• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (послуги з охорони правопорядку та громадського порядку Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна лікарня №4» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Канатна, 17 (Філія за напрямом «Інфекційні хвороби»))

Завершена

701 250.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 30.09.2025 16:11 - 10.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про визнання переможцем

Номер: 4df650b026644582a45fd8a2ab1ec64d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-30-009663-a.c2
Назва: Скарга на рішення про визнання переможцем
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.10.2025 16:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.11.2025 11:53
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДЕЛЬТА-ОХОРОНА", Шейко-Шмуль Юлія Володимирівна 380675230077 delta.dnipro2022@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 426a9a7d541144fb801d796d5af4f255
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення про визнання переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Приватне підприємство «Дельта-Охорона» не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» і вважає, що воно прийнято без належної перевірки тендерної документації на відповідність кваліфікаційним вимогам, умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації закупівлі
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 45161078c3b44885993c421bebcc57b4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-30-009663-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скаржник має намір взяти участь у відповідній закупівлі, однак ознайомившись з тендерною документацією, були виявлені вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 16:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.10.2025 17:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕВ-БЕЗПЕКА", Володимир Вербецький 380991642336 lionbezpeka@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d5f1f0adfadf464dbd90c37bc39ecd8c
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 18 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 18 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції «1.6. Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати скан-копію договору/меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС за місцем розташування об’єкту замовника, чинного на кінцеву дату прийняття пропозицій або на більш пізню дату, за наявності)».
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ми, як суб’єкт охоронної діяльності маємо власні групи швидкого реагування. Скаржник, як виконавець, не має обов’язку залучати інших суб’єктів для реагування. Також звертаємо увагу, що Замовник своєю вимогою покладає на учасника (в подальшому переможця та виконавця) обов’язок укласти договір/меморандум з третьою стороною – органами поліції МВС. Згідно статей 3 та 627 Цивільного кодексу України Скаржник не може повпливати на органи поліції МВС, які є окремим суб’єктом та юридичною особою, та мають право відмовитися від укладення договору або від прийняття об’єкта Замовника під охорону. Саме тому такою вимогою Замовник ставить у нерівне становище тих, хто вже має такий договір, та тих, хто надає послуги з реагування самостійно і не потребує залучення третіх осіб.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» (файл доказів - Про охоронну діяльність - Закон.pdf) суб’єкт охоронної діяльності має право обрати один із способів взаємодії з правоохоронними органами. Таким чином заключенням договору/меморандуму про співпрацю не є прямим обов’язком.
Також згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» (файл доказів - Про Національну поліцію - Закон.pdf) кожен громадянин або людина має право зателефонувати 102 та органи поліції зобов’язані приїхати на виклик та зупинити вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок органів поліції і немає потреби укладати якісь додаткові договори. Отже Скаржнику для його співпраці з правоохоронними органами не потрібно документального підтвердження співпраці з органами поліції МВС та у разі виникнення надзвичайних ситуацій (обставин) Скаржник може викликати наряд поліції за доступним та безкоштовним номером телефону 102.
Додатково Скаржник зазначає, що вимоги та умови щодо співпраці учасника (виконавця) з органами поліції МВС відсутні в проєкті договору охорони, який розміщений Замовником в Додатку 4 до тендерної документації (файл доказів - Додаток 4. Проєкт договора.docx), тому вимога Замовника про надання договору з органами поліції МВС є необґрунтованою та безпідставною.
Також Скаржник наголошує, що аналогічне питання вже розглядалось Комісією стосовно закупівлі UA-2023-02-06-007107-a. Згідно рішення №1947-р/пк-пз від 20.02.2023 року (файл доказів - Рішення від 20.02.2023 № 1947.pdf) Комісія встановила, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b1579ea9c49d44e6b71e10c3e253d223
Заголовок пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 23 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та пункту 9 Додатку 3 до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 23 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та пункту 9 Додатку 3 до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі «У разі виникнення ситуацій, що загрожують життю та/або здоров’ю працівників та/або відвідувачів Замовника забезпечити прибуття мобільної групи/мобільних груп швидкого реагування до об’єкта охорони Замовника у час, що не перевищує 10 хв. 00 сек. з моменту направлення з об’єкту охорони повідомлення про виклик (надати гарантійний лист, складений у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання), яким гарантує дану вимогу). Охоронники груп швидкого реагування мають бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії (Постанова КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, яким гарантує виконання даної вимоги, та дозвіл (витяг з системи МВС про наявність дозволу з можливістю його перевірки з використанням web-сервісу, QR-коду тощо) на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи, чинний на дату розкриття тендерних пропозицій, виданий суб’єкту охоронної діяльності, транспорт реагування якого використовується з метою посилення посту охорони (п.11 Постанови КМ України від 18.11.2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»). Надати гарантійний лист про те, що на весь час виконання договору транспорт реагування, який буде залучено на виконання умов договору, знаходитиметься на території м. Дніпро (з можливістю перевірки Замовником до моменту підписання договору надання послуг)».
Скаржник зазначає, що персонал охорони, що буде задіяний у складі груп швидкого реагування має власні пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та дозволи на них, а тому Скаржник не має потреби щодо наявності приміщення для зберігання даних пристроїв. Охоронники зберігають власні пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії у відповідності до чинного законодавства. За таких обставин, жодним нормативним документом, що регламентують охоронну діяльність, не передбачено обов'язковість наявності такого приміщення. Таким чином дана вимога Замовника порушує законні права та інтереси Скаржника в участі у закупівлі з огляду на наступне:
Відповідно до Наказу МВС від 21.08.1998 № 622 (файл доказів - Про затвердження Інструкції - Наказ № 622 від 21.08.1998.pdf) вимоги щодо обов'язку одержати в органі поліції дозвіл на право зберігання зброї, а саме наявності кімнат зберігання зброї встановлені для керівників підприємств, установ, організацій. Наказом МВС від 21.08.1998 № 622 зберігання зброї та боєприпасів до неї вдома дозволено для наступних категорій громадян: повнолітніх громадян України, які досягли 18 років – відповідно до п. 12.1 Наказу № 622, вони мають право купувати та зберігати холодну, холощену та пневматичну зброю та основні частини до неї.
Документи на носіння зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії видані персонально на охоронників - громадян України, а не на Скаржника. Отже, Скаржник, як потенційний учасник, не може надати копію документу (дозволу), виданого учаснику, на право зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, дійсним на весь період надання послуг, оскільки він не є обов'язковою вимогою згідно чинного законодавства України для підприємства, яке надає охоронні послуги. Натомість у нас, як потенційного учасника закупівель, наявні працівники відповідної кваліфікації (охоронники), які в тому числі входять до складу екіпажів груп швидкого реагування, та забезпечені власними пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, які зберігаються у власників таких пристроїв, що в свою чергу дає можливість Скаржнику забезпечити надання охоронних послуг в повному обсязі.
Встановивши дану вимогу, Замовник завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статті 5 Закону, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0b072fd573b643f9ac67f149c5ad8630
Заголовок пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 23 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та пункту 12 Додатку 3 до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 23 Додатку 7 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та пункту 12 Додатку 3 до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі «Учасник повинен відшкодовувати Замовнику збитки, заподіяні не належним виконанням обов’язків згідно з Договором. При цьому Замовник повинен надати відповідні документи компетентних державних органів (згідно умов Договору). Надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію(ї) чинного(их) договору(ів) добровільного страхування відповідальності при наданні послуг».
Скаржник зазначає, що відповідно до Закону України "Про страхування" (файл доказів - Про страхування - Закон.pdf), страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним. Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960 (файл доказів - Про затвердження Ліцензійних умов - Постанова № 960 від 18.11.2015.pdf):
«Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а
також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної
бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.»
Скаржник зазначає, що ліцензійними умовами не передбачено необхідності надання договору добровільного страхування відповідальності при наданні послуг та жодної вимоги щодо укладення договору добровільного страхування ліцензіата немає.
Замовник не має права вимагати документи, які не передбачені законом для здійснення відповідного виду діяльності. Добровільне страхування по своїй суті не може бути обов’язковим. Вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки не всі компанії, в тому числі і Скаржник, укладають такі договори.
Скаржник наголошує, що відсутність договору добровільного страхування не має прямого впливу на якість надання послуг. Наявність чи відсутність добровільного страхування жодним чином не гарантує надання охоронних послуг належної якості, а отже, не може бути критерієм допуску або не допуску до участі в процедурі закупівлі.
Комісія неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги про наявність договорів страхування там, де вони не передбачені законом або технічними особливостями предмета закупівлі. По аналогічному питанню (закупівля UA-2025-02-05-007346-a) згідно Рішення №2596-р/пк-пз від 19.02.2025 року (файл доказів - рішення від 19.02.2025 № 2596.pdf) Комісія встановила, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження