-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 19 робочих днів
7 010 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
26.09.2025 15:37 - 14.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
скарга
Номер:
fdacb96ef48448d8962b7b2ac2a780b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-010746-a.b3
Назва:
скарга
Скарга:
№ 1 від 27.11.2025
До
Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " МАРКОСИСТЕМС"
код ЄДРПОУ: 43867801
Адреса: 03150, М. КИЇВ, КИЇВ, ВЕЛИКА ВАСИЛЬКІВСЬКА, 129
Замовник: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації
код ЄДРПОУ: 37445442
Адреса: 04211, Україна, м. Київ, ВУЛИЦЯ ЙОРДАНСЬКА, будинок 11-А
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-010746-a
СКАРГА
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-010746-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " МАРКОСИСТЕМС " (надалі за текстом – Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - ДК 021:2015: 42710000-6 — Машини для виробництва текстильних виробів.
За результатами розгляду, пропозиція Підприємства була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступну –
«
».
Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне.
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації: учасник має бути авторизованим дилером або дистриб’ютором в Україні та мати підтверджений лист авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції.
Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі.
У складі тендерної пропозиції надано:
1) лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., в якому вказано, що Скаржник є дистриб'ютором LG в Україні (файл: 7. Авторизація LG.pdf) від експортера.
2) лист від Скаржника, як імпортера з підтвердженням технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі (файл: Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf).
Варто зазначити, що Скаржник є одночасно дистриб’ютором та імпортером обладнання під торговою маркою LG в Україні. Вказані статуси не є взаємовиключними. На підтвердження вказаних статусів надаємо лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o.
Відповідно до законодавчих актів (зокрема — нормативних документів, які регулюють ринковий обіг товарів) «імпортером» визнається будь-яка фізична або юридична особа — резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію, що походить з іншої держави.
(Закон України від 02.12.2010 № 2736-VI; Закон України від 16.04.1991 № 959-XII; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Вимоги, Декларація, Форма типового документа, Перелік від 16.12.2015 № 1077; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Форма типового документа, Декларація, Перелік від 16.12.2015 № 1067; та інші).
А отже, в даному випадку Скаржник виступає імпортером, так як основною діяльністю компанії є імпорт на територію України промислового та професійного обладнання прального обладнання. Натомість закордонний постачальник імпортером не є, а є експортером (щодо експортерів – немає жодних вимог у тендерній документації). Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., є експортером, а не імпортером, адже імпортером може були лише резидент України, як це зазначено вище.
Таким чином, гарантійний лист, виданий від імені Скаржника, як від імпортера, про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі – повністю задовольняє вимоги тендерної документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовником.
В цей же час, вказана невідповідність в частині надання листа авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції відноситься до переліку документів, що можуть бути виправлені на підстави вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, що передбачений п. 43 Особливостей.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №190/4 від 24.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАРКОСИСТЕМС» та всі наступні рішення.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додаток:
1. Копія протоколу №190/4 від 24.11.2025 року на 2 арк.
2. Лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o на 1 арк.
З повагою,
Директор ТОВ " МАРКОСИСТЕМС " _________________ Семенова Анна Сергіївна
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 190_4.pdf 30.11.2025 13:47
- Скарга АМКУ від 27 листопада 2025 року на Рішення про відхилення пропозиц___.doc 30.11.2025 13:47
- Pismo 26-11-2025 PRAMAZUT uk.pdf 30.11.2025 13:47
- sign.p7s 30.11.2025 14:02
- рішення від 02.12.2025 №17817.pdf 02.12.2025 17:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2025 №18304.pdf 11.12.2025 10:21
- 7. Авторизація LG.pdf 04.12.2025 17:17
- АМКУ пояснення по суті скарги Маркосистемс (пральне обладнання).docx 04.12.2025 17:17
- Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf 04.12.2025 17:17
- АМКУ пояснення по суті скарги Маркосистемс (пральне обладнання).pdf 04.12.2025 17:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.11.2025 14:05
Дата розгляду скарги:
10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 17:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
919edcc7a5cf430eace9728c8c36724f
Заголовок пункту скарги:
оскарження неправомірного відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації: учасник має бути авторизованим дилером або дистриб’ютором в Україні та мати підтверджений лист авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції.
Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі.
У складі тендерної пропозиції надано:
1) лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., в якому вказано, що Скаржник є дистриб'ютором LG в Україні (файл: 7. Авторизація LG.pdf) від експортера.
2) лист від Скаржника, як імпортера з підтвердженням технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі (файл: Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf).
Варто зазначити, що Скаржник є одночасно дистриб’ютором та імпортером обладнання під торговою маркою LG в Україні. Вказані статуси не є взаємовиключними. На підтвердження вказаних статусів надаємо лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o.
Відповідно до законодавчих актів (зокрема — нормативних документів, які регулюють ринковий обіг товарів) «імпортером» визнається будь-яка фізична або юридична особа — резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію, що походить з іншої держави.
(Закон України від 02.12.2010 № 2736-VI; Закон України від 16.04.1991 № 959-XII; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Вимоги, Декларація, Форма типового документа, Перелік від 16.12.2015 № 1077; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Форма типового документа, Декларація, Перелік від 16.12.2015 № 1067; та інші).
А отже, в даному випадку Скаржник виступає імпортером, так як основною діяльністю компанії є імпорт на територію України промислового та професійного обладнання прального обладнання. Натомість закордонний постачальник імпортером не є, а є експортером (щодо експортерів – немає жодних вимог у тендерній документації). Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., є експортером, а не імпортером, адже імпортером може були лише резидент України, як це зазначено вище.
Таким чином, гарантійний лист, виданий від імені Скаржника, як від імпортера, про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі – повністю задовольняє вимоги тендерної документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовником.
В цей же час, вказана невідповідність в частині надання листа авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції відноситься до переліку документів, що можуть бути виправлені на підстави вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, що передбачений п. 43 Особливостей.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №190/4 від 24.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі.
У складі тендерної пропозиції надано:
1) лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., в якому вказано, що Скаржник є дистриб'ютором LG в Україні (файл: 7. Авторизація LG.pdf) від експортера.
2) лист від Скаржника, як імпортера з підтвердженням технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі (файл: Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf).
Варто зазначити, що Скаржник є одночасно дистриб’ютором та імпортером обладнання під торговою маркою LG в Україні. Вказані статуси не є взаємовиключними. На підтвердження вказаних статусів надаємо лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o.
Відповідно до законодавчих актів (зокрема — нормативних документів, які регулюють ринковий обіг товарів) «імпортером» визнається будь-яка фізична або юридична особа — резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію, що походить з іншої держави.
(Закон України від 02.12.2010 № 2736-VI; Закон України від 16.04.1991 № 959-XII; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Вимоги, Декларація, Форма типового документа, Перелік від 16.12.2015 № 1077; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Форма типового документа, Декларація, Перелік від 16.12.2015 № 1067; та інші).
А отже, в даному випадку Скаржник виступає імпортером, так як основною діяльністю компанії є імпорт на територію України промислового та професійного обладнання прального обладнання. Натомість закордонний постачальник імпортером не є, а є експортером (щодо експортерів – немає жодних вимог у тендерній документації). Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., є експортером, а не імпортером, адже імпортером може були лише резидент України, як це зазначено вище.
Таким чином, гарантійний лист, виданий від імені Скаржника, як від імпортера, про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі – повністю задовольняє вимоги тендерної документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовником.
В цей же час, вказана невідповідність в частині надання листа авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції відноситься до переліку документів, що можуть бути виправлені на підстави вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, що передбачений п. 43 Особливостей.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №190/4 від 24.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
лист
-
Повʼязаний документ:
Pismo 26-11-2025 PRAMAZUT uk.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол 190_4.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАРКОСИСТЕМС» та всі наступні рішення.
Запити Органу оскарження
Номер:
1004488004a04655be5c8f5345bd73e7
Тема запиту:
Надання пояснень, інформації, документів та матеріалів щодо проведення Процедури закупівлі.
Текст запиту:
Замовник не погоджується з твердженнями, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, з огляду на таке.
Вимогами Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» (далі – Додаток 2) до тендерної документації, було визначено наступне:
"Учасник має бути авторизованим дилером або дистриб’ютором в Україні та мати підтверджений лист авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції.
Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі."
На виконання вищевказаних вимог щодо запропонованого за позиціями №№ 1-2 Товаром Скаржником в складі тендерної пропозиції завантажено наступні файли (додаються до пояснень):
- «7. Авторизація LG.pdf», де міститься лист від Fabryka Maszyn Pralniczych PRAMAZUT Sp. z o.o., яким виробник обладнання LG підтверджує, що Скаржник "є дистриб’ютором LG в Україні";
- «Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf», де міститься лист від Скаржника (!!!) на підтвердження технічних характеристик обладнання LG.
Однак, Додатком 2 до ТД вимагалось надання гарантійного листа про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі саме ВІД ВИРОБНИКА АБО ІМПОРТЕРА, а не від ДИСТИБ’ЮТОРА (ким є Скаржник та про що надано підтверджуючі документи від Виробника)!
На етапі розгляду тендерної пропозиції Скаржника, жодним документом, наданим до закінчення періоду подачі пропозицій, не було підтверджено, що ТОВ «МАРКОСИСТЕМС» є імпортером. Лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., який Скаржник надає разом зі Скаргою на розгляд шановної Комісії, мав би бути завантажений до ЕСЗ в складі тендерної пропозиції, в такому випадку Скаржником були би виконані всі вимоги тендерної документації Замовника.
Таким чином, Скаржником не виконані вимоги Додатку 2, що є невідповідністю умовам технічної специфікації. Виявлені невідповідності стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Згідно з пунктом 43 Особливостей, виправлення невідповідностей не застосовується до інформації та/або документів, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які пропонує учасник у складі своєї тендерної пропозиції.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
На підставі зазначеної норми, враховуючи вищевикладене (невиконання Скаржником суттєвих вимог ТД), тендерна пропозиція Скаржника підлягала відхиленню, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, в т.ч. технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета Закупівлі (Технічним вимогам).
Викладене вище повністю доводить правомірність рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи наведені аргументи щодо спростування тверджень Скаржника, скарга товариства з обмеженою відповідальністю «МАРКОСИСТЕМС» є безпідставною та, на нашу думку, не підлягає задоволенню в повному обсязі. Рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель, встановленим ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам Особливостей.
До пояснень додається:
- Файл "7. Авторизація LG.pdf" (лист від Fabryka Maszyn Pralniczych PRAMAZUT Sp. z o.o., яким виробник обладнання LG підтверджує, що Скаржник "є дистриб’ютором LG в Україні");
- Файл "Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf" (лист від Скаржника (!!!) на підтвердження технічних характеристик обладнання LG).
Дата опублікування:
04.12.2025 17:17
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження дискримінаційних вимог
Номер:
6b94698bfe0e456a89bfb82ae981ef21
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-010746-a.c2
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
26 вересня 2025 року, замовником, Управлінням освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-09-26-010746-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва). 22.10.2025 року були внесені зміни до Тендерної документації та аукціон призначено на 27 жовтня 2025 року.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга док 23.10.2025 16:50
- технічний паспорт 23.10.2025 16:50
- технічний паспорт 2 23.10.2025 16:50
- сарга пдф 23.10.2025 16:50
- авторизація 23.10.2025 16:50
- переклад 23.10.2025 16:50
- sign.p7s 23.10.2025 16:54
- додаткові пояснення від скаржника док 02.11.2025 13:18
- додаткові пояснення від скаржника пдф 02.11.2025 13:18
- рішення від 27.10.2025 № 16096.pdf 27.10.2025 16:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.11.2025 № 16439.pdf 04.11.2025 14:48
- рішення від 03.11.2025 № 16439.pdf 05.11.2025 17:59
- АМКУ пояснення по суті скарги Нова Колор Груп (пральне обладнання).docx 29.10.2025 17:18
- АМКУ пояснення по суті скарги Нова Колор Груп (пральне обладнання).pdf 29.10.2025 17:18
- АМКУ пояснення по суті скарги Нова Колор Груп (пральне обладнання).pdf 29.10.2025 17:20
- АМКУ пояснення по суті скарги Нова Колор Груп (пральне обладнання).docx 29.10.2025 17:20
- Протокол 190_3 (внесення змін).pdf 12.11.2025 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.10.2025 17:01
Дата розгляду скарги:
03.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.10.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.11.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
12.11.2025 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою дотримання вимог законодавства в сфері публічних закупівель та на виконання рішення органу оскарження № 16439-р/пк-пз від 03.11.2025, Замовником внесені зміни до Тендерної документації (протокол від 12.11.2025 № 190/3).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fe528e519e794bc3b85ba46de9b48276
Заголовок пункту скарги:
оскарження вимог до пральної машини
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Всім в сукупності параметрам відповідає тільки машина LG FH069FD2MS
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Усунути допущені порушення шляхом внесення змін до тендерної документації відповідно до вимог скаржника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
327859e68dad4db2ad7503047ba20d73
Заголовок пункту скарги:
оскарження вимог до сушильної машини
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
сукупність наведених технічних характеристик свідчить, що таким вимогам відповідає виключно обладнання одного виробника заздалегідь обраного Замовником.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Усунути допущені порушення шляхом внесення змін до тендерної документації відповідно до вимог скаржника.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
23220bb8360c4dc7a96920b70b5124ef
Заголовок пункту скарги:
оскарження вимоги щодо надання сертифікатів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Замовником вимагається надання обов’язково копією висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи/ висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству та декларацією про відповідність, що підтверджує якість та походження товару.
Враховуючи, що зміни внесені Замовником у технічні параметри розуміють під собою інше обладнання, ніж початково було означено, то така вимога стосується обладнання LG, під яке, як показано вище прописані технічні вимоги Замовника. Враховуючи, що з моменту внесення змін 22.102025 року надається 5 днів до аукціону, який призначено на 27.10.2025 року, з яких два дні припадають на вихідні, то учасники, які хочуть прийняти участь у закупівлі не заперечують проти отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, однак не мають можливості протягом 5 календарних днів, а фактично 3 робочих – здійснити таку сертифікацію. Отже, така вимога може бути виконана виключно учасниками, що заздалегідь знали про заплановані зміни до тендерної документації, включення до тендерної документації обладнання торгової марки LG та мали змогу підготувати такі документи. Ми вважаємо таку вимогу дискримінаційною. Замовник міг би встановити вимогу щодо надання такого висновку під час поставки обладнання.
Враховуючи, що зміни внесені Замовником у технічні параметри розуміють під собою інше обладнання, ніж початково було означено, то така вимога стосується обладнання LG, під яке, як показано вище прописані технічні вимоги Замовника. Враховуючи, що з моменту внесення змін 22.102025 року надається 5 днів до аукціону, який призначено на 27.10.2025 року, з яких два дні припадають на вихідні, то учасники, які хочуть прийняти участь у закупівлі не заперечують проти отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, однак не мають можливості протягом 5 календарних днів, а фактично 3 робочих – здійснити таку сертифікацію. Отже, така вимога може бути виконана виключно учасниками, що заздалегідь знали про заплановані зміни до тендерної документації, включення до тендерної документації обладнання торгової марки LG та мали змогу підготувати такі документи. Ми вважаємо таку вимогу дискримінаційною. Замовник міг би встановити вимогу щодо надання такого висновку під час поставки обладнання.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобовʼязати замовника скасувати вимогу щодо надання висновку СЕС, внести зміни до вимоги про надання наукового висновку щодо товару.
Запити Органу оскарження
Номер:
a0e34fca4db44eac953aa60ce7383195
Тема запиту:
Надання пояснень, інформації, документів та матеріалів щодо проведення Процедури закупівлі.
Текст запиту:
Замовник не погоджується з твердженнями, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, з огляду на таке.
В пункті 2 Скарги Скаржник стверджує, що Замовником встановлено вимоги до товарної позиції Сушильна машина - Alliance Laundry Systems (США) *або еквівалент. Однак на справді даним вимогам відповідає виключно модель пральної машини LG RV1329C4T, при цьому заявлена модель FDE Alliance Laundry Systems не відповідає даним вимогам.
Зазначимо, що в контексті сушильних машин пральна машина взагалі не розглядається, а якщо мова йде про Сушильну машину LG RV1329C4T і пункту "розміри без пакування", то звертаємо увагу, що дана машина також не підходить по габаритам.
Враховуючи вищевикладене, твердження Скаржника є безпідставними.
Окремо зауважимо, що на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15245-р/пк-пз від 08.10.2025 Замовником 22.10.2025 та 23.10.2025 були внесені зміни до технічних вимог Закупівлі.
В новій редакції всім сукупним параметрам відповідають два виробники, а саме:
Пральна машина FAGOR LAP-10 TP2 E P та пральна машина LG FH069FD2MS;
Сушильна машина FAGOR SPR-10 TP2 та сушильна машина LG RV1329C4T;
Прасувальний каток FAGOR P-25/120 M E Nomex та прасувальний каток GMP 120.25,
що підтверджується наведеною нижче порівняльною таблицею.
Дата опублікування:
29.10.2025 17:20
Номер:
3eeb8e58220942dea5ec1c5788552711
Тема запиту:
Надання пояснень, інформації, документів та матеріалів щодо проведення Процедури закупівлі.
Текст запиту:
Замовник не погоджується з твердженнями, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, з огляду на таке.
В пункті 1 Скарги Скаржник стверджує, що Замовником встановлено вимоги до товарної позиції «Професійна пральна машина NF Alliance Laundry Systems (виробництво США) *або еквівалент», однак насправді даним вимогам відповідає виключно модель пральної машини LG FH069FD2MS, при цьому заявлена модель NF Alliance Laundry Systems не відповідає даним вимогам. Зокрема, в пункті «розміри без пакування»
Хочемо зауважити, що пральна машина Speed Queen SF3JGBSP403NG22 відповідає всім габаритним параметрам, а саме параметр глибина 796, що є більшим ніж 770.
Тому, твердження Скаржника, що даним вимогам відповідає виключно модель пральної машини LG FH069FD2MS є хибним, оскільки всім параметрам відповідають як пральна машина Speed Queen SF3JGBSP403NG22 так і LG FH069FD2MS.
Дата опублікування:
29.10.2025 17:18
Номер:
3e36010a10db44b39ca37ca60ca62f38
Тема запиту:
Скарга в цій частині залишена без розгляду
Текст запиту:
Скарга в цій частині не відповідає вимогам пунктів 59 та 60 Особливостей.
Відповідно до підпункту 2 пункту 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, зокрема, коли скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 Особливостей.
Дата опублікування:
29.10.2025 17:22
Номер:
7df680ec127040ff84b345a123a8bcfa
Тема запиту:
додаткові розʼяснення
Текст запиту:
Скаржник вносить уточнення та додаткові пояснення
Дата опублікування:
02.11.2025 13:18
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови ТД Замовника
Номер:
9a2c8515cbc240cab5c561af70346a2a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-010746-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови ТД Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Технічний_паспорт_каток_для_пралень_GMP_120_25.pdf 29.09.2025 13:52
- Запропонована редакція Додатку 4.docx 29.09.2025 13:52
- Технічний_паспорт_Сушильна_машина_LG_RV1329C7T.pdf 29.09.2025 13:52
- Технічний_паспорт_Пральна_машина_LG_FH069FD2MS.pdf 29.09.2025 13:52
- Скарга.docx 29.09.2025 13:52
- Скарга.pdf 29.09.2025 13:52
- Додаток 1 до скарги. Адвокатський запит.pdf 29.09.2025 13:52
- Запропонована редакція Додатку 2.docx 29.09.2025 13:52
- sign.p7s 29.09.2025 13:59
- Додаток 5. Авторизаційний лист GMP.pdf 07.10.2025 04:02
- Лист-пояснення.doc 07.10.2025 04:02
- Лист-пояснення.pdf 07.10.2025 04:02
- Додаток 3. Авторизаційний лист Danube.pdf 07.10.2025 04:02
- Додаток 6. Характеристики катків PRIMUS.pdf 07.10.2025 04:02
- Додаток 1. Авторизаційний лист PRIMUS.pdf 07.10.2025 04:02
- Додаток 4. Висновок СЕС Лондрі Трейд.pdf 07.10.2025 04:02
- Додаток 2. Авторизаційний лист SPEED QUEEN.pdf 07.10.2025 04:02
- рішення від 01.10.2025 № 14881.pdf 01.10.2025 14:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2025 № 15245.pdf 09.10.2025 12:05
- рішення від 08.10.2025 № 15245.pdf 10.10.2025 14:34
- АМКУ пояснення по суті скарги Трейдвест Лтд (пральне обладнання).docx 06.10.2025 15:51
- Primus_sp10-sd10 .pdf 06.10.2025 15:51
- Порівняльна таблиця (прасувальний каток).docx 06.10.2025 15:51
- Порівняльна таблиця (пральна машина).docx 06.10.2025 15:51
- Primus_sp10-sd10 (2).pdf 06.10.2025 15:51
- SQ dryer.pdf 06.10.2025 15:51
- АМКУ пояснення по суті скарги Трейдвест Лтд (пральне обладнання).pdf 06.10.2025 15:51
- Prospekt_I_25_30_UA.pdf 06.10.2025 15:51
- Порівняльна таблиця (сушильна машина).docx 06.10.2025 15:51
- SQ washer.pdf 06.10.2025 15:51
- Danube washer фінал.pdf 06.10.2025 15:51
- GMP_ironer_GMP_series.pdf 06.10.2025 15:51
- Danube dryer.pdf 06.10.2025 15:51
- АМКУ пояснення по суті скарги Трейдвест Лтд (пральне обладнання).docx 06.10.2025 15:53
- АМКУ пояснення по суті скарги Трейдвест Лтд (пральне обладнання).pdf 06.10.2025 15:53
- Протокол 190_1 (внесення змін).pdf 22.10.2025 15:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 14:00
Дата розгляду скарги:
08.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.10.2025 14:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 14:34
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою дотримання вимог законодавства в сфері публічних закупівель та на виконання рішення органу оскарження № 15245-р/пк-пз від 08.10.2025, Замовником внесені зміни до Тендерної документації (протокол від 22.10.2025 № 190/1).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
698616b53c224c4bbf306b13ab2796c3
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Нами може бути надане обладнання, яке відповідає більшості встановленим у закупівлі вимогам, проте через надмірну деталізацію Замовником специфічних технічних вимог, які становлять предмет закупівлі, ми позбавлені можливості пропонувати наявну продукцію іншого виробника. До даної скарги додаються документи, що підтверджують технічні параметри наявного у нас товару та доводять неможливість виконати заявлені вимоги до предмета закупівлі у своїй сукупності.
×
-
Назва доказу:
Технічний паспорт сушильна машина LG RV1329C7T
-
Повʼязаний документ:
Технічний_паспорт_Сушильна_машина_LG_RV1329C7T.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний паспорт пральна машина LG FH069FD2MS
-
Повʼязаний документ:
Технічний_паспорт_Пральна_машина_LG_FH069FD2MS.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний паспорт на прасувальний каток GMP 120.25
-
Повʼязаний документ:
Технічний_паспорт_каток_для_пралень_GMP_120_25.pdf
-
-
Назва доказу:
Запропонована редакція Додатку 2
-
Повʼязаний документ:
Запропонована редакція Додатку 2.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника надати звіт про результати моніторингу пропозицій/аналізу цін по данiй закупівлі предмету закупівлі щодо визначення можливої участі в даних публічних закупівлях двох або більше виробників та/або дистрибюторів/постачальинків професійних пральних машин та професійних сушильних машин та професійних прасувальних машин, які підходять під технічні параметри визначені замовником та надати першоджерела походження інформації про аналогічну продукцію, а саме у якої юридичної чи фізичної особи-підприємця Замовник взяв нібито заводський буклет на українській мові промислової пральної машини та промислової сушильної машини, надати інформацію до якого саме дилера / дистриб’ютора / представника / постачальника Замовник звернувся для отримання комерційної пропозиції, рахунку чи іншої інформації виробника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 2 до тендерної документації відповідно до вимог скаржника у редакції що додається до скарги
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
86624672efc54e5088319abee29b7a44
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація написана у такій редакції, що унеможливлює її виконання
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник виклав Додаток 4 «Дислокація закладів освіти Оболонського району м. Києва для закупівлі» до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює його виконання через те, що він несе не повну інформацію, а саме: в Додатку №4 відсутня інформація стосовно того, який саме заклад освіти яке обладнання планує отримати. Всього 37 закладів освіти і 38 одиниць обладнання (36 пральних машин, 1 сушильна машина, 1 прасувальний каток).
×
-
Назва доказу:
Запропонована редакція Додатку 4
-
Повʼязаний документ:
Запропонована редакція Додатку 4.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 4 до тендерної документації відповідно до вимог скаржника у редакції що додається до скарги
Запити Органу оскарження
Номер:
6003cd5e277a4cada26810edcba78f59
Тема запиту:
Дислокація закладів, викладена в Додатку 4, повністю відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Текст запиту:
6. Щодо Додатку 4 (дислокація закладів)
Предмет закупівлі визначений коректно та в повному обсязі.
У Додатку 2 зазначено кількість: 36 пральних машин, 1 сушильна машина та 1 прасувальний каток. У Додатку 4 вказані всі 37 закладів освіти, куди здійснюватиметься постачання. Таким чином, обсяг предмета закупівлі та його одержувачі визначені повністю та прозоро.
Розподіл обладнання між закладами здійснюється замовником під час виконання договору.
Закупівля проводиться централізовано, а логістика та визначення конкретного закладу для кожної одиниці обладнання відбувається вже після укладання договору. Це є звичайною та усталеною практикою при централізованих закупівлях для бюджетних установ.
Учасник формує свою тендерну пропозицію, виходячи з загального обсягу предмета закупівлі та вимог щодо технічних характеристик. Тому незалежно від того, який конкретний заклад отримає певну машину чи сушильний апарат, вимоги для постачальника залишаються однаковими.
Позиція скаржника спрямована на створення формальних підстав для оскарження.
Вимога щодо «обов’язкового індивідуального закріплення обладнання» у тендерній документації не тільки не передбачена законодавством, а й суперечить логіці централізованої закупівлі, де саме замовник визначає остаточний розподіл для оптимального забезпечення потреб усіх підпорядкованих закладів.
Дата опублікування:
06.10.2025 15:53
Номер:
ff53cf09a83e48618b4bb6e5f698d42e
Тема запиту:
Додаткові пояснення по скарзі
Текст запиту:
Додаткові пояснення Скаржника по скарзі, що спростовують пояснення Замовника
Дата опублікування:
07.10.2025 04:02
Номер:
0c9579c6159d4c6e92f615af81f75724
Тема запиту:
Умови закупівлі не обмежують конкуренцію, відповідають принципам Закону України «Про публічні закупівлі», і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Текст запиту:
Замовник не погоджується з твердженнями, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, з огляду на таке.
1. Щодо тверджень про дискримінаційні умови
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з урахуванням специфіки використання обладнання. При цьому у тендерній документації чітко зазначено, що будь-які посилання на конкретну торговельну марку чи виробника передбачають можливість подання еквіваленту. Таким чином, умови закупівлі не є дискримінаційними.
Технічні характеристики були сформульовані з метою забезпечення відповідності предмета закупівлі специфічним умовам експлуатації, що існують у Замовника. Деталізація параметрів дозволяє чітко визначити функціональні особливості обладнання, необхідного для досягнення поставлених виробничих завдань. Всі вимоги є об’єктивно обґрунтованими, технічно доцільними і не спрямовані на обмеження конкуренції.
Законодавство дозволяє Замовнику самостійно визначати характеристики предмета закупівлі, виходячи з власних потреб, за умови дотримання принципу добросовісної конкуренції. Жодна з вимог не обмежує подання еквівалентної продукції за умови її відповідності зазначеним параметрам.
2. Щодо вимог до електроживлення різних категорій товару
Вимоги до параметрів електроживлення визначені виключно з урахуванням технічних характеристик приміщень, електромереж, а також рекомендацій виробників щодо безпечної та ефективної експлуатації відповідного обладнання.
Обладнання, що підключається до 380В, зазвичай призначене для інтенсивної експлуатації та має вищу продуктивність, тому відповідні вимоги є обґрунтованими. Водночас, інше обладнання, що споживає менше енергії, може працювати від мережі 230В. Параметр «на вибір» у деяких категоріях встановлений з метою забезпечення гнучкості для учасників, а не обмеження.
3. Щодо вимог до габаритів товару
Усі параметри габаритів визначені індивідуально для кожної товарної категорії, оскільки кожен пристрій має свої конструктивні особливості та умови розміщення на об’єкті Замовника. Умови «не менше», «не більше» або «відхилення максимум 3%» не є дискримінаційними, оскільки не прив’язані до конкретного виробника чи моделі.
Зазначені діапазони встановлено на основі технічного плану приміщень, логістичних вимог, умов монтажу, вентиляції та експлуатаційного простору. Такі вимоги є обґрунтованими та мають виключно технічну мету.
4. Щодо вимог до матеріалів (Nomex, матеріал бака тощо)
Вимога «не гірше за Nomex» використовується виключно як орієнтир до експлуатаційних властивостей матеріалу (термостійкість, довговічність, безпечність при нагріванні). Вона не є прив’язкою до конкретного бренду чи постачальника. Формулювання «не гірше» – це усталена практика в публічних закупівлях, яка дозволяє учасникам запропонувати аналогічні або кращі матеріали за сукупністю властивостей.
Аналогічно, вимоги до матеріалу бака обумовлені експлуатаційними характеристиками, санітарними нормами та стійкістю до хімічних речовин. Учасник має повне право надати альтернативний матеріал, за умови підтвердження його відповідності вимогам щодо міцності, гігієни та терміну служби.
5. Щодо можливості участі декількох виробників
Уся тендерна документація складена із дотриманням принципу відкритості та рівного доступу до участі в закупівлі. Замовник у жодному разі не зазначав конкретних торговельних марок або виробників без згадки «або еквівалент». Усі вимоги мають технічне обґрунтування та передбачають можливість подання продукції будь-якого виробника, яка відповідає встановленим критеріям.
Факт того, що певна продукція повністю відповідає вимогам, не свідчить про дискримінацію, а навпаки – підтверджує наявність на ринку рішень, здатних задовольнити потребу Замовника.
Твердження скаржника про те, що технічні параметри відповідають виключно одному виробнику, не відповідає дійсності. Замовником було проведено ринковий аналіз, за результатами якого встановлено, що технічним вимогам тендерної документації відповідає продукція щонайменше двох виробників, які офіційно представлені на ринку України.
5.1. Щодо пральної машини
У тендерній документації встановлено вимоги до предмета закупівлі, зокрема до технічних, якісних та кількісних характеристик пральної машини (вантажопідйомність, тип завантаження, наявність програмного управління та енергоефективності тощо).
Аналіз ринку показує, що зазначеним вимогам відповідає продукція щонайменше трьох незалежних виробників, а саме:
Пральна машина SPEED QUEEN SF;
Пральна машина DANUBE WPR 10 P;
Пральна машина PRIMUS SP10 (США).
Усі ці моделі належать до сегменту професійних/промислових пральних машин та мають необхідні технічні параметри, що підтверджується каталогами виробників.
Таким чином, технічні характеристики тендерної документації не є надмірними чи дискримінаційними, оскільки вони однаково підходять для продукції різних виробників. Це свідчить про наявність реальної конкуренції та відсутність потреби у зміні документації.
5.2. Щодо сушильної машини
Документацією встановлені параметри сушильної машини (вантажопідйомність, система сушки, енергоефективність, можливість вибору програм тощо).
На ринку наявні як мінімум три виробники, чиї моделі відповідають зазначеним вимогам:
Сушильна машина SPEED QUEEN LDE;
Сушильна машина DANUBE DPR 10;
Сушильна машина PRIMUS SD10.
При порівнянні з тендерними вимогами технічні характеристики вказаних вище моделей коректно відображають технічні потреби замовника та не обмежують конкуренцію, оскільки продукцію можуть запропонувати щонайменше три виробники.
5.3. Щодо прасувального катка
У тендерній документації визначено технічні характеристики прасувального катка.
На підтвердження наявності конкуренції на ринку наводимо щонайменше два приклади продукції, що відповідає вимогам:
Прасувальний каток GMP 120.25;
Промисловий прасувальний каток PRIMUS I25-120.
Таким чином, документація не підлаштована під одного виробника, а навпаки дозволяє пропонувати обладнання щонайменше від двох різних постачальників.
З метою підтвердження вищевикладеного ми надаємо у Додатках:
- порівняльні таблиці технічних характеристик, у яких по кожному параметру предмета закупівлі зазначені відповідні характеристики обладнання від різних виробників;
- офіційні каталоги виробників (SPEED QUEEN, DANUBE, PRIMUS, GMP), які підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики.
Беручи до уваги наведені приклади та офіційні підтвердження, можна зробити висновок, що по кожній позиції предмета закупівлі (пральна машина, сушильна машина, прасувальний каток) на ринку України наявні щонайменше два виробники обладнання, яке відповідає вимогам тендерної документації.
Це підтверджує, що умови закупівлі не обмежують конкуренцію, відповідають принципам Закону України «Про публічні закупівлі», і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата опублікування:
06.10.2025 15:51