-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Медичні вироби для нейрохірургічних втручань, 15 лотів
Строк поставки товарів: протягом 2025 року (не більше 10 днів з дати отримання письмової заявки Замовника, але не пізніше 19.12.2025). Місце поставки товарів: заклади охорони здоров’я м. Києва.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 22 дні назад
5 545 765.59
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.10.2025 14:02 - 18.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
dc930b52b3ee40f7879e2bd52e66a341
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-007147-a.a2
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 2025 50 оцінка 2 нейрохірургія 1_ лот 4 (п.284).pdf 23.11.2025 21:35
- Скарга АМКУ Хай-Спейс-КМДА.pdf 23.11.2025 21:35
- Додаток 1 до тендерної документації.docx 23.11.2025 21:35
- 4. технічні документи.pdf 23.11.2025 21:35
- Скарга АМКУ Романчишин-КМДА.docx 23.11.2025 21:35
- sign.p7s 23.11.2025 21:36
- рішення від 25.11.2025 №17477.pdf 25.11.2025 16:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.12.2025 №17914.pdf 04.12.2025 12:17
- рішення від 03.12.2025 №17914.pdf 08.12.2025 12:41
- Антимонопольний_ скарга ФОП Романчишин О. П. (на рішення 17477).pdf 27.11.2025 18:22
- Антимонопольний_ скарга ФОП Романчишин О. П. (на рішення 17477).DOCX 27.11.2025 18:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.11.2025 21:39
Дата розгляду скарги:
03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.12.2025 12:41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5ea6bd77b4364a0893b5f3f1e36d23f8
Заголовок пункту скарги:
Невідмовідність МТВ пропозиції Переможця ТОВ «ХАЙ СПЕЙС»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником визначено переможцем у Лоті № 4 ТОВ «ХАЙ СПЕЙС», що підтверджується Протоколом № 50 від 18.11.2025 року уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) (Доказ № 1 додається).
У Протоколі зазначено:
«…щодо лоту 4 – переможцем визначено товариство з обмеженою відповідальністю “ХАЙ СПЕЙС”, з ціною 142 770,00 грн, з ПДВ.»
Це рішення є предметом оскарження, оскільки технічна документація зазначеного учасника не підтверджує відповідність обов’язковим параметрам МТВ у Додатку 1 (Доказ №2 додається), що докладно обґрунтовано у цій скарзі. У межах Лоту 4 Замовник встановив конкретні, чітко вимірювані та кількісно визначені технічні характеристики зовнішнього вентрикулярного катетера та дренажної системи.
Ці характеристики належать до категорії критичних клінічних параметрів, які безпосередньо впливають на безпеку та функціональність виробу.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» технічні вимоги повинні бути підтверджені офіційною технічною документацією виробника без припущень, узагальнень або інтерпретацій.
Під час аналізу інструкції з використання та технічного проспекту наданих ТОВ «ХАЙ СПЕЙС» у складі своєї пропозиції (Доказ №3 додається) встановлено дві суттєві невідповідності, що виключають можливість визнання товару таким, що відповідає МТВ. Обидві невідповідності стосуються числових параметрів, які повинні бути відображені в документах виробника:
• діапазон позначок глибини 5–15 см;
• діапазон шкали 250–350 мм вод. ст.
Жоден із цих параметрів не підтверджений документально, що унеможливлює встановлення відповідності предмету закупівлі.
Відсутність підтвердження діапазону позначок глибини 5–15 см
МТВ містить чітку вимогу: «Наявність позначок глибини від 5 до 15 см від проксимального кінчика з кроком не менше 1 см та не більше 3 см».
У документах учасника зазначено лише, що катетер має позначки кожні 1 см; не зазначено, що ці позначки нанесені саме в межах інтервалу 5–15 см; відсутні будь-які технічні креслення або розширені інструкції, які б підтверджували цей діапазон.
Оскільки виробник у документації не зазначив, що позначки нанесені саме в межах 5–15 см, відповідність цьому параметру технічної специфікації не підтверджена, що є безумовною підставою для відхилення.
Відсутність підтвердження діапазону шкали 250–350 мм вод. ст.
МТВ передбачає: «Градуйована шкала не менше 250 та не більше 350 мм вод. ст.»
У документах учасника зазначено лише, що шкала присутня та проградуйована у мм рт. ст. і см вод. ст.; не вказано жодних числових меж шкали; відсутні технічні графіки або фрагменти інструкції з зазначеним діапазоном 250–350 мм вод. ст.; ілюстрації шкали тиску не містять підписаних значень.
Відсутність підтвердження числового параметра шкали є критичною, оскільки саме діапазон визначає можливість регулювання рівня дренування та відповідність клінічним протоколам.
Технічні вимоги Замовника є обов’язковими; учасник повинен подати документи, що однозначно підтверджують відповідність кожному параметру; пропозиція відхиляється, якщо товар не відповідає технічній специфікації; документи виробника не можуть бути змінені чи доповнені після подання.
Наявні дві ключові невідповідності: відсутність підтвердження діапазону позначок глибини 5–15 см; відсутність підтвердження діапазону шкали 250–350 мм вод. ст.
Ці параметри не можуть бути усунені без зміни конструкції виробу, а тому невідповідність є невиправною.
На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу:
У Протоколі зазначено:
«…щодо лоту 4 – переможцем визначено товариство з обмеженою відповідальністю “ХАЙ СПЕЙС”, з ціною 142 770,00 грн, з ПДВ.»
Це рішення є предметом оскарження, оскільки технічна документація зазначеного учасника не підтверджує відповідність обов’язковим параметрам МТВ у Додатку 1 (Доказ №2 додається), що докладно обґрунтовано у цій скарзі. У межах Лоту 4 Замовник встановив конкретні, чітко вимірювані та кількісно визначені технічні характеристики зовнішнього вентрикулярного катетера та дренажної системи.
Ці характеристики належать до категорії критичних клінічних параметрів, які безпосередньо впливають на безпеку та функціональність виробу.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» технічні вимоги повинні бути підтверджені офіційною технічною документацією виробника без припущень, узагальнень або інтерпретацій.
Під час аналізу інструкції з використання та технічного проспекту наданих ТОВ «ХАЙ СПЕЙС» у складі своєї пропозиції (Доказ №3 додається) встановлено дві суттєві невідповідності, що виключають можливість визнання товару таким, що відповідає МТВ. Обидві невідповідності стосуються числових параметрів, які повинні бути відображені в документах виробника:
• діапазон позначок глибини 5–15 см;
• діапазон шкали 250–350 мм вод. ст.
Жоден із цих параметрів не підтверджений документально, що унеможливлює встановлення відповідності предмету закупівлі.
Відсутність підтвердження діапазону позначок глибини 5–15 см
МТВ містить чітку вимогу: «Наявність позначок глибини від 5 до 15 см від проксимального кінчика з кроком не менше 1 см та не більше 3 см».
У документах учасника зазначено лише, що катетер має позначки кожні 1 см; не зазначено, що ці позначки нанесені саме в межах інтервалу 5–15 см; відсутні будь-які технічні креслення або розширені інструкції, які б підтверджували цей діапазон.
Оскільки виробник у документації не зазначив, що позначки нанесені саме в межах 5–15 см, відповідність цьому параметру технічної специфікації не підтверджена, що є безумовною підставою для відхилення.
Відсутність підтвердження діапазону шкали 250–350 мм вод. ст.
МТВ передбачає: «Градуйована шкала не менше 250 та не більше 350 мм вод. ст.»
У документах учасника зазначено лише, що шкала присутня та проградуйована у мм рт. ст. і см вод. ст.; не вказано жодних числових меж шкали; відсутні технічні графіки або фрагменти інструкції з зазначеним діапазоном 250–350 мм вод. ст.; ілюстрації шкали тиску не містять підписаних значень.
Відсутність підтвердження числового параметра шкали є критичною, оскільки саме діапазон визначає можливість регулювання рівня дренування та відповідність клінічним протоколам.
Технічні вимоги Замовника є обов’язковими; учасник повинен подати документи, що однозначно підтверджують відповідність кожному параметру; пропозиція відхиляється, якщо товар не відповідає технічній специфікації; документи виробника не можуть бути змінені чи доповнені після подання.
Наявні дві ключові невідповідності: відсутність підтвердження діапазону позначок глибини 5–15 см; відсутність підтвердження діапазону шкали 250–350 мм вод. ст.
Ці параметри не можуть бути усунені без зміни конструкції виробу, а тому невідповідність є невиправною.
На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу:
×
-
Назва доказу:
Технічна документація ТОВ «ХАЙ СПЕЙС»
-
Повʼязаний документ:
4. технічні документи.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 д Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації.docx
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (протокол) № 50 від 18.11.2025 р
-
Повʼязаний документ:
Протокол 2025 50 оцінка 2 нейрохірургія 1_ лот 4 (п.284).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника Департамент охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) СКАСУВАТИ Протокольне рішення (протокол) № 50 від 18.11.2025 р., про обрання переможцем у Лоті № 4 ТОВ «ХАЙ СПЕЙС»
Запити Органу оскарження
Номер:
840870cc6d94496b99b73d10afcda989
Тема запиту:
Про надання інформації
Текст запиту:
Департаментом охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент охорони здоров’я м. Києва, Замовник) на виконання норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами, далі – ОСОБЛИВОСТІ), опрацьовано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.11.2025 № 17477-р/пк-пз.
За результатами опрацювання повідомляємо наступне.
Закупівлю товарів, робіт і послуг Департамент охорони здоров’я м. Києва здійснює, виключно, відповідно до вимог чинного законодавства України та згідно підготовленого фахівцями певного напрямку технічного завдання (заявки) на закупівлю, що формується на основі потреби закладів охорони здоров’я столиці.
Так, враховуючи рекомендації Міністерства охорони здоров’я України та з метою удосконалення системи контролю за цільовим використанням матеріальних цінностей, отриманих централізовано за кошти державного бюджету, порядку проведення централізованих публічних закупівель у Департаменті охорони здоров’я м. Києва створені робочі групи з питань профільного супроводу закупівель.
До складу робочих груп входять представники структурних підрозділів Департаменту охорони здоров’я м. Києва, представники закладів медичної галузі за відповідним напрямком роботи та інші фахівці за профілем.
Враховуючи очікувану вартість закупівлі, відповідно до норм Закону та ОСОБЛИВОСТЕЙ, тендер на закупівлю: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Медичні вироби для нейрохірургічних втручань, 15 лотів), ідентифікатор UA-2025-10-06-007147-a (далі – Закупівля), проводиться шляхом застосування процедури відкритих торгів з ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Згідно пункту 1 «Зміст тендерної пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на Закупівлю тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а саме: тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 1 до тендерної документації на Закупівлю.
Відповідно до пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на Закупівлю технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації.
Згідно пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим законом.
18.11.2025, за результатами проведеного аукціону, електронною системою публічних закупівель автоматично визначено учасника, цінова пропозиція якого є найбільш економічно вигідною за лотом № 4 (лот 4 - 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму - Набір для зовнішнього вентрикуло дренування (61796 Набір для зовнішнього дренування спинномозкової рідини) - 10 шт.) Закупівлі, а саме: товариство з обмеженою відповідальністю «ХАЙ СПЕЙС», (далі – ТОВ «ХАЙ СПЕЙС», Учасник), з ціною 142 770,00 грн, з ПДВ.
Членами робочої групи, що залучається у 2025 році до роботи Департаменту охорони здоров’я м. Києва для розробки технічних вимог до тендерної документації та підготовки висновків про відповідність пропозицій учасників торгів технічним вимогам на закупівлю медичних виробів для нейрохірургічних втручань, якою було сформовано технічне завдання (заявка) на закупівлю, розгляд пропозиції Учасника проводився згідно документів, оприлюднених в електронній системі публічних закупівель «ProZorro».
Замовником перевіряється відповідність тендерної пропозиції Учасника заявленим технічним вимогам виключно шляхом опрацювання документів, що подані Учасником в електронній системі публічних закупівель «ProZorro» у складі тендерної пропозиції.
Так, відповідно до пункту 6 Загальних вимог, визначених пунктом «2. Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» додатку 1 до тендерної документації на закупівлю, Замовник вимагає надання таблиці, з посиланням на сторінку технічної документації виробника, на якій підтверджується значення показника згідно вимог замовника (інструкції з експлуатації або посібника користувача, або проспекту, або технічного опису, або технічних умов, або іншого документу виробника (або його уповноваженого представника в Україні) із підтвердженням технічних характеристик. Учасником у складі тендерної пропозиції відповідні документи надано (файл «4. технічні документи.pdf»).
У вищевказаних документах міститься інформація, щодо відповідності запропонованого товару Спеціальним вимогам до предмета закупівлі. Порівняльна таблиця щодо відповідності пропозиції Учасника заявленим вимогам додається:
№ з/п Характеристики/параметр Відповідність ТОВ "ХАЙ СПЕЙС" (так / ні),
з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника
1 Призначення. Призначений для використання в якості засобу тимчасового зовнішнього вентрикулярного дренажу спинномозкової рідини. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 16
2 Розміри катетера :
- не менше 1 5 мм внутрішній діаметр
- не менше 3 0 мм зовнішній діаметр
- не коротше 250 та не довше 350 мм довжина. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 8
3 Візуалізація. Рентгеноконтрастний силікон, просочений (імпригновано) барієм.
Можливість візуалізації при рентгенологічному та МРТ дослідженнях завдяки рентгеноконтрастним маркерам. Наявність достатньої кількості бічних отворів на
проксимальному кінці для уникнення оклюзії ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор 7
4 Конфігурація. Наявність позначок глибини від 5 до 15 см від проксимального кінчика з кроком не менше 1 см та не більше 3 см. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 18, 21
5 Комплектація:
- Зовнішній вентрикулярний катетер довжиною не більше 350 мм та не менше 250 мм
- Фіксатор
- Стилет
- Троакар
- Конектор Луєр Лок. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 8
6 Комплектація:
- Градуйований дренажний мішок, об’ємом не менше 500 мл та не більше 900 мл: внутрішня крапельна камера (бюретка), затискач, штирьовий конектор Луєр-Лок, порт доступу із запірним краном та кришкою, що знімається градуйована шкала не менше 250 та не більше 350 мм вод. ст.;
- Дренажна трубка з гніздовим конектором Луєр-Лок, затискач, антирефлюксний клапан, Y-подібна порт-система,3-ходовий запірний кран із конектором Луєр-Лок, штирьовий конектор Луєр-Лок для підключення до дренажного катетера. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 7-8, 10-11, 17
7 Механізм. Наявність механізма-купола для нормалізації потоку, якщо виникає перешкода через намокання фільтру при тимчасовому горизонтальному розміщенні системи. ТАК
ФАЙЛ 4. технічні документи.pdf стор. 8
У відповідь на скаргу ФОП Романчишина О. П. щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника в частині пунктів 4 та 6 Спеціальних вимог до предмета закупівлі, зазначаємо:
1). На підтвердження відповідності в частині пункту 4 «Конфігурація. Наявність позначок глибини від 5 до 15 см від проксимального кінчика з кроком не менше 1 см та не більше 3 см.» Спеціальних вимог до предмета закупівлі учасником надано документи (стор. 18, 21 файлу «4. технічні документи.pdf»), в яких зазначено про наявність позначок глибини від 5 до 15 см:
2). На підтвердження відповідності в частині пункту 6 «…градуйована шкала не менше 250 та не більше 350 мм вод. ст.» Спеціальних вимог до предмета закупівлі учасником надано документи (стор. 8 файлу «4. технічні документи.pdf»), в яких зазначено: п. «02 Шлях рідини» п.п. 2.7 Шкала тиску в мм рт. ст. і см вод. ст. для визначення дренажного тиску та коригування, а також в табл. зазначено розміри 250 та 350 мм:
Таким чином, Учасником у складі тендерної пропозиції за лотом № 4 надано всі підтвердження щодо відповідності запропонованого товару Спеціальним вимогам до предмета закупівлі, у зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави щодо відхилення пропозиції ТОВ «ХАЙ СПЕЙС».
Додатково повідомляємо, що перевірка інформації щодо предмета закупівлі у відкритих джерелах з сайтів виробників та оригінали технічної документації виробників не передбачено законодавством щодо публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутність документів в Учасника, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення Замовником.
Враховуючи вищезазначене та відповідно до висновків Робочої групи Замовника за відповідним напрямком, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ХАЙ СПЕЙС» визнано такою, що відповідає заявленим технічним вимогам на Закупівлю, а учасника визначено переможцем тендеру на Закупівлю за лотом № 4.
Дата опублікування:
27.11.2025 18:21
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
85f1cdcfc1b84912ab3e21dab59f0302
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-007147-a.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Інструкція дренажні системи UA+info_1 (1).pdf 03.11.2025 20:39
- Протокол 2025 48 оцінка нейрохірургія 1 (п. 284).pdf 03.11.2025 20:39
- Скарга АМКУ Романчишин-КМДА.pdf 03.11.2025 20:39
- Скарга АМКУ Романчишин-КМДА.docx 03.11.2025 20:39
- 15-16,25-26BI_AKCILAR Neurosurgical Catalogue maket_compressed — копия.pdf 03.11.2025 20:39
- Додаток 1 до тендерної документації.docx 03.11.2025 20:39
- sign.p7s 03.11.2025 20:41
- Рішення від 05.11.2025 № 16559.pdf 05.11.2025 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2025 № 16993.pdf 14.11.2025 14:01
- Рішення від 13.11.2025 № 16993.pdf 17.11.2025 17:08
- Антимонопольний_ скарга ФОП Романчишин О. П. (на рішення 16559).DOCX 07.11.2025 16:06
- Антимонопольний_ скарга ФОП Романчишин О. П. (на рішення 16559).pdf 07.11.2025 16:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2025 20:42
Дата розгляду скарги:
13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 17:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.11.2025 17:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ad5fdb65291f4744b7cf7f528da5a923
Заголовок пункту скарги:
Рішення замовника про відхилення пропозиції ФОП Романчишин О.П.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Фізична особа-підприємець Романчишин Олександр Петрович подавав тендерну пропозицію у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником за ідентифікатором UA-2025-10-06-007147-a, предметом якої є постачання медичних виробів — лот 4 - 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму - Набір для
зовнішнього вентрикуло дренування (61796 Набір для зовнішнього дренування спинномозкової рідини) – 10 шт;
За результатами розгляду пропозицій Замовником прийнято Протокольне рішення (протокол) № 48 від 29.10.2025 р. про відхилення пропозиції ФОП Романчишин О.П. (Доказ-1 додається) з мотивів її невідповідності технічним вимогам тендерної документації, зокрема у частині пункту 7 Медико-технічних вимог (Додаток 1), (Доказ-2 додається), де зазначено: «Механізм. Наявність механізма-купола для нормалізації потоку, якщо виникає перешкода через намокання фільтру при тимчасовому горизонтальному розміщенні системи.»
У протоколі розгляду Замовник зазначив, що у поданих документах — інструкції та каталозі виробника — відсутнє візуальне підтвердження наявності механізму-купола для нормалізації потоку, а отже, товар Скаржника не відповідає технічним вимогам. Водночас у документах учасника містяться лише описові згадки про можливість очищення фільтра, що, на думку Замовника, не є рівнозначним вимозі про наявність купольного механізму. Скаржник вважає, що таке рішення є безпідставним, формальним і прийнятим із порушенням принципів об’єктивної оцінки пропозицій, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
У складі тендерної пропозиції Скаржником було надано Інструкцію з експлуатації дренажної системи DESU (Доказ- 3 додається) та Каталог “Bıçakcılar Neurosurgical Catalogue” (Доказ- 4 додається). В інструкції зазначено, що у випадку горизонтального розміщення системи користувачу слід закрити клапан під фільтром, щоб запобігти його намоканню, а після повернення у вертикальне положення — відкрити його для відновлення потоку. У каталозі наведено пункт: «гідрофобний фільтр, антирефлюксний клапан, механізм очистки фільтра». Таким чином, документи підтверджують наявність механізму очищення фільтра, який виконує функцію нормалізації потоку.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій учасників. Частина третя статті 22 цього Закону передбачає можливість подання еквіваленту, якщо він забезпечує той самий функціональний результат. Замовник безпідставно ототожнив виконання функції нормалізації потоку з формою елемента («купол»), тоді як функціональне призначення вузла доведене документально. Відхилення пропозиції лише через відсутність на ілюстрації купола є формальним підходом.
У медико-технічних вимогах відсутнє визначення терміна «механізм-купол», критерії перевірки чи технічні параметри. Отже, рішення Замовника прийняте без належного обґрунтування і суперечить пункту 31 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, яким передбачено рівне ставлення до учасників і необхідність наявності об’єктивних доказів невідповідності.
Отже, пропозиція ФОП Романчишина Олександра Петровича повністю відповідає суті технічних вимог Замовника. Подані документи підтверджують наявність у виробі механізму очищення фільтра, що забезпечує нормалізацію потоку. Рішення Замовника про відхилення є безпідставним і має бути скасоване.
На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу:
зовнішнього вентрикуло дренування (61796 Набір для зовнішнього дренування спинномозкової рідини) – 10 шт;
За результатами розгляду пропозицій Замовником прийнято Протокольне рішення (протокол) № 48 від 29.10.2025 р. про відхилення пропозиції ФОП Романчишин О.П. (Доказ-1 додається) з мотивів її невідповідності технічним вимогам тендерної документації, зокрема у частині пункту 7 Медико-технічних вимог (Додаток 1), (Доказ-2 додається), де зазначено: «Механізм. Наявність механізма-купола для нормалізації потоку, якщо виникає перешкода через намокання фільтру при тимчасовому горизонтальному розміщенні системи.»
У протоколі розгляду Замовник зазначив, що у поданих документах — інструкції та каталозі виробника — відсутнє візуальне підтвердження наявності механізму-купола для нормалізації потоку, а отже, товар Скаржника не відповідає технічним вимогам. Водночас у документах учасника містяться лише описові згадки про можливість очищення фільтра, що, на думку Замовника, не є рівнозначним вимозі про наявність купольного механізму. Скаржник вважає, що таке рішення є безпідставним, формальним і прийнятим із порушенням принципів об’єктивної оцінки пропозицій, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
У складі тендерної пропозиції Скаржником було надано Інструкцію з експлуатації дренажної системи DESU (Доказ- 3 додається) та Каталог “Bıçakcılar Neurosurgical Catalogue” (Доказ- 4 додається). В інструкції зазначено, що у випадку горизонтального розміщення системи користувачу слід закрити клапан під фільтром, щоб запобігти його намоканню, а після повернення у вертикальне положення — відкрити його для відновлення потоку. У каталозі наведено пункт: «гідрофобний фільтр, антирефлюксний клапан, механізм очистки фільтра». Таким чином, документи підтверджують наявність механізму очищення фільтра, який виконує функцію нормалізації потоку.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій учасників. Частина третя статті 22 цього Закону передбачає можливість подання еквіваленту, якщо він забезпечує той самий функціональний результат. Замовник безпідставно ототожнив виконання функції нормалізації потоку з формою елемента («купол»), тоді як функціональне призначення вузла доведене документально. Відхилення пропозиції лише через відсутність на ілюстрації купола є формальним підходом.
У медико-технічних вимогах відсутнє визначення терміна «механізм-купол», критерії перевірки чи технічні параметри. Отже, рішення Замовника прийняте без належного обґрунтування і суперечить пункту 31 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, яким передбачено рівне ставлення до учасників і необхідність наявності об’єктивних доказів невідповідності.
Отже, пропозиція ФОП Романчишина Олександра Петровича повністю відповідає суті технічних вимог Замовника. Подані документи підтверджують наявність у виробі механізму очищення фільтра, що забезпечує нормалізацію потоку. Рішення Замовника про відхилення є безпідставним і має бути скасоване.
На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу:
×
-
Назва доказу:
Копія Каталоуг “Bıçakcılar Neurosurgical Catalogue”
-
Повʼязаний документ:
15-16,25-26BI_AKCILAR Neurosurgical Catalogue maket_compressed — копия.pdf
-
-
Назва доказу:
Інструкцію з експлуатації дренажної системи DESU.
-
Повʼязаний документ:
Інструкція дренажні системи UA+info_1 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації.docx
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (протокол) № 48 від 29.10.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Протокол 2025 48 оцінка нейрохірургія 1 (п. 284).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника Департамент охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) СКАСУВАТИ Протокольне рішення (протокол) № 48 від 29.10.2025 р., про відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Романчишин Олександр Петрович.
Запити Органу оскарження
Номер:
b69c0c0f1b3a4fc9a2a9106762afe704
Тема запиту:
Про надання інформації
Текст запиту:
Департаментом охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент охорони здоров’я м. Києва, Замовник) на виконання норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами, далі – ОСОБЛИВОСТІ), опрацьовано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.11.2025 № 16559-р/пк-пз.
За результатами опрацювання повідомляємо наступне.
Закупівлю товарів, робіт і послуг Департамент охорони здоров’я м. Києва здійснює, виключно, відповідно до вимог чинного законодавства України та згідно підготовленого фахівцями певного напрямку технічного завдання (заявки) на закупівлю, що формується на основі потреби закладів охорони здоров’я столиці.
Так, враховуючи рекомендації Міністерства охорони здоров’я України та з метою удосконалення системи контролю за цільовим використанням матеріальних цінностей, отриманих централізовано за кошти державного бюджету, порядку проведення централізованих публічних закупівель у Департаменті охорони здоров’я м. Києва створені робочі групи з питань профільного супроводу закупівель.
До складу робочих груп входять представники структурних підрозділів Департаменту охорони здоров’я м. Києва, представники закладів медичної галузі за відповідним напрямком роботи та інші фахівці за профілем.
Враховуючи очікувану вартість закупівлі, відповідно до норм Закону та ОСОБЛИВОСТЕЙ, тендер на закупівлю: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Медичні вироби для нейрохірургічних втручань, 15 лотів), ідентифікатор UA-2025-10-06-007147-a (далі – Закупівля), проводиться шляхом застосування процедури відкритих торгів з ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Згідно пункту 1 «Зміст тендерної пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на Закупівлю тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а саме: тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 1 до тендерної документації на Закупівлю.
Відповідно до пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на Закупівлю технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації.
Згідно пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим законом.
22.10.2025, за результатами проведеного аукціону, електронною системою публічних закупівель автоматично визначено учасника, цінова пропозиція якого є найбільш економічно вигідною за лотом № 4 (лот 4 - 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму - Набір для зовнішнього вентрикуло дренування (61796 Набір для зовнішнього дренування спинномозкової рідини) - 10 шт.) Закупівлі, а саме: фізичну особу-підприємця РОМАНЧИШИНА ОЛЕКСАНДРА ПЕТРОВИЧА, (далі – ФОП РОМАНЧИШИН О. П., Учасник), з ціною 120 000,00 грн, без ПДВ.
