-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу)
Строк поставки продукції: протягом 30 календарних днів з дати отримання Постачальником письмової заявки Покупця, з можливістю дострокової поставки. Забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення виконання договору про закупівлю, при укладанні договору з переможцем - не вимагається. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону – 1% . Тендерна пропозиція учасника, ціна якої буде вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена в оголошенні про проведення відкритих торгів буде відхилена
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 25 робочих днів
298 130.73
UAH без ПДВ
Період оскарження:
06.10.2025 12:11 - 13.10.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕН...:
21.11.2025 09:28 - 27.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо рішення Замовника
Номер:
4ec72a92971847e28cdf4a69c160ffa9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-004332-a.a1
Назва:
Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист Аномальна.pdf 28.10.2025 20:27
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 28.10.2025 20:27
- Протокол розгляду.pdf 28.10.2025 20:27
- sign.p7s 28.10.2025 20:28
- рішення від 30.10.2025 № 16313.pdf 30.10.2025 15:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.11.2025 № 16711.pdf 10.11.2025 14:00
- рішення від 07.11.2025 № 16711.pdf 12.11.2025 13:36
- Пояснення по скарзі учасника.pdf 03.11.2025 15:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 20:34
Дата розгляду скарги:
07.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.10.2025 15:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.11.2025 13:37
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b955df275c1941268a4f3e4e3c0ac5c4
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
23.10.2025р. Замовником прийнято рішення №34320000-6/4/25 відхилити тендерну пропозицію ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю ДК 021:2015:34320000-6: Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів.
Серед невідповідностей Замовником зазначено наступне:
7. Результат розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції / допущення до аукціону):
7.1 Учасник процедури закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ- ПРОЗОРО», який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, (визначена електронною системою закупівель автоматично), надав протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування вартості товарів тендерної пропозиції. 7.2 Відділом матеріально-технічного постачання, що є виконавцем за даною процедурою закупівлі, розглянуто «Лист-пояснення щодо обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції» Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО».
З наданої учасником інформації вбачається, що обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надано на іншу процедуру закупівлі иА-2024-12-30-003807-а (дата аукціону від 08.01.2025р).
За даною процедурою закупівлі 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу) иА-2025-10-06-004332-а (дата аукціону 17.10.2025р.) відсутнє пояснення учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» щодо обґрунтування аномально низької ціни.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Відповідно до тендерної документації Замовника, учасник, чия пропозиція є аномально низькою, повинен надати обґрунтування причин надання такої ціни.
ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» надало відповідний лист-обґрунтування, у якому зазначено причини формування найнижчої ціни, зокрема:
• досягнення економії за рахунок удосконалених технологічних процесів виробництва;
• наявність прямих договірних відносин із постачальниками без посередників;
• спеціальні цінові умови (знижки) від виробників;
• оптимізація логістичних витрат та ефективна організація збуту.
Таким чином, учасником виконано вимогу щодо подання обґрунтування аномально низької ціни в повному обсязі.
Зазначення у листі додаткової інформації НЕ Є ПРЕДМЕТОМ РОЗГЛЯДУ, а саме наступної інформації ( щодо зазначення у листі іншого номеру закупівлі) иА-2024-12-30-003807-а)., крім самого обгрунтування жодним чином не впливає на зміст наданого обґрунтування, не змінює фактичних підстав для формування ціни, не суперечить вимогам тендерної документації і не може розглядатися як порушення чи підстава для відхилення, оформення пропозиції в такий спосіб не є порушенням умов тендерної документації Замовника, та зокрема додається скаржником, що інформація щодо анамальної ціни надається в довільній формі.
Щодо практики Антимонопольного комітету України
З практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ встановлено, що:
• обгрунтування аномально низької ціни надається в довільній формі;
• основним критерієм оцінки є ціна тендерної пропозиції, а не зміст чи структура пояснювального листа;
• лист обґрунтування аномально низької ціни не є кваліфікаційним документом, не стосується технічних характеристик предмета закупівлі і не належить до переліку документів, що визначають відповідність учасника вимогам тендерної документації.
Таким чином, відхилення пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» як такої, що не відповідає вимогам щодо обґрунтування аномально низької ціни, є незаконним та порушує принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наявність у складі пропозиції відповідного обґрунтування підтверджує виконання учасником усіх вимог.
З огляду на викладене, ми вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" є незаконним та порушує вимоги Закону України "Про публічні закупівлі". Учасник надав відповідну пропозицію, що відповідала вимогам тендерної документації, а будь-які додаткові вимоги, введені Замовником після завершення строку подання пропозицій, є неприпустимими та суперечать законодавству.
Зважаючи на вищезазначене, просимо АМКУ провести відповідну перевірку та вжити необхідних заходів щодо забезпечення дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Серед невідповідностей Замовником зазначено наступне:
7. Результат розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції / допущення до аукціону):
7.1 Учасник процедури закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ- ПРОЗОРО», який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, (визначена електронною системою закупівель автоматично), надав протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування вартості товарів тендерної пропозиції. 7.2 Відділом матеріально-технічного постачання, що є виконавцем за даною процедурою закупівлі, розглянуто «Лист-пояснення щодо обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції» Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО».
З наданої учасником інформації вбачається, що обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надано на іншу процедуру закупівлі иА-2024-12-30-003807-а (дата аукціону від 08.01.2025р).
За даною процедурою закупівлі 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу) иА-2025-10-06-004332-а (дата аукціону 17.10.2025р.) відсутнє пояснення учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» щодо обґрунтування аномально низької ціни.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Відповідно до тендерної документації Замовника, учасник, чия пропозиція є аномально низькою, повинен надати обґрунтування причин надання такої ціни.
ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» надало відповідний лист-обґрунтування, у якому зазначено причини формування найнижчої ціни, зокрема:
• досягнення економії за рахунок удосконалених технологічних процесів виробництва;
• наявність прямих договірних відносин із постачальниками без посередників;
• спеціальні цінові умови (знижки) від виробників;
• оптимізація логістичних витрат та ефективна організація збуту.
Таким чином, учасником виконано вимогу щодо подання обґрунтування аномально низької ціни в повному обсязі.
Зазначення у листі додаткової інформації НЕ Є ПРЕДМЕТОМ РОЗГЛЯДУ, а саме наступної інформації ( щодо зазначення у листі іншого номеру закупівлі) иА-2024-12-30-003807-а)., крім самого обгрунтування жодним чином не впливає на зміст наданого обґрунтування, не змінює фактичних підстав для формування ціни, не суперечить вимогам тендерної документації і не може розглядатися як порушення чи підстава для відхилення, оформення пропозиції в такий спосіб не є порушенням умов тендерної документації Замовника, та зокрема додається скаржником, що інформація щодо анамальної ціни надається в довільній формі.
Щодо практики Антимонопольного комітету України
З практики розгляду скарг Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ встановлено, що:
• обгрунтування аномально низької ціни надається в довільній формі;
• основним критерієм оцінки є ціна тендерної пропозиції, а не зміст чи структура пояснювального листа;
• лист обґрунтування аномально низької ціни не є кваліфікаційним документом, не стосується технічних характеристик предмета закупівлі і не належить до переліку документів, що визначають відповідність учасника вимогам тендерної документації.
Таким чином, відхилення пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» як такої, що не відповідає вимогам щодо обґрунтування аномально низької ціни, є незаконним та порушує принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наявність у складі пропозиції відповідного обґрунтування підтверджує виконання учасником усіх вимог.
З огляду на викладене, ми вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" є незаконним та порушує вимоги Закону України "Про публічні закупівлі". Учасник надав відповідну пропозицію, що відповідала вимогам тендерної документації, а будь-які додаткові вимоги, введені Замовником після завершення строку подання пропозицій, є неприпустимими та суперечать законодавству.
Зважаючи на вищезазначене, просимо АМКУ провести відповідну перевірку та вжити необхідних заходів щодо забезпечення дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ТОВ АВТОШИНИ ПРОЗОРО зазначене у ПРОТОКОЛ уповноваженої особи №34320000-6/4/25 від 23.10.2025 року.
Запити Органу оскарження
Номер:
9bbb3340a2404c8fa0581ef702363d0a
Тема запиту:
Пояснення по скарзі учасника по закупівлі 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу)
Текст запиту:
Надаємо інформацію, підготовлену підрозділом Замовника (ВМТП), що стосується питання зазначеного в матеріалах скарги до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: пояснення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника.
ПОЯСНЕННЯ
Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю: 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу)
ID: UA-2025-10-06-004332-a
Зміївською ТЕС ПАТ «Центренерго» 06 жовтня 2025 року було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу), UA-2025-10-06-004332-a.
Дата і час проведення електронного аукціону були визначені електронною системою закупівель автоматично 17.10.2025 р. 15:43.
За результатом проведеного аукціону електронною системою закупівель автоматично визначено, що учасник процедури закупівлі ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, яка є аномально низькою.
Учасник ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" надав протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо вартості відповідних товарів тендерної пропозиції «Лист-пояснення щодо обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції».
Замовником розглянуто надане пояснення ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" з якого вбачається, що обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції надано на іншу процедуру закупівлі UA-2024-12-30-003807-a (дата аукціону 08.01.2025 р). Перший абзац наданого «Листа-пояснення щодо обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції» тому підтвердження («За результатами аукціону, проведеного 08.01.2025р по закупівлі UA-2024-12-30-003807-а, цінова пропозиція ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» визнана електронною системою закупівель як аномально низька»).
Тобто, за процедурою відкритих торгів з особливостями: 34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (Запасні частини до автобусу) UA-2025-10-06-004332-a (дата аукціону 17.10.2025р.), обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції відсутнє.
Враховуючи вище наведене, тендерна пропозиція ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" була правомірно відхилена Замовником у відповідності до підпункту 1 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 як така, що учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей.
Заст. начальника ВМТП Інна СИЧОВА
Дата опублікування:
03.11.2025 15:01