• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія з постачанням та передачею

Під місцем поставки слід розуміти: 1 Нежитлове приміщення вул. Мазепи І., 6yд. 26 2 Нежитлове приміщення площа Галицька, буд. 15 3 Нежитлове приміщення площа Галицька, буд. 15 4 Нежитлове приміщення м. Винники, вул. Галицька, буд. 12 5 Нежитлове приміщення м. Винники, вул. Галицька, буд. 24 6 Музей Р. Шухевича вул. Білогорща, 76а, м. Львів 7 Будівельний майданчик вул. Миколайчука 8 Будівельні механізми вул. Миколайчука 9 Будівельний майданчик (0976) вул. Миколайчука (4610137500:08:001:0976) 10 Нежитлове приміщення вул. Хуторівка, 24

Завершена

1 783 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 26.09.2025 22:33 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: f0b52e1f444b41aa8cbe9f5bee8f4d2f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-013165-a.c1
Назва: щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Львівським комунальним підприємством «ЛЬВІВСЬКЕ МІЖМІСЬКЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» (далі – Замовник) 26 вересня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія з постачанням та передачею за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-26-013165-a) (далі – Закупівля). Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням Уповноваженої особи Корецької Іванни. Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне: За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які: а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника; б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO. Встановлення Замовником у пунктах 6, 7, 9 та 10 Розділу № 3 «Порядок постачання товару (електричної енергії)» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вимог щодо обов’язкового підтвердження учасниками процедури закупівлі проходження сертифікації їхньої діяльності передбачає, що система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандарту ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), при цьому сфера сертифікації повинна включати постачання електричної енергії, а підтвердженням є сертифікат, виданий на ім’я учасника та чинний на дату подання пропозиції. Додатково встановлено, що хоча б один працівник учасника повинен пройти навчальний курс з оптимізації бізнес-процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 або більш нової версії ISO, а підтвердженням є відповідний документ (сертифікат/свідоцтво/диплом) та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із особою, на ім’я якої виданий сертифікат. Окрім цього, у складі пропозиції учасник повинен надати сертифікат, виданий на його ім’я та чинний на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), при цьому сфера діяльності, на яку поширюється сертифікована система управління, повинна включати постачання електричної енергії. Також технічні та якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля, що підтверджується сертифікатом, виданим на ім’я учасника та чинним на дату подання пропозиції, який засвідчує відповідність системи управління ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), а сфера діяльності, на яку поширюється сертифікація, повинна включати постачання електричної енергії. Разом з тим, учасник у складі пропозиції повинен надати чинний на момент подання сертифікат ISO 27001:2022 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (або еквіваленту, або сертифікат новішої версії), виданий на ім’я учасника торгів, при цьому сфера дії сертифікації повинна включати постачання електричної енергії. Встановлення вищезазначених вимог не передбачене чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей та статей 5, 16, 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень. Таким чином, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника.
Дата розгляду скарги: 09.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2025 15:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2025 17:51
Дата виконання рішення Замовником: 13.10.2025 17:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ", Повна Наталя 380684594204 Povna.Natalia@ecu.gov.ua https://ecu.gov.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4f478d0e93c34b8f8ab30dded25a1ec4
Заголовок пункту скарги: щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Львівським комунальним підприємством «ЛЬВІВСЬКЕ МІЖМІСЬКЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» (далі – Замовник) 26 вересня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія з постачанням та передачею за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-26-013165-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням Уповноваженої особи Корецької Іванни.
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 6, 7, 9 та 10 Розділу № 3 «Порядок постачання товару (електричної енергії)» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вимог щодо обов’язкового підтвердження учасниками процедури закупівлі проходження сертифікації їхньої діяльності передбачає, що система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандарту ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), при цьому сфера сертифікації повинна включати постачання електричної енергії, а підтвердженням є сертифікат, виданий на ім’я учасника та чинний на дату подання пропозиції. Додатково встановлено, що хоча б один працівник учасника повинен пройти навчальний курс з оптимізації бізнес-процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 або більш нової версії ISO, а підтвердженням є відповідний документ (сертифікат/свідоцтво/диплом) та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із особою, на ім’я якої виданий сертифікат. Окрім цього, у складі пропозиції учасник повинен надати сертифікат, виданий на його ім’я та чинний на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), при цьому сфера діяльності, на яку поширюється сертифікована система управління, повинна включати постачання електричної енергії. Також технічні та якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля, що підтверджується сертифікатом, виданим на ім’я учасника та чинним на дату подання пропозиції, який засвідчує відповідність системи управління ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (або еквівалент, або сертифікат, що є більш новою версією), а сфера діяльності, на яку поширюється сертифікація, повинна включати постачання електричної енергії. Разом з тим, учасник у складі пропозиції повинен надати чинний на момент подання сертифікат ISO 27001:2022 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (або еквіваленту, або сертифікат новішої версії), виданий на ім’я учасника торгів, при цьому сфера дії сертифікації повинна включати постачання електричної енергії. Встановлення вищезазначених вимог не передбачене чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей та статей 5, 16, 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень.
Таким чином, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження