-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція приміщення Жіночої консультації під центр функціональної реабілітації ветеранів за адресою: м. Чернігів, вул. Пирогова, 1.» Коригування
Замовник: 1.1. Найменування: Комунальне некомерційне підприємство "Ветеранській простір" Чернігівської міської ради. 1.2. Місцезнаходження: місто Чернігів, вул. Пирогова, будинок 1 тел.: (077) 556-77-77. 1.3. Код за ЄДРПОУ: 45706529. 1.4. Категорія: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 4 робочих дні
18 234 079.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
01.10.2025 14:45 - 30.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації
Номер:
795f6092ce044b0c8cbe8db4fa8e1346
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-01-007920-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 Перелік документів для учасників торгів.docx 13.10.2025 17:43
- Скарга АМКУ.pdf 13.10.2025 17:43
- Скарга АМКУ.docx 13.10.2025 17:43
- sign.p7s 13.10.2025 17:44
- Лист.doc 14.10.2025 09:24
- Лист до АМК.pdf 14.10.2025 09:24
- Лист до АМК.pdf 14.10.2025 09:25
- Лист.doc 14.10.2025 09:25
- Перелік змін (Протокол № 95 від 14.10.2025 року).docx 14.10.2025 09:25
- Додаток 1 Перелік документів для учасників торгів ЗІ ЗМІНАМИ.docx 14.10.2025 09:25
- Пояснення до АМКУ 294.pdf 16.10.2025 12:13
- Пояснення на АМКУ.doc 16.10.2025 12:13
- ПРОТОКОЛ 99 зміни до тендерної документації на виконання рішення амку.docx 28.10.2025 11:39
- Перелік змін (Протокол 99 від 28.10.2025 року).docx 28.10.2025 11:39
- Протокол 99.pdf 28.10.2025 11:39
- рішення від 15.10.2025 № 15546.pdf 15.10.2025 15:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2025 № 15983.pdf 24.10.2025 12:54
- рішення від 23.10.2025 № 15983.pdf 27.10.2025 17:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2025 17:58
Дата розгляду скарги:
23.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.10.2025 17:35
Дата виконання рішення Замовником:
28.10.2025 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 15983-р/пк-пз від 23.10.2025 р. замовник внес зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bee8d8a82aac4a74949ed1b4bee52e1f
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо надання довідки за підписом уповноваженої особи учасника та замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
код за ЄДРПОУ 37246416,
Адреса: 59420, Чернівецька область, Чернівецький район,
село Веренчанка, вулиця Шевченка, будинок 23
Вих. № 1/13-10
Від «13» жовтня 2025 р.
Антимонопольний комітет України
(Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Код ЄДРПОУ 00032767
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
Код ЄДРПОУ 37246416
Місцезнаходження: 59420, Україна, с. Веречанка, вул. Шевченка, буд. 23
Телефон: + 380978605520
електронна пошта: avtomagistral-zahid@ukr.net
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВЕТЕРАНСЬКИЙ ПРОСТІР" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
код ЄДРПОУ 45706529
Місцезнаходження:
14000, Україна, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.Пирогова будинок 1
електронна пошта: alonagorlac918@gmail.com
телефон: +380631566892
Номер оголошення в електронній системі закупівель: UA-2025-10-01-007920-a
СКАРГА
щодо неправомірних вимог тендерної документації
Підстави подання скарги, посилання на неправомірні вимоги тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
01.10.2025 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «"«Реконструкція приміщення Жіночої консультації під центр функціональної реабілітації ветеранів за адресою: м. Чернігів, вул. Пирогова, 1.» Коригування» за процедурою відкритих торгів з особливостями (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі - Закупівля), а також оприлюднено Тендерну документацію на закупівлю послуг із додатками (надалі - Тендерна документація).
Період оскарження умов закупівлі - по 14-10-2025, 00:00
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За результатами вивчення Тендерної документації, суб’єкт оскарження дійшов висновку, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон) та порушують інтереси скаржника. Статтею 18 Закону встановлений механізм поновлення права учасника шляхом подання відповідної скарги до органу оскарження. Статтею 18 Закону встановлені вимоги щодо форми, змісту та порядку подання скарги. Серед іншого у відповідності до частини 5 статті 18 Закону скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
1. Дискримінаційна вимога щодо надання довідки за підписом уповноваженої особи учасника та замовника
Згідно пункту 4.7 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації встановлено наступне:
«4.7. Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією (подається окремим файлом).»
Встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не підписати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні довідки лише обраним безпосередньо ним представникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні представники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для потенційного Учасника, дані вимоги є дискримінаційною, неґрунтові та такими, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
За таких умов, суб’єкт оскарження вважає, що Замовник встановивши відповідні вимоги вимагає здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення предмету закупівлі, не належать до предмета закупівлі, а лише створює додаткові умови для учасників, що в кінцевому підсумку призводять до обмеження конкуренції під час закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Згідно вимог статті 18 Закону та пункту 56 Особливостей у додатку до даної скарги долучаємо повний перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Оскільки окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі, на підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією шляхом виключення вимоги із тендерної документації.
Додатки:
- Додаток 1 Перелік документів для учасників торгів.
Директор
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
Артем ПУШКАР
«АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
код за ЄДРПОУ 37246416,
Адреса: 59420, Чернівецька область, Чернівецький район,
село Веренчанка, вулиця Шевченка, будинок 23
Вих. № 1/13-10
Від «13» жовтня 2025 р.
Антимонопольний комітет України
(Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Код ЄДРПОУ 00032767
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
Код ЄДРПОУ 37246416
Місцезнаходження: 59420, Україна, с. Веречанка, вул. Шевченка, буд. 23
Телефон: + 380978605520
електронна пошта: avtomagistral-zahid@ukr.net
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВЕТЕРАНСЬКИЙ ПРОСТІР" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
код ЄДРПОУ 45706529
Місцезнаходження:
14000, Україна, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.Пирогова будинок 1
електронна пошта: alonagorlac918@gmail.com
телефон: +380631566892
Номер оголошення в електронній системі закупівель: UA-2025-10-01-007920-a
СКАРГА
щодо неправомірних вимог тендерної документації
Підстави подання скарги, посилання на неправомірні вимоги тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
01.10.2025 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «"«Реконструкція приміщення Жіночої консультації під центр функціональної реабілітації ветеранів за адресою: м. Чернігів, вул. Пирогова, 1.» Коригування» за процедурою відкритих торгів з особливостями (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі - Закупівля), а також оприлюднено Тендерну документацію на закупівлю послуг із додатками (надалі - Тендерна документація).
Період оскарження умов закупівлі - по 14-10-2025, 00:00
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За результатами вивчення Тендерної документації, суб’єкт оскарження дійшов висновку, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон) та порушують інтереси скаржника. Статтею 18 Закону встановлений механізм поновлення права учасника шляхом подання відповідної скарги до органу оскарження. Статтею 18 Закону встановлені вимоги щодо форми, змісту та порядку подання скарги. Серед іншого у відповідності до частини 5 статті 18 Закону скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
1. Дискримінаційна вимога щодо надання довідки за підписом уповноваженої особи учасника та замовника
Згідно пункту 4.7 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації встановлено наступне:
«4.7. Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією (подається окремим файлом).»
Встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не підписати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні довідки лише обраним безпосередньо ним представникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні представники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для потенційного Учасника, дані вимоги є дискримінаційною, неґрунтові та такими, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
За таких умов, суб’єкт оскарження вважає, що Замовник встановивши відповідні вимоги вимагає здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення предмету закупівлі, не належать до предмета закупівлі, а лише створює додаткові умови для учасників, що в кінцевому підсумку призводять до обмеження конкуренції під час закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Згідно вимог статті 18 Закону та пункту 56 Особливостей у додатку до даної скарги долучаємо повний перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Оскільки окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі, на підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією шляхом виключення вимоги із тендерної документації.
Додатки:
- Додаток 1 Перелік документів для учасників торгів.
Директор
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»
Артем ПУШКАР
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу щодо надання довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією шляхом виключення вимоги із тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
92ff581917cf410ba7b379a96e0c92ec
Тема запиту:
Усунення дискримінаційної вимоги
Текст запиту:
У зв’язку із зверненням Учасника до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо оскарження вимоги тендерної документації Замовником було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації в частині усунення оскаржуваної вимоги.
Відповідно до п. 3 ч. 12 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Відповідно до пп. 3 п. 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
З огляду на зазначена та ураховуючи статтю 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 63, 67 Особливостей:
1. Повідомляємо про внесення змін до тендерної документації в частині оскаржуваної вимоги.
2. Просимо скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» залишити без розгляду.
Дата опублікування:
14.10.2025 09:24
Номер:
756246d8aae8400d8e04b3b9acf21041
Тема запиту:
внесення змін в частині усунення оскаржуваної вимоги
Текст запиту:
У зв’язку із зверненням Учасника до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо оскарження вимоги тендерної документації Замовником було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації в частині усунення оскаржуваної вимоги.
Відповідно до п. 3 ч. 12 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Відповідно до пп. 3 п. 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
З огляду на зазначена та ураховуючи статтю 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 63, 67 Особливостей:
1. Повідомляємо про внесення змін до тендерної документації в частині оскаржуваної вимоги.
2. Просимо скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» залишити без розгляду.
Дата опублікування:
14.10.2025 09:25
Номер:
91f15a51838e4d228ea81af29818ad7c
Тема запиту:
Пояснення по скарзі щодо дискримінаційної вимоги
Текст запиту:
01.10.2025 р. Комунальним некомерційним підприємством «Ветеранський простір» Чернігівської міської ради була оголошена закупівля робіт по об’єкту «Реконструкція приміщення Жіночої консультації під центр функціональної реабілітації ветеранів за адресою: м. Чернігів, вул. Пирогова, 1.» Коригування, ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-01-007920-a.
13.10.2025 Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-захід» було подано скаргу на умови тендерної документації.
14.10.2025 Замовником було внесено зміни до тендерної документації в частині оскаржуваної вимоги та відповідно до п. 67 Особливостей в цей же день повідомлено про це органу оскарження з розміщенням підтвердження в електронній системі закупівель.
15.10.2025 рішенням №15546-р/пк-пз від 15.10.2025 комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було прийнято до розгляду, розгляд призначено на 23.10.2025 на зобов’язано Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
З огляду на зазначене, КНП «Ветеранський простір» ЧМР, як Замовник закупівлі UA-2025-10-01-007920-a повідомляє наступне:
Відповідно до поданої Скаржником скарги останнім оскаржується вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та замовника, що підтверджує ознайомлення учасника із розробленою проектною документацією, що встановлена у пп. 4.7. п. 4 Додатку 1 до Тендерної документації. Підставою оскарження вказаної вимоги стало нібито те, що з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не підписати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні довідки лише обраним безпосередньо ним представникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні представники процедури закупівлі.
Замовник звісно не погоджується із зазначеним формулюванням, адже за період подання пропозицій надавав всім зацікавленим особам для ознайомлення проектну документацію та підписував відповідні довідки, а при встановлені вимоги не переслідував корупційної мети. Необхідність встановлення зазначеної вимоги відповідає п. 5.32 Настанови з визначення вартості будівництва, якою встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
Відповідно до п. 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абз. 2-3 п. 67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
У зв’язку із зверненням Учасника до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо оскарження вимоги тендерної документації Замовником 14.10.2055 було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації в частині усунення оскаржуваної вимоги.
Відповідно до п. 3 ч. 12 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Відповідно до ч. 13 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, якщо обставини, зазначені в пунктах 1-4 частини дванадцятої цієї статті, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Відповідно до пп. 3 п. 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Відповідно до п. 64 Особливостей орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
З огляду на зазначена та ураховуючи частину 13 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 64 Особливостей
ПРОШУ:
1. Врахувати внесення Замовником змін до тендерної документації 14.10.2025, підтвердження внесення яких оприлюднено в електронній системі закупівель.
2. Прийняти рішення про припинення розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД».
Дата опублікування:
16.10.2025 12:13