-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
-
Скасування закупівлі
Послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: - об`єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 2397841746101, який розташований за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Коновальця Є., будинок 103; - об`єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 2397831746101, який розташований за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Коновальця Є., будинок 103, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 53 робочих дні
300 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
03.10.2025 15:37 - 10.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
щодо порушення НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
3a862dd2829647d79c7d845dfa92e3ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-03-010131-a.a1
Назва:
щодо порушення НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ, ідентифікаційний код: 41037901 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю UA-2025-10-03-010131-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.
КОНСОРЦІУМ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-10-03-010131-a, за предметом: ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 05.11.2025 № 75 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав.
1. Першою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Враховуючи, що завантажені файли подані в порушення вимог тендерної документації без накладення кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, даний документ не вважається належно поданим. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник у підставі відхилення зазначає, що кваліфікований електронний підпис не накладено на документ не конкретизуючи, що саме за документ не містить такого підпису.
Крім того, хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що накладення удосконаленого підпису замість кваліфікованого на будь який документ тендерної пропозиції чи на тендерну пропозицію в цілому не є порушенням призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність кваліфікованого електронного підпису є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
2. Другою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Згідно вимог Тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений за формою Додаток 2 тендерної документації, а невиконання вимог тендерної документації учасником призводить до відхилення пропозиції.
«Додаток 2
до тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
…..
«5. Активи мають бути відокремлені від іншого майна Управителя та обліковуватись в Управителя на окремому балансі, щодо таких Активів ведеться окремий облік. До виконання договору управління буде залучено в загальній кількості працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід».
Водночас Додаток 2 містить наступну примітку:
«Примітка:
…
УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПОВИНЕН НАДАТИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗАПОВНЕНИЙ ЗА ФОРМОЮ ДОДАТОК
ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ПРИЗВОДИТЬ ДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ».
Отже, надання інформації, передбаченої формою Додатка 2, шляхом його заповнення є обов’язковою умовою Тендерної документації.
Всупереч визначеним вимогам, учасник подав Додаток 2 без надання інформації щодо кількості працівників, які будуть залучені до виконання договору та забезпечать його виконання.
Отже у складі Пропозиції Учасника відсутній заповнений за формою Додаток 2 і підписаний відповідно до вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник зазначає, що не вказавши у заповненому Додатку 2 кількість працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід Учасник надав Пропозиції, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації зазначається зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так замовником у пункті 2 Додатку 3 до тендерної документації було встановлено вимогу:
«Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації:
- не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.».
Зазначена вимога була виконана Учасником шляхом надання у складі Пропозиції Довідки про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 03.10.2025 № 03/10-3-2 (додається).
Таким чином, хоча вимога стосовно зазначення Учасником кількості працівників, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід розміщена Замовником у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» така вимога за своєю суттю є кваліфікаційним критерієм відповідно до статті 16 Закону.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що не зазначення Учасником кількості працівників які будуть залучені до управління майном не призводить до зміни предмета закупівлі та є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону.
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що надання Учасником у складі тендерної пропозиції заповненого за формою додатку до тендерної документації не передбачено окремим додатком до тендерної документації.
Згідно пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Також варто наголосити, що примітками до Додатку 2 Замовником не було встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції саме заповненого Додатку 2 до тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
3. Третьою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Всупереч визначеним вимогам, учасник подав документ «Додаток 6 Проект Договору.pdf» без зазначення щомісячного розміру плати (винагороди), без суми гарантійного платежу, а також без підтвердження електронної пошти Управителя та адреси для отримання поштової кореспонденції, що є порушенням вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Звертаємо увагу, що заповнений проект договору не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а наявні у ньому невідповідності не є порушенням, що призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність заповненого у відповідності до вимог тендерної документації проєкту договору є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення (2).docx 10.11.2025 11:55
- Додаток 2.pdf 10.11.2025 11:55
- Додаток 3.2 Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації.pdf 10.11.2025 11:55
- Протокол УО № 75 від 05.11.2025 відхилення ТП.pdf 10.11.2025 11:55
- Скарга на відхилення остаточна.docx 10.11.2025 12:44
- sign.p7s 10.11.2025 12:58
- рішення від 12.11.2025 № 16866.pdf 12.11.2025 16:24
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2025 № 17295.pdf 21.11.2025 14:14
- рішення від 20.11.2025 № 17295.pdf 25.11.2025 11:59
- Пояснення по суті скарги UA-2025-10-03-010131-a.a1.pdf 14.11.2025 13:14
- Пояснення по суті скарги UA-2025-10-03-010131-a.a1.docx 14.11.2025 13:14
- Протокол УО № 95 від 18.12.2025.pdf 18.12.2025 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2025 13:00
Дата розгляду скарги:
20.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.11.2025 12:00
Дата виконання рішення Замовником:
18.12.2025 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №17295-р/пк-пз від 20.11.2025 - Протокол УО № 95 від 18.12.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
70b4182feca8474c92ce13581c15339f
Заголовок пункту скарги:
незаконне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ, ідентифікаційний код: 41037901 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю UA-2025-10-03-010131-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.
КОНСОРЦІУМ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-10-03-010131-a, за предметом: ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 05.11.2025 № 75 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав.
1. Першою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Враховуючи, що завантажені файли подані в порушення вимог тендерної документації без накладення кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, даний документ не вважається належно поданим. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник у підставі відхилення зазначає, що кваліфікований електронний підпис не накладено на документ не конкретизуючи, що саме за документ не містить такого підпису.
Крім того, хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що накладення удосконаленого підпису замість кваліфікованого на будь який документ тендерної пропозиції чи на тендерну пропозицію в цілому не є порушенням призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність кваліфікованого електронного підпису є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
2. Другою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Згідно вимог Тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений за формою Додаток 2 тендерної документації, а невиконання вимог тендерної документації учасником призводить до відхилення пропозиції.
«Додаток 2
до тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
…..
«5. Активи мають бути відокремлені від іншого майна Управителя та обліковуватись в Управителя на окремому балансі, щодо таких Активів ведеться окремий облік. До виконання договору управління буде залучено в загальній кількості працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід».
Водночас Додаток 2 містить наступну примітку:
«Примітка:
…
УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПОВИНЕН НАДАТИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗАПОВНЕНИЙ ЗА ФОРМОЮ ДОДАТОК
ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ПРИЗВОДИТЬ ДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ».
Отже, надання інформації, передбаченої формою Додатка 2, шляхом його заповнення є обов’язковою умовою Тендерної документації.
Всупереч визначеним вимогам, учасник подав Додаток 2 без надання інформації щодо кількості працівників, які будуть залучені до виконання договору та забезпечать його виконання.
Отже у складі Пропозиції Учасника відсутній заповнений за формою Додаток 2 і підписаний відповідно до вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник зазначає, що не вказавши у заповненому Додатку 2 кількість працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід Учасник надав Пропозиції, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації зазначається зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так замовником у пункті 2 Додатку 3 до тендерної документації було встановлено вимогу:
«Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації:
- не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.».
Зазначена вимога була виконана Учасником шляхом надання у складі Пропозиції Довідки про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 03.10.2025 № 03/10-3-2 (додається).
Таким чином, хоча вимога стосовно зазначення Учасником кількості працівників, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід розміщена Замовником у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» така вимога за своєю суттю є кваліфікаційним критерієм відповідно до статті 16 Закону.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що не зазначення Учасником кількості працівників які будуть залучені до управління майном не призводить до зміни предмета закупівлі та є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону.
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що надання Учасником у складі тендерної пропозиції заповненого за формою додатку до тендерної документації не передбачено окремим додатком до тендерної документації.
Згідно пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Також варто наголосити, що примітками до Додатку 2 Замовником не було встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції саме заповненого Додатку 2 до тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
3. Третьою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Всупереч визначеним вимогам, учасник подав документ «Додаток 6 Проект Договору.pdf» без зазначення щомісячного розміру плати (винагороди), без суми гарантійного платежу, а також без підтвердження електронної пошти Управителя та адреси для отримання поштової кореспонденції, що є порушенням вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Звертаємо увагу, що заповнений проект договору не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а наявні у ньому невідповідності не є порушенням, що призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність заповненого у відповідності до вимог тендерної документації проєкту договору є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі.
КОНСОРЦІУМ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-10-03-010131-a, за предметом: ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 05.11.2025 № 75 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав.
1. Першою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Враховуючи, що завантажені файли подані в порушення вимог тендерної документації без накладення кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, даний документ не вважається належно поданим. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник у підставі відхилення зазначає, що кваліфікований електронний підпис не накладено на документ не конкретизуючи, що саме за документ не містить такого підпису.
Крім того, хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що накладення удосконаленого підпису замість кваліфікованого на будь який документ тендерної пропозиції чи на тендерну пропозицію в цілому не є порушенням призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність кваліфікованого електронного підпису є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
2. Другою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Згідно вимог Тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений за формою Додаток 2 тендерної документації, а невиконання вимог тендерної документації учасником призводить до відхилення пропозиції.
«Додаток 2
до тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
…..
«5. Активи мають бути відокремлені від іншого майна Управителя та обліковуватись в Управителя на окремому балансі, щодо таких Активів ведеться окремий облік. До виконання договору управління буде залучено в загальній кількості працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід».
Водночас Додаток 2 містить наступну примітку:
«Примітка:
…
УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПОВИНЕН НАДАТИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗАПОВНЕНИЙ ЗА ФОРМОЮ ДОДАТОК
ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ПРИЗВОДИТЬ ДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ».
Отже, надання інформації, передбаченої формою Додатка 2, шляхом його заповнення є обов’язковою умовою Тендерної документації.
Всупереч визначеним вимогам, учасник подав Додаток 2 без надання інформації щодо кількості працівників, які будуть залучені до виконання договору та забезпечать його виконання.
Отже у складі Пропозиції Учасника відсутній заповнений за формою Додаток 2 і підписаний відповідно до вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Замовник зазначає, що не вказавши у заповненому Додатку 2 кількість працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід Учасник надав Пропозиції, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації зазначається зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так замовником у пункті 2 Додатку 3 до тендерної документації було встановлено вимогу:
«Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації:
- не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід.».
Зазначена вимога була виконана Учасником шляхом надання у складі Пропозиції Довідки про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 03.10.2025 № 03/10-3-2 (додається).
Таким чином, хоча вимога стосовно зазначення Учасником кількості працівників, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід розміщена Замовником у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» така вимога за своєю суттю є кваліфікаційним критерієм відповідно до статті 16 Закону.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Наголошуємо, що не зазначення Учасником кількості працівників які будуть залучені до управління майном не призводить до зміни предмета закупівлі та є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону.
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що надання Учасником у складі тендерної пропозиції заповненого за формою додатку до тендерної документації не передбачено окремим додатком до тендерної документації.
Згідно пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Також варто наголосити, що примітками до Додатку 2 Замовником не було встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції саме заповненого Додатку 2 до тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
3. Третьою підставою відхилення тендерної пропозиції було:
«Всупереч визначеним вимогам, учасник подав документ «Додаток 6 Проект Договору.pdf» без зазначення щомісячного розміру плати (винагороди), без суми гарантійного платежу, а також без підтвердження електронної пошти Управителя та адреси для отримання поштової кореспонденції, що є порушенням вимог тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Хочемо наголосити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Звертаємо увагу, що заповнений проект договору не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а наявні у ньому невідповідності не є порушенням, що призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність заповненого у відповідності до вимог тендерної документації проєкту договору є порушенням виявивши яке Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити в порядку пункту 43 Особливостей та статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб порталі Уповноваженого органу Замовник не звертався до нашого підприємства за усунення зазначеної невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН".
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі.
×
-
Назва доказу:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ від 03.10.2025 № 03/10-2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
-
-
Назва доказу:
довідка від 03.10.2025 № 03/10-3-2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3.2 Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 75 від 05.11.2025
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО № 75 від 05.11.2025 відхилення ТП.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2.Прийняти рішення про наявність порушення з боку НАЦІОНАЛЬНОГО АГЕНТСТВА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ у закупівлі № UA-2025-10-03-010131-a. 3. Зобов’язати НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ скасувати рішення про відхилення пропозиції Консорціуму "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" у закупівлі № UA-2025-10-03-010131-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
8647cbfaed1b4c979839d15ce3a95660
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-10-03-010131-a.a1
Текст запиту:
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) Рішенням від від 12.11.2025 №16866-р/пк-пз прийнято до розгляду скаргу, КОНСОРЦІУМУ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" (код ЄДРПОУ: 45775550) (далі – Скаржник), щодо порушення Замовником – Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, вул. Бориса Грінченка, 1, Київ, 01001, ЄДРПОУ 41037901 (надалі – АРМА або Замовник) порядку проведення Процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-010131-a) шляхом відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Водночас, Рішенням від 12.11.2025 № 16866-р/пк-пз, зобов’язано Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі, шляхом розміщення їх у вигляді в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Замовник за результатами розгляду Скарги вважає за необхідне зазначити наступне. Предметом закупівлі UA-2025-10-03-010131-a є "Послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України " Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", а саме: Об`єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 2397841746101, який розташований за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Коновальця Є., будинок 103; об`єктом нерухомого майна за реєстраційним номером 2397831746101, який розташований за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Коновальця Є., будинок 103, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах".
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції.
Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема але не виключено, Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – Закон №772), Законом, Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо.
У межах розгляду Скарги, повідомляємо наступне.
Щодо першого питання скарги.
Згідно пункту 1 розділу III Тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція, Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також пояснення аномально низької ціни (у разі необхідності її подачі), повинні містити накладений кваліфікований електронний підпис на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів».
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та « Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно Протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису Дата та час: 10:29:49 04.11.2025 Назва файлу з підписом: sign (7).p7s Розмір файлу з підписом: 819.2 КБ Назва файлу без підпису: sign (7) Розмір файлу без підпису: 604.7 КБ Результат перевірки підпису: Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено Підписувач: ЛЮБАВІН ВІКТОР ВАЛЕРІЙОВИЧ П.І.Б.: ЛЮБАВІН ВІКТОР ВАЛЕРІЙОВИЧ Країна: Україна РНОКПП: 3196619670 Організація (установа): КОНСОРЦІУМ УК ГРАВІОН Код ЄДРПОУ: 45775550 Посада: ГОЛОВА Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 15:54:30 15.09.2025 Сертифікат виданий: КНЕДП АЦСК АТ КБ "ПРИВАТБАНК" Серійний номер: 5E984D526F82F38F0400000049DFD401A17A7006 Тип носія особистого ключа: Незахищений Алгоритм підпису: ДСТУ 4145 Тип підпису: Удосконалений Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped) Формат підпису: З повними даними для перевірки (CAdES-X Long) Сертифікат: Кваліфікований.
Враховуючи, що завантажені файли: «Тендерна пропозиція» та «Додаток 2.pdf», що містить Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі подані в порушення вимог Тендерної документації без накладення кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника.
Відповідно до законодавства України, накладення захищеного цифрового підпису на документи регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги» (Закон № 2155-VIII), який визначає правовий статус та вимоги до кваліфікованого електронного підпису (КЕП). КЕП прирівнюється до власноручного підпису та має юридичну силу, за умови дотримання встановлених вимог.
У сфері публічних закупівель застосування КЕП регламентується Законом України «Про публічні закупівлі» (Закон № 922-VIII). Зокрема, тендерна документація може містити вимогу щодо накладення КЕП на тендерні пропозиції учасників. Водночас, дана норма не є імперативною.
Частиною п’ятою статті 22 вказаного Закону визначено, що замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Разом з цим, Антимонопольним комітетом України листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: «Якщо при перевірці електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (ЦЗО) вказано, що тип підпису — «удосконалений», а тип носія — «незахищений», то такий підпис не є кваліфікованим електронним підписом. Таким чином, використання удосконаленого електронного підпису замість КЕП, створеного із застосуванням ЗНКІ, може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції».
Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом.
Виходячи з вищевикладеного, захищений носій ключової інформації (ЗНКІ) є обов’язковою умовою для створення кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Такий носій гарантує, що приватний ключ зберігається у захищеному середовищі, до якого не має доступу жодна інша особа, крім власника.
Тобто, КЕП може бути визнано дійсним лише за умови використання ЗНКІ. Носії повинні відповідати вимогам національного законодавства та мати сертифікат відповідності.
Судова практика також підтверджує важливість дотримання вимог щодо використання КЕП у публічних закупівлях. Наприклад, у постанові Касаційного адміністративного суду від 27.04.2023 року у справі №640/14244/21 зазначено, що використання удосконаленого електронного підпису замість КЕП суперечить вимогам тендерної документації та законодавства.
Щодо другого питання скарги.
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до пунктів 41 і 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 992), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Згідно пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 992 у тендерній документації зазначаються такі відомості:
«3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону».
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації, Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 44 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, які надаються у вигляді сканованих документів придатних для машинозчитування (файли з розширенням "pdf", "jpeg", тощо).
Зміст та вигляд сканованих документів повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії або у вигляді електронних документів з накладеним електронним підписом, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, що викладені у Додатку 2.
Додаток 2 Документації містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Форма Додатку №2:
Згідно вимог Тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений за формою Додаток 2 тендерної документації, а невиконання вимог тендерної документації учасником призводить до відхилення пропозиції.
«Додаток 2
до тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
…..
«5. Активи мають бути відокремлені від іншого майна Управителя та обліковуватись в Управителя на окремому балансі, щодо таких Активів ведеться окремий облік. До виконання договору управління буде залучено в загальній кількості ____ працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід».
Водночас Додаток 2 містить наступну примітку:
«Примітка:
…
УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПОВИНЕН НАДАТИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗАПОВНЕНИЙ ЗА ФОРМОЮ ДОДАТОК ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ПРИЗВОДИТЬ ДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ».
Отже, надання інформації, передбаченої формою Додатка 2, шляхом його повного та належного заповнення є обов’язковою вимогою Тендерної документації.
Замовником у Тендерній документації встановлено обов’язок учасників заповнити Додаток 2 «Технічна специфікація», зокрема розділ, що містить відомості про «кількість працівників». Зазначений додаток є невід’ємною частиною Тендерної документації та визначає відповідність тендерної пропозиції учасника технічним вимогам до предмета закупівлі..
Всупереч встановленим вимогам, Учасник подав Додаток 2 без зазначення інформації щодо кількості працівників, які планується залучити до виконання договору та забезпечення його належного виконання.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній належним чином заповнений та підписаний відповідно до вимог Тендерної документації Додаток 2.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункт 2 пункту 44 Особливостей, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Аналогічні висновки вказав АМКУ при опрацюванні вказаного питання по тендерних документаціях АРМА по іншим процедурам, які викладені в Рішенні АМКУ № 2567-р/пк-пз від 19.02.2025, в Рішенні АМКУ № 12996-р/пк-пз від 17.08.2023, в Рішенні АМКУ № 5359-р/пк-пз від 04.04.2025, а також в Рішенні АМКУ № 8864-р/пк-пз від 03.06.2025.
Також наприклад в Рішенні АМКУ №12996-р/пк-пз від 17.08.2023 винесеного в процедурі закупівлі № UA-2023-07-24-005721-a, коли учасник не заповнив визначені поля форми технічної специфікації, а саме зазначено (аркуш 7-8):
«1.3. Щодо колонки "Кількість" таблиці "Специфікація" тендерної пропозиції (файл "11. Тендерна пропозиція.pdf").
У наведеній вище тендерній пропозиції (файл "11. Тендерна пропозиція.pdf") Скаржником не заповнено колонку "Кількість" таблиці "Специфікація" тендерної пропозиції (файл "11. Тендерна пропозиція.pdf").
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника мала бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Так АМКУ встановив, що сам факт не заповнення визначених полів технічної специфікації є достатнім для відхилення тендерної пропозиції.
Також АМКУ при винесенні Рішення від 19.02.2025 № 2567-р/пк-пз по тендерній процедурі UA-2024-10-08-009512-a зазначив (аркуш 6):
«Документація, зокрема, додаток 2 Документації містить вимогу надати у складі Пропозиції заповнений за формою додаток Документації.
Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця відсутній заповнений за формою додаток 2 Документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогАам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Крім того, звертаємо увагу, що механізм усунення невідповідностей протягом 24 годин, передбачений ч. 16 ст. 29 Закону, застосовується виключно до документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії або відсутність підстав для відмови за ст. 17 Закону. У даному випадку йдеться про невідповідність технічній специфікації, що не може бути виправлено у порядку 24 годин.
Таким чином, дії замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника є правомірними та відповідають вимогам чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо Скаргу необґрунтованою.
На підставі викладеного просимо відмовити у задоволенні скарги КОНСОРЦІУМУ "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "ГРАВІОН" (код ЄДРПОУ: 45775550).
Пов'язані документи:
Дата опублікування:
14.11.2025 13:14