-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 –09210000-4 Мастильні засоби (мастило моторне,гідравлічне,трансмісійне, рідина гальмівна,змазка,літол)
Категорія замовника:п.4 ч.2 ст.2 19700 Черкаська обл.,м.Золотоноша,вул.Шевченка,156.
Завершена
155 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.10.2025 16:54 - 07.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
8bc938a0d6a846ca86bf5c57c7a59587
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-02-012384-a.b1
Назва:
скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
16 жовтня 2025 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СП ЮКОЙЛ", що оформлено в ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННІ уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунальним підприємством «Міський водоканал» № 49 на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Обґрунтуванням скарги є наступне:
Замовник відхилив тендерну пропозицію нашого товариства, посилаючись на те, що:
« Відповідно до вимог Додатку 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Мастило гідравлічне HVLP» повинно бути в фасуванні «тара ємність 20 л», та Змазка158 повинна бути в фасуванні «тара ємність масою від 1 до 9 кг»
У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надав технічний опис продукту, в якому вказано фасування Мастило гідравличне HYDROL НУ 46 в фасуванні Бочка 200 л., та Мастило 158 в фасувані 800 г., яке фактично відрізняється від вимог зазначені в Додатку 3.
Отже, відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.».
Проте, Скаржник вважає, що рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим, необ’єктивним та таким, що порушує принципи законності, добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з таких підстав:
У рішенні зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» в технічному описі (TDS) наведено:
- Мастило гідравлічне HYDROL НУ 46 у фасуванні бочка 200 л;
- Змазка 158 у фасуванні 800 г,
що, на думку Замовника, не відповідає вимогам Додатку 3, де передбачено фасування:
- Мастило гідравлічне HVLP — тара ємністю 20 л;
- Змазка 158 — тара ємністю від 1 до 9 кг.
Тендерна пропозиція скаржника відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надано:
1. Порівняльну таблицю технічних характеристик,
2. Технічну специфікацію Додаток 3,
3. Паспорти якості на продукцію,
які чітко підтверджують, що фасування продукції відповідає вимогам Додатку 3 тендерної документації:
- Мастило гідравлічне HVLP – фасування 20 л;
- Змазка 158 – фасування в тарі 9 кг.
Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що:
«Якість та комплектність товару повинні відповідати технічній документації даної закупівлі, діючим на території України ДСТУ, вимогам до якості, умовам Договору. Для підтвердження надати копії документів про якість: сертифікати відповідності тощо».
Таким чином, тендерна документація не містила вимоги про надання технічного опису (TDS).
Його надання Учасником мало виключно інформативний та допоміжний характер — з метою більш детального ознайомлення Замовника з технічними параметрами продукції.
Відтак, Замовник не мав правових підстав використовувати інформацію з TDS як критерій оцінки відповідності пропозиції.
Слід зауважити, що TDS (Technical Data Sheet) (Технічний опис або технічний паспорт продукту) — це інформаційний документ виробника, який містить опис основних фізико-хімічних характеристик речовини, таких як в’язкість, густина, температура застигання, корозійні властивості тощо.
Основною метою TDS є надання довідкових технічних параметрів, що дозволяють ідентифікувати продукт та оцінити його властивості при використанні.
Водночас, TDS не визначає фасування продукції, оскільки фасування залежить від конкретного замовлення, вимог споживача або партії постачання.
Звертаємо увагу, що у доданих до тендерної пропозиції TDS (технічному описі продукту) вказано: «Виробляється відповідно ТУ У 20.5-31852954-060:2013. Ця інформація є довідковою та може бути змінена без попередження. Ця публікація від 01.09.2014 р замінює всі раніше опубліковані описи цього продукту.».
Таким чином, посилання Замовника на інформацію з TDS як на доказ невідповідності фасування є помилковим і неправомірним, адже підтвердження фасування надано в інших документах — технічній специфікації, порівняльній таблиці та паспортах якості, які є належними доказами відповідності.
Замовник застосував абз. 2 підп. 2 п. 44 Особливостей, однак фактично не встановив реальної невідповідності умовам тендерної документації.
У разі виникнення сумнівів Замовник мав право звернутися за уточненням відповідно до п. 43 Особливостей, проте цього не зробив.
Додатково необхідно зазначити, про відповідність фасування в кг вимогам фасування в літрах.
Фасування продукції, що надається Учасником, відповідає вимогам Додатку 3 і за одиницями виміру, оскільки:
Мастило гідравлічне HVLP передбачено тара 20 л; у наданій технічній специфікації фасування продукції — бочки 20 л (або еквівалент у кг відповідно до густини мастила).
Змазка 158 передбачена тара від 1 до 9 кг, що за стандартними фізико-хімічними показниками мастильних матеріалів відповідає приблизно 10 літрам (враховуючи середню густину продукту).
Таким чином, фактичне фасування мастил і змазок у кг/л є еквівалентним вимогам тендерної документації, і твердження Замовника про невідповідність фасування є безпідставним.
Враховуючи наведене, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», порушивши принципи об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
Усі документи, надані Учасником, підтверджують відповідність продукції вимогам тендерної документації, а посилання на TDS як на підставу відхилення є юридично та фактично необґрунтованим.
Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником не виконано умов технічної специфікації, є неправомірними та свідчить про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги :
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципи недискримінації учасників, об’єктивності, добросовісності,
- пункт 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 – не було підстав для відхилення.
Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що Рішення від 16.10.2025 року підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу недискримінації.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- yuko_mastilo_158.pdf 20.10.2025 16:18
- YUKO HYDROL HV 46.pdf 20.10.2025 16:18
- Витяг з ЄДРПОУ СП ЮКОЙЛ 28.08.2025.pdf 20.10.2025 16:18
- Довіреність Волошин від 17.01.24 (1).pdf 20.10.2025 16:18
- наказ про призн-я дир Лещук (1).pdf 20.10.2025 16:18
- Порівняльна таблиця (5).pdf 20.10.2025 16:19
- Паспорти якості (23).pdf 20.10.2025 16:19
- Протокол відхилення..pdf 20.10.2025 16:19
- СКАРГА Міськ водоканал 20.10.2025 неправом відхлення.docx 20.10.2025 16:19
- ТД Мастило.docx 20.10.2025 16:19
- Статут 2022 (1).pdf 20.10.2025 16:19
- СКАРГА Міськ водоканал 20.10.2025 неправом відхлення.pdf 20.10.2025 16:19
- Технічна специфікація Додаток 3.pdf 20.10.2025 16:19
- sign.p7s 20.10.2025 16:19
- наряд на виробництво фас .продукції Мастила 158 від 31.10.25.pdf 04.11.2025 09:15
- пояснення щодо фасування 04.11.2025.docx 04.11.2025 09:15
- пояснення щодо фасування 04.11.2025.pdf 04.11.2025 09:15
- рішення від 23.10.2025 № 15979.pdf 23.10.2025 16:24
- інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 31.10.2025 № 2154.pdf 31.10.2025 14:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.11.2025 № 16663.pdf 07.11.2025 15:29
- рішення від 06.11.2025 № 16663.pdf 11.11.2025 12:36
- Пояснення замовника на скаргу АМКУ ТОВ СП ЮКОЙЛ.PDF 27.10.2025 16:42
- Пояснення замовника на скаргу АМКУ ТОВ СП ЮКОЙЛ.docx 27.10.2025 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.10.2025 13:07
Дата розгляду скарги:
06.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.10.2025 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.11.2025 12:36
Дата виконання рішення Замовником:
11.11.2025 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ- виконано!
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4e009be52d8546a1aacbe24edd01f1e6
Заголовок пункту скарги:
скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
16 жовтня 2025 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СП ЮКОЙЛ", що оформлено в ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННІ уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунальним підприємством «Міський водоканал» № 49 на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Обґрунтуванням скарги є наступне:
Замовник відхилив тендерну пропозицію нашого товариства, посилаючись на те, що:
« Відповідно до вимог Додатку 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Мастило гідравлічне HVLP» повинно бути в фасуванні «тара ємність 20 л», та Змазка158 повинна бути в фасуванні «тара ємність масою від 1 до 9 кг»
У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надав технічний опис продукту, в якому вказано фасування Мастило гідравличне HYDROL НУ 46 в фасуванні Бочка 200 л., та Мастило 158 в фасувані 800 г., яке фактично відрізняється від вимог зазначені в Додатку 3.
Отже, відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.».
Проте, Скаржник вважає, що рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим, необ’єктивним та таким, що порушує принципи законності, добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з таких підстав:
У рішенні зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» в технічному описі (TDS) наведено:
- Мастило гідравлічне HYDROL НУ 46 у фасуванні бочка 200 л;
- Змазка 158 у фасуванні 800 г,
що, на думку Замовника, не відповідає вимогам Додатку 3, де передбачено фасування:
- Мастило гідравлічне HVLP — тара ємністю 20 л;
- Змазка 158 — тара ємністю від 1 до 9 кг.
Тендерна пропозиція скаржника відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надано:
1. Порівняльну таблицю технічних характеристик,
2. Технічну специфікацію Додаток 3,
3. Паспорти якості на продукцію,
які чітко підтверджують, що фасування продукції відповідає вимогам Додатку 3 тендерної документації:
- Мастило гідравлічне HVLP – фасування 20 л;
- Змазка 158 – фасування в тарі 9 кг.
Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що:
«Якість та комплектність товару повинні відповідати технічній документації даної закупівлі, діючим на території України ДСТУ, вимогам до якості, умовам Договору. Для підтвердження надати копії документів про якість: сертифікати відповідності тощо».
Таким чином, тендерна документація не містила вимоги про надання технічного опису (TDS).
Його надання Учасником мало виключно інформативний та допоміжний характер — з метою більш детального ознайомлення Замовника з технічними параметрами продукції.
Відтак, Замовник не мав правових підстав використовувати інформацію з TDS як критерій оцінки відповідності пропозиції.
Слід зауважити, що TDS (Technical Data Sheet) (Технічний опис або технічний паспорт продукту) — це інформаційний документ виробника, який містить опис основних фізико-хімічних характеристик речовини, таких як в’язкість, густина, температура застигання, корозійні властивості тощо.
Основною метою TDS є надання довідкових технічних параметрів, що дозволяють ідентифікувати продукт та оцінити його властивості при використанні.
Водночас, TDS не визначає фасування продукції, оскільки фасування залежить від конкретного замовлення, вимог споживача або партії постачання.
Звертаємо увагу, що у доданих до тендерної пропозиції TDS (технічному описі продукту) вказано: «Виробляється відповідно ТУ У 20.5-31852954-060:2013. Ця інформація є довідковою та може бути змінена без попередження. Ця публікація від 01.09.2014 р замінює всі раніше опубліковані описи цього продукту.».
Таким чином, посилання Замовника на інформацію з TDS як на доказ невідповідності фасування є помилковим і неправомірним, адже підтвердження фасування надано в інших документах — технічній специфікації, порівняльній таблиці та паспортах якості, які є належними доказами відповідності.
Замовник застосував абз. 2 підп. 2 п. 44 Особливостей, однак фактично не встановив реальної невідповідності умовам тендерної документації.
У разі виникнення сумнівів Замовник мав право звернутися за уточненням відповідно до п. 43 Особливостей, проте цього не зробив.
Додатково необхідно зазначити, про відповідність фасування в кг вимогам фасування в літрах.
Фасування продукції, що надається Учасником, відповідає вимогам Додатку 3 і за одиницями виміру, оскільки:
Мастило гідравлічне HVLP передбачено тара 20 л; у наданій технічній специфікації фасування продукції — бочки 20 л (або еквівалент у кг відповідно до густини мастила).
Змазка 158 передбачена тара від 1 до 9 кг, що за стандартними фізико-хімічними показниками мастильних матеріалів відповідає приблизно 10 літрам (враховуючи середню густину продукту).
Таким чином, фактичне фасування мастил і змазок у кг/л є еквівалентним вимогам тендерної документації, і твердження Замовника про невідповідність фасування є безпідставним.
Враховуючи наведене, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», порушивши принципи об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
Усі документи, надані Учасником, підтверджують відповідність продукції вимогам тендерної документації, а посилання на TDS як на підставу відхилення є юридично та фактично необґрунтованим.
Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником не виконано умов технічної специфікації, є неправомірними та свідчить про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги :
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципи недискримінації учасників, об’єктивності, добросовісності,
- пункт 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 – не було підстав для відхилення.
Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що Рішення від 16.10.2025 року підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу недискримінації.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Обґрунтуванням скарги є наступне:
Замовник відхилив тендерну пропозицію нашого товариства, посилаючись на те, що:
« Відповідно до вимог Додатку 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Мастило гідравлічне HVLP» повинно бути в фасуванні «тара ємність 20 л», та Змазка158 повинна бути в фасуванні «тара ємність масою від 1 до 9 кг»
У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надав технічний опис продукту, в якому вказано фасування Мастило гідравличне HYDROL НУ 46 в фасуванні Бочка 200 л., та Мастило 158 в фасувані 800 г., яке фактично відрізняється від вимог зазначені в Додатку 3.
Отже, відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.».
Проте, Скаржник вважає, що рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим, необ’єктивним та таким, що порушує принципи законності, добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з таких підстав:
У рішенні зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» в технічному описі (TDS) наведено:
- Мастило гідравлічне HYDROL НУ 46 у фасуванні бочка 200 л;
- Змазка 158 у фасуванні 800 г,
що, на думку Замовника, не відповідає вимогам Додатку 3, де передбачено фасування:
- Мастило гідравлічне HVLP — тара ємністю 20 л;
- Змазка 158 — тара ємністю від 1 до 9 кг.
Тендерна пропозиція скаржника відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» надано:
1. Порівняльну таблицю технічних характеристик,
2. Технічну специфікацію Додаток 3,
3. Паспорти якості на продукцію,
які чітко підтверджують, що фасування продукції відповідає вимогам Додатку 3 тендерної документації:
- Мастило гідравлічне HVLP – фасування 20 л;
- Змазка 158 – фасування в тарі 9 кг.
Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що:
«Якість та комплектність товару повинні відповідати технічній документації даної закупівлі, діючим на території України ДСТУ, вимогам до якості, умовам Договору. Для підтвердження надати копії документів про якість: сертифікати відповідності тощо».
Таким чином, тендерна документація не містила вимоги про надання технічного опису (TDS).
Його надання Учасником мало виключно інформативний та допоміжний характер — з метою більш детального ознайомлення Замовника з технічними параметрами продукції.
Відтак, Замовник не мав правових підстав використовувати інформацію з TDS як критерій оцінки відповідності пропозиції.
Слід зауважити, що TDS (Technical Data Sheet) (Технічний опис або технічний паспорт продукту) — це інформаційний документ виробника, який містить опис основних фізико-хімічних характеристик речовини, таких як в’язкість, густина, температура застигання, корозійні властивості тощо.
Основною метою TDS є надання довідкових технічних параметрів, що дозволяють ідентифікувати продукт та оцінити його властивості при використанні.
Водночас, TDS не визначає фасування продукції, оскільки фасування залежить від конкретного замовлення, вимог споживача або партії постачання.
Звертаємо увагу, що у доданих до тендерної пропозиції TDS (технічному описі продукту) вказано: «Виробляється відповідно ТУ У 20.5-31852954-060:2013. Ця інформація є довідковою та може бути змінена без попередження. Ця публікація від 01.09.2014 р замінює всі раніше опубліковані описи цього продукту.».
Таким чином, посилання Замовника на інформацію з TDS як на доказ невідповідності фасування є помилковим і неправомірним, адже підтвердження фасування надано в інших документах — технічній специфікації, порівняльній таблиці та паспортах якості, які є належними доказами відповідності.
Замовник застосував абз. 2 підп. 2 п. 44 Особливостей, однак фактично не встановив реальної невідповідності умовам тендерної документації.
У разі виникнення сумнівів Замовник мав право звернутися за уточненням відповідно до п. 43 Особливостей, проте цього не зробив.
Додатково необхідно зазначити, про відповідність фасування в кг вимогам фасування в літрах.
Фасування продукції, що надається Учасником, відповідає вимогам Додатку 3 і за одиницями виміру, оскільки:
Мастило гідравлічне HVLP передбачено тара 20 л; у наданій технічній специфікації фасування продукції — бочки 20 л (або еквівалент у кг відповідно до густини мастила).
Змазка 158 передбачена тара від 1 до 9 кг, що за стандартними фізико-хімічними показниками мастильних матеріалів відповідає приблизно 10 літрам (враховуючи середню густину продукту).
Таким чином, фактичне фасування мастил і змазок у кг/л є еквівалентним вимогам тендерної документації, і твердження Замовника про невідповідність фасування є безпідставним.
Враховуючи наведене, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», порушивши принципи об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
Усі документи, надані Учасником, підтверджують відповідність продукції вимогам тендерної документації, а посилання на TDS як на підставу відхилення є юридично та фактично необґрунтованим.
Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником не виконано умов технічної специфікації, є неправомірними та свідчить про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги :
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципи недискримінації учасників, об’єктивності, добросовісності,
- пункт 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 – не було підстав для відхилення.
Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що Рішення від 16.10.2025 року підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу недискримінації.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення Замовника - Комунального підприємства «Міський водоканал» (код ЄДРПОУ: 32601205) про відхилення пропозиції учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ», оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунальним підприємством «Міський водоканал» № 49 від 16.10.2025 року- протиправним. 3. Зобов'язати Замовника – Комунальне підприємство «Міський водоканал» (код ЄДРПОУ: 32601205) скасувати ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Комунальним підприємством «Міський водоканал» № 49 від 16.10.2025 року про відхилення пропозиції учасника – ТОВ «СП ЮКОЙЛ». 4. Зобов'язати Замовника закінчити процедуру закупівлі у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Запити Органу оскарження
Номер:
35033f3e7ae64f0d801fd0a3e2e8dab9
Тема запиту:
Пояснення замовника на скаргу АМКУ ТОВ СП ЮКОЙЛ
Текст запиту:
Комунальне підприємство «Міський водоканал» (надалі – «3амовник»), ознайомившись зі Скаргою ТОВ "СП ЮКОЙЛ", номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання від 21 жовтня 2025 № UA-2025-10-02-012384-a.b1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі «Код за ДК 021:2015 –09210000-4 Мастильні засоби (мастило моторне,гідравлічне,трансмісійне, рідина гальмівна,змазка,літол)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-02-012384-a, повідомляє наступне.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Також, відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Отже, згідно з листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначений орган оскарження та порядок оскарження процедур закупівлі, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – ОСОБЛИВОСТІ).
Щодо викладених у самому змісті скарги обставин повідомляємо наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята на виконання вимог Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
У свою чергу, відповідно пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Отже, договір про закупівлю має укладатися на умовах тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, яка має відповідати вимогам тендерної документації, у тому числі умовам, передбаченим проектом договору про закупівлю.
Замовник приймає рішення щодо відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі наявності підстав, встановлених пунктом 44 Особливостей. При цьому будь-які рішення щодо закупівлі приймаються замовником самостійно.
Відповідно до п. 1.1. Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію згідно з Додатком 1 та Додатком 3 до цієї тендерної документації.
Згідно Додатку 3 до Тендерної документації, «Вимоги до предмету закупівлі» (таблиця) Додатку 3 Учасник надає:
- технічний опис продукту та паспорт якості фасованої продукції де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування. Сертифікат/паспорт якості повинен містити фактичні показники якості (конкретний розмір, конкретну величину параметру, показник тощо) запропонованого товару з підтвердженням відповідності вимогам нормативної документації та підтверджувати відповідність товару всім вимогам;
Учасником ТОВ "СП ЮКОЙЛ"у складі тендерної пропозиції, надав: технічний опис продукту.
Також надано паспорт якості фасованої продукції.
Відповідно до тендерної пропозиції Учасника ТОВ "СП ЮКОЙЛ" надав технічний опис продукту в якому вказано фасування Мастило гідравлічне HYDROL HV 46 в фасуванні Бочка 200 л., та Мастило 158 в фасуванні 800 г., та паспорт якості фасованої продукції де вказано Тара: відро 10 л., відповідно ця інформація фактично відрізняється в вимогах Згідно Додатку 3 до Тендерної документації .
Враховуючи вищезазначене, Замовник - Комунальне підприємство «Міський водоканал» повідомляє, що не згодне з вказаними ТОВ "СП ЮКОЙЛ" " фасуванням продукції.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, –
ПРОСИМО:
Прийняти пояснення до розгляду.
Відмовити в задоволенні скарги ТОВ "СП ЮКОЙЛ"
Дата опублікування:
27.10.2025 16:41
Номер:
ec93a2310d5e4d0988868caffdd13360
Тема запиту:
пояснення стосовно фасування
Текст запиту:
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» подано паспорт якості на мастило YUKO 158, у якому кількість зазначено в літрах (10 л).
У технічних вимогах Замовника кількість вказана в кілограмах (9 кг).
Вказані показники є еквівалентними, що підтверджується фізико-хімічними властивостями продукту та виробничими документами.
Технічне обґрунтування:
Виробництво та фасування мастила YUKO 158 здійснюється згідно з внутрішніми документами підприємства-виробника ТОВ «СП ЮКОЙЛ».
Згідно з нарядом на виробництво фасованої продукції, відро об’ємом 10 л відповідає 9 кг мастила, що підтверджує фактичну відповідність між об’ємом і масою при стандартних умовах фасування.
Показник щільності не є обов’язковим параметром для даного виду мастил і не зазначається в ТУ або паспорті якості, оскільки для пластичних мастил не існує затвердженої методики вимірювання щільності відповідно до чинних стандартів (ДСТУ або ISO).
На відміну від олив, де щільність є контрольованим показником, у пластичних мастил показники якості визначаються іншими параметрами — пенетрацією, температурою краплепадіння, колоїдною стабільністю тощо.
Таким чином, визначення маси або об’єму мастила YUKO 158 здійснюється на підставі фактичної маси фасованої продукції, а не шляхом розрахунку за щільністю.
Крім того, у практиці виробників і постачальників усі мастила, оливи та сервісні рідини зазначаються в літрах, що відповідає виду споживчої тари за типом та об’ємом.
Інші учасники закупівлі також надали паспорти якості з одиницями виміру в літрах, що підтверджує загальноприйняту ринкову практику.
Отже, 10 літрів мастила YUKO 158 є еквівалентом 9 кг, зазначених у технічному завданні Замовника, а відмінність лише в одиницях виміру не впливає на відповідність товару вимогам.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник повинен забезпечити недискримінаційний підхід до учасників і об’єктивну оцінку тендерних пропозицій.
Різниця у формах подання технічних показників (зокрема, в одиницях виміру) не є невідповідністю, якщо ці показники можна співвіднести за допомогою технічної документації виробника.
Відповідно до Класифікатора одиниць вимірювання ДК 011-96, затвердженого наказом Держстандарту України від 09.01.1997 № 8, допускається використання різних одиниць виміру (літр, кілограм тощо) для рідких і пластичних речовин залежно від умов обліку, фасування та реалізації.
Практика Антимонопольного комітету України підтверджує, що формальна різниця в одиницях виміру (кг ↔ л) не може бути підставою для відхилення пропозиції, якщо учасник надав документальне підтвердження еквівалентності .
АМКУ неодноразово зазначав, що Замовник повинен оцінювати суттєві характеристики предмета закупівлі, а не технічні формальності, які не впливають на зміст пропозиції.
Отже, у даному випадку вказівка у паспорті якості «10 л мастила YUKO 158» при вимозі Замовника «9 кг» є технічно обґрунтованим еквівалентом, оскільки наряд на виробництво фасованої продукції підтверджує відповідність кількості вимогам.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статями 3, 5, 18, 31 Закону, пунктами 55,56 Особливостей,
ПРОСИМО: Задовольнити скаргу ТОВ "СП ЮКОЙЛ".
Дата опублікування:
04.11.2025 09:15