• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Медичне страхування працівників ТОВ «Нафтогаз Тепло»

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 27 робочих днів

10 751 420.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 03.10.2025 11:02 - 26.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, стосовно прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій

Номер: 560d8f38631a4aa7a94bba38bfe4fa66
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-03-003450-a.a2
Назва: про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, стосовно прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій
Скарга:
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ, ДІЇ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ЧИ ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ ТАКОЇ ОСОБИ 03.10.2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (Відкриті торги з особливостями), Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-03-003450-a, Медичне страхування працівників ТОВ «Нафтогаз Тепло» (код ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (код ДК 021:2015 –66512220-0 Послуги з медичного страхування). Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «Універсальна», код ЄДР 20113829, адреса місцезнаходження: Україна, 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 9 (далі за текстом «Скаржник»), як учасник цієї закупівлі, ознайомившись з вимогами закупівлі та вимогами Замовника згідно тендерної документації на закупівлю, зі змінами та доповненнями (далі – Тендерна документація), подало свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог законодавства та Тендерної документації на вищезазначену закупівлю, в якій за результатами проведення електронного аукціону 30.10.2025, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначала пропозицію учасника ПРАТ «СК «ТРАНСМАГІСТРАЛЬ», код ЄДР 31630408 (далі за текстом «Переможець») у розмірі 5 000 000,00 грн. Пропозиція Скаржника була визначена електронною системою закупівель наступною за пропозицію Переможця. Після проведеної кваліфікації Замовником (в період з 30.10.205 по 13.11.2025), було опубліковано 13.11.2025 р повідомлення про намір укласти договір із Переможцем. Рішення Замовника, щодо визнання переможцем торгів ПрАТ «СК «ТРАНСМАГІСТРАЛЬ» порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі цієї закупівлі та, на думку Скаржника, не відповідає принципам недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Дата розгляду скарги: 28.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2025 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.12.2025 14:08
Дата виконання рішення Замовником: 04.12.2025 13:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та рішення Комісії №17676-р/пк-пз від 28.11.2025, виконано зобов’язання, а саме: скасовано рішення про визначення ПрАТ «Страхова компанія “ТРАНСМАГІСТРАЛЬ”» переможцем за процедурою закупівлі Медичне страхування працівників ТОВ «Нафтогаз Тепло» (код ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (код ДК 021:2015 –66512220-0 Послуги з медичного страхування).
Автор: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "УНІВЕРСАЛЬНА", Пономаренко Дар′я Oлександрівна 380668516507 dponomarenko@universalna.com https://universalna.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1159bffde96f40e690ea9aaf0aa7f95c
Заголовок пункту скарги: ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ПРИЙНЯТІ РІШЕННЯ, ДІЇ (БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ) ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ МОЖУТЬ ПІДТВЕРДЖУВАТИ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: ПРАТ «СК «УНІВЕРСАЛЬНА» не може погодитись з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують норми закону, а також права та законні інтереси Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд пропозицій учасників закупівлі. На думку скаржника, рішення Замовника від 13.11.2025 р, щодо визначення ПРАТ «СК «ТРАНСМАГІСТРАЛЬ» Переможцем і намір укласти подальший договір підлягають оскарженню з наявних невідповідностей учасника до вимог тендерної документації закупівлі і чинного законодавства.

Невідповідність щодо надання забезпечення тендерної пропозиції: полягає в порушенні вимог пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» у тендерній документації Замовника. Відповідно до Тендерної документації із змінами (від 24.10.2025 р), Розділом ІІІ, Замовником було чітко визначено термін дії банківської гарантії, а саме: « Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен становити не менше 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Кінцевий строк подання пропозицій був встановлений на 29.10.2025 р. Отже, мінімально допустимим строком дії забезпечення рахується дата 27.01.2026 р. (включно).

Переможець, в складі «Документів до тендерної пропозиції» від 10.10.2025 р. надав на підтвердження забезпечення файл «Гарантія №GT0157670.zip», і в складі «Документів до пропозиції вкладені на "Кваліфікації" від 12.11.2025 р. надав файл «Зміни №1 до гарантії №GT0157670.zip» - гарантію № GT/01/57670 (з урахуванням змін від 12.11.2025 р.), в якій зазначено: «Дата початку дії гарантії: 16.10.2025; Дата закінчення дії гарантії: 14.01.2026 включно».

Згідно п.1 Статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Відповідно до п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - - Особливості), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося Замовником.

Строк дії забезпечення (банківської гарантії) Переможця становить 77 днів, що є меншим на 13 днів від встановленого вимогою тендерної документації 90-денного строку. Відповідно забезпечення тендерної пропозиції не було надане відповідно до умов тендерної документації. Відтак пропозиція Переможця підлягає відхиленню як така, що не відповідає вимогам тендерної документації закупівлі, згідно імперативних вимог Особливостей та Закону.

Стосовно наданих Переможцем змін до гарантії 12.11.2025р. хочемо зауважити, що зазначені зміни не містять продовження строку дії гарантії та не впливають на її невідповідність. Крім того, законодавство не передбачає можливості усунення учасником невідповідностей в частині наданого забезпечення тендерної пропозиції. Отже надані переможцем Зміни 1 до гарантії №GT0157670 від 12.11.2025 р. не повинні братися до уваги при оцінці тендерних пропозицій та прийняття рішення щодо переможця закупівлі.

Невідповідність щодо виконання вимоги по обґрунтуванню аномально-низької ціни:
Цінова пропозиція учасника 30.10.2025 р. від ПРАТ «СК «ТРАНСМАГІСТРАЛЬ» була визначена автоматично системою як аномально низька ціна і потребувала обґрунтування. Переможець подав документ «Обгрунтування.pdf» 31.10.2025 р в якому після надання математичних розрахунків не погоджується з тим, що надана ним пропозиція є аномально низькою, і стверджує що представлена пропозиція не має ознак аномально низької ціни. Хоча, згідно Розділу V тендерної документації Замовника, встановлено, що учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.

Встановлена цінова пропозиція наступного учасника, а саме ПРАТ «СК «Універсальна», Скаржника, була більшою за 31.07% від цінової пропозиції ПРАТ «СК «ТРАНСМАГІСТРАЛЬ» і тому пропозиція останнього і була визнана системою торгів як аномально низька. При цьому законодавство не передбачає можливості не погодитися з визнанням ціни аномально низькою. Відповідно до п.14 ст. 29 Закону обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.

Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою та відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев'ятим пункту 37 Особливостей.

Переможець надає в файлі «Обгрунтування.pdf» 31.10.2025 р лише економічне обґрунтування рівня ціни пропозиції яке не відповідає згаданим вище пунктам. Отже Переможець не погодився з тим що надана ціна є аномально низькою, і не надав належне обґрунтування цій ціні, що може бути підставою відхилення тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 899b0e7747f5471ebb3d56dbfa4343c3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-03-003450-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.10.2025 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2025 18:04
Дата виконання рішення Замовником: 24.10.2025 09:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: ТОВ Нафтогаз Тепло було виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№ 15657-р/пк-пз від 16.10.2025 шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 63d7dbd1dc5b4a628722894089098209
Заголовок пункту скарги: Підпунктами 5.1.1.1. – 5.1.1.4. пункту 5.1.1. та пунктами 5.1.2., 5.1.3. додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктами 5.1.1.1. – 5.1.1.4. пункту 5.1.1. та пунктами 5.1.2., 5.1.3. додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які повинен виконати Учасник, а саме, Учасник повинен надати: довідку в довільній формі з повним переліком лікувально-профілактичний закладів/закладів охорони здоров’я, медичних закладів та аптек із зазначенням їх місця розташування та категорії (державні/відомчі, приватні низької та середньої цінової категорії, приватні середньої та високої цінової категорії, брендові приватні клініки), з якими в Учасника укладені договори та на базі яких буде надаватися послуга застрахованим особам Замовника, як максимально орієнтовний, але не вичерпний перелік медичних закладів (п. 5.1.2); довідку в довільній формі із підтвердженням, що запропонований ним перелік медичних закладів охоплює перелік місцезнаходження Страхувальника, визначений Замовником у Додатку 2 до тендерної документації, а саме: м. Київ, м. Новий Розділ Львівської області, м. Новояворівськ Львівської області (п. 5.1.3.) та довідку в довільній формі про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватись при виконанні умов договору, із обов’язковим зазначенням інформації (п. 5.1.1.), а саме:
- наявність виділених для Замовника телефонних ліній (стаціонарного та мобільного зв’язку з можливістю цифрового аудіозапису розмов і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб за цим договором), щоб забезпечити прийняття 80% усіх вхідних дзвінків за перші 20 секунд після голосового привітання: безкоштовної телефонної лінії по Україні 0-800; окремої лінії для невідкладної допомоги (дозвон без черги);
- виділеної адреси електронної пошти, одного із виділених каналів комунікацій у месенджерах: Viber, Telegram, чат-бот (вказати який саме), з можливістю збереження історії листування/звернень застрахованих осіб і їх архівації та зберігання протягом строку дії договору, із врахуванням кількості застрахованих осіб;
- наявність спеціалізованого програмного забезпечення, що дозволяє Застрахованій особі забезпечити персоніфікований облік та автоматизований моніторинг кожного страхового випадку та дає можливість створювати особистий кабінет (за бажанням Застрахованої особи) у мобільному застосунку. Таке програмне забезпечення повинно бути призначене у т.ч. для роботи на смартфонах, інших мобільних пристроях з підтримкою операційних систем Android та iOS («мобільний застосунок») яке надає можливість застрахованим особам управляти полісами, отримувати актуальну інформацію, створювати запис до лікаря, подавати звернення (в т. ч. мати технічну можливість завантаження електронних копій документів); переглядати усі наповнення програми страхування відповідно до умов Договору; замовляти зворотний зв’язок; залишати повідомлення та використовувати інші опції, які може забезпечити Учасник; використання геолокації для знаходження найближчих медичних закладів (для підтвердження надати принт скрин програмного забезпечення);
- спеціалізованого програмного забезпечення страховика, яке дозволяє реєструвати та вести страхові випадки в режимі реального часу, проводити моніторинг організації надання медичної допомоги з моменту звернення застрахованої особи до закінчення лікування, постійно контролювати якість надання медичних послуг, здійснювати запис телефонних розмов;

1. Щодо наявності в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази (пп.пп. 5.1.1.1. – 5.1.1.4. п. 5.1.1. та п.п 5.1.2., 5.1.3. додатку № 2 до Тендерної документації ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має укладені договори із лікувально-профілактичними закладами/закладами охорони здоров’я, медичними закладами та аптеками, зокрема розташованими у м. Києві, м. Новий Розділ Львівської області, м. Новояворівськ Львівської області; має виділені для Замовника телефонні лінії, виділені адреси електронної пошти, одного із виділених каналів комунікацій у месенджерах: Viber, Telegram, чат-бот, спеціалізованого програмного забезпечення, що дозволяє Застрахованій особі забезпечити персоніфікований облік та автоматизований моніторинг кожного страхового випадку та дає можливість створювати особистий кабінет, спеціалізованого програмного забезпечення страховика, яке дозволяє реєструвати та вести страхові випадки в режимі реального часу, проводити моніторинг організації надання медичної допомоги з моменту звернення застрахованої особи до закінчення лікування, постійно контролювати якість надання медичних послуг, здійснювати запис телефонних розмов.
Замовник жодним чином не пояснив та нормативно не обґрунтував обов’язковість умови наявності вищенаведеного обладнання та матеріально-технічної бази саме у учасника.
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які не мають власного обладнання та матеріально-технічної бази вказаних Замовником, але мають субпідрядників, які в свою чергу мають вказані Замовником обладнання та матеріально-технічну базу.
Не маючи вказаних Замовником саме власного обладнання та матеріально-технічної бази, Скаржник фактично позбавлений можливості надати про це відповідні довідки та прийняти участь у процедурі закупівлі.
В той же час, Скаржник має субпідрядника ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» (копія договору додається), яке має вказані Замовником обладнання та матеріально-технічну базу.
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати власні вказані Замовником матеріально-технічні бази і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Між тим, умови пп.пп. 5.1.1.1. – 5.1.1.4. п. 5.1.1. та п.п 5.1.2., 5.1.3. додатку № 2 до ТД, - не передбачають можливості Учасника залучати субпідрядників, які мають вказані Замовником обладнання та матеріально-технічну базу, що в подальшому призведе до дискваліфікації Скаржника. Аналогічний правовий висновок викладений в рішенні АМКУ № 14556-р/пк-пз від 29.08.2024 р. (копія рішення АМКУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: eaa9053a43e345c4b3c37ac4a092b9ce
Заголовок пункту скарги: Пунктом 17.4.2 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встанвлена вимога, яка, на думку Скажника, є дискримінаціною
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 17.4.2 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідку видану НБУ із зазначенням інформації про відсутність у відношенні до учасника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України, станом на 2025 рік.

2. Щодо структури власності учасника (п. 17.4.2. дод. № 2 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має довідку видану НБУ із зазначенням інформації про відсутність у відношенні до учасника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України, станом на 2025 рік.
Скаржник звертає увагу на той факт, що надання Національним банком України довідки про відсутність у відношенні до учасника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою, - не передбачена чинним законодавством.
Надання Національним банком України довідки/листа про відсутність інформації щодо виявлення Національним банком невідповідності структури власності Товариства вимогам щодо прозорості, передбаченим у розділі III ПОЛОЖЕННЯ «Про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг» затвердженого Постановою НБУ № 30 від 14.04.2021 року, прийняття рішення про визнання структури власності Товариства непрозорою та/або про відмову у визнанні структури власності Товариства прозорою відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку,- не передбачена чинним законодавством.
Додатково, звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Національним банком України відносно Скаржника було прийнято рішення від 27.11.2023 р. № 21/2156-рк про підтвердження відповідності структури власності вимогам щодо прозорості (копія додається), яке самостійно, без видачі будь-яких додаткових довідок та листів підтверджує відповідність структури власності Скаржника вимогам щодо прозорості та, відповідно,- відсутність у відношенні до учасника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою.
Слід також зауважити на тому, що 06.10.2025 р. за вих. № 06.10.25-01NB Скаржником було направлено запит до НБУ щодо надання довідки про відсутність у відношенні до Скаржника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України, станом на 2025 рік. Між тим, враховуючи те, що Національним банком України здійснюється надання довідок на протязі 30 календарних днів, то, враховуючи те, що останнім днем подання тендерних пропозицій є 11.10.2025 р. (субота) до 10:00 год., та за умови надання НБУ змістовної довідки на вказаний запит, - така довідка із великою ймовірністю буде надана на початку листопада місяця 2025 р., що унеможливлює її подання у даній закупівлі до 11.10.2025 р.!
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що всі зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 004c2b75a48a49619ca5acc737c10b7e
Заголовок пункту скарги: Пунктом 7.10 додатку № 1 до проекту договору, який є додатком № 4 до Тендерної документації Замовником визначено, що У разі отримання Страховиком відповідно Постанови Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 ступінь ризику та рівень суспільної важливості більше, ніж «2» (два) протягом дії договору Страхувальник має право припинити дію договору в односторонньому порядку.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 7.10 додатку № 1 до проекту договору, який є додатком № 4 до Тендерної документації Замовником визначено, що У разі отримання Страховиком відповідно Постанови Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 ступінь ризику та рівень суспільної важливості більше, ніж «2» (два) протягом дії договору Страхувальник має право припинити дію договору в односторонньому порядку.

3. Щодо ступеню ризику та рівня суспільної важливості учасника (п. 7.10 дод. № 1 до проекту договору, який є додатком № 4 до ТД).
Прийняти участь в закупівлі із подальшим повним виконанням договору страхування може виключно той Учасник, який відповідно до Постанови Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 має та матиме ступінь ризику та рівень суспільної важливості не більше, ніж «2» (два) протягом дії договору страхування.
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі із подальшим повним виконанням договору страхування.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення, НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.

Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві та достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Тому, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.

Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4cee5b7ce02f437c8c967bc56260adb9
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3. додатку № 2 до Тендерної документації встановлені вимоги, які ,на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3. додатку № 2 до Тендерної документації регламентовано обов’язок Учасника надати довідку за встановленою формою у Таблиці 1 цього підпункту з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (мінімум одного договору) про надання послуг медичного страхування працівників з кількістю застрахованих осіб не менше 600 осіб за одним договором. Під аналогічним договором вважається повністю виконаний договір з надання послуг медичного страхування працівників та/або добровільного медичного страхування працівників (не менше 600 осіб).

4. Щодо аналогічного договору (пп. 5.3.1. п. 5.3. дод. № 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має аналогічний договір медичного страхування працівників з кількістю застрахованих осіб саме не менше 600 осіб за одним договором.
Скаржник не має договору медичного страхування працівників з кількістю застрахованих осіб саме не менше 600 осіб за одним договором, не може надати про це відповідну довідку, акт та/або відгук, а тому і не може прийняти участь у даній закупівлі.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати договір медичного страхування працівників з кількістю застрахованих осіб саме не менше 600 осіб за одним договором.
Скаржник має аналогічний договір медичного страхування із кількістю застрахованих 539 осіб за одним договором (копія договору та акту виконаних робіт додаються). Тобто, підкреслимо, що Скаржник має досвід виконання аналогічного договору у кількості 539 застрахованих осіб, але не може прийняти участь у даній закупівлі.
Зі сторони Замовника відсутні жодні пояснення щодо встановлення вимоги договору медичного страхування працівників з кількістю застрахованих осіб саме не менше 600 осіб за одним договором та як може вплинути на якість страхової послуги факт укладення учасником договору медичного страхування саме із кількістю застрахованих осіб не менше 600 осіб за одним договором?!
Скаржник має ліцензію на здійснення страхування за Класом 2 (копія ліцензії додається) на підставі якої має безумовне право укласти із Замовником договір медичного страхування із подальшим його належним виконанням!
Враховуючи наведене, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження