• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 19 робочих днів

7 010 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 26.09.2025 15:37 - 14.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

скарга

Номер: fdacb96ef48448d8962b7b2ac2a780b9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-010746-a.b3
Назва: скарга
Скарга:
№ 1 від 27.11.2025 До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035. Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " МАРКОСИСТЕМС" код ЄДРПОУ: 43867801 Адреса: 03150, М. КИЇВ, КИЇВ, ВЕЛИКА ВАСИЛЬКІВСЬКА, 129 Замовник: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації код ЄДРПОУ: 37445442 Адреса: 04211, Україна, м. Київ, ВУЛИЦЯ ЙОРДАНСЬКА, будинок 11-А Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-010746-a СКАРГА Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-010746-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " МАРКОСИСТЕМС " (надалі за текстом – Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - ДК 021:2015: 42710000-6 — Машини для виробництва текстильних виробів. За результатами розгляду, пропозиція Підприємства була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступну – « ». Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне. Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації: учасник має бути авторизованим дилером або дистриб’ютором в Україні та мати підтверджений лист авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції. Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі. У складі тендерної пропозиції надано: 1) лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., в якому вказано, що Скаржник є дистриб'ютором LG в Україні (файл: 7. Авторизація LG.pdf) від експортера. 2) лист від Скаржника, як імпортера з підтвердженням технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі (файл: Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf). Варто зазначити, що Скаржник є одночасно дистриб’ютором та імпортером обладнання під торговою маркою LG в Україні. Вказані статуси не є взаємовиключними. На підтвердження вказаних статусів надаємо лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o. Відповідно до законодавчих актів (зокрема — нормативних документів, які регулюють ринковий обіг товарів) «імпортером» визнається будь-яка фізична або юридична особа — резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію, що походить з іншої держави. (Закон України від 02.12.2010 № 2736-VI; Закон України від 16.04.1991 № 959-XII; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Вимоги, Декларація, Форма типового документа, Перелік від 16.12.2015 № 1077; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Форма типового документа, Декларація, Перелік від 16.12.2015 № 1067; та інші). А отже, в даному випадку Скаржник виступає імпортером, так як основною діяльністю компанії є імпорт на територію України промислового та професійного обладнання прального обладнання. Натомість закордонний постачальник імпортером не є, а є експортером (щодо експортерів – немає жодних вимог у тендерній документації). Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., є експортером, а не імпортером, адже імпортером може були лише резидент України, як це зазначено вище. Таким чином, гарантійний лист, виданий від імені Скаржника, як від імпортера, про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі – повністю задовольняє вимоги тендерної документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовником. В цей же час, вказана невідповідність в частині надання листа авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції відноситься до переліку документів, що можуть бути виправлені на підстави вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, що передбачений п. 43 Особливостей. Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Протокол №190/4 від 24.11.2025 року. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАРКОСИСТЕМС» та всі наступні рішення. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником. Додаток: 1. Копія протоколу №190/4 від 24.11.2025 року на 2 арк. 2. Лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o на 1 арк. З повагою, Директор ТОВ " МАРКОСИСТЕМС " _________________ Семенова Анна Сергіївна
Дата розгляду скарги: 10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2025 17:25
Автор: ТОВ МАРКОСИСТЕМС, Семенова Анна Сергіївна +380509352221 ukrtextilesupply@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 919edcc7a5cf430eace9728c8c36724f
Заголовок пункту скарги: оскарження неправомірного відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації: учасник має бути авторизованим дилером або дистриб’ютором в Україні та мати підтверджений лист авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції.
Від виробника або імпортера має бути наданий гарантійний лист про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі.

У складі тендерної пропозиції надано:
1) лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., в якому вказано, що Скаржник є дистриб'ютором LG в Україні (файл: 7. Авторизація LG.pdf) від експортера.
2) лист від Скаржника, як імпортера з підтвердженням технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі (файл: Підтвердження від імпортера пральні сушильні.pdf).

Варто зазначити, що Скаржник є одночасно дистриб’ютором та імпортером обладнання під торговою маркою LG в Україні. Вказані статуси не є взаємовиключними. На підтвердження вказаних статусів надаємо лист від Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o.
Відповідно до законодавчих актів (зокрема — нормативних документів, які регулюють ринковий обіг товарів) «імпортером» визнається будь-яка фізична або юридична особа — резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію, що походить з іншої держави.
(Закон України від 02.12.2010 № 2736-VI; Закон України від 16.04.1991 № 959-XII; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Вимоги, Декларація, Форма типового документа, Перелік від 16.12.2015 № 1077; Постанова Кабінету Міністрів України; Технічний регламент, Форма типового документа, Декларація, Перелік від 16.12.2015 № 1067; та інші).
А отже, в даному випадку Скаржник виступає імпортером, так як основною діяльністю компанії є імпорт на територію України промислового та професійного обладнання прального обладнання. Натомість закордонний постачальник імпортером не є, а є експортером (щодо експортерів – немає жодних вимог у тендерній документації). Fabryka Maszyn Pralniczvch Pramazut Sp. Z o.o., є експортером, а не імпортером, адже імпортером може були лише резидент України, як це зазначено вище.
Таким чином, гарантійний лист, виданий від імені Скаржника, як від імпортера, про підтвердження технічних характеристик та можливості забезпечення необхідної кількості в необхідні терміни з посиланням на процедуру закупівлі – повністю задовольняє вимоги тендерної документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовником.
В цей же час, вказана невідповідність в частині надання листа авторизації від виробника або імпортера, що має бути завантажений на етапі подання пропозиції відноситься до переліку документів, що можуть бути виправлені на підстави вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, що передбачений п. 43 Особливостей.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №190/4 від 24.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог

Номер: 6b94698bfe0e456a89bfb82ae981ef21
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-010746-a.c2
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
26 вересня 2025 року, замовником, Управлінням освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-09-26-010746-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва). 22.10.2025 року були внесені зміни до Тендерної документації та аукціон призначено на 27 жовтня 2025 року. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дата розгляду скарги: 03.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2025 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою дотримання вимог законодавства в сфері публічних закупівель та на виконання рішення органу оскарження № 16439-р/пк-пз від 03.11.2025, Замовником внесені зміни до Тендерної документації (протокол від 12.11.2025 № 190/3).
Автор: ТОВ НОВА КОЛОР ГРУП, Семенов Владислав Володимирович +380505455958 stirka@stirka.ua http://stirka.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fe528e519e794bc3b85ba46de9b48276
Заголовок пункту скарги: оскарження вимог до пральної машини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Всім в сукупності параметрам відповідає тільки машина LG FH069FD2MS
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 327859e68dad4db2ad7503047ba20d73
Заголовок пункту скарги: оскарження вимог до сушильної машини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: сукупність наведених технічних характеристик свідчить, що таким вимогам відповідає виключно обладнання одного виробника заздалегідь обраного Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 23220bb8360c4dc7a96920b70b5124ef
Заголовок пункту скарги: оскарження вимоги щодо надання сертифікатів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Замовником вимагається надання обов’язково копією висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи/ висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству та декларацією про відповідність, що підтверджує якість та походження товару.
Враховуючи, що зміни внесені Замовником у технічні параметри розуміють під собою інше обладнання, ніж початково було означено, то така вимога стосується обладнання LG, під яке, як показано вище прописані технічні вимоги Замовника. Враховуючи, що з моменту внесення змін 22.102025 року надається 5 днів до аукціону, який призначено на 27.10.2025 року, з яких два дні припадають на вихідні, то учасники, які хочуть прийняти участь у закупівлі не заперечують проти отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, однак не мають можливості протягом 5 календарних днів, а фактично 3 робочих – здійснити таку сертифікацію. Отже, така вимога може бути виконана виключно учасниками, що заздалегідь знали про заплановані зміни до тендерної документації, включення до тендерної документації обладнання торгової марки LG та мали змогу підготувати такі документи. Ми вважаємо таку вимогу дискримінаційною. Замовник міг би встановити вимогу щодо надання такого висновку під час поставки обладнання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження




Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні умови ТД Замовника

Номер: 9a2c8515cbc240cab5c561af70346a2a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-010746-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови ТД Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2025 14:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2025 14:34
Дата виконання рішення Замовником: 22.10.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою дотримання вимог законодавства в сфері публічних закупівель та на виконання рішення органу оскарження № 15245-р/пк-пз від 08.10.2025, Замовником внесені зміни до Тендерної документації (протокол від 22.10.2025 № 190/1).
Автор: ТОВ "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД", Вячеслав +380442216341 info@prolaundry.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 698616b53c224c4bbf306b13ab2796c3
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Нами може бути надане обладнання, яке відповідає більшості встановленим у закупівлі вимогам, проте через надмірну деталізацію Замовником специфічних технічних вимог, які становлять предмет закупівлі, ми позбавлені можливості пропонувати наявну продукцію іншого виробника. До даної скарги додаються документи, що підтверджують технічні параметри наявного у нас товару та доводять неможливість виконати заявлені вимоги до предмета закупівлі у своїй сукупності.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 86624672efc54e5088319abee29b7a44
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація написана у такій редакції, що унеможливлює її виконання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник виклав Додаток 4 «Дислокація закладів освіти Оболонського району м. Києва для закупівлі» до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює його виконання через те, що він несе не повну інформацію, а саме: в Додатку №4 відсутня інформація стосовно того, який саме заклад освіти яке обладнання планує отримати. Всього 37 закладів освіти і 38 одиниць обладнання (36 пральних машин, 1 сушильна машина, 1 прасувальний каток).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження