• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), Вугілля буре марки Б, напівбрикети торф'яні ( код ДК 021:2015-09110000-3- Тверде паливо)

Завершена

1 229 896.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.10.2025 13:51 - 26.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Товариство з обмеженою відповідальністю "Антрацит групп 2016": СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 9609de33618f4249b435ec77b6c5c699
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-01-006845-a.a1
Назва: Товариство з обмеженою відповідальністю "Антрацит групп 2016": СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
01 жовтня 2025 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі
Дата розгляду скарги: 14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.10.2025 17:02
Дата виконання рішення Замовником: 24.10.2025 22:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення №15541-р/пк-пз від 14.10.2025 порушення усунуто
Автор: ТОВ "АНТРАЦИТ ГРУПП 2016", Євген Приступа +380964667165 eprystupa87@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f2c8983bd78f4b53acd77923290cd13b
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення: Вважаємо, що тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами та доповненнями .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Державним стандартом для Бурого вугілля є ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація.

Національний стандарт ДСТУ 7146:2010 встановлює перелік марок кам’яного вугілля та антрациту для побутових потреб. В цьому ж стандарті в розділі 7 міститься посилання на сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який видається на підтвердження відповідності кам’яного вугілля та антрациту вимогам цього ДСТУ 7146:2010. Водночас, нормами ДСТУ 7146:2010 не передбачено вугілля буре марки Б оскільки таке вугілля не відноситься до кам’яного вугілля чи антрациту. Тому такого вугілля за ДСТУ 7146:2010 не існує. Натомість інший стандарт ДСТУ 3472:2015 передбачає вугілля буре марки Б. Одначе цим стандартом не передбачено надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля буре, кам’яне чи антрацит. Це два різні стандарти, які не пов’язані між собою. Тож якщо Замовник обрав послуговуватися у цій закупівлі нормами стандарту ДСТУ 3472:2015 та обрав придбання вугілля бурого марки Б, яке до речі не передбачено нормами ДСТУ 7146:2010, то він вправі вимагати для вугілля бурого марки Б виключно ті документи, що прямо вказані у ДСТУ 3472:2105. Посилання на сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик в ДСТУ 3472:2105 не має. Якщо ж замовник хоче встановити вимогу про надання учасниками сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик, що прямо передбачено нормами ДСТУ 7146:2010, то в такому випадку замовник повинен обирати предмет закупівлі серед марок вугілля, які регламентовані чинним ДСТУ 7146:2010. Однак цей стандарт не передбачає вугілля бурого марки Б.

З урахуванням вказаного, закуповуючи вугілля буре марки Б, замовник повинен послуговуватися вимогами ДСТУ 3472:2015 та не вправі вимагати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки він не передбачений нормами даного стандарту.

Ані Скаржник, а ні виробник з яким він співпрацює не має сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля буре марки Б, оскільки це не передбачено Національним стандартом ДСТУ 3472:2015 (лист підтвердження від виробника додається). З урахуванням вказаного, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у Закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу тендерної документації вимогу про надання документів, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником згідно вимог тендерної документації для вугілля бурого марки Б, а саме виключити вимогу про надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля буре марки Б.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження