-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів
Торги відмінено
670 893.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.10.2025 16:33 - 24.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
6b8741dd624d4317adcc3d7bbd9faec7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-03-011126-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
03 жовтня 2025 року замовником, Державним підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" було розпочато процедуру закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів» за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-03-011126-а
ТОВ «АВТОСОЮЗ» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ, що затверджена рішенням уповноваженої особи
Протокол № 6-1 від «03» жовтня 2025 року, яка оприлюднена в електронній системі закупівель 03 жовтня 2025 року, в яку вподальшому – 07 жовтня 2025 року було внесено зміни, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників процедури закупівлі, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Довідково: відповідно абзацу першого пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 60 Особливостей, якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню.
Таким чином, відповідно абз. першого та п’ятого пункту 59 Особливостей – скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, а підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням»..
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Відповідно до п. 1 Додатку 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів», за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
« 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше));
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена тендерною документацією, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в тендерній документації.
Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме за адресою: м. Київ, вул. Степана Бандери 28.
Підтверджуючі документи додаються.
Проте наше СТО знаходиться на відстані більше ніж 3 км до місця розташування Замовника - місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (скріншот з мапи додається).
Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А, не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 3км до Замовника (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.
За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А).
Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо місця надання послуг, що є предметом закупівлі: СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ;
2. Додаток 2 до тендерної документації
3. Копія договору оренди;
4. Копія сертифікату, що підтверджує дилерство скаржника;
5. План-схема проїзду до Скаржника;
Враховуючи викладене вважаємо, що тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та надмірного витрачання коштів державного бюджету. Відповідно, наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Одним з видів діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ» є – 45.20 – технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, тому ТОВ «АВТОСОЮЗ» мало на меті взяти участь в процедурі закупівлі та запропонувати економічно вигідну пропозицію для державної установи, адже в період дії воєнного стану в Україні, метою діяльності всіх «патріотично налаштованих» підприємств є не отримання надприбутків з держаних установ а підтримка України. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежили можливість участі, як Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» -
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів» за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-03-011126-а.
3) Зобов’язати Замовника – Державне підприємство "Фінансування інфраструктурних проектів" – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Додатки:
1. Витяг ТОВ «АВТОСОЮЗ»;
2. Копії протоколу та наказу про призначення підписанта.
Пов'язані документи:
Учасник
- 7. Наказ і протокол 08.10.2025 16:39
- Скарга до АМКУ АВТОСОЮЗ 08.10.2025 16:39
- 1. Тендерна документація за Особливостями_ТО автомобілів (зі змінами від 07.10.)(1) 08.10.2025 16:39
- 2. Додаток 2_Технічна частина_Зміни від 07.10. 08.10.2025 16:39
- 3. Договір оренди 01.11.24 08.10.2025 16:39
- 4. Сертифікат дилера Автосоюз 08.10.2025 16:39
- 5. Довідка про розташування СТО 08.10.25.doc.asice 08.10.2025 16:39
- 6. Витяг з ЄДР (АВТОСОЮЗ) 10.09.25 08.10.2025 16:39
- sign.p7s 08.10.2025 16:41
- Пояснення № 658 від 16.10.2025 16.10.2025 16:04
- рішення від 10.10.2025 №15356.pdf 10.10.2025 15:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2025 №15712.pdf 20.10.2025 11:55
- рішення від 17.10.2025 №15712.pdf 21.10.2025 10:30
- Пояснення до Скарги 13.10.2025.doc 14.10.2025 16:59
- Пояснення до Скарги 13.10.2025.pdf 14.10.2025 16:59
- 6.4. Протокол про внесення змін до тендерної документації_АМКУ.docx.asice 22.10.2025 16:13
- 6.4. Протокол про внесення змін до тендерної документації_АМКУ.docx 22.10.2025 16:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2025 16:57
Дата розгляду скарги:
17.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.10.2025 10:31
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2025 16:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ пунк 1 додатку 2 до тендерної документації викладено в наступній редакції, а саме:
«1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 20 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше))»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
acb345aaf1ca4e08b754ca2b64f73159
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 1 Додатку 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів», за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
« 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше));
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена тендерною документацією, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в тендерній документації.
Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме за адресою: м. Київ, вул. Степана Бандери 28.
Підтверджуючі документи додаються.
Проте наше СТО знаходиться на відстані більше ніж 3 км до місця розташування Замовника - місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (скріншот з мапи додається).
Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А, не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 3км до Замовника (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.
За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А).
« 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше));
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена тендерною документацією, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в тендерній документації.
Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме за адресою: м. Київ, вул. Степана Бандери 28.
Підтверджуючі документи додаються.
Проте наше СТО знаходиться на відстані більше ніж 3 км до місця розташування Замовника - місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (скріншот з мапи додається).
Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А, не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 3км до Замовника (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.
За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А).
×
-
Назва доказу:
7. Копії протоколу та наказу про призначення підписанта
-
Повʼязаний документ:
7. Наказ і протокол
-
-
Назва доказу:
6. Витяг ТОВ «АВТОСОЮЗ»
-
Повʼязаний документ:
6. Витяг з ЄДР (АВТОСОЮЗ) 10.09.25
-
-
Назва доказу:
5. План-схема проїзду до Скаржника
-
Повʼязаний документ:
5. Довідка про розташування СТО 08.10.25.doc.asice
-
-
Назва доказу:
4. Копія сертифікату, що підтверджує дилерство скаржника
-
Повʼязаний документ:
4. Сертифікат дилера Автосоюз
-
-
Назва доказу:
3. Копія договору оренди
-
Повʼязаний документ:
3. Договір оренди 01.11.24
-
-
Назва доказу:
2. Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 2_Технічна частина_Зміни від 07.10.
-
-
Назва доказу:
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
-
Повʼязаний документ:
1. Тендерна документація за Особливостями_ТО автомобілів (зі змінами від 07.10.)(1)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо місця надання послуг, що є предметом закупівлі: СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Запити Органу оскарження
Номер:
d54bf9fc166d4def88eb98894e4c5932
Тема запиту:
Відповідь на пояснення Замовника
Текст запиту:
Пояснення по скарзі
03 жовтня 2025 року замовником, Державним підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" було розпочато процедуру закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів» за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-03-011126-а
ТОВ «АВТОСОЮЗ» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Так метою проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників процедури закупівлі, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Так звертаємо увагу Колегії, на наступні обставини цієї закупівлі:
1. 03.10.2025 16:34 Замовником було оприлюднено тендерну документацію з Додатком 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів», за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
« 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 10 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше));
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 10 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
2. 06.10.2025 14:54 у зв’язку з тим, що відстань до скаржника перевищує 10 км, Скаржник звернувся до Замовника з проханням збільшити відстань до Учасників;
3. 07.10.2025 16:53 замовником було повідомлено, про недоцільність збільшення відстані до 20 км.;
4. 07.10.2025 16:56 Замовником внесено зміни до оприлюдненої Тендерної документації, шляхом зменшення відстані до учасника з 10 км. До 3 км. та викладення Додатку 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів», за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
« 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше));
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А.
Зазначене внесення змін зумовило звернення Скаржника до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
5. У поясненнях на скаргу ТОВ «Автосоюз» від 14.10.2025 Замовник обґрунтовує зменшення відстані витратами Замовника на транспортування автомобілів для їх мийки, проте, послуги мийки є другорядними, адже закупівля проводиться на ремонт і ТО, а не на мийку як основну послугу. Окрім цього, після ремонту зазвичай власниками і замовляються послуги мийки. Також звертаємо увагу, що Замовником повідомлялося, що перелік послуг є ОРІЄНТОВНИМ, відтак зазначений Замовником орієнтовний перелік послуг не підтверджує їхнє безумовне виконання. Адже вартість тендерної закупівлі становить 670 893,00 грн. з ПДВ, відтак виконання 250 мийок транспортних засобів (як обраховує у своїх Поясненнях Замовник) вичерпає бюджет тендерної закупівлі і роботи з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів не будуть виконаними в попередньо повідомлених Замовником обсягах. Для прикладу роботи із заміна дизельних/бензинових форсунок ДВЗ з розборкою-зборкою ДВЗ та моторного відсіку (комплект) потребують встановлення запасних частин вартістю біля 70 000,00 грн., окрім вартості запасних частин Замовнику також необхідно буде сплатити за послуги з розрахунку витрачених нормо-годин, зокрема для зазначеного виду робіт передбачені трудовитрати у розмірі – 12,6 Н/Г. Але ж при цьому звертаємо увагу комісії, що Замовником замовляються не лише послуги мийки, а й інші послуги:
Skoda KODIAQ Універсал-В пробіг 207 000 км
(№ кузова TMBLK6NS4LB400513) Орієнтовна кількість послуг
Орієнтовний перелік послуг з урахуванням запасних частин та витратних матеріалів:
Діагностика паливної системи 2
Діагностика системи рульового керування 1
Діагностика гальмівної системи 2
Діагностика системи кондиціювання (діагностика, чищення, гідравлічне випробування, заправлення рідинами) 2
Комп’ютерна діагностика електронних систем керування двигуна внутрішнього згорання (далі- ДВЗ) 2
Діагностика ходової частина (підвіски) 2
Регулювання розвалу-сходження коліс 1
Заміна моторної оливи ДВЗ та обнуління міжсервісного інтервалу 2
Заміна фільтрів моторної оливи ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна фільтру салону 2
Заміна повітряних фільтрів ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна паливного фільтру очистки (1 комплект) 2
Заміна трансмісійної оливи з фільтром в коробці перемикання передач (далі - КПП) 1
Заміна охолоджуючої рідини ДВЗ 1
Заміна свічок запалювання (накалювання) ДВЗ з розборкою-зборкою ДВЗ та моторного відсіку (комплект) 1
Заміна передніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна передніх гальмівних дисків та колодок (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх гальмівних дисків (барабанів) та колодок (комплект на одну вісь) 1
Зняття-встановлення коліс, шиномонтаж, балансування 2
Дизбактеріальна обробка кондиціонеру. 1
Зберігання комплекту шин (сезон) 2
Комплексна мийка автомобіля 50
Suzuki Vitara пробіг 120 000 км
(№ кузова TSMLYD21S00879292) Орієнтовна кількість послуг
Орієнтовний перелік послуг з урахуванням запасних частин та витратних матеріалів
Діагностика паливної системи 1
Діагностика гальмівної системи 1
Комп’ютерна діагностика електронних систем керування двигуна внутрішнього згорання (далі- ДВЗ) 1
Діагностика ходової частина (підвіски) 1
Регулювання розвалу-сходження коліс 1
Заміна моторної оливи ДВЗ та обнуління міжсервісного інтервалу 2
Заміна фільтрів моторної оливи ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна фільтру салону 2
Заміна повітряних фільтрів ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна паливного фільтру очистки (1 комплект) 2
Заміна трансмісійної оливи з фільтром в коробці перемикання передач (далі - КПП) 1
Заміна водяного насосу "помпа" ДВЗ 1
Заміна передніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна передніх гальмівних дисків та колодок (комплект на одну вісь) 1
Заміна клапана рециркуля́ції відпрацьованих га́зів (EGR) 1
Зняття-встановлення коліс, шиномонтаж, балансування 2
Заміна щіток склоочисника (1 комплект) 1
Дизбактеріальна обробка кондиціонеру. 1
Зберігання комплекту шин (сезон) 2
Комплексна мийка автомобіля 50
TOYOTA Camry Hybrid пробіг 136 000 км
(№ кузова JTNB23HK403074641) Орієнтовна кількість послуг
Орієнтовний перелік послуг з урахуванням запасних частин та витратних матеріалів
Діагностика паливної системи 1
Діагностика системи рульового керування. 1
Діагностика гальмівної системи 1
Комп’ютерна діагностика електронних систем керування двигуна внутрішнього згорання (далі- ДВЗ) 1
Діагностика (обслуговування) автомобільної акумуляторної стартерної батареї (далі-АКБ) з наданням висновку 1
Діагностика ходової частина (підвіски) 1
Регулювання розвалу-сходження коліс 1
Заміна моторної оливи ДВЗ та обнуління міжсервісного інтервалу 2
Заміна фільтрів моторної оливи ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна фільтру салону 2
Заміна повітряних фільтрів ДВЗ (1 комплект) 2
Заміна паливного фільтру очистки (1 комплект) 2
Заміна трансмісійної оливи з фільтром в коробці перемикання передач (далі - КПП) 1
Заміна гальмівної рідини 1
Заміна охолоджуючої рідини ДВЗ 1
Заміна передніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна передніх гальмівних дисків та колодок (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх гальмівних дисків (барабанів) та колодок (комплект на одну вісь) 1
Зняття-встановлення коліс, шиномонтаж, балансування 2
Заміна щіток склоочисника (1 комплект) 1
Дизбактеріальна обробка кондиціонеру. 1
Зберігання комплекту шин (сезон) 2
Комплексна мийка автомобіля 50
Hyundai Staria пробіг 126 000 км
(№ кузова KMHYC811DNU030542) Орієнтовна кількість послуг
Орієнтовний перелік послуг з урахуванням запасних частин та витратних матеріалів
Діагностика паливної системи 1
Діагностика системи рульового керування. 2
Діагностика гальмівної системи 2
Діагностика системи кондиціювання (діагностика, чищення, гідравлічне випробування, заправлення рідинами) 1
Комп’ютерна діагностика електронних систем керування двигуна внутрішнього згорання (далі- ДВЗ) 3
Діагностика (обслуговування) автомобільної акумуляторної стартерної батареї (далі-АКБ) з наданням висновку 1
Діагностика ходової частина (підвіски) 2
Регулювання розвалу-сходження коліс 1
Заміна моторної оливи ДВЗ та обнуління міжсервісного інтервалу 3
Заміна фільтрів моторної оливи ДВЗ (1 комплект) 3
Заміна фільтру салону 3
Заміна повітряних фільтрів ДВЗ (1 комплект) 3
Заміна паливного фільтру очистки (1 комплект) 3
Заміна трансмісійної оливи з фільтром в коробці перемикання передач (далі - КПП) 1
Заміна гальмівної рідини 1
Заміна передніх гальмівних колодок з чисткою та змащуванням гальмівних механізмів (комплект на одну вісь) 1
Заміна задньої опори амортизатора 2
Заміна передніх стійок стабілізатора поперечної стійкості (комплект на одну вісь) 1
Заміна задніх стійок стабілізатора поперечної стійкості (комплект на одну вісь) 1
Заміна основного радіатору кондиціонера 1
Заміна зчеплення з розборкою-зборкою (1 комплект) 1
Заміна маховика із зчепленням з розборкою-зборкою (1 комплект) 1
Зняття-встановлення коліс, шиномонтаж, балансування 2
Заміна щіток склоочисника (1 комплект) 1
Дизбактеріальна обробка кондиціонеру. 1
Переміщення одного автомобіля іншим автомобілем (евакуатором) на 1 км без подачі та навантаження-розвантаження 1
Подача евакуатора та навантаження-розвантаження 1 автомобіля 1
Зберігання шин (сезон) 2
Комплексна мийка автомобіля 50
Mitsubishi Pajero Sport пробіг376 000 км
(№ кузова JMB0RK9607J002082) Орієнтовна кількість послуг
Орієнтовний перелік послуг з урахуванням запасних частин та витратних матеріалів
Діагностика паливної системи 1
Діагностика системи рульового керування. 1
Діагностика гальмівної системи 1
Діагностика системи кондиціювання (діагностика, чищення, гідравлічне випробування, заправлення рідинами) 1
Комп’ютерна діагностика електронних систем керування двигуна внутрішнього згорання (далі- ДВЗ) 1
Діагностика (обслуговування) автомобільної стартерної батареї (далі-АКБ) з наданням висновку 1
Діагностика ходової частина (підвіски) 1
Регулювання розвалу-сходження коліс 1
Заміна моторної оливи ДВЗ та обнуління міжсервісного інтервалу 1
Заміна фільтрів моторної оливи ДВЗ (1 комплект) 1
Заміна фільтру салону 1
Заміна повітряних фільтрів ДВЗ (1 комплект) 1
Заміна паливного фільтру очистки (1 комплект) 1
Заміна трансмісійної оливи з фільтром в коробці перемикання передач (далі - КПП) 1
Заміна гальмівної рідини 1
Заміна охолоджуючої рідини ДВЗ 1
Заміна свічок запалювання (накалювання) ДВЗ з розборкою-зборкою ДВЗ та моторного відсіку (комплект) 1
Заміна дизельних/бензинових форсунок ДВЗ з розборкою-зборкою ДВЗ та моторного відсіку (комплект) 1
Заміна передньої маточини (підшипника маточини) колеса 1
Заміна задньої маточини (підшипника маточини) колеса 1
Заміна клапана рециркуля́ції відпрацьованих га́зів (EGR) 1
Заміна зчеплення з розборкою-зборкою (1 комплект) 1
Заміна маховика із зчепленням з розборкою-зборкою (1 комплект) 1
Зняття-встановлення коліс, шиномонтаж, балансування 2
Заміна щіток склоочисника (1 комплект) 1
Переміщення одного автомобіля іншим автомобілем (евакуатором) на 1 км без подачі та навантаження-розвантаження 1
Подача евакуатора та навантаження-розвантаження 1 автомобіля 1
Зберігання шин (сезон) 2
Комплексна мийка автомобіля 50
Відтак розрахунки витрат Замовника на мийку транспортних засобів не є належною підставою для включення дискримінаційних умов до тендерної документації.
6. Окрім цього, Замовник у Поясненні на скаргу бере за основу відстань до Скаржника у 40км. Проте Довідкою ТОВ «АВТОСОЮЗ», зі схемою проїзду підтверджена відстань до Скаржника 16,9 км, тобто 33,8км в обох напрямках. З урахуванням того, що в першій редакції тендерної документації Замовником було зазначено відстань до учасника – 10 км, то перевищення відстані не є значним.
7. Також Замовник повідомляє про виконаний аналіз ринку надавачів послуг, що розташовані на відстані, як стверджує замовник, 3 км., проте жодна з перелічених СТО не приймає участі в публічних закупівлях, окрім цього також відсутнє й підтвердження щодо наявності у перелічених СТО необхідного обладнання, надання ними гарантії на послуги та з/ч, та інше.
Таким чином, з урахуванням відсутності обґрунтованих підстав для наявності вимоги, щодо місця розташування, вважаємо, що Замовником безпідставно включено вимогу, щодо обмеження відстані, а тому її наявністю порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата опублікування:
16.10.2025 16:04
Номер:
ab3d1487b14d4d8698e5cc5e194db333
Тема запиту:
Пояснення до скарги "СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)"
Текст запиту:
Державним підприємством «Фінансування інфраструктурних проектів» 03 жовтня 2025 року оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів» за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання). Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-03-011126-a.
03 жовтня 2025 року протокольним рішенням Уповноваженої особи були затверджені вимоги до учасників, що оформлені у змісті тендерної документації.
Незважаючи на те, що умови, які були затверджені Замовником цілком та повністю відповідають вимогам законодавства, ТОВ «АВТОСОЮЗ» (далі - Скаржник) прийнято рішення все ж оскаржити окремі їх вимоги, з метою створення виключно для себе комфортних умов для підготовки тендерної пропозиції, не намагаючись зрозуміти, що затверджені Замовником вимоги розроблені на виконання законодавства України, стандартів ЄС та захисту державних коштів від ризиків їх використання суб’єктами господарювання, діяльність яких не відповідає правовому полю України.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель згідно РІШЕННЯ №15356-р/пк-пз від 10.10.2025 постановила, зокрема: Скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "АВТОСОЮЗ" від 08 жовтня 2025 № UA-2025-10-03-011126-a.a1 прийняти до розгляду.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв та технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних та технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Наголошуємо, що відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» всі закупівлі здійснюються за принципами максимальної економії та ефективності.
Надаємо ґрунтовні пояснення в захист законності вимог встановлених за тендерною документацією:
1. В своїй Скарзі ТОВ «АВТОСОЮЗ» зазначає:
«Відповідно до п. 1 Додатку 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Послуги з ремонту і технічного обслуговування (включаючи комплексну мийку) автомобілів», за кодом ДК 021:2015 (50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) « 1. СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше)); Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо розміщення СТО - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А. Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена тендерною документацією, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в тендерній документації. Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме за адресою: м. Київ, вул. Степана Бандери 28. Підтверджуючі документи додаються. Проте наше СТО знаходиться на відстані більше ніж 3 км до місця розташування Замовника - місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (скріншот з мапи додається). Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться - в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А, не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 3км до Замовника (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації. За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника. З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані не далі 3 км до Державного підприємством "Фінансування інфраструктурних проектів" (місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А).»
Пояснення по суті питання:
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації дійсно передбачено, що у Учасника має бути станція технічного обслуговування (далі – СТО) з наступними вимогами:
СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А (на підтвердження надати гарантійний лист із зазначенням місцезнаходження, контактних телефонів, режиму роботи, та підстав користування (право власності, оренда або інше)).
Зазначена вимога була включена до тендерної документації виключно на підставі вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» в якій зазначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами, як зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Збільшення відстані з 3 км. до не більше 20 км. дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника – місто Київ, вул. Хотівська, 4 літера А, неминуче призведе до значних додаткових та необґрунтованих витрат замовника на транспортування автомобілів до СТО.
Нижче наведемо розрахунок орієнтовних витрат замовника лише на транспортування автомобілів для надання послуг мийки, які також включені в закупівлю (згідно діючої документації відстань до СТО 3 км., а враховуючи відстань назад матимемо 6 км, та вимога скаржника про збільшення відстані до 20 км, а враховуючи відстань назад матимемо 40 км) а саме:
Автомобіль Норма витрат на 100 км., л. Відстань до СТО (в тому числі у зворотньому напрямку). км. Вартість 1 л. палива, грн Загальна кількість мийок згідно тендерної документації Загальна відстань яку подолає автомобіль прямуючи на мийку та назад, км Загальна кількість палива, яку використає автомобіль прямуючи на мийку та назад, л. Загальна вартість, грн
Skoda KODIAQ (дизель) 8,7 6 58,99 50 300 26,1 1 539,63
40 2 000 174 10 264,26
Suzuki Vitara (бензин) 9,5 6 61,99 50 300 28,8 1 785,31
40 2 000 192 11 902,80
TOYOTA Camry Hybrid (бензин) 6,7 6 61,99 50 300 20,1 1 245,99
40 2 000 134 8 306,66
Hyundai Staria (дизель) 12 6 58,99 50 300 36 2 123,64
40 2 000 240 14 157,60
Mitsubishi Pajero Sport (бензин) 21,3 6 61,99 50 300 63,9 3 961,16
20*2 = 40 2 000 426 26 407,74
Таким чином вартість палива, яку використають автомобілі лише на транспортування для надання послуг мийки (в тому числі у зворотному напрямку), становить:
- для відстані до СТО в 3 км. – 10 655,73 грн. (1 539,63грн. + 1 785,31 грн. + 1 245,99 грн. + 2 123,64 грн. + 3 961,16 грн.);
- для відстані до СТО в 20 км. – 71 039,06 грн. (10 264,26 грн. + 11 902,80 грн. + 8 306,66 грн. + 14 157,60 грн. + 26 407,74грн.).
Отже, зміна відстані від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника до СТО з 3 км. до 20 км., автоматично призведе до збільшення витрат Замовника на транспортування на суму 60 383,33 грн. (71 039,06 грн.-10 655,73 грн.). Варто наголосити, що вказаний розрахунок було зроблено лише на транспортування автомобілів для надання послуг мийки, а закупівля також включає в себе послуги з технічного обслуговування та шиномонтажу, що в свою чергу також потребує транспортування автомобілів до СТО.
Таким чином, зміна відстані від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника до СТО з 3 км. до 20 км. автоматично збільшить витрати Замовника на транспортування автомобілів до СТО на суму що орієнтовно перевищує 100 тис.грн., при очікуваній вартості 670 893,00 грн, тобто майже на 15%
Наголошуємо, що умова тендерної документації щодо відстані СТО в межах м. Києва на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника, оптимізує, систематизує і покращує співпрацю між надавачем послуг та Замовником.
Додатково зазначаємо, що Замовником, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається як на дискримінай, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Аналіз ринку підтверджує, що дана вимога може бути забезпечена зокрема мережею СТО:
https://prestigeavto.kiev.ua/
https://oiler.pro/ua-ua/sto/
https://hunters-garage.com.ua/
https://avtopozitiv.com.ua/ та ін.
Загальнодоступний сервіс Google Maps показує наявність більш ніж 10 СТО на відстані не більше 3 км дорогами загального користування від місцезнаходження стоянки автомобілів Замовника, що легко перевіряється на вказаному ресурсі.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку користування послугами СТО, не порушено жодну норму законодавства.
Враховуючи вищевикладене, просимо взяти до уваги вказані пояснення, залучити до матеріалів справи та відмовити ТОВ «АВТОСОЮЗ» у задоволені Скарги від 08 жовтня 2025 року № UA-2025-10-03-011126-a.a1.
Дата опублікування:
14.10.2025 16:59