• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ц_25Т-724_34310000-3 Двигуни та їх частини (Запасні частини до ГПА типу СГП-4,5-0,5-1,0/3,5/15У2)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 23 дні назад

1 863 488.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 03.10.2025 11:11 - 18.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного визначення переможця та невідхилення тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2025-10-03-003756-a

Номер: a95c29faa00841859808f91e6ad1100d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-03-003756-a.c1
Назва: Скарга щодо неправомірного визначення переможця та невідхилення тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2025-10-03-003756-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 17:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.12.2025 15:01
Автор: ТОВ "ЦЕНТР ПРОМИСЛОВИХ РІШЕНЬ", Владислав Прокоф'єв +380504829805 tender.cpr@ukr.net https://www.isc-technologies.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e92706caf914c4d8287991331e9ec4b
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця та невідхилення тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «Центр промислових рішень» вважає, що дії та рішення Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-10-03-003756-a є такими, що порушують вимоги тендерної документації та норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) і Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, зокрема в частині обов’язку відхиляти тендерні пропозиції, які не відповідають умовам Тендерної документації (далі - ТД), та забезпечення принципів добросовісної конкуренції, недискримінації і об’єктивної оцінки пропозицій.
Подана одним з учасників пропозиція не містить належних документів від фактичного виробника на кожну товарно-номенклатурну позицію із зазначенням каталожних номерів, як того прямо вимагає пункт 1 частини ІІ Додатку №3 Тендерної документації , натомість надані «технічні паспорти» не мають реквізитів, що дозволяють ідентифікувати їх як офіційні документи виробника (відсутні дані про уповноважену особу, її посаду та інші ідентифікаційні реквізити), а тому не підтверджують відповідність предмета закупівлі вимогам Замовника.
Подані у файлі «2. технічні паспорти.pdf» технічні паспорти не дають можливості ідентифікувати їх як документи від фактичного виробника.
Вимога п.1 ч.ІІ Додатку №3 ТД прямо вказує на необхідність надання документів саме від фактичного виробника.
ТОВ «НФ АГРО» у складі своєї тендерної пропозиції надало так звані «технічні паспорти» на товар. Однак зміст і форма цих документів не підтверджують, що вони видані саме фактичним виробником відповідних товарів. Зокрема, надані «технічні паспорти» не містять обов’язкових реквізитів офіційного документу виробника, таких як: повне найменування виробника (юридичної особи), назва документа, дата складання, реєстраційний номер (індекс) документа, підпис уповноваженої особи із зазначенням її посади та прізвища тощо.В документах присутні лише назви брендів і технічні характеристики, проте відсутні підписи уповноважених представників виробників, дати видачі та вихідні номери документів, а також не зазначено посади та прізвища осіб, що їх підписали. Такий зміст не дозволяє ідентифікувати походження документів і переконатися, що вони справді видані виробником, як того вимагав Замовник.
Фактично кожен «паспорт» є односторінковою таблицею з логотипом і нерозбірливим підписом без ідентифікації особи підписанта чи підтвердження його повноважень.
Відповідно до п. 5.8. ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі - ДСТУ 4163:2020) код юридичної особи проставляють згідно з ЄДРПОУ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України. Код юридичної особи розміщують на загальному бланку та бланку конкретного виду документа під реквізитом «Код форми документа» (за наявності), а на бланку листа — після реквізиту «Довідкові дані про юридичну особу».
Згідно п. 5.4. ДСТУ 4163:2020 найменування юридичної особи — автора документа — має відповідати повному найменуванню, зазначеному в положенні (статуті) про юридичну особу. Нижче повного найменування (окремим рядком у центрі) розміщують скорочене найменування юридичної особи, якщо його офіційно зафіксовано в положенні (статуті). Скорочене найменування зазначають у дужках або без них.
Пунктом п. 5.22. ДСТУ 4163:2020 зазначається, що підпис має містити найменування посади особи, яка підписує документ (у повній формі, якщо документ надрукований не на бланку, у скороченій - на документі, надрукованому на бланку), особистий підпис (окрім електронних документів), власне ім’ я і прізвище.
Державні стандарти України (ДСТУ) – стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом.