Членами робочої групи, що залучається у 2025 році до роботи Департаменту охорони здоров’я м. Києва для розробки технічних вимог до тендерної документації та підготовки висновків про відповідність пропозицій учасників торгів технічним вимогам на закупівлю медичних виробів для нейрохірургічних втручань, якою було сформовано технічне завдання (заявка) на закупівлю, розгляд пропозиції Учасника проводився згідно документів, оприлюднених в електронній системі публічних закупівель «ProZorro».
Так, відповідно до пункту 7 вимог щодо лоту № 4, визначених пунктом «2. Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» додатку 1 до тендерної документації на Закупівлю у запропонованого Учасником товару «Повинен бути наявний механізм-купол для нормалізації потоку, якщо виникає перешкода через намокання фільтру при тимчасовому горизонтальному розміщенні системи». Тобто, технічними вимогами визначено, про наявність саме механізму очистки фільтру для нормалізації потоку, коли вже відбулось намокання фільтру.
Однак, ФОП РОМАНЧИШИН О. П. у поданій скарзі та наданих документах в тендерній пропозиції на закупівлю, наводить докази наявності у запропонованого товару тільки механізму запобігання намокання фільтру, а саме: у файлі – «Інструкція дренажні системи UA+info_1 (1).pdf» стор. 6 та 16 в якому зазначено, що для уникнення намокання фільтру, коли дренажний мішок знаходиться у горизонтальному положенні, потрібно закрити клапан та після того, як систему буде закріплено на штативі, відкрити клапан. Також у разі потреби перевернути систему, потрібно закрити обидва клапани у верхній частині дренажного мішка, що дозволить запобігти намоканню фільтра). Слід зазначити, якщо фільтр стає вологим або забивається білками ліквору, він може перешкоджати потоку повітря, що призводить до порушення дренажу. Наявність фільтра є критично важливою особливістю. Фільтр запобігає потраплянню бактерій та інших забруднень у дренажну систему, знижуючи ризик розвитку вентрикуліту та менінгіту. Тому механізм очистки фільтру є важливою функцією даного медичного виробу.
Механізм-купол для нормалізації потоку, якщо виникає перешкода через намокання фільтру при тимчасовому горизонтальному розміщенні системи передбачає наявність камери у вигляді куполу, при натисканні на яку очищується фільтр для функціонування системи дренажу. Враховуючи вищезазначене, можливість закриття клапанів для уникнення намокання фільтру, коли дренажний мішок знаходиться у горизонтальному положенні, являється попередженням намоканню фільтра, але не передбачає нормалізації потоку шляхом очищення фільтра у разі його намокання.
Разом з тим, у скарзі Учасником зазначено, щодо наявності у запропонованого товару «гідрофобного фільтру та антирефлюксного клапану», що в свою чергу знову підтверджує наявність в товару саме механізму уникнення намокання фільтру, а не механізму очистки фільтру, як зазначено у вимозі Замовника, оскільки призначення гідрофобного фільтру та антирефлюксного клапану - це відштовхування рідини / запобігання її зворотньому потоку / утримування рідини в певній зоні.
Також, звертаємо увагу на недостовірну інформацію, що подана у скарзі Учасника: а саме ФОП РОМАНЧИШИН О. П. у тексті своєї скарги вказує, що Замовник у своєму протоколі розгляду зазначив «Водночас у документах учасника містяться лише описові згадки про можливість очищення фільтра, що, на думку Замовника, не є рівнозначним вимозі про наявність купольного механізму». Однак у Протокольному рішенні (протокол) № 48 від 29.10.2025 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутнє зазначене твердження.
Згідно абзацу 2, підпункту 2 пункту 44 ОСОБЛИВОСТЕЙ замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Враховуючи вищевказане, тендерну пропозицію Учасника за лотом
№ 4 було відхилено відповідно абзацу 2, підпункту 2 пункту 44 ОСОБЛИВОСТЕЙ, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Дата опублікування:
07.11.2025 16:05