-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
29.09.2025 14:51 - 08.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
70bae040ba60477b8471adba2dd90381
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-29-008116-a.a1
Назва:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
ВІДДІЛОМ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ ТА РЕЛІГІЙ БОГОРОДЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) 29 вересня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-29-008116-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Орисі Тимків.Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.Встановлення Замовником у пунктах 3.5 та 3.7 Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо подання у складі тендерної пропозиції оригіналів сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або інших аналогічних державних стандартів у сфері сертифікації діяльності підприємства, чинних на дату подання пропозиції, а також сертифіката ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, є дискримінаційною умовою. Крім того, у разі якщо дата видачі сертифіката перевищує 12 місяців до дати подання тендерної пропозиції, Замовником додатково встановлено обов’язок надання звіту за результатами наглядового аудиту, виданого органом, що здійснював сертифікацію. Такі вимоги не передбачені чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, створюють необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі та мають ознаки порушення принципу недискримінації учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Пов'язані документи:
Учасник
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 03.10.2025 11:15
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 03.10.2025 11:15
- ДОДАТОК 1.docx 03.10.2025 11:15
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 03.10.2025 11:15
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.zip 03.10.2025 11:15
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.pdf 03.10.2025 11:15
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx 03.10.2025 11:15
- sign.p7s 03.10.2025 12:51
- Рішення від 06.10.2025 № 15075.pdf 06.10.2025 14:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2025 № 15523.pdf 15.10.2025 14:03
- Рішення від 14.10.2025 № 15523.pdf 17.10.2025 09:10
- відповідь на скаргу.docx 07.10.2025 10:38
- Відповідь на скаргу.pdf 07.10.2025 10:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.10.2025 13:55
Дата розгляду скарги:
14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2025 14:46
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.10.2025 09:11
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.10.2025 09:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
97d721ec7da3476d99f64d8c234c44ab
Заголовок пункту скарги:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ВІДДІЛОМ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ ТА РЕЛІГІЙ БОГОРОДЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) 29 вересня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-29-008116-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Орисі Тимків.Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.Встановлення Замовником у пунктах 3.5 та 3.7 Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо подання у складі тендерної пропозиції оригіналів сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або інших аналогічних державних стандартів у сфері сертифікації діяльності підприємства, чинних на дату подання пропозиції, а також сертифіката ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, є дискримінаційною умовою. Крім того, у разі якщо дата видачі сертифіката перевищує 12 місяців до дати подання тендерної пропозиції, Замовником додатково встановлено обов’язок надання звіту за результатами наглядового аудиту, виданого органом, що здійснював сертифікацію. Такі вимоги не передбачені чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, створюють необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі та мають ознаки порушення принципу недискримінації учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Орисі Тимків.Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.Встановлення Замовником у пунктах 3.5 та 3.7 Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо подання у складі тендерної пропозиції оригіналів сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або інших аналогічних державних стандартів у сфері сертифікації діяльності підприємства, чинних на дату подання пропозиції, а також сертифіката ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, є дискримінаційною умовою. Крім того, у разі якщо дата видачі сертифіката перевищує 12 місяців до дати подання тендерної пропозиції, Замовником додатково встановлено обов’язок надання звіту за результатами наглядового аудиту, виданого органом, що здійснював сертифікацію. Такі вимоги не передбачені чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, створюють необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі та мають ознаки порушення принципу недискримінації учасників.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 1.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ ТА РЕЛІГІЙ БОГОРОДЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме усунути дискримінаційні вимоги та інші вимоги, що не відповідають законодавству, викладені у цій скарзі.
Запити Органу оскарження
Номер:
1eeaf8c6f1704300943f80c0c1732183
Тема запиту:
відповідь на скаргу
Текст запиту:
на вимогу скаржника внесено зміни в тендерну документацію
Дата опублікування:
07.10.2025 10:38