• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ігрове обладнання

Завершена

603 144.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 06.10.2025 14:22 - 11.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Неправомірна дискваліфікація учасника

Номер: a852a38793cf4ade9c51e9043866db5a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-06-007776-a.c2
Назва: Неправомірна дискваліфікація учасника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2025 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.11.2025 17:29
Автор: ТОВ "ТІВОЛІ-ЛЕНД", Зоряна Вознюк +380967966644 voznukzzakup@gmail.com https://tivoli-land.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a9b5dfa20df2490584f8a11b64f9e614
Заголовок пункту скарги: Щодо питання першого: Безпідставне відхилення тендерної пропозиції з підстави «відсутній Акт огляду об’єкта»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо питання першого: Безпідставне відхилення тендерної пропозиції з підстави «відсутній Акт огляду об’єкта»
Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД», вказавши у протоколі підставу «відсутній Акт огляду об’єкта». Таке рішення є формальним, неправомірним і суперечить як умовам тендерної документації, так і принципам Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна документація Замовника (пункт 14 Додатку 1) прямо передбачала, що у випадку, якщо учасник не зобов’язаний або не може скласти певний документ, він має право надати лист-роз’яснення у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Відповідно до цієї норми, ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» надало у складі тендерної пропозиції лист-роз’яснення, в якому правомірно пояснило відсутність Акта огляду, пославшись на статті 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» і практику Антимонопольного комітету України.
У листі зазначено, що вимога надати Акт огляду, підписаний представником Замовника, не ґрунтується на нормах Закону і не може бути обов’язковою, оскільки Закон не покладає на Замовника жодних обов’язків підписувати документи учасників до моменту укладення договору. Крім того, така вимога створює дискримінаційні умови участі, адже змушує учасників взаємодіяти з Замовником поза межами електронної системи, що прямо суперечить принципам відкритості та прозорості, закріпленим у статті 5 Закону.
Окремо наголошуємо, що у даній процедурі фактично виконати вимогу про складання Акта огляду об’єкта було неможливо. ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» виявило цю закупівлю після завершення періоду уточнень, тобто у період, коли Закон ще дозволяє подання тендерної пропозиції, але вже не передбачає можливості звертатися до Замовника із запитами чи для організації спільних дій. Таким чином, навіть за бажання учасник не мав жодної технічної або процесуальної можливості отримати підпис Замовника на будь-якому документі, оскільки період уточнень, коли Замовник мав би право спілкуватися з учасниками, уже завершився.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники мають право подавати тендерні пропозиції до закінчення строку, визначеного тендерною документацією, і закон не містить жодної заборони подавати пропозицію після завершення періоду уточнень. Таким чином, Закон не ставить право участі у залежність від часу, коли учасник дізнався про закупівлю, за умови, що пропозиція подана вчасно.
У цій ситуації вимога надати Акт огляду, підписаний Замовником саме у період уточнень, фактично позбавляє права на участь усіх потенційних учасників, які дізналися про закупівлю після завершення цього періоду, тобто є дискримінаційною за суттю. Замовник не може встановлювати умови, виконання яких залежить не від учасника, а від настання обставин поза його контролем (строку уточнень, дій посадових осіб Замовника тощо).
Більше того, тендерна документація не містила затвердженої форми Акта огляду, не визначала механізму його складання, контактної особи чи графіка для проведення огляду. Тобто Замовник не забезпечив можливості реалізувати таку вимогу навіть теоретично. Така невизначеність створює правову невизначеність і порушує принцип рівності учасників.
Предметом даної закупівлі є товар — готові вироби (елементи дитячого ігрового обладнання), а не роботи чи послуги. Саме тому вимоги тендерної документації повинні бути спрямовані виключно на підтвердження технічних, якісних та безпекових характеристик товару, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон встановлює, що учасники подають документи, які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічній специфікації, тобто сертифікати відповідності, паспорти якості, гарантійні листи, каталоги, тощо. Жодна норма Закону не містить вимоги щодо обов’язкового огляду об’єкта або надання акта, який не стосується характеристик самого товару.
Огляд майданчика або локації, де у майбутньому можуть бути розміщені товари, жодним чином не впливає на їх якість, безпечність, розміри, матеріали чи інші технічні параметри. Ці показники залежать виключно від виробничих характеристик товару, а не від місця його встановлення чи поставки. Акт огляду не може змінити або підтвердити технічну специфікацію, яка вже чітко визначена у Додатку 2 тендерної документації. Відповідно, відсутність такого акта не може бути розцінена як невідповідність пропозиції технічним вимогам або як ризик неналежного виконання договору.
Крім того, умови логістики, транспортування та встановлення товару визначаються виключно на етапі укладення договору. Ці аспекти можуть бути узгоджені сторонами після проведення аукціону, у межах виконання договору, і не потребують попереднього огляду. Отже, вимога подати Акт огляду не є обґрунтованою ані з точки зору предмета закупівлі, ані з точки зору досягнення мети тендеру.
З позиції принципу пропорційності, закріпленого у статті 5 Закону, документи, які не впливають на сутність предмета оцінки — тобто не підтверджують технічні, якісні або функціональні характеристики товару, — не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. Вимога надати документ, який жодним чином не впливає на якість, безпечність чи придатність товару, є надмірною, необґрунтованою і не має логічного зв’язку із цілями закупівлі.
Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у цьому питанні є послідовною та усталеною. У низці рішень Колегія наголошувала, що вимога надати акт огляду або документ, який передбачає взаємодію з Замовником до подання пропозиції, може бути обґрунтованою лише у разі закупівлі робіт або послуг, коли об’єкт огляду є частиною предмета виконання. Для закупівель товарів така вимога визнається дискримінаційною і такою, що не має безпосереднього зв’язку із предметом закупівлі (зокрема, рішення № 16230-р/пк-пз від 27.12.2021, № 11348-р/пк-пз від 17.06.2021, № 10447-р/пк-пз від 03.08.2023). Колегія неодноразово підкреслювала, що вимога надати акт огляду не може бути правомірною підставою для відхилення пропозиції у закупівлях товарів, оскільки вона не підтверджує та не спростовує відповідність предмета закупівлі вимогам Замовника.
Таким чином, Акт огляду об’єкта не має жодного функціонального чи правового значення для підтвердження належності тендерної пропозиції у межах закупівлі товару. Його відсутність не впливає на зміст пропозиції, не порушує вимог тендерної документації у сутнісному сенсі, не перешкоджає виконанню договору та не створює ризиків для Замовника. Відповідно, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» через ненадання цього документа є очевидно неправомірним, формальним і таким, що порушує принципи рівного доступу, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Просимо Колегію АМКУ визнати дії Замовника протиправними, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» та зобов’язати Замовника повторно розглянути нашу пропозицію по суті.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5b9a7b48a9fc4d3c83d7dde906ae29c3
Заголовок пункту скарги: Щодо питання другого Безпідставне відхилення пропозиції за нібито невідповідність технічним вимогам (“Покриття та декоративні елементи”)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо питання другого Безпідставне відхилення пропозиції за нібито невідповідність технічним вимогам (“Покриття та декоративні елементи”)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження



Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення учасника

Номер: a5ba167a85524c81beb955764d044dab
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-06-007776-a.b1
Назва: Неправомірне відхилення учасника
Вимога:
Шановний Замовник! Цим подаємо вимогу про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та скасування рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції з таких підстав. 1) Щодо підстави відхилення “відсутній Акт огляду об’єкта” 1.1. Тендерна документація (Додаток 1) прямо передбачає можливість подання листа-роз’яснення у разі, якщо певний документ не підлягає складанню або його подання не є обов’язковим: “У разі, якщо учасник не повинен складати або … не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних … документ, … то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів…”. 1.2. Ми надали лист-роз’яснення у довільній формі щодо ненадання Акта огляду, відповідно до вимоги Додатку 1. ТД не містила обов’язку саме для всіх учасників безумовно складати Акт огляду у взаємодії із представником Замовника, не була затверджена обов’язкова форма, порядок погодження, часові інтервали та контактна особа для забезпечення рівного доступу. 1.3. Відхилення за формальною відсутністю Акта ігнорує наданий нами альтернативний документ, прямо передбачений ТД, та суперечить принципу пропорційності і недискримінації (ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”). Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ неодноразово зазначає, що: коли ТД допускає інші документи/довільну форму підтвердження, Замовник має оцінювати їх по суті, а не відхиляти з формальних підстав; нечітко регламентовані вимоги щодо “акта огляду” або покладання на Замовника обов’язкового підпису/участі без забезпечення рівного доступу — мають дискримінаційний характер; відхилення у таких випадках визнаються неправомірними. 1.4. Просимо визнати, що поданий лист-роз’яснення відповідає ТД та досягає мети ознайомлення з об’єктом, а тому відсутні правові підстави для відхилення за цим критерієм. Рішення слід скасувати, а пропозицію — повторно розглянути по суті. 2) Щодо підстави відхилення “невідповідність вимогам щодо протяжності/матеріалів” 2.1. Замовник вказав на нібито невідповідність “протяжності поручнів”/візуальним зображенням. Однак ТД у п. 5 (“Дитяча гірка”) встановлює конкретну вимогу лише щодо матеріалів покриття та декоративних елементів: “Використовується вологостійка фанера товщиною 12 мм для виготовлення декоративних частин, пофарбованих безпечною водоемульсійною фарбою в два шари.” Жодних вимог до “протяжності” поручнів чи інших геометричних параметрів декоративних елементів ТД не містить. 2.2. Візуальні зображення в ТД сам Замовник позначив як: “фото орієнтовне для полегшення сприйняття”. Отже, фото не є нормативним джерелом технічних вимог і не можуть підміняти текст ТД. Оцінка пропозиції за “візуальною схожістю/несхожістю” суперечить ч. 4 ст. 22 та ст. 29 Закону — оцінювати слід відповідність саме встановленим технічним характеристикам, а не орієнтовним ілюстраціям. 2.3. Наша пропозиція прямо підтверджує: використання вологостійкої фанери товщиною 12 мм для декоративних частин; фарбування безпечною водоемульсійною фарбою у два шари. Таким чином, ми повністю виконали єдину релевантну вимогу ТД щодо “Покриття та декоративних елементів”. Будь-які посилання на “протяжність” чи “візуальну невідповідність” виходять за межі ТД і не можуть бути легітимною підставою для відхилення. 2.4. Додатково звертаємо увагу, що технічні характеристики каркаса, спуску з нержавіючої сталі, вікової категорії, габаритів тощо у нашій пропозиції наведені та узгоджуються з ТД; відхилення ґрунтується виключно на суб’єктивній оцінці фото, яке самим Замовником визначено як орієнтовне. 3) Правові наслідки і прохання Відповідно до ст. 5, 22, 29, 31 Закону Замовник має дотримуватися принципів недискримінації та об’єктивної оцінки, а відхилення можливе лише у разі чіткої невідповідності встановленим вимогам. У нашому випадку такої невідповідності немає. Просимо: Скасувати рішення/протокол про відхилення нашої пропозиції. Провести повторний розгляд пропозиції з урахуванням поданого листа-роз’яснення замість Акта огляду, як це прямо передбачено Додатком 1 до ТД. Оцінювати відповідність виключно за текстом технічних вимог ТД, а не за орієнтовними фото та неіснуючими критеріями “протяжності”. У разі невиконання вимоги залишаємо за собою право звернутися до органу оскарження (АМКУ) для захисту наших прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Ваше звернення щодо рішення про відхилення Вашої тендерної пропозиції, повідомляємо наступне: 1.Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 " Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", тендерна пропозиція учасника повинна відповідати технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, та іншим вимогам що визначені в тендерній документації. 2.Згідно з проведеним аналізом, тендерна пропозиція, подана Вашою компанією, не відповідає технічним вимогам, визначеним у тендерній документації. 3.Згідно з пунктом 44 Постанови 1178 від 12.10.2022 року Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. 4. За неправомірне визначення переможця тендеру накладається штраф на службових, посадових та уповноважених осіб замовника відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП) 5.Уповноважена особа діяла виключно в межах чинного законодавства, на підставі зазначених нормативних актів та задля забезпечення об’єктивності та прозорості процедури закупівлі. Рішення про відхилення було ухвалено на підставі документально підтверджених фактів невідповідності пропозиції встановленим вимогам. Таким чином, дії уповноваженої особи є правомірними, обґрунтованими та відповідають вимогам Постанови КМУ №1178, а також загальним принципам публічних закупівель, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги: Не задоволено