-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Швидкоспоруджувана модульна бетонна захисна споруда цивільного захисту тимчасового перебування людей місткістю до 10 осіб, код CPV за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 44210000-5 – Конструкції та їх частини
Завершена
890 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
01.10.2025 17:43 - 06.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
81b8d27139ca4e2ca0122862bd836ece
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-01-012002-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга ТОВ Л7 на умови ТД.pdf.p7s.zip 05.10.2025 12:36
- скарга ТОВ Л7 на умови ТД.pdf 05.10.2025 12:36
- ДСТУ 9329_2025[1].pdf 05.10.2025 12:36
- ТД модульне укриття.pdf 05.10.2025 12:37
- ДБН_2023_Захистні_споруди_цивільного_захисту.pdf 05.10.2025 12:37
- Звернення.pdf 05.10.2025 12:37
- Кодекс цивільного захисту України - Кодекс України № 5403-VI від 02.10.2012 - d389157-20250912.pdf 05.10.2025 12:37
- Додаток 2 до тендерної документації.pdf 05.10.2025 12:37
- ДСТУ_9195_2022_Швидкоспоруджувальні_захисні_споруди_цивіьного_захисту.pdf 05.10.2025 12:37
- Перелік доказів.pdf 05.10.2025 12:37
- sign.p7s 05.10.2025 13:01
- рішення від 07.10.2025 № 15123.pdf 07.10.2025 14:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2025 № 15530.pdf 15.10.2025 13:50
- рішення від 14.10.2025 № 15530.pdf 17.10.2025 09:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.10.2025 13:27
Дата розгляду скарги:
14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 14:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.10.2025 09:32
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65d12b4551414903828828285ce62a31
Заголовок пункту скарги:
Не відповідність предмета закупівлі чинному законодавству України про укриття
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вивчивши вимоги тендерної документації, стало відомо, що Замовник зазначив невірно предмет закупівлі, з огляду на нижчезазначене:
Замовник 01.10.2025 опублікував закупівлю за ідентифікатором UA-2025-10-01-012002-a де зазначивши у тендерній документації, що предметом закупівлі є «Швидкоспоруджувана модульна бетонна захисна споруда цивільного захисту тимчасового перебування людей місткістю до 10 осіб, код CPV за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 44210000-5 – Конструкції та їх частини».
У Додатку 2 тендерної документації Замовником зазначено найменування товару, а саме: «Швидкоспоруджувана модульна бетонна захисна споруда цивільного захисту тимчасового перебування людей місткістю до 10 осіб».
Також Замовник у п.1.4. Додатку 2 зазначив «Укриття повинне мати:
- Сертифікат відповідності ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» (п.п. 5.8, 6.1.16, 6.1.17, 6.1.18, 6.1.19, 6.1.20, 6.2.4, 6.2.14, 7.29).»
Замовник також вимагає у Додатку 2 тендерної документвції документи, які учасник має надати у складі тендерної пропозиції, а саме:
«3.1. Сертифікат відповідності ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» (п.п. 5.8, 6.1.16, 6.1.17, 6.1.18, 6.1.19, 6.1.20, 6.2.4, 6.2.14, 7.29), що виданий Органом з оцінки відповідності, який має відповідну ліцензію (усі сертифікати мають бути видані на ім’я учасника). Якщо Учасник не є виробником, надати оригінал/и та/або завірені уповноваженою особою учасника копію/копії документу, який підтверджує правовідносини між Учасником та виробником товару, що дійсний на дату виготовлення товару (дилерський договір з виробником або сертифікат дистриб’ютора представника, дилера, тощо).
3.2. Експертну оцінку та/або висновок та/або інший документ щодо відповідності конструкції/виробу вимогам ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», в частині забезпечення захисту від дії надмірного тиску у фронті повітряної ударної хвилі, не менше 100 кПа (Рф = 100 кПа (1 кгс/см2)). …».
В електронній системі закупівлі 03.10.2025 в 14.38 було опубліковане звернення до замовника стосовна базування споруди, а саме « Доброго дня. Шановний замовнику, уточніть, будь ласка, споруда має бути наземно базування чи заглибленого? Дякую за відповідь.». Замовник надав відповідь, зазначивши, що споруда має бути наземного базування.
Для формування коректного предмету закупівлі Замовник повинен був спиратись перш за все на Кодекс цивільного захисту України для вибору певного виду споруди, а потім на відповідний ДСТУ, ДБН, тощо.
Так, згідно ст. 32 Кодексу цивільного захисту України: «Укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту»
1. До захисних споруд цивільного захисту належать:
1) сховище - це герметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом виключення або зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, що можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, застосування зброї масового ураження та звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів;
2) протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
2. Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів.
Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій.
Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність.
Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період.
Найпростіше укриття - це цокольне або підвальне приміщення, інша споруда підземного простору, в якій створені умови для тимчасового перебування людей (не менше 48 годин) у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю з метою зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту.
В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту….».
Зазначений Замовником предмет закупівлі не відповідає класифікації споруд, визначений Кодексом цивільного захисту, де є вичерпний перелік споруд (укриттів).
ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» встановлює стандарти для швидкоспоруджуваних захисних споруд.
Швидкоспоруджувані захисні споруди відсутні в виключному переліку, вказаному пунктах 1 и 2 статті 32 діючої редакції Кодексу цивільного захисту України. Остання редакція Кодексу цивільного захисту України, в якій допускалися швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту – то була редакція від 29.03.2024 року. І вже в наступній редакції, від 19.04.2024 року, і у всіх редакціях, що були пізніше, швидкоспоруджувані споруди вже були відсутні. А замість них з’вилися інші види споруд. В тому числі первинні (мобільні) укриття.
Кодекс цивільного захисту має вищу юридичну силу в порівнянні з ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», тому відповідно предмет даної закупівлі зазначено не вірно.
У зв’язку з необхідністю Замовника придбати наземну споруду та у відповідності до ст.32 Кодексу цивільного захисту, Замовник повинен був зазначити предметом закупівлі первинне (мобільне) укриття.
Так, 01.08.2025 в дію вступив «ДСТУ 9329:2025 Первинні (мобільні) укриття. Основні параметри та методи випробування». Цей стандарт установлює основні вимоги до проєктування та виготовлення первинних (мобільних) укриттів, зокрема блок-модульного типу, що складаються з окремих елементів (блок-модулів), з яких монтують такі укриття у готовий виріб, а також до способів забеспечення встановлених вимог, зокрема нормативних захисних властивостей.
При оголошенні процедури закупівлі Замовник допустився помилки в зазначені саме найменування предмету закупівлі. Дане порушення неможливо усунути, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Предмет закупівлі не відповідає класифікації чинного законодавста України щодо укриттів. Відсутня законодавча норма щодо внесення придбаного товару саме з даним предмету закупівлі до фонду захисних споруд. Придбання товару з зазначенним предметом закупівлі є нецільовим використанням бюджетних коштів. Враховуючи вищезазначене, вважаємо зазначене найменування предмету закупівлі не коректним та таким, що є дискримінаційним для учасників закупівлі.
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про відміну закупівлі на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Замовник 01.10.2025 опублікував закупівлю за ідентифікатором UA-2025-10-01-012002-a де зазначивши у тендерній документації, що предметом закупівлі є «Швидкоспоруджувана модульна бетонна захисна споруда цивільного захисту тимчасового перебування людей місткістю до 10 осіб, код CPV за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 44210000-5 – Конструкції та їх частини».
У Додатку 2 тендерної документації Замовником зазначено найменування товару, а саме: «Швидкоспоруджувана модульна бетонна захисна споруда цивільного захисту тимчасового перебування людей місткістю до 10 осіб».
Також Замовник у п.1.4. Додатку 2 зазначив «Укриття повинне мати:
- Сертифікат відповідності ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» (п.п. 5.8, 6.1.16, 6.1.17, 6.1.18, 6.1.19, 6.1.20, 6.2.4, 6.2.14, 7.29).»
