-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ігрове обладнання
Завершена
603 144.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.10.2025 14:22 - 11.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Неправомірна дискваліфікація учасника
Номер:
a852a38793cf4ade9c51e9043866db5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-007776-a.c2
Назва:
Неправомірна дискваліфікація учасника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 06. Технічне завдання.docx 20.10.2025 17:40
- 07. Висновок СЕС на обладнання.pdf 20.10.2025 17:40
- 09. Сертифікат 2025-2026.pdf 20.10.2025 17:40
- 13. Лист - розяснення щодо акту огляду.docx 20.10.2025 17:40
- Скарга.pdf 20.10.2025 17:40
- 4 Додаток 2 Технічні вимоги.docx 20.10.2025 17:40
- протокол.pdf 20.10.2025 17:40
- Скарга від 20.10.2025.docx 20.10.2025 17:40
- 4 Додаток 1 Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 20.10.2025 17:40
- sign.p7s 20.10.2025 17:43
- рішення від 22.10.2025 № 15917.pdf 22.10.2025 15:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2025 № 16343.pdf 31.10.2025 12:35
- рішення від 30.10.2025 № 16343.pdf 03.11.2025 17:29
- 4 Додаток 1 Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 23.10.2025 15:24
- Текст вимоги...pdf 23.10.2025 15:24
- протокол про відхилення.pdf 23.10.2025 15:24
- протокол про затвердження РПЗ.pdf 23.10.2025 15:24
- 13. Лист - розяснення щодо акту огляду.docx 23.10.2025 15:24
- протокол про надання відповіді на вимогу.pdf 23.10.2025 15:24
- 06. Технічне завдання.docx 23.10.2025 15:24
- 4 Додаток 2 Технічні вимоги.docx 23.10.2025 15:24
- Пояснення по суті скарги pdf.pdf 23.10.2025 15:24
- АМКУ пояснення word.docx 23.10.2025 15:24
- 4 Додаток 1 Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 23.10.2025 15:26
- Текст вимоги...pdf 23.10.2025 15:26
- 4 Додаток 2 Технічні вимоги.docx 23.10.2025 15:26
- протокол про надання відповіді на вимогу.pdf 23.10.2025 15:26
- протокол про затвердження РПЗ.pdf 23.10.2025 15:26
- 13. Лист - розяснення щодо акту огляду.docx 23.10.2025 15:26
- протокол про відхилення.pdf 23.10.2025 15:26
- АМКУ пояснення word.docx 23.10.2025 15:26
- Пояснення по суті скарги pdf.pdf 23.10.2025 15:26
- 06. Технічне завдання.docx 23.10.2025 15:26
- 4 Додаток 1 Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 23.10.2025 15:37
- протокол про відхилення.pdf 23.10.2025 15:37
- Текст вимоги...pdf 23.10.2025 15:37
- Пояснення по суті скарги pdf.pdf 23.10.2025 15:37
- протокол про затвердження РПЗ.pdf 23.10.2025 15:37
- 13. Лист - розяснення щодо акту огляду.docx 23.10.2025 15:37
- 06. Технічне завдання.docx 23.10.2025 15:37
- 4 Додаток 2 Технічні вимоги.docx 23.10.2025 15:37
- протокол про надання відповіді на вимогу.pdf 23.10.2025 15:37
- АМКУ пояснення word.docx 23.10.2025 15:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 18:06
Дата розгляду скарги:
30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2025 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.11.2025 17:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a9b5dfa20df2490584f8a11b64f9e614
Заголовок пункту скарги:
Щодо питання першого: Безпідставне відхилення тендерної пропозиції з підстави «відсутній Акт огляду об’єкта»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо питання першого: Безпідставне відхилення тендерної пропозиції з підстави «відсутній Акт огляду об’єкта»
Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД», вказавши у протоколі підставу «відсутній Акт огляду об’єкта». Таке рішення є формальним, неправомірним і суперечить як умовам тендерної документації, так і принципам Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна документація Замовника (пункт 14 Додатку 1) прямо передбачала, що у випадку, якщо учасник не зобов’язаний або не може скласти певний документ, він має право надати лист-роз’яснення у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Відповідно до цієї норми, ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» надало у складі тендерної пропозиції лист-роз’яснення, в якому правомірно пояснило відсутність Акта огляду, пославшись на статті 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» і практику Антимонопольного комітету України.
У листі зазначено, що вимога надати Акт огляду, підписаний представником Замовника, не ґрунтується на нормах Закону і не може бути обов’язковою, оскільки Закон не покладає на Замовника жодних обов’язків підписувати документи учасників до моменту укладення договору. Крім того, така вимога створює дискримінаційні умови участі, адже змушує учасників взаємодіяти з Замовником поза межами електронної системи, що прямо суперечить принципам відкритості та прозорості, закріпленим у статті 5 Закону.
Окремо наголошуємо, що у даній процедурі фактично виконати вимогу про складання Акта огляду об’єкта було неможливо. ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» виявило цю закупівлю після завершення періоду уточнень, тобто у період, коли Закон ще дозволяє подання тендерної пропозиції, але вже не передбачає можливості звертатися до Замовника із запитами чи для організації спільних дій. Таким чином, навіть за бажання учасник не мав жодної технічної або процесуальної можливості отримати підпис Замовника на будь-якому документі, оскільки період уточнень, коли Замовник мав би право спілкуватися з учасниками, уже завершився.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники мають право подавати тендерні пропозиції до закінчення строку, визначеного тендерною документацією, і закон не містить жодної заборони подавати пропозицію після завершення періоду уточнень. Таким чином, Закон не ставить право участі у залежність від часу, коли учасник дізнався про закупівлю, за умови, що пропозиція подана вчасно.
У цій ситуації вимога надати Акт огляду, підписаний Замовником саме у період уточнень, фактично позбавляє права на участь усіх потенційних учасників, які дізналися про закупівлю після завершення цього періоду, тобто є дискримінаційною за суттю. Замовник не може встановлювати умови, виконання яких залежить не від учасника, а від настання обставин поза його контролем (строку уточнень, дій посадових осіб Замовника тощо).
Більше того, тендерна документація не містила затвердженої форми Акта огляду, не визначала механізму його складання, контактної особи чи графіка для проведення огляду. Тобто Замовник не забезпечив можливості реалізувати таку вимогу навіть теоретично. Така невизначеність створює правову невизначеність і порушує принцип рівності учасників.
Предметом даної закупівлі є товар — готові вироби (елементи дитячого ігрового обладнання), а не роботи чи послуги. Саме тому вимоги тендерної документації повинні бути спрямовані виключно на підтвердження технічних, якісних та безпекових характеристик товару, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон встановлює, що учасники подають документи, які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічній специфікації, тобто сертифікати відповідності, паспорти якості, гарантійні листи, каталоги, тощо. Жодна норма Закону не містить вимоги щодо обов’язкового огляду об’єкта або надання акта, який не стосується характеристик самого товару.
Огляд майданчика або локації, де у майбутньому можуть бути розміщені товари, жодним чином не впливає на їх якість, безпечність, розміри, матеріали чи інші технічні параметри. Ці показники залежать виключно від виробничих характеристик товару, а не від місця його встановлення чи поставки. Акт огляду не може змінити або підтвердити технічну специфікацію, яка вже чітко визначена у Додатку 2 тендерної документації. Відповідно, відсутність такого акта не може бути розцінена як невідповідність пропозиції технічним вимогам або як ризик неналежного виконання договору.
Крім того, умови логістики, транспортування та встановлення товару визначаються виключно на етапі укладення договору. Ці аспекти можуть бути узгоджені сторонами після проведення аукціону, у межах виконання договору, і не потребують попереднього огляду. Отже, вимога подати Акт огляду не є обґрунтованою ані з точки зору предмета закупівлі, ані з точки зору досягнення мети тендеру.
З позиції принципу пропорційності, закріпленого у статті 5 Закону, документи, які не впливають на сутність предмета оцінки — тобто не підтверджують технічні, якісні або функціональні характеристики товару, — не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. Вимога надати документ, який жодним чином не впливає на якість, безпечність чи придатність товару, є надмірною, необґрунтованою і не має логічного зв’язку із цілями закупівлі.
Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у цьому питанні є послідовною та усталеною. У низці рішень Колегія наголошувала, що вимога надати акт огляду або документ, який передбачає взаємодію з Замовником до подання пропозиції, може бути обґрунтованою лише у разі закупівлі робіт або послуг, коли об’єкт огляду є частиною предмета виконання. Для закупівель товарів така вимога визнається дискримінаційною і такою, що не має безпосереднього зв’язку із предметом закупівлі (зокрема, рішення № 16230-р/пк-пз від 27.12.2021, № 11348-р/пк-пз від 17.06.2021, № 10447-р/пк-пз від 03.08.2023). Колегія неодноразово підкреслювала, що вимога надати акт огляду не може бути правомірною підставою для відхилення пропозиції у закупівлях товарів, оскільки вона не підтверджує та не спростовує відповідність предмета закупівлі вимогам Замовника.
Таким чином, Акт огляду об’єкта не має жодного функціонального чи правового значення для підтвердження належності тендерної пропозиції у межах закупівлі товару. Його відсутність не впливає на зміст пропозиції, не порушує вимог тендерної документації у сутнісному сенсі, не перешкоджає виконанню договору та не створює ризиків для Замовника. Відповідно, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» через ненадання цього документа є очевидно неправомірним, формальним і таким, що порушує принципи рівного доступу, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Просимо Колегію АМКУ визнати дії Замовника протиправними, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» та зобов’язати Замовника повторно розглянути нашу пропозицію по суті.
Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД», вказавши у протоколі підставу «відсутній Акт огляду об’єкта». Таке рішення є формальним, неправомірним і суперечить як умовам тендерної документації, так і принципам Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна документація Замовника (пункт 14 Додатку 1) прямо передбачала, що у випадку, якщо учасник не зобов’язаний або не може скласти певний документ, він має право надати лист-роз’яснення у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Відповідно до цієї норми, ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» надало у складі тендерної пропозиції лист-роз’яснення, в якому правомірно пояснило відсутність Акта огляду, пославшись на статті 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» і практику Антимонопольного комітету України.
У листі зазначено, що вимога надати Акт огляду, підписаний представником Замовника, не ґрунтується на нормах Закону і не може бути обов’язковою, оскільки Закон не покладає на Замовника жодних обов’язків підписувати документи учасників до моменту укладення договору. Крім того, така вимога створює дискримінаційні умови участі, адже змушує учасників взаємодіяти з Замовником поза межами електронної системи, що прямо суперечить принципам відкритості та прозорості, закріпленим у статті 5 Закону.
Окремо наголошуємо, що у даній процедурі фактично виконати вимогу про складання Акта огляду об’єкта було неможливо. ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» виявило цю закупівлю після завершення періоду уточнень, тобто у період, коли Закон ще дозволяє подання тендерної пропозиції, але вже не передбачає можливості звертатися до Замовника із запитами чи для організації спільних дій. Таким чином, навіть за бажання учасник не мав жодної технічної або процесуальної можливості отримати підпис Замовника на будь-якому документі, оскільки період уточнень, коли Замовник мав би право спілкуватися з учасниками, уже завершився.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники мають право подавати тендерні пропозиції до закінчення строку, визначеного тендерною документацією, і закон не містить жодної заборони подавати пропозицію після завершення періоду уточнень. Таким чином, Закон не ставить право участі у залежність від часу, коли учасник дізнався про закупівлю, за умови, що пропозиція подана вчасно.
У цій ситуації вимога надати Акт огляду, підписаний Замовником саме у період уточнень, фактично позбавляє права на участь усіх потенційних учасників, які дізналися про закупівлю після завершення цього періоду, тобто є дискримінаційною за суттю. Замовник не може встановлювати умови, виконання яких залежить не від учасника, а від настання обставин поза його контролем (строку уточнень, дій посадових осіб Замовника тощо).
Більше того, тендерна документація не містила затвердженої форми Акта огляду, не визначала механізму його складання, контактної особи чи графіка для проведення огляду. Тобто Замовник не забезпечив можливості реалізувати таку вимогу навіть теоретично. Така невизначеність створює правову невизначеність і порушує принцип рівності учасників.
Предметом даної закупівлі є товар — готові вироби (елементи дитячого ігрового обладнання), а не роботи чи послуги. Саме тому вимоги тендерної документації повинні бути спрямовані виключно на підтвердження технічних, якісних та безпекових характеристик товару, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон встановлює, що учасники подають документи, які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічній специфікації, тобто сертифікати відповідності, паспорти якості, гарантійні листи, каталоги, тощо. Жодна норма Закону не містить вимоги щодо обов’язкового огляду об’єкта або надання акта, який не стосується характеристик самого товару.
Огляд майданчика або локації, де у майбутньому можуть бути розміщені товари, жодним чином не впливає на їх якість, безпечність, розміри, матеріали чи інші технічні параметри. Ці показники залежать виключно від виробничих характеристик товару, а не від місця його встановлення чи поставки. Акт огляду не може змінити або підтвердити технічну специфікацію, яка вже чітко визначена у Додатку 2 тендерної документації. Відповідно, відсутність такого акта не може бути розцінена як невідповідність пропозиції технічним вимогам або як ризик неналежного виконання договору.
Крім того, умови логістики, транспортування та встановлення товару визначаються виключно на етапі укладення договору. Ці аспекти можуть бути узгоджені сторонами після проведення аукціону, у межах виконання договору, і не потребують попереднього огляду. Отже, вимога подати Акт огляду не є обґрунтованою ані з точки зору предмета закупівлі, ані з точки зору досягнення мети тендеру.
З позиції принципу пропорційності, закріпленого у статті 5 Закону, документи, які не впливають на сутність предмета оцінки — тобто не підтверджують технічні, якісні або функціональні характеристики товару, — не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. Вимога надати документ, який жодним чином не впливає на якість, безпечність чи придатність товару, є надмірною, необґрунтованою і не має логічного зв’язку із цілями закупівлі.
Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у цьому питанні є послідовною та усталеною. У низці рішень Колегія наголошувала, що вимога надати акт огляду або документ, який передбачає взаємодію з Замовником до подання пропозиції, може бути обґрунтованою лише у разі закупівлі робіт або послуг, коли об’єкт огляду є частиною предмета виконання. Для закупівель товарів така вимога визнається дискримінаційною і такою, що не має безпосереднього зв’язку із предметом закупівлі (зокрема, рішення № 16230-р/пк-пз від 27.12.2021, № 11348-р/пк-пз від 17.06.2021, № 10447-р/пк-пз від 03.08.2023). Колегія неодноразово підкреслювала, що вимога надати акт огляду не може бути правомірною підставою для відхилення пропозиції у закупівлях товарів, оскільки вона не підтверджує та не спростовує відповідність предмета закупівлі вимогам Замовника.
Таким чином, Акт огляду об’єкта не має жодного функціонального чи правового значення для підтвердження належності тендерної пропозиції у межах закупівлі товару. Його відсутність не впливає на зміст пропозиції, не порушує вимог тендерної документації у сутнісному сенсі, не перешкоджає виконанню договору та не створює ризиків для Замовника. Відповідно, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» через ненадання цього документа є очевидно неправомірним, формальним і таким, що порушує принципи рівного доступу, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Просимо Колегію АМКУ визнати дії Замовника протиправними, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» та зобов’язати Замовника повторно розглянути нашу пропозицію по суті.
×
-
Назва доказу:
Лист- роз'яснення щодо акту огляду
-
Повʼязаний документ:
13. Лист - розяснення щодо акту огляду.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - підтвердження можливості надання аналогічного документа
-
Повʼязаний документ:
4 Додаток 1 Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» як таке, що є безпідставним, формальним та таким, що порушує принципи рівного ставлення, відкритості, прозорості, пропорційності та недискримінації учасників, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі». 2. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» по суті з урахуванням усіх поданих документів, включно з листом-роз’ясненням щодо ненадання Акта огляду об’єкта і технічною специфікацією, без застосування суб’єктивних або дискримінаційних критеріїв оцінки та без відмови на підставі формальних ознак, які не впливають на відповідність товару технічним вимогам ТД.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5b9a7b48a9fc4d3c83d7dde906ae29c3
Заголовок пункту скарги:
Щодо питання другого Безпідставне відхилення пропозиції за нібито невідповідність технічним вимогам (“Покриття та декоративні елементи”)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо питання другого Безпідставне відхилення пропозиції за нібито невідповідність технічним вимогам (“Покриття та декоративні елементи”)
×
-
Назва доказу:
Висновок СЕС
-
Повʼязаний документ:
07. Висновок СЕС на обладнання.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат якості
-
Повʼязаний документ:
09. Сертифікат 2025-2026.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічне завдання
-
Повʼязаний документ:
4 Додаток 2 Технічні вимоги.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІВОЛІ-ЛЕНД» як таке, що є безпідставним, формальним та таким, що порушує принципи рівного ставлення, відкритості, прозорості, пропорційності та недискримінації учасників, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Запити Органу оскарження
Номер:
4d8d3af5fa184a91804a46be79141775
Тема запиту:
щодо другого питання
Текст запиту:
Тендерною документацією передбачено:
пункт 5 «Дитяча гірка» Таблиці 1 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі»: «Покриття та декоративні елементи: Використовується вологостійка фанера товщиною 12 мм для виготовлення декоративних частин , пофарбованих безпечною водоемульсійною фарбою в два шари.» та містить Орієнтовне фото для полегшення сприйняття.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи 13 жовтня 2025 20:13 06. Технічне завдання.docx (копія додається):
Даний документ містить порівняльну таблицю, зокрема пункт 5 «Дитяча гірка» має вимоги: «Покриття та декоративні елементи:
Використовується вологостійка фанера товщиною 12 мм для виготовлення декоративних частин , пофарбованих безпечною водоемульсійною фарбою в два шари».
Натомість запропонований товар ««Покриття та декоративні елементи:
Використовується вологостійка фанера товщиною 12 мм для виготовлення декоративних частин , пофарбованих безпечною водоемульсійною фарбою в два шари»,
В той час з візуального зображення пропонованого товару можна зробити висновок про невідповідність як у описі до даного зображення, так і щодо матеріалу виготовлення поручнів та їх протяжність. Що не відповідає Технічним вимогам до предмету закупівлі та підлягає відхиленню на підставі абзацу 1 підпункту 2) пункту 1 Статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.Також запропонований товар не може бути розцінений як еквівалент бо є гіршим за потрібний товар, як у естетичному вигляді, зручності користування, так і техніці безпеки. Металеві поручні будуть створювати дискомфорт під час контакту дитини з ними і розташовані вище. На «орієнтовному фото» поручень бере початок від першої або другої сходинки, а на «фото пропонованого товару» поручень на рівні усіх наявних сходинок відсутній взагалі, до того ж наявність поручнів на «орієнтовному фото» створює певні борти для уникнення випадкового падіння дітей, що може створити небезпечні ситуації та травмування вихованців закладу дошкільної освіти, а це діти віком від 2-ох до 7-ми років.
Дата опублікування:
23.10.2025 15:37
Номер:
5b08cb047c054db8b3f9ab384ca33250
Тема запиту:
щодо першого питання
Текст запиту:
Відповідно до пунктів 1 та 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник в тендерній документації Закупівлі зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно наявних потреб та можливостей Замовника, що викладені в Додатку № 2 та Додатку 1 до тендерної документації, а також інформацію і документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності предмета закупівлі, що пропонується учасником, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Пункт 14 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (копія додається) та пункт 5 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» (копія додається) містить вимогу:
«У зв’язку з відсутністю у Замовника працівників необхідних категорій, з метою проведення остаточних замірів та визначення правильності розташування ігрового обладнання на дитячих майданчиках Закладу дошкільної освіти, Учасник повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника та ознайомитись із локаціями де буде розташоване ігрове обладнання . На підтвердження виконання Учасником даної вимоги він повинен надати в складі тендерної пропозиції Акт огляду об’єкту (складений в довільній формі, який складений період уточнень) , складений в довільній формі та підписаний представником або керівником Замовника та Учасника. (згідно Додатку 2 «Технічні вимоги»)»
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи, натомість надав «13. Лист-розяснення щодо акту огляду» (копія додається). З метою дотримання добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі, недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників закупівельного процесу Замовник не може прийняти даний лист як підтвердження наявності Акту огляду об’єкта чи рівноцінний або еквівалентний документ.
Дата опублікування:
23.10.2025 15:26
Номер:
2707f6876ee94cb8935349ce1978debc
Тема запиту:
щодо першого питання
Текст запиту:
Замовник не погоджується зі Скаргою, виходячи з наступного:
Відповідно до пунктів 1 та 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник в тендерній документації Закупівлі зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно наявних потреб та можливостей Замовника, що викладені в Додатку № 2 та Додатку 1 до тендерної документації, а також інформацію і документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності предмета закупівлі, що пропонується учасником, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Пункт 14 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (копія додається) та пункт 5 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» (копія додається) містить вимогу:
«У зв’язку з відсутністю у Замовника працівників необхідних категорій, з метою проведення остаточних замірів та визначення правильності розташування ігрового обладнання на дитячих майданчиках Закладу дошкільної освіти, Учасник повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника та ознайомитись із локаціями де буде розташоване ігрове обладнання . На підтвердження виконання Учасником даної вимоги він повинен надати в складі тендерної пропозиції Акт огляду об’єкту (складений в довільній формі, який складений період уточнень) , складений в довільній формі та підписаний представником або керівником Замовника та Учасника. (згідно Додатку 2 «Технічні вимоги»)»
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи, натомість надав «13. Лист-розяснення щодо акту огляду» (копія додається). З метою дотримання добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі, недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників закупівельного процесу Замовник не може прийняти даний лист як підтвердження наявності Акту огляду об’єкта чи рівноцінний або еквівалентний документ.
Дата опублікування:
23.10.2025 15:24
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення учасника
Номер:
a5ba167a85524c81beb955764d044dab
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-007776-a.b1
Назва:
Неправомірне відхилення учасника
Вимога:
Шановний Замовник! Цим подаємо вимогу про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та скасування рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції з таких підстав.
1) Щодо підстави відхилення “відсутній Акт огляду об’єкта”
1.1. Тендерна документація (Додаток 1) прямо передбачає можливість подання листа-роз’яснення у разі, якщо певний документ не підлягає складанню або його подання не є обов’язковим:
“У разі, якщо учасник не повинен складати або … не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних … документ, … то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів…”.
1.2. Ми надали лист-роз’яснення у довільній формі щодо ненадання Акта огляду, відповідно до вимоги Додатку 1. ТД не містила обов’язку саме для всіх учасників безумовно складати Акт огляду у взаємодії із представником Замовника, не була затверджена обов’язкова форма, порядок погодження, часові інтервали та контактна особа для забезпечення рівного доступу.
1.3. Відхилення за формальною відсутністю Акта ігнорує наданий нами альтернативний документ, прямо передбачений ТД, та суперечить принципу пропорційності і недискримінації (ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”). Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ неодноразово зазначає, що:
коли ТД допускає інші документи/довільну форму підтвердження, Замовник має оцінювати їх по суті, а не відхиляти з формальних підстав;
нечітко регламентовані вимоги щодо “акта огляду” або покладання на Замовника обов’язкового підпису/участі без забезпечення рівного доступу — мають дискримінаційний характер; відхилення у таких випадках визнаються неправомірними.
1.4. Просимо визнати, що поданий лист-роз’яснення відповідає ТД та досягає мети ознайомлення з об’єктом, а тому відсутні правові підстави для відхилення за цим критерієм. Рішення слід скасувати, а пропозицію — повторно розглянути по суті.
2) Щодо підстави відхилення “невідповідність вимогам щодо протяжності/матеріалів”
2.1. Замовник вказав на нібито невідповідність “протяжності поручнів”/візуальним зображенням. Однак ТД у п. 5 (“Дитяча гірка”) встановлює конкретну вимогу лише щодо матеріалів покриття та декоративних елементів:
“Використовується вологостійка фанера товщиною 12 мм для виготовлення декоративних частин, пофарбованих безпечною водоемульсійною фарбою в два шари.”
Жодних вимог до “протяжності” поручнів чи інших геометричних параметрів декоративних елементів ТД не містить.
2.2. Візуальні зображення в ТД сам Замовник позначив як: “фото орієнтовне для полегшення сприйняття”. Отже, фото не є нормативним джерелом технічних вимог і не можуть підміняти текст ТД. Оцінка пропозиції за “візуальною схожістю/несхожістю” суперечить ч. 4 ст. 22 та ст. 29 Закону — оцінювати слід відповідність саме встановленим технічним характеристикам, а не орієнтовним ілюстраціям.
2.3. Наша пропозиція прямо підтверджує:
використання вологостійкої фанери товщиною 12 мм для декоративних частин;
фарбування безпечною водоемульсійною фарбою у два шари.
Таким чином, ми повністю виконали єдину релевантну вимогу ТД щодо “Покриття та декоративних елементів”. Будь-які посилання на “протяжність” чи “візуальну невідповідність” виходять за межі ТД і не можуть бути легітимною підставою для відхилення.
2.4. Додатково звертаємо увагу, що технічні характеристики каркаса, спуску з нержавіючої сталі, вікової категорії, габаритів тощо у нашій пропозиції наведені та узгоджуються з ТД; відхилення ґрунтується виключно на суб’єктивній оцінці фото, яке самим Замовником визначено як орієнтовне.
3) Правові наслідки і прохання
Відповідно до ст. 5, 22, 29, 31 Закону Замовник має дотримуватися принципів недискримінації та об’єктивної оцінки, а відхилення можливе лише у разі чіткої невідповідності встановленим вимогам. У нашому випадку такої невідповідності немає.
Просимо:
Скасувати рішення/протокол про відхилення нашої пропозиції.
Провести повторний розгляд пропозиції з урахуванням поданого листа-роз’яснення замість Акта огляду, як це прямо передбачено Додатком 1 до ТД.
Оцінювати відповідність виключно за текстом технічних вимог ТД, а не за орієнтовними фото та неіснуючими критеріями “протяжності”.
У разі невиконання вимоги залишаємо за собою право звернутися до органу оскарження (АМКУ) для захисту наших прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.10.2025 09:42
Вирішення:
Розглянувши Ваше звернення щодо рішення про відхилення Вашої тендерної пропозиції, повідомляємо наступне:
1.Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 " Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", тендерна пропозиція учасника повинна відповідати технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, та іншим вимогам що визначені в тендерній документації.
2.Згідно з проведеним аналізом, тендерна пропозиція, подана Вашою компанією, не відповідає технічним вимогам, визначеним у тендерній документації.
3.Згідно з пунктом 44 Постанови 1178 від 12.10.2022 року Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
4. За неправомірне визначення переможця тендеру накладається штраф на службових, посадових та уповноважених осіб замовника відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП)
5.Уповноважена особа діяла виключно в межах чинного законодавства, на підставі зазначених нормативних актів та задля забезпечення об’єктивності та прозорості процедури закупівлі. Рішення про відхилення було ухвалено на підставі документально підтверджених фактів невідповідності пропозиції встановленим вимогам.
Таким чином, дії уповноваженої особи є правомірними, обґрунтованими та відповідають вимогам Постанови КМУ №1178, а також загальним принципам публічних закупівель, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Не задоволено