• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Щітка циліндрична

Відсутні

Завершена

29 880.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.10.2025 16:30 - 06.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 136b4c76b0a14f5e8fda61cd8609ad81
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-01-011064-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2025 11:47
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2025 13:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуте шляхом скасування рішеннь про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Бородіна Дмитра Юрійовича (код ЄДРПОУ: 3422110314) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ДНІПРОТЕХСЕРВІС" (Код ЄДРПОУ: 38528681) переможцем процедури закупівлі — "Щітка циліндрична", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-01-011064-a.
Автор: ФОП "Бородін Дмитро Юрійович", Дмитро Бородін +380939703373 dimon.boro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 49ccab70378a437b9fe2f8017f23b817
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 01.10.2025 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦЕКО" ГОРІШНЬОПЛАВНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі-Замовник) опубліковало оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Щітка циліндрична» з очікуваною вартістю 29 880,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ФОП Бородін Дмитро Юрійович (далі – Скаржник);
• ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ДНІПРОТЕХСЕРВІС".
10.10.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ФОП Бородін Дмитро Юрійович.
Але відповідно до електронного Протоколу від 14.10.2025 року Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-10-01-011064-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-10-01-011064-a.

Відхиляючи тендерну пропозицію Замовник зазначає, що Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

При цьому Замовником 13.10.2025 року була опублікована вимога про усунення невідповідностей наступного змісту:
«1. На виконання вимог п. 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 необхідно розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника ФОП "Бородін Дмитро Юрійович" по закупівлі Щітка циліндрична, ДК 021:2015:34920000-2: Дорожнє обладнання (далі — Закупівля). UA-2025-10-01-011064-a з наступною інформацією:
Відповідно до Розділу 3. тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначено, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
При перевірці тендерної пропозиції ФОП "Бородін Дмитро Юрійович" на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що тендерна пропозиція підписана УЕП та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації.
Необхідно підписати тендерну пропозицію кваліфікованим електронним підписом (КЕП)».

13.10.2025 року Скаржник повністю виконав вимогу Замовника та підписав тендерну пропозицію КЕП, а не УЕП як зазначає Замовник. Про це чітко свідчить перевірка підпису на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.



Таким чином, Скаржник повністю виконав вимогу Замовника підписавши пропозицію підписом КЕП.

Крім цього, Замовник оприлюднив тільки електронний протоколі про відхилення без розміщення протоколу уповноваженої особи. В електронному протоколі Замовник не зазначив, у зв’язку з чим відхиляє тендерну пропозицію Скаржника, на підставі якого пункту Особливостей та тендерної документації. Замовник не зазначив, якому пункту тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція Скаржника.
Зазначене суперечить ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Також це суперечить п. 46 Особливостей, відповідно до якого інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Оскільки вищезазначені норми законодавства не були дотримані Замовником при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, то таке відхилення є незаконним, безпідставним, необґрунтованим, таким, що прийняте із порушенням норм чинного законодавства та процедури відхилення. Більше того, взагалі фактично неможливо встановити, на підставі якої норми Особливостей та тендерної документації Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження