• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо (по талонах), Бензин А-95 (по талонах)

Завершена

567 900.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 26.09.2025 14:32 - 30.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 3862526dae6941f6b9912625fb97b12d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-009008-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.10.2025 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.10.2025 11:47
Дата виконання рішення Замовником: 28.10.2025 11:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено до Тендерної документації у процедурі закупівлі Відкриті торги з Особливостями Дизельне паливо (по талонах), Бензин А-95 (по талонах), За кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта та дистиляти
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 588e8e8542494729bf1ee9774f2d7d58
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ умову в частині наявності АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника та наявності САМЕ мережі АЗС у межах м. Охтирки та Охтирського району.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 6. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про мережу АЗС, їх адреси розташування в межах м. Охтирки та Охтирського району. Вказати відстань від найближчої автозаправної станції до бази КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою» за адресою: 42744, Сумська обл., Охтирський район, с. Чернеччина, вул. Готеляка, буд. 2 (не більше 10 км).

Додаток 1 Тендерної документації 3.11. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про мережу АЗС, їх адреси розташування в межах м. Охтирки та Охтирського району. Вказати відстань від найближчої автозаправної станції до бази КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою» за адресою: 42744, Сумська обл., Охтирський район, с. Чернеччина, вул. Готеляка, буд. 2 (не більше 10 км).
Додаток 3 Тендерної документації
(Проєкт договору) 5.4. АЗС Постачальника мають знаходитись від найближчої автозаправної станції до бази КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою» за адресою: 42744, Сумська обл., Охтирський район, с. Чернеччина, вул. Готеляка, буд. 2 не більше ніж 10 км.

Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови наявності:
- АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника;
- наявності САМЕ мережі АЗС у межах м. Охтирки та Охтирського району;


Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації), зокрема поставити та передати у власність Замовнику пально-мастильні матеріали, а саме: Дизельне паливо (по талонах), Бензин А-95 (по талонах), (далі – Товар) у відповідності до коду єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, (далі за текстом – Товар), керуючись пп. 2 п.19 Постанови КМУ №590 «Про затверждення Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 09.06.2021р. (зі змінами і доповненнями), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ:
- мережа АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ «мережі АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району» ;
- мережа АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника.


ЩОДО вимоги наявності АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника:

Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника.
Місцезнаходження бази Замовника КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою» за адресою: 42744, Сумська обл., Охтирський район, с. Чернеччина, вул. Готеляка, буд. 2.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, 202
Відстань найближчої автозаправної станції (БРСМ-Нафти) до бази КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою» за адресою: 42744, Сумська обл., Охтирський район, с. Чернеччина, вул. Готеляка, буд. 2 складає - 10,8 км, а отже БІЛЬШЕ 10 км (як визначено умовами тендерної документації Замовника).
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, але знаходиться на відстані 10,8 км від місцезнаходження бази Замовника КУ «Служба по експлуатації ОКВ та благоустрою», що свідчить про наявність дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження, що обмежує його у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Зазначене підтверджується Розрахунок відстані від бази Замовника до найбліжчої АЗС БРСМ-Нафта з Карти Google (Додаток 3 до Скарги).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).


ЩОДО вимоги наявності САМЕ мережі АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району»:

Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ НЕ МАЄ САМЕ «мережі» АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району, оскільки має 1 (ОДНУ) АЗС на території м. Охтирки за адресою:
Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, 202 – АЗС БРСМ-Нафта на території м. Охтирка.
Зміст формулювання тендерної документації в частині «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про мережу АЗС, їх адреси розташування в межах м. Охтирки та Охтирського району.» та «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про мережу АЗС, їх адреси розташування в межах м. Охтирки та Охтирського району». – свідчить про встановлення умови наявності АЗС у кількості більше однієї АЗС.

А ОТЖЕ, вимога щодо наявності САМЕ мережі АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району – є дискримінаційна та така, що обмежує суб'єкта оскарження у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
При цьому, Суб’єкт оскарження може запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта на території Сумської області, яка має АЗС з наступним місцерозташуванням:
АДРЕСА: Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1 – Сумський район;
АДРЕСА: Сумська обл, м. Суми, вул. Кондратьєва Герасима 166/1 – Сумський район;
АДРЕСА: Сумська обл., м. Суми, вул. Демьяна Коротченко, 18/1 - Сумський район.
Та за вищезазначеною адресою у м. Охтирка, вул. Перемоги, 202.

Інших АЗС БРСМ-Нафта на території м. Охтирки та Охтирського району – не має.

Тобто, вимога щодо наявності мережі АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району – є дискримінаційна для Суб’єкта оскарження, оскільки останній не може запропонувати САМЕ мережі АЗС з місцезнаходженням в межах Охтирського району.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності саме мережі АЗС в межах м. Охтирки та Охтирського району та АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності АЗС на відстані САМЕ 10 км від бази Замовника та наявності САМЕ мережі АЗС у межах м. Охтирки та Охтирського району.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7ae6f55621434d689c901a1e007587e0
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності та надання: дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 9.Учасник письмово гарантує, що застосовує необхідні заходи із захисту довкілля згідно вимог нормативних документів. На підтвердження інформації учасник надає дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.


Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови наявності та надання:
- дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Звертаємо увагу, що мережа АЗС не належить Суб'єкту оскарження на праві власності/оренди/користуванні, а є мережею АЗС ПАРТНЕРА Суб'єкта оскарження (згідно укладеного партнерського договору).
Зазначена вимога дискримінаційна по відношенню до Суб’єкта оскарження, оскільки останій не мав законодавчих підстав для отримання такого дозволу, так як безпосередньо Суб’єкт оскарження НЕ здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів.
Згідно статті 11 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу на викиди, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або через центри надання адміністративних послуг.
До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
Суб’єкт оскарження не є суб’єктом господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або через центри надання адміністративних послуг.
Суб’єкт оскарження не є власником та/або користувачем АЗС та не здійснює безпосередній відпуск палива на АЗС, а отже вимога Замовника в частині надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом, - створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.

Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження