Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, в тому числі документи, що підтверджують повноваження щодо підпису тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою.
Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом.
Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо).
Період оскарження:30.09.2025 12:41 - 05.10.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К"
Номер:553b4f641adc405b9005c4c13ee49a96
Пов'язана кваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К", UA-EDR 39524274
Ідентифікатор запиту:UA-2025-09-30-004971-a.a1
Назва:неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К"
Скарга:
Комунальне підприємство "ХАРКІВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН" (далі – Замовник) оголосив закупівлю ( ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-30-004971-a) (далі Закупівля) за процедурою відкритих торгів за предметом 09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливо дизельне) Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 09130000-9.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К» (далі – Скаржник, Товариство) була подана тендерна пропозиція згідно з вимогами тендерної документації вказаної Закупівлі.
16 жовтня 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ № 121-ВТ.25/2 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», згідно з яким тендерна пропозиція Скаржника відхилена згідно з абзацом 2 пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 № 1178 р. (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по предмету закупівлі: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливо дизельне).
У вказаному проколі наведено наступне.
На підтвердження «Інформації про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція)», Учасник повинен надати:
2.1.1. Документи про відповідність – сертифікат(и) відповідності та декларація(ї) про відповідність, що підтверджують відповідність палива дизельного вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 (далі - Технічний регламент) та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» ( далі - ДСТУ 7688:2015).
Документи про відповідність надаються на паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 та паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0.
В складі тендерної пропозиції Учасником, окрім інших надані документи про відповідність палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0: сертифікат відповідності вимогам Технічного регламенту, декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту та вимогам ДСТУ 7688:2015. Сертифікат відповідності палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 вимогам ДСТУ 7688:2015 в складі пропозиції відсутній.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника з наступних підстав.
1.Згідно з вимогами Додатку 1.1. до Додатку 1 тендерної документації на підтвердження «Інформації про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція)», серед іншого Учасник повинен надати:
Документи про відповідність – сертифікат(и) відповідності та декларація (ї) про відповідність, що підтверджують відповідність палива дизельного вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Документи про відповідність надаються на паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 та паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0.
При цьому, вищенаведене формулювання вимоги в тендерній документації не передбачає конкретних вимог що саме сертифікат(и) повинні одночасно підтверджувати відповідність як технічному регламенту так і ДСТУ7688:2015, оскільки в якості документів про відповідність зазначені як сертифікат(и) так і декларація(ї).
На виконання цієї вимоги Учасником надано: сертифікат відповідності палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 Технічному регламенту, Декларацію про відповідність технічному регламенту та ДСТУ 7688:2015, які в сукупності складають документи про відповідність як технічному регламенту так і ДСТУ7688:2015 та підтверджують якість та відповідність запропонованого товару вимогам національних стандартів України.
Відповідно до пунктів 17, 18 Технічного регламенту для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 “Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
{Абзац пункту 17 в редакції Постанови КМ № 967 від 23.09.2020}
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
Відповідно до пунктів 19, 21 Технічного регламенту передбачено складання декларації про відповідність палива вимогам технічного регламенту.
Відповідно до ДСТУ7688:2015 для оцінки відповідності дизельного палива вимогам Технічного регламенту виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, встановлену в Технічному регламенті.
Відповідно до Постанови КМУ від13.01.2016 № 955 «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності», встановлено, що модуль F1 (відповідність на основі перевірки продукції є процедурою оцінки відповідності, за допомогою якої виробник виконує обов’язки, встановлені в пунктах 130, 131, 135, 138 і 139 цих модулів, та гарантує і заявляє під свою виключну відповідальність про те, що відповідна продукція, до якої було застосовано положення пункту 132 цих модулів, відповідає вимогам технічного регламенту, що застосовуються до неї.
Викладені вище положення свідчать про те, що Технічний регламент зобов’язує, щоб оцінка відповідності палива здійснювалася саме за його вимогами (включаючи показники, наведені у Додатках до Регламенту). Але він не передбачає що має бути окрема, автономна процедура саме «оцінки відповідності до вимог ДСТУ 7688:2015», незалежно від Регламенту.
ДСТУ 7688:2015 виступає як національний стандарт, який використовується як нормативний документ для випробувань і визначення характеристик дизельного палива. Іншими словами: оцінка відповідності проводиться не «до ДСТУ» сама по собі, а до вимог Технічного регламенту, причому для реалізації цих вимог використовуються методи, визначені у таких стандартах (як ДСТУ 7688:2015).
Таким чином, Національні стандарти: технічний регламент та ДСТУ7688:2015 не передбачають вимог проведення оцінки відповідності шляхом складання сертифікату про відповідності палива дизельного вимогам ДСТУ7688:2015.
Виходячи з норм діючих національних стандартів в частині проведення оцінки відповідності та відсутність в тендерній документації конкретного переліку сертифікатів про відповідність та декларацій про відповідність, який би забезпечив однозначне сприйняття (трактування) викладених вимог надані Скаржником:
сертифікат відповідності технічному регламенту № DIN.00271-25 з 18.04.2025р. по 22.02.2026р.;
декларація про відповідність технічному регламенту від. 18.04.2025 року б/н, затверджена форма якої передбачає внесення інформації про назву національних стандартів, яким є ДСТУ7688:2015
є документами про відповідність, про які йдеться в підпункті 2.1.1 та які підтверджують відповідність палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 вимогам Технічного регламенту та ДСТУ7688:2015 згідно з вимогами національних стандартів України.
Разом з документами про відповідність надано паспорт якості № 353 від 18.04.2025р, який підтверджує відповідність технічних показників палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 вимогам Технічного регламенту та ДСТУ7688:2015.
Згідно з пунктом 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, Замовник неправомірно відхилив Учасника за відсутність документу, надання якого не передбачено вимогами національних стандартів.
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої Товариством, є безпідставним та неправомірним.
Замовник всупереч принципам, нормам законодавства України, які регламентують порядок проведення публічних закупівель, вчинив порушення, що є недопустимим, не забезпечивши дотримання принципів недискримінації учасників та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Золотий Стандарт К» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях Закупівлі.
В наслідок таких дій замовника, Скаржник неправомірно позбавлений можливості перемогти у Закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Золотий Стандарт К», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Закупівлі.
2. Одночасно звертаємо увагу Комісії по розгляду скарг на недотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, а саме: принципу економії.
Ціна наступної тендерної пропозиції перевищує тендерну пропозицію Скаржника майже на мільйон гривень, а саме на 915200,00 грн., а середня ціна за одиницю товару запропонована конкурентом Скаржника у цій Закупівлі складає 57,50 грн. за літр, що на 2,48 грн. перевищує середню ринкову ціну дизельного палива в межах Харківської області на АЗС станом на дату подання тендерних пропозицій.
Враховуючи наведене, Скаржник наголошує на упередженому розгляді тендерних пропозицій та дискримінаційному ставленню до нього з боку Уповноваженої особи. Такі дії Замовника порушують законні права та інтереси Скаржника, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними із принципів здійснення публічних закупівель є принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням, встановлені у пунктах 5 та 6 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дотримання вказаних принципів є обов’язковим для Замовника при визначенні переможця.
Тип порушення:Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:Національні стандарти: технічний регламент та ДСТУ7688:2015 не передбачають вимог проведення оцінки відповідності шляхом складання сертифікату про відповідності палива дизельного вимогам ДСТУ7688:2015.
Виходячи з норм діючих національних стандартів в частині проведення оцінки відповідності та відсутність в тендерній документації конкретного переліку сертифікатів про відповідність та декларацій про відповідність, який би забезпечив однозначне сприйняття (трактування) викладених вимог надані Скаржником:
сертифікат відповідності технічному регламенту № DIN.00271-25 з 18.04.2025р. по 22.02.2026р.;
декларація про відповідність технічному регламенту від. 18.04.2025 року б/н, затверджена форма якої передбачає внесення інформації про назву національних стандартів, яким є ДСТУ7688:2015
є документами про відповідність, про які йдеться в підпункті 2.1.1 та які підтверджують відповідність палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 вимогам Технічного регламенту та ДСТУ7688:2015 згідно з вимогами національних стандартів України.
Разом з документами про відповідність надано паспорт якості № 353 від 18.04.2025р, який підтверджує відповідність технічних показників палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 вимогам Технічного регламенту та ДСТУ7688:2015.
Згідно з пунктом 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, Замовник неправомірно відхилив Учасника за відсутність документу, надання якого не передбачено вимогами національних стандартів.
×
Назва доказу:
Документи, подані Скаржником, які підтверджують якість та відповідність палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0
Повʼязаний документ:
11_1 ДП-Л.pdf
Назва доказу:
ПРОТОКОЛ № 121-ВТ.25/2 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 16.10.2025
Повʼязаний документ:
Протокол № 2 (1).doc
Вимоги:Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
2. Зобов’язати КП «Харківський метрополітен скасувати рішення, прийняте за результатами закупівлі з ідентифікатором UA-2025-09-30-004971-a та яке викладене в протоколі ПРОТОКОЛ № 121-ВТ.25/2 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», а саме щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Золотий Стандарт К».