-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Монтаж системи альтернативного джерела енергії - сонячної електростанції КНП «Сокирянська лікарня» по вул. О.Кобилянської, 41 в м. Сокиряни
Торги не відбулися
5 494 131.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
01.10.2025 17:00 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови документації
Номер:
96062eb2268946638a0c8666394ff2b8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-01-011520-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дискримінаційні вимоги докумнетації.docx 16.10.2025 16:00
- Декларація будівельні роботи.zip 16.10.2025 16:00
- Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf 16.10.2025 16:00
- Скарга на дискримінаційні вимоги докумнетації.pdf 16.10.2025 16:00
- sign.p7s 16.10.2025 16:01
- рішення від 20.10.2025 № 15770.pdf 20.10.2025 15:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 № 16120.pdf 28.10.2025 13:20
- рішення від 27.10.2025 № 16120.pdf 30.10.2025 11:43
- пояснення на скаргу.PDF 22.10.2025 12:00
- Пояснення на скаргу UA-2025-10-01-011520-a.c1.docx 22.10.2025 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 17:21
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 15:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.10.2025 11:43
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d6d8f96f87164ee3b8f9432bcd0d1771
Заголовок пункту скарги:
В останньому абзаці Додатку 1.1 Тендерної документації замовник встановив дискримінаційну вимогу та у п.2 Додатку 1 Тендерної документації встановлена дискримнаційна вимога.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Комунальне некомерційне підприємство "Сокирянська лікарня" Сокирянської міської ради оголосив закупівлю Монтаж системи альтернативного джерела енергії - сонячної електростанції КНП «Сокирянська лікарня» по вул. О. Кобилянської, 41 в м. Сокиряни, ID закупівлі UA-2025-10-01-011520-a.
14.10.2025 р. до Тендерної документації були внесені зміни до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації. ТОВ «ТОП ФАЄР» подає скаргу на змінені (додані) умови тендерної документації.
Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Ознайомившись зі змінами до тендерної документації Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОП ФАЄР», виявило умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ТОВ «ТОП ФАЄР» на участь у цій закупівлі а саме:
І.
В останньому абзаці Додатку 1.1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «Також у складі пропозиції Учасник повинен надати лист від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) панелей сонячних монокристалічних (з характеристиками відповідно до Додатку 1.1. тендерної документації), про спроможність поставки товару на даний об’єкт. Лист повинен включати номер оголошення про відкриті торги, назву предмета закупівлі та назву замовника.» Аналогічна вимога міститься також у п.2 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Також у складі пропозиції Учасник повинен надати лист від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) панелей сонячних монокристалічних (з характеристиками відповідно до Додатку 1.1. тендерної документації), про спроможність поставки товару на даний об’єкт. Лист повинен включати номер оголошення про відкриті торги, назву предмета закупівлі та назву замовника.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги участь в закупівлі можуть прийняти виключно: Виробник або Офіційні дистриб’ютори виробника обладнання.
Предметом даної закупівлі є ЗАКУПІВЛЯ РОБІТ.
Для виконання робіт, підприємства повинні мати відповідні дозвільні документи а не бути виробником чи дистриб’юторами.
Дистриб’ютори виробників, це виключно компанії що займаються торговою діяльністю. Виробником сонячних панелей Панель сонячна монокристолічна, P=580Bm UL-580M-144DGN Ulica Solar є компанія з Китаю. ТОВ «ТОП ФАЄР» - займається будівельно-монтажними роботами, і має для цього усі необхідні ліцензій та дозволи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не є ні Офіційним дистриб’ютором ні Виробником обладнання сонячних електростанцій, тому не можемо виконати дискримінаційну вимогу Замовника та надати документи – Лист який він вимагає.
Натомість ми маємо усі необхідні дозвільні документи, що надають нам право виконувати роботи з будівництва сонячних електростанцій.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник який надасть Лист від виробника, якщо учасник є офіційним дистриб'ютором запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до ТОВ «ТОП ФАЄР».
По-друге, даний товар продається у торгових мережах у вільному доступі ми можемо і плануємо купити вказані Сонячні панелі у вільному доступі в торгових мережах, а не безпосередньо у Виробника Ulica Solar або офіційного дистриб’ютора. Тому листа щодо поставки від виробника або офіційного дилера у нас немає та він нам і не потрібен для виконання робіт згідно даної закупівлі.
Аналогічна позиція міститься у Рішеннях АМКУ: № 15198 від 07.10.2025 р., №15198 від 09.10.2025 р.
Як доказ порушеного нашого права надаємо – Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
14.10.2025 р. до Тендерної документації були внесені зміни до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації. ТОВ «ТОП ФАЄР» подає скаргу на змінені (додані) умови тендерної документації.
Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Ознайомившись зі змінами до тендерної документації Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОП ФАЄР», виявило умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ТОВ «ТОП ФАЄР» на участь у цій закупівлі а саме:
І.
В останньому абзаці Додатку 1.1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «Також у складі пропозиції Учасник повинен надати лист від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) панелей сонячних монокристалічних (з характеристиками відповідно до Додатку 1.1. тендерної документації), про спроможність поставки товару на даний об’єкт. Лист повинен включати номер оголошення про відкриті торги, назву предмета закупівлі та назву замовника.» Аналогічна вимога міститься також у п.2 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Також у складі пропозиції Учасник повинен надати лист від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) панелей сонячних монокристалічних (з характеристиками відповідно до Додатку 1.1. тендерної документації), про спроможність поставки товару на даний об’єкт. Лист повинен включати номер оголошення про відкриті торги, назву предмета закупівлі та назву замовника.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги участь в закупівлі можуть прийняти виключно: Виробник або Офіційні дистриб’ютори виробника обладнання.
Предметом даної закупівлі є ЗАКУПІВЛЯ РОБІТ.
Для виконання робіт, підприємства повинні мати відповідні дозвільні документи а не бути виробником чи дистриб’юторами.
Дистриб’ютори виробників, це виключно компанії що займаються торговою діяльністю. Виробником сонячних панелей Панель сонячна монокристолічна, P=580Bm UL-580M-144DGN Ulica Solar є компанія з Китаю. ТОВ «ТОП ФАЄР» - займається будівельно-монтажними роботами, і має для цього усі необхідні ліцензій та дозволи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не є ні Офіційним дистриб’ютором ні Виробником обладнання сонячних електростанцій, тому не можемо виконати дискримінаційну вимогу Замовника та надати документи – Лист який він вимагає.
Натомість ми маємо усі необхідні дозвільні документи, що надають нам право виконувати роботи з будівництва сонячних електростанцій.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник який надасть Лист від виробника, якщо учасник є офіційним дистриб'ютором запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до ТОВ «ТОП ФАЄР».
По-друге, даний товар продається у торгових мережах у вільному доступі ми можемо і плануємо купити вказані Сонячні панелі у вільному доступі в торгових мережах, а не безпосередньо у Виробника Ulica Solar або офіційного дистриб’ютора. Тому листа щодо поставки від виробника або офіційного дилера у нас немає та він нам і не потрібен для виконання робіт згідно даної закупівлі.
Аналогічна позиція міститься у Рішеннях АМКУ: № 15198 від 07.10.2025 р., №15198 від 09.10.2025 р.
Як доказ порушеного нашого права надаємо – Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
×
-
Назва доказу:
Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
-
Повʼязаний документ:
Декларація будівельні роботи.zip
-
-
Назва доказу:
Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
-
Повʼязаний документ:
Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дискримінаційну вимогу тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
3acc5f0ee7da47ce86540576d50cc2e3
Тема запиту:
Пояснення на вимогу зазначену в останньому абзаці Додатку 1.1 Тендерної документації та у п.2 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Також у складі пропозиції Учасник повинен надати лист від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) панелей сонячних монокристалічних (з характеристиками відповідно до Додатку 1.1. тендерної документації), про спроможність поставки товару на даний об’єкт. Лист повинен включати номер оголошення про відкриті торги, назву предмета закупівлі та назву замовника.
Текст запиту:
На виконання РІШЕННЯ № № 15770-р/пк-пз від 20.10.2025, Замовник надає наступні пояснення по суті Скарги:
Назва предмета закупівлі: Монтаж системи альтернативного джерела енергії - сонячної електростанції КНП «Сокирянська лікарня» по вул. О.Кобилянської, 41 в м. Сокиряни
1. Суть скарги
ТОВ «ТОП ФАЄР» вважає дискримінаційною вимогу тендерної документації щодо надання у складі пропозиції листа від виробника (та/або офіційного дистриб’ютора) сонячних панелей про спроможність поставки товару на даний об’єкт. На думку скаржника, така вимога обмежує коло потенційних учасників, оскільки предмет закупівлі — це «роботи», а не «товари».
2. Позиція Замовника
1. Вимога не зобов’язує учасника бути виробником чи офіційним дистриб’ютором. Вона передбачає лише надання листа-підтвердження від виробника або офіційного дистриб’ютора про можливість поставки товару з характеристиками, визначеними у Додатку 1.1 до тендерної документації. Будь-який учасник може звернутися до відповідного постачальника для отримання такого листа, незалежно від свого статусу на ринку.
2. Скаржник не довів дискримінаційного характеру вимоги. У своїй скарзі ТОВ «ТОП ФАЄР» не навело жодного конкретного доказу того, що дана вимога позбавляє його можливості взяти участь у процедурі або створює для нього перешкоди. Скаржник не пояснив, чому він не може отримати такого листа від виробника чи дистриб’ютора, хоча така можливість є відкритою для всіх потенційних учасників без винятку.
3. Мета вимоги — забезпечити стабільність і достовірність постачання обладнання. Лист підтверджує наявність у учасника реального джерела постачання та гарантує, що у разі визначення переможцем він зможе виконати договір у визначені строки.
4. Вимога має технічне обґрунтування. Технічні характеристики панелей визначені відповідно до проєктних рішень об’єкта. Підтвердження можливості постачання саме таких панелей є необхідним для гарантування сумісності, надійності та ефективності системи.
5. Вимога спрямована на запобігання використанню несертифікованого обладнання. Ринок сонячних панелей містить значну кількість підробок. Листи від офіційних джерел забезпечують використання сертифікованої продукції, що відповідає вимогам безпеки та енергоефективності.
6. Вимога є пропорційною та не створює надмірного тягаря для учасників. Отримання листа не потребує спеціальних дозволів чи фінансових витрат, а лише підтверджує можливість постачання.
7. Вимога відповідає усталеній практиці АМКУ. Колегія неодноразово визнавала подібні вимоги правомірними, якщо вони спрямовані на підтвердження реальності постачання та не містять вимог до статусу учасника (рішення №15646-р/пк-пз від 28.10.2023, №9051-р/пк-пз від 15.06.2023, №12681-р/пк-пз від 27.09.2023).
3. Висновок
• Вимога Замовника не містить умов щодо обов’язкової участі виробників чи офіційних дистриб’юторів;
• Скаржник не довів, що така вимога позбавляє його права на участь у процедурі;
• Вимога є обґрунтованою, пропорційною та спрямованою на забезпечення якості виконання робіт і технічної відповідності обладнання;
• Тендерна документація повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та принципам добросовісної конкуренції.
Дата опублікування:
22.10.2025 12:00