Відсутність зазначених реквізитів є порушенням не тільки вимог тендерної документації, але й встановлених стандартів діловодства. Згідно з ДСТУ 4163:2020, який регламентує оформлення організаційно-розпорядчих документів, офіційний документ юридичної особи набуває юридичної сили лише за наявності певних обов’язкових реквізитів, серед яких назва установи, дата та номер документу, підпис уповноваженої особи тощо.
За відсутності реквізитів документ не дозволяє встановити, ким саме він виданий та чи походить він від заявленого виробника, а отже – не виконує функції підтвердження технічних характеристик «від фактичного виробника» у розумінні ТД.
Таким чином, подані ТОВ «НФ АГРО» «технічні паспорти» не можуть вважатися належними документами від виробника – вони оформлені з порушенням вимог стандарту і не підтверджують походження та відповідність товарів від виробника.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Частина 16 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка встановлює механізм усунення невідповідностей протягом 24 годин, не застосовується до випадків, коли пропозиція не відповідає іншим вимогам тендерної документації, зокрема технічним вимогам. Відповідно до роз’яснень Уповноваженого органу, якщо тендерна пропозиція учасника містить невідповідності, що виходять за межі переліку, визначеного ч.16 ст.29 (тобто неусувні невідповідності), замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію без застосування механізму 24 годин.
Таким чином, оскільки Оскаржуваний учасник не надав належних документів від фактичного виробника, що підтверджують кожну товарну позицію та каталожні номери (у належній формі й з можливістю ідентифікації виробника), його пропозиція є такою, що не відповідає вимогам ТД, і підлягає відхиленню.
Процедура проводиться в умовах воєнного стану за «Особливостями», затвердженими постановою КМУ №1178, які застосовуються разом із Законом та не скасовують обов’язку Замовника відхиляти пропозиції, що не відповідають ТД.
Незважаючи на це, Замовник безпідставно не відхилив пропозицію ТОВ «НФ АГРО», а навпаки – допустив її до оцінки та визначив переможцем. Таким чином, Замовник порушив норми Закону та власної тендерної документації. Рішення про визнання переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає встановленим умовам, є протиправним.
Дії Замовника, який не відхилив пропозицію з порушеннями, призвели до порушення базових принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 5 Закону «Про публічні закупівлі. Зокрема, було спотворено принцип добросовісної конкуренції, адже учасник, який не дотримався вимог документації, отримав неправомірну перевагу та був визнаний переможцем. Також порушено принцип недискримінації та рівного ставлення – по суті, до інших учасників висувалися вимоги (подати документи від виробника) і вони їх дотрималися, тоді як пропозиція ТОВ «НФ АГРО» без таких документів була допущена. Крім того, порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця, адже переможцем має визнаватися той учасник, чия пропозиція повністю відповідає умовам закупівлі.
Отже, рішення Замовника суперечить не тільки конкретним нормам Закону, але й загальним засадам здійснення закупівель, підриває довіру до процедури та ставить під сумнів законність визначення переможця.
У зв’язку з викладеним ТОВ «Центр промислових рішень» звертається до Органу оскарження зі скаргою на рішення Замовника у процедурі закупівлі UA-2025-10-03-003756-a, які полягають у фактичному ігноруванні встановленої невідповідності тендерної пропозиції Оскаржуваного учасника вимогам пункту 1 частини ІІ Додатку №3 ТД (ненадання належних документів від фактичного Виробника) та у невідхиленні такої пропозиції.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга подається суб’єктом оскарження саме з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів, які порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель; при цьому скарга повинна містити обґрунтування наявності таких порушених прав та інтересів.
Ігнорування Замовником обов’язкових вимог власної тендерної документації та допущення до подальшої участі/перемоги учасника, який не підтвердив технічні характеристики належними документами виробника, напряму порушує право Скаржника на рівне та недискримінаційне ставлення і об’єктивний розгляд тендерних пропозицій, оскільки ставить Скаржника у гірші конкурентні умови порівняно з учасником, що не виконав обов’язкових вимог ТД, і позбавляє Скаржника реальної можливості бути визначеним переможцем за умови добросовісного застосування Замовником критеріїв відповідності пропозицій.

Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», органом оскарження є Антимонопольний комітет України.
Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб’єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Як встановлено ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Як встановлено ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження