• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Деталі трубопроводів різні)

Завершена

442 172.50 UAH без ПДВ
Період оскарження: 02.10.2025 09:57 - 07.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: c7f1a3fa2ce94661b7de3a2cc4576fd3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-02-001651-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2025 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.11.2025 17:36
Автор: ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕХНОЕКС", Степан Лукоянов +380639771376, +380639771376 sales@technoeks.com http://www.technoeks.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 982e362c3f85452092f0cc8b1f6f4b87
Заголовок пункту скарги: Надання учасником ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ" недостовірної інформації,що є підставю для відхилення його тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Замовником — Акціонерне товариство «УКРТРАНСГАЗ» — 02 жовтня 2025 року розпочато процедуру відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-02-001651-a) на предмет:
ДК 021:2015 — 44160000-9 — Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Товари).
В оголошенні про закупівлю наведена інформація про предмет закупівлі, його технічні характеристики та вимоги до підтвердження ступеня локалізації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 861 від 02.08.2022 року.
ТОВ НВП «ТЕХНОЕКС» взяло участь у процедурі закупівлі, подало всі необхідні документи та тендерну пропозицію, що повністю відповідала вимогам Замовника.
Разом із ТОВ НВП «ТЕХНОЕКС» участь у процедурі взяли ще три компанії:
• ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 31724621);
• ТОВ «Торговий Дім «Промсантехніка-1» (код ЄДРПОУ 23806668);
• ТОВ «Науково-виробниче об’єднання «ТРУБОСТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 32475729).
За результатами проведеного аукціону найменшу ціну запропонувало ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ», яке й було визначене Замовником переможцем.
Замовником сформовано протокол визначення переможця та намір укласти договір із ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ».
В оголошенні та тендерній документації Замовник передбачив обов’язкову умову — підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів згідно з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України № 861.
У складі своїх документів ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» надало довідку щодо локалізації товарів («02 Щодо локалізації товарів.pdf»), у якій заявлено рівень локалізації від 92 % до 100 %, а також задекларовано країну походження продукції — Україна.
Крім того, у складі тендерної пропозиції подано Додаток 1 «Технічна специфікація».
У ньому, зокрема, учасник пропонує такі позиції (витяг наведено нижче):
№ 1 - Відвід 45-159х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 99.27%
№ 2 - Відвід 90-159х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 99.6%
№ 3 - Відвід 60-159х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 99.44%
№ 4 - Відвід 30-159х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 99.02%
№ 7 - Відвід 90-168х8 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 97.59%
№ 8 - Відвід 90-159х8 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 99.6%
№ 10 - Трійник 159х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17376:2003;
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі тоарів - 93.08%
№ 11 - Трійник 159х12-108х10 ст16Mn ДСТУ ГОСТ 17376:2003.
Рівень локалізаціі, згідно ДОВІДКИ щодо локалізаціі товарів - 92.88%
По всім цим позиціям, учасник згідно технічноі спеціфікаціі, повинен зазначити матеріал, марку сталі та нормативний документ за яким визначені характеристики марки сталі. В Додатку 1 - ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦІФІКАЦІЯ, що подав учасник ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» (01 Технічна специфікація (Додаток 1).pdf) він зазначив, шо:
Матеріал - низьковуглецева низьколегована сталь.
Марка сталі - ст16Mn
Нормативний документ за яким визначені характеристики марки сталі - GB 1591-88.

Всі зазначені вироби виготовляються зі сталі марки 16Mn, характеристики якої визначені нормативом GB 1591-88 (Китайська Народна Республіка). Цей стандарт не гармонізований з українськими чи європейськими, а використовується виключно в промисловості КНР. Отже, сировина та заготовки є імпортними, що унеможливлює досягнення локалізації 99 %. Подібне завищення рівня локалізації створює для учасника неправомірну перевагу у торгах.
Отже, основна сировина є імпортною, а не вітчизняною. Декларування локалізації > 99 % у довідці при використанні імпортного стандарту — пряма ознака подання недостовірної інформації (порушення п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону та п. 9 Постанови КМУ № 861).
Водночас, звертаємо Вашу увагу, що заяви про підтвердження ступеня локалізації та калькуляції собівартості, які не є обов’язковими документами у складі тендерної пропозиції, проте ці документи розміщуються виробником на відповідному електронному майданчику (зокрема SmartTender, Zakupki тощо) і є невід’ємною частиною публічної інформації, яка підтверджує ступінь локалізації товару.
Учасник ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» при формуванні ДОВІДКИ щодо локалізаціі товарів посилається саме на ці дані заяви про підтвердження ступеня локалізації, декларуючи локалізацію 92,88–99,6 %.
Таким чином, подання недостовірних даних у таких заявах (які є основою для підтвердження локалізації) є поданням неправдивої інформації, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
В усіх ціх заявах про підтвердження ступеня локалізації зазначено, ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» декларує що вітчизняна сировина становить 0,0 грн, а імпортна — 100 % від вартості матеріалів;
тобто, фактично весь обсяг сировини та комплектувальних виробів має імпортне походження, що унеможливлює досягнення заявленого рівня локалізації.
Аналіз наданих документів (копії додаються) показує, що у кожній заяві калькуляція має аналогічну структуру — 0 грн вітчизняної сировини та повністю імпортне походження сталі, трубної заготовки чи інших компонентів.
Приклади окремих таких документів наведено нижче. Копіі заяви про підтвердження ступеня локалізації цих виробів, а також тих що не ввійшли в приклади, будуть всі надані окремо.
«1. Відвід 45°–159×10 ст.16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003
Заявлена локалізація: 99,27 %
Собівартість: 579,99 грн
Імпортна сировина: 486,07 грн
Вітчизняна сировина: 0,00 грн
Компоненти, придбані у резидентів: 4,24 грн
Висновок - Жодної української складової, але декларовано понад 99 % локалізації.

2. Відвід 90°–159×10 ст.16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003
Заявлена локалізація: 99,60 %
Собівартість: 1 072,99 грн
Імпортна сировина: 967,89 грн
Вітчизняна сировина: 0,00 грн
Компоненти, придбані у резидентів: 4,24 грн
Висновок - Жодної української складової, але декларовано понад 99 % локалізації.

3. Відвід 60°–159×10 ст.16Mn ДСТУ ГОСТ 17375:2003
Заявлена локалізація: 99,44 %
Собівартість: 751,77 грн
Імпортна сировина: 646,67 грн
Вітчизняна сировина: 0,00 грн
Компоненти, придбані у резидентів: 4,24 грн
Висновок - Жодної української складової, але декларовано понад 99 % локалізації.

Тобто у фактичному складі товарів — 100 % імпортна сировина, а у звіті — 100 % локалізація. Це свідчить про свідоме спотворення даних та подання недостовірної інформації у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до формули, визначеної пунктом 4 Постанови КМУ № 861,
ступінь локалізації = (1 − (вартість імпортних компонентів / повна вартість продукції)) × 100 %.
Таким чином, якщо імпортна сировина становить 100 % вартості матеріалів, ступінь локалізації не може дорівнювати 99 %.
Більше того, у довідці щодо звітності за формою № 1П-НПП, наданій тим самим учасником, зазначено, що він не подає державну звітність про виробництво промислової продукції в Україні, що прямо свідчить про відсутність реального виробництва на території України.
Подані документи підтверджують, що ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» не здійснює фактичного виробництва на території України, а лише реалізує імпортні товари, видаючи їх за локалізовану продукцію.
Таким чином, ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» подало інформацію, яка суттєво впливає на рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції, тому відповідно до пункту 47 Постанови КМУ № 1178 така пропозиція підлягає відхиленню.
Зазначене свідчить про порушення принципів добросовісної конкуренції, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та створює неправомірну перевагу перед дійсними українськими виробниками.
Подаючи недостовірну інформацію про локалізацію, учасник не лише порушує законодавство, а й спотворює результати закупівлі, що прямо впливає на об’єктивність оцінки пропозицій і результат процедури.
Норми законодавства, які порушено
Пункт 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» — Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі подання ним недостовірної інформації.
Постанова Кабінету Міністрів України № 861 від 02.08.2022 р. — визначає порядок підтвердження ступеня локалізації та вимоги до достовірності поданих даних.
Пункт 47 «Особливостей» (Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.) — Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасником подано недостовірну інформацію, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — передбачає принципи здійснення закупівель: добросовісна конкуренція, відкритість, прозорість, недискримінація учасників.
Постанова КМУ № 861, пункт 9, прямо передбачає, що у разі виявлення подання недостовірних даних про ступінь локалізації товар може бути виключений з переліку локалізованих, а учасник не має права посилатися на такий документ у закупівлях.
З огляду на наведене, дії учасника ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» слід кваліфікувати як подання недостовірної інформації, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції.
Замовник, допустивши таку пропозицію до оцінки, а також визначивши учасника ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» переможцем закупівлі порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ № 861 та Особливостей № 1178, а також принципи відкритості та об’єктивності закупівель.
Враховуючи вищевикладене та керуючись основними засадами ЗУ «Про публічні закупівлі» вважаємо, що незаконні дії/бездіяльність Замовника, визначивши учасника ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» переможцем закупівлі, призвели до порушення прав ТОВ НВП «ТЕХНОЕКС» гарантованих ЗУ «Про публічні закупівлі», як учасника процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених Розділом І ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Конституцією України та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема п.16 ст. 18, де зазначено, що Орган оскарження має право залучати для отримання консультацій та експертних висновків представників державних органів, експертів і спеціалістів, які не можуть бути пов’язаними особами та володіють спеціальними знаннями, необхідними для професійного та неупередженого розгляду скарги, має право запитувати і отримувати в електронному вигляді у замовників, учасників процедури закупівлі, контролюючих органів, Уповноваженого органу, інших осіб відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель.
В ст.. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.

СТРОК ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ:
Відповідно до абзацу 4 ч.8 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Так, Замовником було прийнято рішення на користь ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» , що підтверджується ПРОТОКОЛОМ визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю UA-2025-10-02-001651-a який був оприлюднений 20.10.2025 року, та в цей же день був ознайомлений ТОВ НВП «ТЕХНОЕКС», отже останній день для подання скарги є 26.10.2025 року.

Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про Антимонопольний комітет України», Регламентом роботи Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження