-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги друку, а саме щомісячний друк рахунків-повідомлень про стан розрахунків за послуги з електропостачання споживачам
Завершена
1 500 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
06.10.2025 11:41 - 31.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на невідповідності в ТД
Номер:
9956b9e03e4d49fc8ad9c97b8e300f34
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-06-003891-a.b1
Назва:
Скарга на невідповідності в ТД
Скарга:
Не корректно визначений предмет закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМКУ_ДРУК_АДВ-ГРУП.pdf 11.10.2025 21:32
- sign.p7s 11.10.2025 21:34
- рішення від 14.10.2025 № 15483.pdf 14.10.2025 15:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2025 № 15928.pdf 23.10.2025 13:08
- рішення від 22.10.2025 № 15928.pdf 27.10.2025 12:20
- Пояснення по суті справи.pdf 16.10.2025 12:01
- Пояснення по суті скарги.doc 16.10.2025 12:01
- Пояснення по суті скарги.doc 16.10.2025 12:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2025 21:35
Дата розгляду скарги:
22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.10.2025 12:20
Дата виконання рішення Замовником:
27.10.2025 14:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
27.10.2025 Замовником внесено зміни до тендерної документаці, а саме в додатки 2 "Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі" та до додатку 3 "Тендерна пропозиція". Оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію із змінами, окремим документом оприлюднено перелік змін. Строк подання тендерних пропозицій збільшено до 03.11.2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
05f5fec133c44248aa26354dde158c20
Заголовок пункту скарги:
Скарга на невідповідності в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
технічні характеристики предмета закупівлі відрізняються в проекті договору та в технічній документації
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши невідповідність між технічним описом, проектом договору та формою пропозиції — чітко визначивши формат аркушу (А4 чи А5), на якому друкуються рахунки-повідомлення.
Запити Органу оскарження
Номер:
127a87e0e08d4b07a37db4f9bb1c9048
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
В провадженні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель знаходиться скарга ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» на вимоги тендерної документації за предметом закупівлі послуги друку, а саме щомісячний друк рахунків-повідомлень про стан розрахунків за послуги з електропостачання споживачам (код ДК 021:2015 - 79810000-5 - друкарські послуги).
В своїй скарзі ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» зазначає, що Замовником в тендерній документації допущені невідповідності, що порушує вимоги ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зі скаргою Замовник не згодний та обґрунтовуємо це наступним:
Вимоги тендерної документації Замовника
06.10.2025 Товариством з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за предметом послуги друку, а саме щомісячний друк рахунків-повідомлень про стан розрахунків за послуги з електропостачання споживачам (код ДК 021:2015 - 79810000-5 - друкарські послуги) з очікуваною вартістю 1 500 000,00 грн. (без ПДВ).
Умовами Додатку 2 до тендерної документації «Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі послуги друку, а саме щомісячний друк рахунків-повідомлень про стан розрахунків за послуги з електропостачання споживачам» зазначено:
№ з/п Найменування Од.
виміру Кількість
1. Рахунок-повідомлення: друк 1/2 формат А4
Формат рахунку – 210х150мм, папір офсетний 80 г/м2, яскравість паперу не менше 95%, одностороння однокольорова персоналізація; кількість знаків - до 1000 в 1 рахунку шт. 2 500 000
2. Друк інформаційного повідомлення (в тому числі з даними по рахунку) формат А5, чорно-білий друк (1+1)
Формат повідомлення - 210х150мм, папір офсетний 80 г/м2, яскравість паперу не менше 95%, однокольорова персоналізація; кількість знаків - до 7500 в 1 повідомлені шт. 500 000
3. Друк інформаційного повідомлення (в тому числі з даними по рахунку) формат А4, чорно-білий друк (1+1)
Формат повідомлення - 210х297мм, папір офсетний 80 г/м2, яскравість паперу не менше 95%, однокольорова персоналізація; кількість знаків - до 5000 в 1 повідомлені шт. 500 000
ФОРМУВАННЯ ТА ДРУК ПАПЕРОВИХ РАХУНКІВ-ПОВІДОМЛЕНЬ, ВЕДЕННЯ АРХІВУ ПОВІДОМЛЕНЬ.
1. Отримання інформації - до 950 файлів з даними. Завдання на виконання Послуг надається Виконавцю виключно уповноваженими особами у формі електронного файлу формату .fp3, захищеного паролем.
2. Перевірка файлів, виявлення помилок, за необхідності повторний збір інформації.
3. Оформлення Акту приймання-передачі інформації наступного дня з моменту отримання інформації для друку.
4. Друк рахунків (повідомлень) за спожиту електричну енергію, який виконано з дотриманням наступних вимог:
- на аркуші формату А4 (офсет, 80г/м²);
- кількість знаків - до 1000 в 1 рахунку
- однокольорова персоналізація з однієї сторони
Залежно від завдання на одному білому аркуші формату А4 друкується від 1 до 3 рахунків.
Термін друку – 4-8 годин.
Можливість реалізації індивідуальних вимог Замовника до рахунку, для окремих абонентів із загального списку бази даних.
5. Порізка, упаковка в бандероль з вказівкою поштового відділення та назви населеного пункту.
6. Оформлення Акту приймання-передачі надрукованих рахунків в доставку Укрпошті.
7. Доставка до дільниці кур’єрської доставки у м. Миколаїв Миколаївської дирекції АТ «Укрпошта» (вул. Новозаводська, 1, м Миколаїв, 54001). За необхідності місце для доставки надрукованої продукції може бути змінено, про що Замовником буде повідомлено Виконавця окремо.
8. Забезпечення зберігання інформації щодо надрукованих рахунків у електронному вигляді на серверах Виконавця та проведення супроводу архіву. За запитом Замовника надання необхідної інформації з архіву в строк, що не перевищує 8 годин.
Замовник залишає за собою право вносити будь-які зміни у вигляд рахунку в межах формату друку без зміни вартості послуг! Не допускається зміна фізичного розміру рахунку чи його макету без згоди Замовника.
Максимальний строк для друку рахунків за спожиту електричну енергію, сортування, пакування в ящики з нанесення на ящик відповідного узагальненого списку вмісту по індексу, доставка до дільниці кур’єрської доставки у м. Миколаїв Миколаївської дирекції АТ «Укрпошта» починаючи з дня направлення Замовником файлів з даними та погодження макета рахунку становить не більше 2 календарних днів.
ДРУК ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОВІДОМЛЕНЬ:
1. Отримання завдання на виконання Послуг надається Виконавцю виключно уповноваженими особами у формі електронного файлу/документу.
2.1. Друк інформаційного повідомлення має бути виконаний з дотриманням наступних вимог:
- на аркуші формату А5 (офсет, 80г/м²) чорно-білий друк (1+1);
- кількість знаків - до 7500 в 1 повідомленні;
- однокольорова персоналізація.
Термін друку – 4-8 годин.
2.2. Друк інформаційного повідомлення має бути виконаний з дотриманням наступних вимог:
- на аркуші формату А4 (офсет, 80г/м²) чорно-білий друк (1+1);
- кількість знаків - до 5000 в 1 повідомленні;
- однокольорова персоналізація.
Термін друку – 4-8 годин.
В рахунках та в інформаційних повідомленнях не допускається неякісний друк, зокрема, але не виключно, змазування, нерівномірний/нечіткий колір, погане відображення дрібних елементів, особливо шрифтів. Обов’язковою вимогою є дотримання технічних відступів та розмірів. Виконавець (Учасник) за свій рахунок повинен здійснити повторний друк у разі випуску рахунків з неякісним друком.
Якщо виконані послуги виявяться неякісними, або такими, що не відповідають умовам (зокрема, але не виключно, неякісний друк, відсутність доказів доставки надрукованої продукції до дільниці кур’єрської доставки у м. Миколаїв Миколаївської дирекції АТ «Укрпошта»), виконавець зобов’язаний виконати послуги відповідної якості за свій рахунок. Всі витрати, пов’язані із заміною послуги неналежної якості несе Виконавець. Якщо Виконавець відмовляється від заміни неякісної послуги, Замовник буде вимушений відмовитися від подальшого отримання такої послуги, шляхом укладення додаткової угоди на розірвання договору.
Позиція Скаржника
В своїй скарзі Скаржник зазначає, що Замовник в порушення ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» невірно зазначив технічні вимоги до предмету закупівлі.
Заперечення Замовника
Метою Закону є зокрема забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та розвиток добросовісної конкуренції.
10.10.2025 Учасник звернувся до Замовника із зверненням щодо наявності на його думку невідповідностей в тендерній документації, в саме: в додатку 2 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» та проекту договору (додаток 5 до тендерної документації).
Згідно вимог п. 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
13.10.2025 о 09.58 год. Учаснику було надано відповідь, що умовами тендерної документації передбачено, що Замовник здійснює закупівлю послуг друку трьох окремих позицій: 1) рахунків (повідомлень) за спожиту електричну енергію на аркуші формату А4, 2) інформаційного повідомлення, який виконаний за зразком Замовника, на аркуші формату А5 та 3) інформаційного повідомлення, який виконаний за зразком Замовника на аркуші формату А4. Замовник замовляє друк рахунку-повідомлення саме на форматі А4. Маємо зазначити, що п. 4 Розділу «Формування та друк паперових рахунків-повідомлень, ведення архіву повідомлень» Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що залежно від завдання на одному білому аркуші формату А4 друкується від 1 до 3 рахунків. Тому, при розрахунку собівартості другу Учаснику необхідно враховувати друк рахунків повідомлень саме на форматі А4. Враховуючи наведене внесення змін до умов тендерної документації не потребується.
Не дочекавшись відповіді Учасник звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель посилаючись на порушення Замовником ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналізуючи положення вказаних статтей, а саме: ст. 5 Закону, принципами здійснення публічних закупівель є:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Замовником при підготовці тендерної документації в закупівлі (ідентифікатор UA-2025-10-06-003891-a) за предметом закупівлі послуги друку, а саме щомісячний друк рахунків-повідомлень про стан розрахунків за послуги з електропостачання споживачам (код ДК 021:2015 - 79810000-5 - друкарські послуги) дотримано всіх принципів проведення закупівлі: забезпечено рівні умови для всіх учасників (умови щодо форматів рахунків та інформаційних повідомлень однакові для всіх учасників), відкритість та прозорість (відповідь на запитання надана в електронній системі у строк, передбачений законодавством).
Щодо порушень вимог ст. 22 Закону, яким передбачено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Всі вимоги ст. 22 Закону дотримані Замовником при підготовці тендерної документації, жодних порушень не здійснено.
Стосовно нерозуміння потенційним Учасником (Скаржником) технічних вимог зазначаємо, що в Замовник вважає, що в технічних вимогах чітко зазначено, що друк здійснюється на аркуші формату А 4, також в додатку 2 зазначено, що залежно від завдання на одному білому аркуші формату А4 друкується від 1 до 3 рахунків. Така ж інформація міститься в проекті договору (п. 4.1).
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей надає можливість зробити висновок, що законодавством встановлено чіткій та вичерпаний перелік підстав для оскарження умов тендерної документації. Так, Учаснику закупівлі надається право на оскарження умов тендерної документації у разі: - Порушення замовником принципів закупівель встановлених ст. 5 Закону.
- порушення Замовником вимог ст. 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційних критеріїв не передбаченнях законодавством.
- порушення Замовником вимог ст. 22 Закону, а саме встановлення дискримінаційних, не пов’язаних із предметом закупівлі вимог.
- порушення Замовником вимог ст. 25 Закону у разі перевищення допустимого розміру забезпечення.
- порушення Замовником процедурних вимог, а саме недодержання строків встановлених законодавством, зміна документації без повідомлення, відсутність проекту договору, та інші.
Отже, наведений перелік підстав для оскарження умов тендерної документації не містить такої підстави як нерозуміння Учасником умов тендерної документації.
Таким чином, на думку Замовника, Скаржник безпідставно зазначає про невідповідність технічних вимог проекту договору, а доводи, викладені в скарзі не підтверджують порушень законодавства Замовником.
Враховуючи вищевикладене, прошу відхилити скаргу ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП».
Дата опублікування:
16.10.2025 12:01