• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини для транспортних засобів, нові (ДК 021:2015 - 34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності)

Завершена

483 840.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.09.2025 13:35 - 04.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: bfd7aef7083e4d71940fffcfe41eab7d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-29-006296-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Комунальне підприємство «Чернівецьке тролейбусне управління», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для транспортних засобів, нові ДК 021:2015 - 34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-09-29-006296-a.Згідно протокольного рішення уповноваженої особи Замовника №2 від 09.10.2025 пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» визначено переможцем закупівлі. Вважаємо, що Замовником вчинено порушення, а саме невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2025 15:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.10.2025 17:39
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 24b811d0a93c476c97c2e0a5c7713b19
Заголовок пункту скарги: 1.НЕДОСТОВІРНІСТЬ ТА ДВОЗНАЧНІСТЬ У ТЕХНІЧНИХ ПАРАМЕТРАХ ТОВАРУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.1 додатку 1 до Тендерної документації учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії документів, які підтверджують якість товару: паспорт якості, або сертифікат якості, або інший документ на товар, які передбачено виробником або торговою маркою виробника, який підтверджує відповідність зазначеним характеристикам товару.
Учасник Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» на виконання вимоги п.1 додатку 1 до Тендерної документації у складі тендерної пропозиції надав документ «Декларація про відповідність ISOIEC 17050-12006.pdf», прин-скрин якої додаємо:


Звертаємо увагу, що інших документів на виконання п.1 додатку 1 до Тендерної документації учасником Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» надано не було.
Згідно наданої переможцем Декларації відповідності, шина, що пропонує учасник відповідає вимогам одночасно двох стандартів:
- ДСТУ 8816:2018 Шини пневматичнi для легкових автомобiлiв та причепiв до них. Загальнi технiчнi умови;
- ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичнi для вантажних колісних транспортних засобiв та причепiв до них. Загальнi технiчнi умови.
Однак, шина Matador F HR4 насправді має призначення для вантажного транспортного засобу а не легкового, як декларує переможець Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», що підтверджується інформацією з офіційного сайту виробника шини: https://www.matador.tires/truck/tyres/f-hr-4/?articleID=05128540000 прин-скрин з сайту додаємо:


Також той факт що шина є з призначенням для вантажного транспортного засобу підтверджується інформацією з відкритих джерел інформації:
https://truckshina.com.ua/285-70-r19-5-matador-f-hr4-146-144m-rulova-shyna?gad_source=1&gad_campaignid=21962854990&gbraid=0AAAAAqiIt_PxnVvC9JOUu_01t5Gk0tFgm&gclid=Cj0KCQjw6bfHBhDNARIsAIGsqLgdDCNVtM8MWfri-oEGRb_B13-s5NsYe2uFRJZutPlaskF6TsavtsQaAvbxEALw_wcB прин-скрин додаємо:


Переможець закупівлі Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» вказує в пункті 3 Декларації об’єкт декларування вантажну шину, та як вбачається, яка згідно декларації відповідає усім стандартам перерахованим учасником у п.4 Декларації, але шина не може одночасно відповідати стандарту ДСТУ 8816:2018 Шини пневматичні для легкових автомобілів та причепів до них, стандарту ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них, оскільки шина за призначенням є або для вантажних ТЗ, або для легкових ТЗ, тобто в декларації учасника Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» призначення шини є взаємовиключним, а об’єкт декларації не може відповідати вимогам обох вищеперерахованих стандартів одночасно.
Відповідно до п.6.1 ДСТУ ISO 17050-1:2006, у відповідності до якого складена декларація постачальника:

Тож, учасником Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» не дотримано вимог стандарту ДСТУ ISO 17050, оскільки згідно даного ДСТУ емітент має вказати однозначну ідентифікацію декларації про відповідність та чіткий перелік стандартів (ДСТУ, ТУ, ЄЕК ООН тощо), яким відповідає окремий конкретний об’єкт декларації, тобто кожна окрема шина, що не було виявлено Замовником під час розгляду документів тендерної пропозиції Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», що є порушенням п.5 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (дотримання принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі).
А єдиний документ, поданий учасником Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» на виконання п.1 додатку 1 до Тендерної документації, декларація постачальника про відповідність містить неправдиву та недостовірну інформацію у складі технічної частини тендерної пропозиції, що не підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей.
Приписами п.4 ч.10 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Положеннями п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п.2 п.44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, учасник закупівлі Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» надав тендерну пропозицію, яка не містить належним чином документального підтвердження якості запропонованого товару, що визначено у тендерній документації та вимогах чинного законодавства, учасником зазначено недостовірну інформацію у складі технічної частини його тендерної пропозиції.
У зв’язку з цим, тендерна пропозиція учасника Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» підлягає відхиленню згідно абз. 1 п. 44 Особливостей (Постанова №1178 від 12.10.2022) згідно якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
По-друге, переможцем Приватне підприємство «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» запропоновано шину, яка згідно його декларації про відповідність має призначення для вантажного транспортного засобу і для легкового, тобто вказана двозначність у технічному призначенні шини.
Колегія АМКУ дотримується правової позиції у рішенні №12567-р/пк-пз від 14.08.2025 у закупівлі UA-2025-07-17-008888-a згідно якої двозначність у технічних параметрах товару є недопустимим:
Суть справи: Скаржник зазначає, що відповідно до технічного завдання, що міститься у додатку 2 Документації, Замовник за позицією товару № 12 вимагав: "Шина 12.50 R20 (Unimog)". Тобто, Замовник вимагав шину з параметрами "12.50R20", це означає, що шина повинна бути радіальної конструкції, оскільки у складі познаки розміру шини наявний знак "R". Скаржник повідомляє, що наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 затверджені Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, М, N, О та спеціальних машин, виконаних на їх шасі встановлені норми, згідно з якими шини кваліфікують також за конструкцією каркаса і брекера та відповідно шини поділяються на радіальні, діагональні та оперезані діагональні. Технічний опис конструкцій шин наведено в додатку 2 до цих Правил. Згідно з пунктом 5 "Показники типу конструкції шини" розділу II "Пояснення до маркування шин" додатку 4 наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 вбачаються наступні пояснення щодо радіальних та діагональних конструкцій автомобільних шин: - діагональної маркують літерою "D" або знаком (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; 3 - радіальної маркують літерою ”R” у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка). Однак, Переможцем за позицією товару № 12 було запропоновано шини (розмір) як радіальної, так і діагональної конструкції - Автошина 12.50R20 (12.50-20) 132F PR12 Petlas РМ-50 б/к (Unimog).
Скаржник вважає, що оскільки Замовник вимагав радіальну шину та згідно з листом виробника товару Скаржник встановив, що Переможець пропонує діагональну шину, а також надає недостовірну інформацію щодо конструкції шини, Пропозиція Переможця не відповідає технічним вимогам Замовника.
Позиція АМКУ: Слід зазначити, що Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 передбачають, зокрема: 5. Познаки типу конструкції шини: 6 оперезаної діагональної маркують літерою "B" у складі познаки розміру шини та словами "Bias Belted", які наносять окремо від познаки розміру; діагональної маркують літерою "D" або знаком "-" (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; радіальної маркують літерою "R" у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка). За таких умов, предметом закупівлі за позицією 12 додатку 2 Документації "Шина 12.50 R20 (Unimog)" є шини радіальної конструкції.
Скаржником на розгляд Комісії надано лист PETLAS LASTIK SAN. VE TIC. A.S. від 31.07.2025, у якому зазначено, зокрема: "Ми Petlas Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş., як виробник шин під брендами (Starmaxx, Petlas) повідомляє: Автошина 12.50-20 132F Petlas PM-50 12 PR ТТ Розмір: 12.50-20 Конструкція шини: Діагональна Індекс навантаження: 132 Індекс швидкості: F Модель: PM-50 Норма шарності: 12 н.ш. Комплекність: TT (Камерна шина) Дана шина виготовляється тільки у діагональному виконанні та маркується через знак "-", що відповідає діагональному маркуванню: 12.50-20 Подвійне маркування розміру шини 12.50R20 (12.50-20) Є НЕДОПУСТИМИМ, оскільки шина не відноситься до радіальної конструкції та не може містити маркування радіальної шини через R". Враховуючи викладене, у тому числі, наданий Скаржником на розгляд Комісії лист PETLAS LASTIK SAN. VE TIC. A.S. від 31.07.2025, Переможцем у складі Пропозиції надано недостовірну інформацію (в частині того, що запропоновані Переможцем за позицією 12 автошини мають, зокрема, радіальну конструкцію). Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження