-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.10.2025 15:34 - 27.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
40b0d8bffa034ff8bee1ecc65581c32a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-03-009678-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація Бензин А -95_ дизель.docx 09.10.2025 15:24
- 09.10.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 1 ДОК.docx 09.10.2025 15:24
- 09.10.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 09.10.2025 15:24
- Договір БРСМ Девон (1).pdf 09.10.2025 15:24
- РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника.PNG 09.10.2025 15:24
- Талони АЗС БРСМ (1).pdf 09.10.2025 15:24
- Перелік АЗС БРСМ (3).pdf 09.10.2025 15:24
- sign.p7s 09.10.2025 15:25
- Протокол зміни тендерної документації 10.10.2025 12:42
- Протокол про внесення змін до тендерної документиції 25.10.2025 13:00
- Рішення від 13.10.2025 № 15407.pdf 13.10.2025 12:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.10.2025 № 15858.pdf 22.10.2025 12:18
- Рішення від 21.10.2025 № 15858.pdf 24.10.2025 10:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.10.2025 16:10
Дата розгляду скарги:
21.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2025 12:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.10.2025 10:33
Дата виконання рішення Замовником:
25.10.2025 13:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Усунуті невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9396dcec215c4a2bad22839e8e926679
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації 3. Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
4.Учасник повинен гарантувати розгалужену цілодобову мережу заправних станцій та забезпечити заправку бензином марки А-95 та дизпаливом на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника).
Місце поставки: Місце відпуску палива: АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника ).
Додаток 5 Тендерної документації
(ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ УЧАСНИКУ НЕОБХІДНО НАДАТИ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) 3. Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації (подається окремим файлом PDF-формату), а саме:
- інформація про мережу АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані не більше 3 км. від адреси замовника), на яких буде здійснюватися заправка за талонами (в довільній формі).
п. 4.3. Розділу І Загальні положення Місце відпуску палива: Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8. У разі відсутності хоча б однієї такої АЗС на даній території, пропозиція учасника відхиляється як така, що не відповідає вимогам.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо місцерозташуванню АЗС учасника:
- АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника:08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8 – в частині обмеження відстані до АЗС 3 км;
- на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника) – в частині обмеження місцезнаходження АЗС САМЕ в межах міста.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 2 Тендерної документації): Бензину А-95, палива дизельного (в талонах), ( код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) в подальшому іменовані Товар по бланках внутрішнього обігу (надалі - Талони) Постачальника, в асортименті, кількості і за цінами, зазначеним у рахунку, видатковій накладній та Специфікації. Специфікація є невід'ємною частиною цього Договору (Додаток №1), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в межах Переяславської територіальної громади ПЕРЕВИЩУЄ 3 км.
Адреса Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: Київська обл., с. Кавказ , вул. Польова, 44 – відстань до адреси Замовника складає 4,58 км.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена АЗС мережі БРСМ-Нафта знаходиться ПОЗА межами міста, а саме в селі Кавказ, що свідчить про обмеження з боку Замовника в частині встановлення вимоги на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника), та нівелює право Суб’єкта оскарження взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження, знаходиться в безпосередній близькості від адреси Замовника, - на відстані 4,58 км від місцезнаходження Замовника.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в межах міста, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 3 км, а саме - на відстані 4,58 км від адреси Замовника та в межах села Кавказ, з огляду на зазначене - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації 3. Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
4.Учасник повинен гарантувати розгалужену цілодобову мережу заправних станцій та забезпечити заправку бензином марки А-95 та дизпаливом на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника).
Місце поставки: Місце відпуску палива: АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника ).
Додаток 5 Тендерної документації
(ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ УЧАСНИКУ НЕОБХІДНО НАДАТИ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) 3. Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації (подається окремим файлом PDF-формату), а саме:
- інформація про мережу АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані не більше 3 км. від адреси замовника), на яких буде здійснюватися заправка за талонами (в довільній формі).
п. 4.3. Розділу І Загальні положення Місце відпуску палива: Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8. У разі відсутності хоча б однієї такої АЗС на даній території, пропозиція учасника відхиляється як така, що не відповідає вимогам.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо місцерозташуванню АЗС учасника:
- АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника:08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8 – в частині обмеження відстані до АЗС 3 км;
- на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника) – в частині обмеження місцезнаходження АЗС САМЕ в межах міста.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 2 Тендерної документації): Бензину А-95, палива дизельного (в талонах), ( код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) в подальшому іменовані Товар по бланках внутрішнього обігу (надалі - Талони) Постачальника, в асортименті, кількості і за цінами, зазначеним у рахунку, видатковій накладній та Специфікації. Специфікація є невід'ємною частиною цього Договору (Додаток №1), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в межах Переяславської територіальної громади ПЕРЕВИЩУЄ 3 км.
Адреса Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: Київська обл., с. Кавказ , вул. Польова, 44 – відстань до адреси Замовника складає 4,58 км.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена АЗС мережі БРСМ-Нафта знаходиться ПОЗА межами міста, а саме в селі Кавказ, що свідчить про обмеження з боку Замовника в частині встановлення вимоги на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника), та нівелює право Суб’єкта оскарження взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження, знаходиться в безпосередній близькості від адреси Замовника, - на відстані 4,58 км від місцезнаходження Замовника.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в межах міста, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 3 км, а саме - на відстані 4,58 км від адреси Замовника та в межах села Кавказ, з огляду на зазначене - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
×
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ (3).pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
09.10.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ (1).pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон (1).pdf
-
-
Назва доказу:
РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника згідно інформації з Карти Google.
-
Повʼязаний документ:
РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d2bb709b5d154f5dbcc05d754cc3044f
Заголовок пункту скарги:
Узгодити норми тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору, укладеного за результатом проведеної процедури закупівлі згідно норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які не узгоджуються з нормами чинного законодавства:
2 Частина 4 Розділу V тендерної документації «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
Замовником визначені умови тендерної документації, що не узгоджуються з чинною редакцією Постанови № 1178 від 12.10.2022 року, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (пп. 2 п. 19 Особливостей).
Згідно Постанови КМУ від 1 вересня 2025 р. № 1067 Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відбулись зміни в норми пункту 19 Особливостей, зокрема підпункт 2 викладено в такій редакції:
“2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;”;
Оскільки 04.09.2025 року зазначені зміни до Особливостей набули чинності, а отже всі закупівлі, що оголошені після набуття чинності відповідної Постанови про внесення змін до Особливостей – оголошуються в редакції чинній на дату оголошення процедури відкритих торгів.
Закупівлі опублікована Замовником 03.10.2025 року, а отже зазначені Замовником випадки зміни істотних умов договору про закупівлю за результатом проведеної процедури закупівлі - не узгоджуються з чинними нормами Особливостей.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО УМОВ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА:
- в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (зокрема - пп. 2 п. 19 Особливостей).
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які не узгоджуються з нормами чинного законодавства:
2 Частина 4 Розділу V тендерної документації «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
Замовником визначені умови тендерної документації, що не узгоджуються з чинною редакцією Постанови № 1178 від 12.10.2022 року, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (пп. 2 п. 19 Особливостей).
Згідно Постанови КМУ від 1 вересня 2025 р. № 1067 Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відбулись зміни в норми пункту 19 Особливостей, зокрема підпункт 2 викладено в такій редакції:
“2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;”;
Оскільки 04.09.2025 року зазначені зміни до Особливостей набули чинності, а отже всі закупівлі, що оголошені після набуття чинності відповідної Постанови про внесення змін до Особливостей – оголошуються в редакції чинній на дату оголошення процедури відкритих торгів.
Закупівлі опублікована Замовником 03.10.2025 року, а отже зазначені Замовником випадки зміни істотних умов договору про закупівлю за результатом проведеної процедури закупівлі - не узгоджуються з чинними нормами Особливостей.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО УМОВ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА:
- в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (зокрема - пп. 2 п. 19 Особливостей).
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація, що містить норми, які не узгоджуються з чинною редакцією Особлиовостей
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація Бензин А -95_ дизель.docx
-
-
Назва доказу:
1.Чинна редакція Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджені Постановою № 1178 від 12.10.2022 року (з урахуванням норм Постанови КМУ № 1067 від 01.09.2025 року Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протяг
-
Повʼязаний документ:
09.10.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ІІ. Узгодити норми тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору, укладеного за результатом проведеної процедури закупівлі згідно норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Запити Органу оскарження
Номер:
dc4488a2baf14a37b90c83a12766d406
Тема запиту:
Усунення відомостей тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги
Текст запиту:
Обгрунтування, що мало місце в тендерній документації підтвержено тим що НІЄЗ " Переяслав" має не тільки великогабаритні автомобілі а й сільськогосподарську техніку. Щоб уникнити проїзд такої техніки через все місто для заправки було застосовано саме цей критерій:" У випадку, якщо АЗС Учасника будуть розташовані на невизначеній або відстані більше 3 км., то для заправки транспортних засобів необхідно буде витрачати додаткові ресурси, що призведе до зайвої витрати пального та робочого часу працівників Замовника." Протокол зміни тендерної документації змінено технічні критерії та межи, так як скаржник запеняє в належності умови та доставку товару
Дата опублікування:
10.10.2025 12:42