Замовник також вимагає у Додатку 2 тендерної документвції документи, які учасник має надати у складі тендерної пропозиції, а саме:
«3.1. Сертифікат відповідності ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» (п.п. 5.8, 6.1.16, 6.1.17, 6.1.18, 6.1.19, 6.1.20, 6.2.4, 6.2.14, 7.29), що виданий Органом з оцінки відповідності, який має відповідну ліцензію (усі сертифікати мають бути видані на ім’я учасника). Якщо Учасник не є виробником, надати оригінал/и та/або завірені уповноваженою особою учасника копію/копії документу, який підтверджує правовідносини між Учасником та виробником товару, що дійсний на дату виготовлення товару (дилерський договір з виробником або сертифікат дистриб’ютора представника, дилера, тощо).
3.2. Експертну оцінку та/або висновок та/або інший документ щодо відповідності конструкції/виробу вимогам ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», в частині забезпечення захисту від дії надмірного тиску у фронті повітряної ударної хвилі, не менше 100 кПа (Рф = 100 кПа (1 кгс/см2)). …».
В електронній системі закупівлі 03.10.2025 в 14.38 було опубліковане звернення до замовника стосовна базування споруди, а саме « Доброго дня. Шановний замовнику, уточніть, будь ласка, споруда має бути наземно базування чи заглибленого? Дякую за відповідь.». Замовник надав відповідь, зазначивши, що споруда має бути наземного базування.
Для формування коректного предмету закупівлі Замовник повинен був спиратись перш за все на Кодекс цивільного захисту України для вибору певного виду споруди, а потім на відповідний ДСТУ, ДБН, тощо.
Так, згідно ст. 32 Кодексу цивільного захисту України: «Укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту»
1. До захисних споруд цивільного захисту належать:
1) сховище - це герметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом виключення або зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, що можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, застосування зброї масового ураження та звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів;
2) протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
2. Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів.
Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій.
Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність.
Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період.
Найпростіше укриття - це цокольне або підвальне приміщення, інша споруда підземного простору, в якій створені умови для тимчасового перебування людей (не менше 48 годин) у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю з метою зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту.
В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту….».
Зазначений Замовником предмет закупівлі не відповідає класифікації споруд, визначений Кодексом цивільного захисту, де є вичерпний перелік споруд (укриттів).
ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» встановлює стандарти для швидкоспоруджуваних захисних споруд.
Швидкоспоруджувані захисні споруди відсутні в виключному переліку, вказаному пунктах 1 и 2 статті 32 діючої редакції Кодексу цивільного захисту України. Остання редакція Кодексу цивільного захисту України, в якій допускалися швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту – то була редакція від 29.03.2024 року. І вже в наступній редакції, від 19.04.2024 року, і у всіх редакціях, що були пізніше, швидкоспоруджувані споруди вже були відсутні. А замість них з’вилися інші види споруд. В тому числі первинні (мобільні) укриття.
Кодекс цивільного захисту має вищу юридичну силу в порівнянні з ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», тому відповідно предмет даної закупівлі зазначено не вірно.
У зв’язку з необхідністю Замовника придбати наземну споруду та у відповідності до ст.32 Кодексу цивільного захисту, Замовник повинен був зазначити предметом закупівлі первинне (мобільне) укриття.
Так, 01.08.2025 в дію вступив «ДСТУ 9329:2025 Первинні (мобільні) укриття. Основні параметри та методи випробування». Цей стандарт установлює основні вимоги до проєктування та виготовлення первинних (мобільних) укриттів, зокрема блок-модульного типу, що складаються з окремих елементів (блок-модулів), з яких монтують такі укриття у готовий виріб, а також до способів забеспечення встановлених вимог, зокрема нормативних захисних властивостей.
При оголошенні процедури закупівлі Замовник допустився помилки в зазначені саме найменування предмету закупівлі. Дане порушення неможливо усунути, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Предмет закупівлі не відповідає класифікації чинного законодавста України щодо укриттів. Відсутня законодавча норма щодо внесення придбаного товару саме з даним предмету закупівлі до фонду захисних споруд. Придбання товару з зазначенним предметом закупівлі є нецільовим використанням бюджетних коштів. Враховуючи вищезазначене, вважаємо зазначене найменування предмету закупівлі не коректним та таким, що є дискримінаційним для учасників закупівлі.
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про відміну закупівлі на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
ТД модульне укриття.pdf
-
Повʼязаний документ:
ТД модульне укриття.pdf
-
-
Назва доказу:
Кодекс цивільного захисту України - Кодекс України № 5403-VI від 02.10.2012 - d389157-20250912
-
Повʼязаний документ:
Кодекс цивільного захисту України - Кодекс України № 5403-VI від 02.10.2012 - d389157-20250912.pdf
-
-
Назва доказу:
Звернення.pdf
-
Повʼязаний документ:
Звернення.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ_9195_2022_Швидкоспоруджувальні_захисні_споруди_цивіьного_захисту.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ_9195_2022_Швидкоспоруджувальні_захисні_споруди_цивіьного_захисту.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 9329_2025[1].pdf
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 9329_2025[1].pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
ДБН_2023_Захистні_споруди_цивільного_захисту.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДБН_2023_Захистні_споруди_цивільного_захисту.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
×
-
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про відміну закупівлі на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
933f1310063e424284b09417dcf8a26a
Заголовок пункту скарги:
Додаток 2 тендерної документації повинен містити обов’язкову вимогу про відповідність укриття або ДСТУ 9329:2025, або п.5.1 ДСТУ 9195:2022 і пунктам 14.2.3.2, 14.2.3.5, 14.2.3.6 ДБН В.2.2-5:2023.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно вимог ТД Замовник за державні кошти планує закупити укриття сумнівної якості, своїми діями поставивши під загрозу життя і здоров’я людей, що повірять надпису «Укриття» на цій споруді і фатально зайдуть в неї під час тривоги:
А) Згідно вимог ст. 32 Кодексу цивільного захисту України в діючій редакції, таке наземне укриття класифікується як первинне (мобільне) укриття. Укриття даного типу повинні відповідати вимогам ДСТУ 9329:2025. В т.ч. відповідно п.5.1. ДСТУ 9329:2025 вони повинні «- забезпечувати стійкість до пробиття (проникнення) уламками засобів звичайного ураження, а також на утворення вторинної фрагментації (сколювання бетону на внутрішній поверхні) ПМУ.» У вимогах тендерної документації повністю ігнорується ця потреба. Конструкція, яка описана в Додатку 2 до тендерної документації, може бути повністю «прозорою» для проникнення уламків в основне приміщення споруди, і це цілком задовільнить Замовника.
Б) Навіть у випадку, якщо базуватися виключно на ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», то швидкоспоруджуване укриття може ним називатись тільки у випадку, коли воно виконує вимогу п.5.1. даного ДСТУ: 5.1 Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту (далі — ШСЗСЦЗ) модульного типу повинні забезпечувати захист населення, що підлягає укриттю, від розрахункової дії засобів ураження згідно з ДБН В.2.2-5 [10] протягом нормативного часу, який встановлено згідно з ДБН В.1.2-4 [8]. Розділ 14.2.3 «Проникнення та вторинне сколювання» ДБН В.2.2-5:2023 чітко регламентує мінімальні вимоги до конструкцій укриттів та споруд цивільного захисту. А саме: товщину і марку бетону в залізобетонних стінах і покритті конструкції, схему армування із трьох сіток зі зміщенням, мінімальну товщину арматури, додаткову протискольну сітку і її характеристики. Ця обов’язкова вимога до конструкцій укриття була «пропущена» при формуванні Додатку 2 до тендерної документації, що дозволяє деяким Учасникам тендеру пропонувати конструкції, які можуть стати співучасниками загибелі людей. Якщо ж брати до уваги цинічні коментарі деяких учасників торгів на PROZORRO про відсутність необхідності захисту людей в укриттях від уламків відповідно норм ДБН В.2.2-5:2023 у зв’язку з тим, що ДБН В.2.2-5:2023 відноситься до будівництва, а ДСТУ 9195:2022 - до монтажу споруд, звертаємо увагу на пункти 5.1, 5.13, 6.4.1, 6.4.4 ДСТУ 9195:2022. Тобто, міцність споруд, розрахунки навантажень і захисних властивостей в державному стандарті ДСТУ 9195:2022 повністю базується на ДБН В.2.2-5:2023 і тому розділ 14.2. ДБН В.2.2-5:2023 є обов’язковим для виконання при проектуванні і виготовленні споруд відповідно ДСТУ 9195:2022.
Таким чином Додаток 2 тендерної документації повинен містити обов’язкову вимогу про відповідність укриття або ДСТУ 9329:2025, або п.5.1 ДСТУ 9195:2022 і пунктам 14.2.3.2, 14.2.3.5, 14.2.3.6 ДБН В.2.2-5:2023.
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до Додатку 2 тендерної документації.
А) Згідно вимог ст. 32 Кодексу цивільного захисту України в діючій редакції, таке наземне укриття класифікується як первинне (мобільне) укриття. Укриття даного типу повинні відповідати вимогам ДСТУ 9329:2025. В т.ч. відповідно п.5.1. ДСТУ 9329:2025 вони повинні «- забезпечувати стійкість до пробиття (проникнення) уламками засобів звичайного ураження, а також на утворення вторинної фрагментації (сколювання бетону на внутрішній поверхні) ПМУ.» У вимогах тендерної документації повністю ігнорується ця потреба. Конструкція, яка описана в Додатку 2 до тендерної документації, може бути повністю «прозорою» для проникнення уламків в основне приміщення споруди, і це цілком задовільнить Замовника.
Б) Навіть у випадку, якщо базуватися виключно на ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», то швидкоспоруджуване укриття може ним називатись тільки у випадку, коли воно виконує вимогу п.5.1. даного ДСТУ: 5.1 Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту (далі — ШСЗСЦЗ) модульного типу повинні забезпечувати захист населення, що підлягає укриттю, від розрахункової дії засобів ураження згідно з ДБН В.2.2-5 [10] протягом нормативного часу, який встановлено згідно з ДБН В.1.2-4 [8]. Розділ 14.2.3 «Проникнення та вторинне сколювання» ДБН В.2.2-5:2023 чітко регламентує мінімальні вимоги до конструкцій укриттів та споруд цивільного захисту. А саме: товщину і марку бетону в залізобетонних стінах і покритті конструкції, схему армування із трьох сіток зі зміщенням, мінімальну товщину арматури, додаткову протискольну сітку і її характеристики. Ця обов’язкова вимога до конструкцій укриття була «пропущена» при формуванні Додатку 2 до тендерної документації, що дозволяє деяким Учасникам тендеру пропонувати конструкції, які можуть стати співучасниками загибелі людей. Якщо ж брати до уваги цинічні коментарі деяких учасників торгів на PROZORRO про відсутність необхідності захисту людей в укриттях від уламків відповідно норм ДБН В.2.2-5:2023 у зв’язку з тим, що ДБН В.2.2-5:2023 відноситься до будівництва, а ДСТУ 9195:2022 - до монтажу споруд, звертаємо увагу на пункти 5.1, 5.13, 6.4.1, 6.4.4 ДСТУ 9195:2022. Тобто, міцність споруд, розрахунки навантажень і захисних властивостей в державному стандарті ДСТУ 9195:2022 повністю базується на ДБН В.2.2-5:2023 і тому розділ 14.2. ДБН В.2.2-5:2023 є обов’язковим для виконання при проектуванні і виготовленні споруд відповідно ДСТУ 9195:2022.
Таким чином Додаток 2 тендерної документації повинен містити обов’язкову вимогу про відповідність укриття або ДСТУ 9329:2025, або п.5.1 ДСТУ 9195:2022 і пунктам 14.2.3.2, 14.2.3.5, 14.2.3.6 ДБН В.2.2-5:2023.
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до Додатку 2 тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Кодекс цивільного захисту України - Кодекс України № 5403-VI від 02.10.2012 - d389157-20250912
-
Повʼязаний документ:
Кодекс цивільного захисту України - Кодекс України № 5403-VI від 02.10.2012 - d389157-20250912.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ_9195_2022_Швидкоспоруджувальні_захисні_споруди_цивіьного_захисту.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ_9195_2022_Швидкоспоруджувальні_захисні_споруди_цивіьного_захисту.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 9329_2025[1].pdf
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 9329_2025[1].pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
ДБН_2023_Захистні_споруди_цивільного_захисту.pdf
-
Повʼязаний документ:
ДБН_2023_Захистні_споруди_цивільного_захисту.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до Додатку 2 тендерної документації.