-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області
Торги відмінено
19 795 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
30.09.2025 09:29 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
57d3d3b8833348a79f72ce4b8060e7f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-30-000774-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
30 вересня 2025 року було оприлюднено закупівлю № UA-2025-09-30-000774-a за предметом: ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи ("Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області"), тендерну документацію та додатки до неї у складі якої є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію.
Скаржник має намір взяти участь у вказаній закупівлі, однак у зв’язку з вищевказаним, не може цього зробити, тому вважаємо, що наше право порушене.
Вважаємо, що такими діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 Дог. №476 СП+акти на 173196,41 грн.pdf 10.10.2025 13:55
- 2 КБ3_КБ2 листопад 2023 173196,41 грн.PDF 10.10.2025 13:55
- Договір+акти № СП-1031_2 від 01.07.2019 16873740,60 грн.PDF 10.10.2025 13:55
- рішення від 03.04.2025 № 5263-р-пк-пз.pdf 10.10.2025 13:55
- скарга_UA-2025-09-30-000774-a (умови ТД).docx.asice.zip 10.10.2025 13:55
- sign.p7s 10.10.2025 13:55
- Заява про залишення скарги без розгляду.pdf 14.10.2025 17:49
- рішення від 13.10.2025 № 15396.pdf 13.10.2025 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.10.2025 № 15779.pdf 21.10.2025 11:36
- рішення від 20.10.2025 № 15779.pdf 23.10.2025 10:43
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.docx 14.10.2025 16:27
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 14.10.2025 16:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.10.2025 14:28
Дата розгляду скарги:
20.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2025 15:13
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.10.2025 10:44
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.10.2025 10:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
087d934ff55b4ab6b877eb56f7de4deb
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог :
Рішенням уповноваженої особи Замовника № б/н від 30.09.2025 року було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт за предметом закупівлі: "Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області" (далі – Документація; тендерна документація), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію.
Згідно п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації.
1. Щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації У цій закупівлі замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору.
Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури, або обє’кту благоустрою. Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Вимога Замовника у такій редакції передбачає наявність в Учасника досвіду виконання договору на виконання роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або об’єкту благоустрою, укладеного протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення. Вважаємо таку вимогу необґрунтованою та надмірною, оскільки вона значно звужує коло потенційних учасників та обмежує конкуренцію.
Зокрема, Скаржник має досвід виконання аналогічних за змістом та предметом закупівлі договорів, а саме:
1. Договір субпідряду № СП-1031/2 від 01.07.2019 року на виконання робіт за предметом «Реконструкція головного корпусу КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня м. Слов’янська», за адресою вул. Нарвська, 16, м. Слов’янськ, Донецька область», укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛЕМАН-БЕТОН», ціна договору – 16 873 740, 60 грн. з ПДВ;
2. Договір субпідряду № 476СП від 13.10.2023 року щодо виконання робіт з капітального ремонту по об’єкту «Капітальний ремонт. Благоустрій із заміною дорожнього покриття по вул. Медична (Кутузова) в м. Буринь Сумської області. Коригування (Код ДК 021:2015:45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), укладнений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІН БУД СЕРВІС», ціна договору – 173 196, 41 грн. з ПДВ.
Наведені договори повністю відповідають вимогам Замовника, що визначені у пп. 1.3 п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації стосовно досвіду виконання договору на виконання робіт з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або обє’кту благоустрою.
Наведені Договори виконані на 100%, на підтвердження цього надаємо скан-копії договорів та актів виконаних робіт до них.
Отже, зазначені вище договори підтверджують наявність в Учасника аналогічного досвіду за предметом закупівлі за виключенням дискримінаційних вимог щодо того, що:
1. Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Така вимога Замовника є необґрунтованою, нічим не вмотивованою та не передбаченою чинним законодавством та такою, що суттєво звужує конкуренцію і порушує принципи проведення публічної закупівлі, а саме:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них
- максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Як зазначалося вище, у Скаржника наявний успішний досвід виконання аналогічних договорів, але не за останні три роки з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
2. Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Ця вимога Замовника також є надмірною, необгрунтованою та такою, що суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Оскаржуваними вимогами щодо підтвердження аналогічного досвіду Учасником, Замовник встановлює додаткові, не обумовлені Законом обмеження стосовно періоду укладання договору (останні 3 роки) та його вартості, що за вимогою Замовника має становити 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Така вимога тендерної документації є абсолютно дискримінаційною, оскільки Замовнику повинен бути важливим сам факт виконання аналогічних робіт, але ніяк не сума, на яку вони були виконані.
ПП «ІВЦ «Вектор» незважаючи на свій багаторічний досвід, як потенційний учасник, позбавлений можливості надати договір (договори), які будуть відповідати усім вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності вимог тендерної документації законодавству у сфері державних закупівель шляхом внесення відповідних змін до Документації та викладення підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації в такій редакції:
«У цій закупівлі замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору.
Аналогічним вважається договір, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або обє’кту благоустрою».
Орган оскарження у своїх рекомендаціях не раз наголошував, що:
- аналогічний договір не може бути ідентичним, тотожним (неможливо надати договори, які були б абсолютно однаковими);
- вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог;
- у разі оскарження замовник має документально підтвердити необхідність встановлення кожної з вимог про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5263-р/пк-пз від 03.04.2025 року.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення вимог щодо необхідності підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, договорами за останні три роки з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та вартістю виконаних робіт за аналогічним договором не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі, визначених Замовником в пп. 1.3 п. 1 в Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Рішенням уповноваженої особи Замовника № б/н від 30.09.2025 року було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт за предметом закупівлі: "Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області" (далі – Документація; тендерна документація), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію.
Згідно п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям згідно з додатком № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації.
1. Щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації У цій закупівлі замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору.
Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури, або обє’кту благоустрою. Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Вимога Замовника у такій редакції передбачає наявність в Учасника досвіду виконання договору на виконання роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або об’єкту благоустрою, укладеного протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення. Вважаємо таку вимогу необґрунтованою та надмірною, оскільки вона значно звужує коло потенційних учасників та обмежує конкуренцію.
Зокрема, Скаржник має досвід виконання аналогічних за змістом та предметом закупівлі договорів, а саме:
1. Договір субпідряду № СП-1031/2 від 01.07.2019 року на виконання робіт за предметом «Реконструкція головного корпусу КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня м. Слов’янська», за адресою вул. Нарвська, 16, м. Слов’янськ, Донецька область», укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛЕМАН-БЕТОН», ціна договору – 16 873 740, 60 грн. з ПДВ;
2. Договір субпідряду № 476СП від 13.10.2023 року щодо виконання робіт з капітального ремонту по об’єкту «Капітальний ремонт. Благоустрій із заміною дорожнього покриття по вул. Медична (Кутузова) в м. Буринь Сумської області. Коригування (Код ДК 021:2015:45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), укладнений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІН БУД СЕРВІС», ціна договору – 173 196, 41 грн. з ПДВ.
Наведені договори повністю відповідають вимогам Замовника, що визначені у пп. 1.3 п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації стосовно досвіду виконання договору на виконання робіт з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або обє’кту благоустрою.
Наведені Договори виконані на 100%, на підтвердження цього надаємо скан-копії договорів та актів виконаних робіт до них.
Отже, зазначені вище договори підтверджують наявність в Учасника аналогічного досвіду за предметом закупівлі за виключенням дискримінаційних вимог щодо того, що:
1. Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Така вимога Замовника є необґрунтованою, нічим не вмотивованою та не передбаченою чинним законодавством та такою, що суттєво звужує конкуренцію і порушує принципи проведення публічної закупівлі, а саме:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них
- максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Як зазначалося вище, у Скаржника наявний успішний досвід виконання аналогічних договорів, але не за останні три роки з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
2. Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Ця вимога Замовника також є надмірною, необгрунтованою та такою, що суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Оскаржуваними вимогами щодо підтвердження аналогічного досвіду Учасником, Замовник встановлює додаткові, не обумовлені Законом обмеження стосовно періоду укладання договору (останні 3 роки) та його вартості, що за вимогою Замовника має становити 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Така вимога тендерної документації є абсолютно дискримінаційною, оскільки Замовнику повинен бути важливим сам факт виконання аналогічних робіт, але ніяк не сума, на яку вони були виконані.
ПП «ІВЦ «Вектор» незважаючи на свій багаторічний досвід, як потенційний учасник, позбавлений можливості надати договір (договори), які будуть відповідати усім вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності вимог тендерної документації законодавству у сфері державних закупівель шляхом внесення відповідних змін до Документації та викладення підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації в такій редакції:
«У цій закупівлі замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору.
Аналогічним вважається договір, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури або обє’кту благоустрою».
Орган оскарження у своїх рекомендаціях не раз наголошував, що:
- аналогічний договір не може бути ідентичним, тотожним (неможливо надати договори, які були б абсолютно однаковими);
- вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог;
- у разі оскарження замовник має документально підтвердити необхідність встановлення кожної з вимог про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5263-р/пк-пз від 03.04.2025 року.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення вимог щодо необхідності підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, договорами за останні три роки з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та вартістю виконаних робіт за аналогічним договором не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі, визначених Замовником в пп. 1.3 п. 1 в Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
рішення від 03.04.2025 № 5263-р-пк-пз.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №СП-1031
-
Повʼязаний документ:
Договір+акти № СП-1031_2 від 01.07.2019 16873740,60 грн.PDF
-
-
Назва доказу:
Акти
-
Повʼязаний документ:
2 КБ3_КБ2 листопад 2023 173196,41 грн.PDF
-
-
Назва доказу:
Договір № 476
-
Повʼязаний документ:
1 Дог. №476 СП+акти на 173196,41 грн.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ГІРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ – внести зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної закупівлі
Запити Органу оскарження
Номер:
f9a81f906f7b4da4aa321c4176ffa84f
Тема запиту:
Заява про залишення скарги без розгляду
Текст запиту:
У зв’язку із внесенням Замовником змін до тендерної документації та усуненням дискримінаційних вимог, просимо залишити скаргу без розгляду на підставі ч. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 63 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 12.10.2022 року.
Дата опублікування:
14.10.2025 17:49
Номер:
4c62ff16870e41f2a7474ee9498b304e
Тема запиту:
Пояснення на запит АМКУ
Текст запиту:
08.10.2025 року в електронній системі закупівель було опубліковано скаргу на закупівлю Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області (Код ДК 021:2015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) зареєстрованою за ідентифікатором № UA-2025-09-30-000774-a.
У ній Скаржником оскаржуються 2 кваліфікайних критерії тендерної документації, а саме:
• Наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору (аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури, або обє’кту благоустрою);
• Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Замовником розглянуто скаргу учасника щодо умов тендерної документації. За результатами аналізу доводів скаржника повідомляємо наступне:
1. Щодо вимоги про обмеження у сумі аналогічних договорів (вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі) - Замовником враховано зазначену вимогу скаржника.
У тендерній документації дійсно було встановлено обмеження щодо мінімальної вартості (суми) аналогічних договорів. З метою усунення можливих дискримінаційних положень, Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації та скасувати обмеження щодо суми аналогічних договорів.
2. Щодо вимоги про обмеження у роках виконання аналогічних договорів (останні три роки з дати, що передує даті оголошення) - Замовником не прийнято вимогу Скаржника про зміну цієї вимог.
Обмеження строків щодо виконання аналогічних договорів є обгрунтованим, оскільки воно підтверджує наявність актуального досвіду виконання аналогічних робіт чи надання послуг.
Встановлення відповідного періоду є звичайною практикою, яке гарантує, що учасник має належний та сучасний досвід виконання аналогічних робіт/послуг, враховуючи технологічні, нормативні та організаційні зміни, які могли відбутися у попередні роки.
Додатковою важливою причиною встановлення Замовником даної вимоги, є наявність воєнного стану у державі, який суттєво впливає на виконання будівельних, ремонтних та інших господарських робіт. У теперешніх умовах важливо, щоб Учасник мав актуальний досвід виконання аналогічних договорів саме у період воєнного стану, коли існують додаткові організаційні, логістичні та безпекові ризики.
Наявність досвіду у зазначені роки свідчить про спроможність Учасника ефективно виконувати свої зобовязання навіть у нестандарних умовах, оперативно реагувати на зміни та забезпечувати безперервність робіт.
Таким чином, вимога про наявність досвіду виконання аналогічних договорів саме у межах визначеного періоду не є дискримінайною, а є обгрунтованою, спрямованою на захист інтересів Замовника та якісне виконання умов договору у майбутньому.
Замовник додатково зазначає, що навіть з урахуванням часткового задоволення вимог скаржника (зміна обмежень за сумою аналогічних договорів), надані скаржником документи відповідають оновленим тендерним умовам.
Учасником надано аналогічний договір (договір субпідряду № 476СП від 13.10.2023 року щодо виконання робіт з капітального ремонту по об’єкту «Капітальний ремонт. Благоустрій із заміною дорожнього покриття по вул. Медична (Кутузова) в м. Буринь Сумської області. Коригування (Код ДК 021:2015:45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), укладнений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІН БУД СЕРВІС», ціна договору – 173 196, 41 грн. з ПДВ.), вартість якого є меншою за початково визначену вимогу, проте період його виконання відповідає чинним вимогам тендерної докуметації (виконано у визначені роки).
Як висновок, Замовник підсумовує наступне:
• Змінено вимогу щодо обмежень у сумах аналогічних договорів;
• Залишено без змін вимогу щодо строку виконання аналогічних договорів як таку, що відповідає законодавству та є обгрунтованою;
• Зазначити, що документи скаржника відповідають оновленим вимогам тендерної документації, а отже – підстав для подальшого оскарження немає.
Дата опублікування:
14.10.2025 16:27
Номер:
5455e8f1d79a44b4b7a924a80e8bf293
Тема запиту:
Пояснення до скарги
Текст запиту:
08.10.2025 року в електронній системі закупівель було опубліковано скаргу на закупівлю Капітальний ремонт (відновлення) та благоустрій спортивного майданчика по вул. Шкільна, 24 в с. Ревне Бориспільського району Київської області (Код ДК 021:2015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) зареєстрованою за ідентифікатором № UA-2025-09-30-000774-a.
У ній Скаржником оскаржуються 2 кваліфікайних критерії тендерної документації, а саме:
• Наявність в учасника досвіду виконання одного аналогічного за предметом закупівлі договору (аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх трьох років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є роботи з нового будівництва/реконструкції/реставрації/капітального ремонту об’єкту соціальної інфраструктури, або обє’кту благоустрою);
• Вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.
Замовником розглянуто скаргу учасника щодо умов тендерної документації. За результатами аналізу доводів скаржника повідомляємо наступне:
1. Щодо вимоги про обмеження у сумі аналогічних договорів (вартість виконаних робіт за аналогічним договором має складати не менше, ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі) - Замовником враховано зазначену вимогу скаржника.
У тендерній документації дійсно було встановлено обмеження щодо мінімальної вартості (суми) аналогічних договорів. З метою усунення можливих дискримінаційних положень, Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації та скасувати обмеження щодо суми аналогічних договорів.
2. Щодо вимоги про обмеження у роках виконання аналогічних договорів (останні три роки з дати, що передує даті оголошення) - Замовником не прийнято вимогу Скаржника про зміну цієї вимог.
Обмеження строків щодо виконання аналогічних договорів є обгрунтованим, оскільки воно підтверджує наявність актуального досвіду виконання аналогічних робіт чи надання послуг.
Встановлення відповідного періоду є звичайною практикою, яке гарантує, що учасник має належний та сучасний досвід виконання аналогічних робіт/послуг, враховуючи технологічні, нормативні та організаційні зміни, які могли відбутися у попередні роки.
Додатковою важливою причиною встановлення Замовником даної вимоги, є наявність воєнного стану у державі, який суттєво впливає на виконання будівельних, ремонтних та інших господарських робіт. У теперешніх умовах важливо, щоб Учасник мав актуальний досвід виконання аналогічних договорів саме у період воєнного стану, коли існують додаткові організаційні, логістичні та безпекові ризики.
Наявність досвіду у зазначені роки свідчить про спроможність Учасника ефективно виконувати свої зобовязання навіть у нестандарних умовах, оперативно реагувати на зміни та забезпечувати безперервність робіт.
Таким чином, вимога про наявність досвіду виконання аналогічних договорів саме у межах визначеного періоду не є дискримінайною, а є обгрунтованою, спрямованою на захист інтересів Замовника та якісне виконання умов договору у майбутньому.
Замовник додатково зазначає, що навіть з урахуванням часткового задоволення вимог скаржника (зміна обмежень за сумою аналогічних договорів), надані скаржником документи відповідають оновленим тендерним умовам.
Учасником надано аналогічний договір (договір субпідряду № 476СП від 13.10.2023 року щодо виконання робіт з капітального ремонту по об’єкту «Капітальний ремонт. Благоустрій із заміною дорожнього покриття по вул. Медична (Кутузова) в м. Буринь Сумської області. Коригування (Код ДК 021:2015:45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), укладнений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІН БУД СЕРВІС», ціна договору – 173 196, 41 грн. з ПДВ.), вартість якого є меншою за початково визначену вимогу, проте період його виконання відповідає чинним вимогам тендерної докуметації (виконано у визначені роки).
Як висновок, Замовник підсумовує наступне:
• Змінено вимогу щодо обмежень у сумах аналогічних договорів;
• Залишено без змін вимогу щодо строку виконання аналогічних договорів як таку, що відповідає законодавству та є обгрунтованою;
• Зазначити, що документи скаржника відповідають оновленим вимогам тендерної документації, а отже – підстав для подальшого оскарження немає.
Дата опублікування:
13.10.2025 13:06