповідність надаються зразки паспортів якості запропонованих видів пального.
Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»)»
Метою цієї вимоги є підтвердження здатності учасника забезпечити постачання пального, що відповідає встановленим стандартам якості. Тобто надання декларації є обов’язковою складовою підтвердження відповідності товару вимогам Замовника.
Надання лише «зразка паспорта» якості не підтверджує відповідність пального вимогам ДСТУ або інших нормативних документів. Документом, що підтверджує відповідність пального встановленим стандартам, є саме паспорт якості палива та декларація про відповідність, на яку посилається паспорт.
Відповідно до п. 7 Технічного регламенту на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність.
8. Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
9. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.
Виходячи з наведених норм витікає, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива, супроводжуватися декларацією про відповідність продукції Технічному регламенту №927.
У порушення вищезазначених норм Учасником на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 не було надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 14.04.2025 р., на яку посилається паспорт якості № 207 від «26» квітня 2025р. Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, ДСТУ 7687:2015.
Таким чином, в порушення встановлених Замовником вимог до предмета закупівлі та вищезазначених норм діючого законодавства, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам Додатку 1 до тендерної документації та була правомірно відхилена на підставі п. 2 ст. 44 Особливостей.
Замовник діяв у межах чинного законодавства та тендерної документації. Ненадання учасником декларації про відповідність до зразка паспорта якості пального є невиконанням умов тендерної документації, що згідно з частиною 2 статті 44 Особливостей є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Відхилення пропозиції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» здійснено правомірно, обґрунтовано та без порушення принципів здійснення публічних закупівель
Враховуючи вищенаведене,
прошу:
1. Відмовити в задоволенні Скарги учасника ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, неправомірне визначення переможця Процедури закупівлі UA-2025-10-06-011009-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95 та дизельне паливо) Замовником ПІСОЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Код ЄДРПОУ 04396727.
Пов'язані документи:
Дата опублікування:
24.10.2025 18:20