• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015:09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А – 95 Євро 5 Е5)

Торги не відбулися

118 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.09.2025 16:29 - 24.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: eb126acd8a05417fba88e62a2224edf9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-29-010949-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 11:24
Дата виконання рішення Замовником: 20.10.2025 11:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень, були весенні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 16d3c0a1e65147bdb4f5d41aeaf0d3b6
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності талону та/або паливної картки, емітованого САМЕ Постачальником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 тендерної документації
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
Код ДК 021: 2015:09130000-9 «Нафта і дистиляти»
(Бензин А – 95 Євро 5 Е5)
Видача Товару здійснюється по факту пред`явлення Замовником або уповноваженими ним особами (далі – Користувачі талонів) талону та/або паливної картки, емітованого Постачальником, на відпуск товару без обмеження строку дії талону або зі строком дії не менш 1 року та номінальної ємкості не менш 10 (десять) літрів та не більш 20 літрів (двадцять) (далі по тексту Договору – талони та/або паливні картки).

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- талону та/або паливної картки, емітованого САМЕ Постачальником.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що Постачальником, з урахуванням норм законодавства у сфері публчних закупівель, є, безпосередньо, - учасник процедури закупівлі, оскільки саме останній буде стороною укладеного договору за результатом її проведення.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талону та/або паливної картки, емітованого САМЕ Постачальником, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, зразок яких встановив партнер Суб’єкта оскарження (які емітовані власником мережі АЗС – партнером Суб’єкта оскарження).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів, емітовані власником мережі АЗС БРСМ-Нафта у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття талону:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.

ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів, а отже такі талони містять бренд мережі АЗС БРСМ-Нафта – «БРСМ - Нафта».
Встановивши вимогу щодо здійснення відпуску ВИКЛЮЧНО за талонами та/або паливною карткою, емітованого САМЕ Постачальником, - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку Постачальника.
В партнерській мереж АЗС БРСМ-Нафта встановлено зразок талонів, емітентом яких є власник мережі АЗС. Суб’єкт оскарження співпрацює з партнерською мережею АЗС, але при цьому – не є емітентом талонів, введених в обіг у відповідній мережі автозаправних станцій.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Умови тендерної документації в частині Видача Товару здійснюється по факту пред`явлення Замовником або уповноваженими ним особами (далі – Користувачі талонів) талону та/або паливної картки, емітованого САМЕ Постачальником - не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талону та/або паливної картки, емітованого САМЕ Постачальником
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження