-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 127 комбінованого типу Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, пр-т Миру, 27 Г» (ДК 021:2015:45310000-3 – Електромонтажні роботи)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 21 день назад
1 240 524.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
26.09.2025 11:47 - 02.11.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на відхилення
Номер:
c0b0e890a2374944bcdbbe19a3b7ffa0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-005176-a.b2
Назва:
Скарга на відхилення
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол_№_106_від_17_11_25_Про_відхилення_тендерної_пропозиції.docx 21.11.2025 13:59
- Скарга АМКУ (1) (1).doc 21.11.2025 13:59
- sign.p7s 21.11.2025 14:01
- рішення від 25.11.2025 № 17436.pdf 25.11.2025 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.12.2025 №17847.pdf 03.12.2025 13:06
- Рішення від 02.12.2025 №17847.pdf 05.12.2025 15:02
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ по АПС яслі № 127docx.docx 27.11.2025 12:06
- АПС 127 Тендерна документація за Особливостями - зі змінами.docx 27.11.2025 12:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2025 22:54
Дата розгляду скарги:
02.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:28
Дата прийняття рішення по скарзі:
05.12.2025 15:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
75563792a69e444dba3163a60fcc2d56
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Варто зазначити, що тендерна документація не містила окремих вимог про порядок та зміст підтвердження аномально низької ціни.
Після формування системою вимоги про підтвердження аномально низької ціни було завантажено файл з назвою: «Обгрунтування аномальної Спас 127.pdf», в якому наведено ряд обставин, що обґрунтовують аномально низьку пропозицію та підтверджено бажання виконати договір за вказаною ціною. Скаржник впевнений, що в повному обсязі підтвердив аномально низьку ціну.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №106/11/25-ВТ від 17.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Варто зазначити, що тендерна документація не містила окремих вимог про порядок та зміст підтвердження аномально низької ціни.
Після формування системою вимоги про підтвердження аномально низької ціни було завантажено файл з назвою: «Обгрунтування аномальної Спас 127.pdf», в якому наведено ряд обставин, що обґрунтовують аномально низьку пропозицію та підтверджено бажання виконати договір за вказаною ціною. Скаржник впевнений, що в повному обсязі підтвердив аномально низьку ціну.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №106/11/25-ВТ від 17.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Протокол №106/11/25-ВТ від 17.11.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол_№_106_від_17_11_25_Про_відхилення_тендерної_пропозиції.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПАС" та всі наступні рішення.
Запити Органу оскарження
Номер:
8ff7d01ca2f34fe49c439897241983d3
Тема запиту:
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними.
Текст запиту:
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника: скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та всі наступні рішення у закупівлі UA-2025-09-26-005176-a, предмет: ««Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 127 комбінованого типу Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, пр-т Миру, 27» (ДК 021:2015:45310000-3 – Електромонтажні роботи).
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке та повідомляє наступне:
Скаржник у Скарзі стверджує: Відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, що тендерна документація містить лише посилання на абзац перший частини чотирнадцятої статті 29 Закону та абзац дев’ятий пункту 37 Особливостей, які викладені в абзаці 6 підпункті 1 «Учасник процедури закупівлі» частини першої пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації (сторінки 22-23), тому що в частині другій пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації (сторінки 24-25) викладено - Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Таким чином, Скаржник вводе в оману Орган оскарження викладаючи в Скарзі завідомо недостовірну інформацію та порушує принципи здійснення публічних закупівель. Адже в пункті 5 статті 5 Закону чітко визначено: «Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника».
Додатково повідомляємо, що:
Законом не визначено трактування терміну «належне обґрунтування аномально низької ціни», тому Замовник на власний розсуд оцінює належність/неналежність обґрунтування аномально низької ціни.
Закон чітко вимагає від учасників процедури закупівлі надання саме належного обґрунтування аномально низької ціни. Належне обґрунтування аномально-низької ціни може в собі містити без виключення будь-які підтверджуючі документі, які б довели Замовнику дійсність всіх фактів, викладених в обґрунтуванні. А не лише багатослівні твердження, які не містять в собі ніякого документального підтвердження.
Очікувана вартість Закупівлі становить 1 240 524,00 грн., тендерна пропозиція Скаржника - 500 000,00 грн., що складає 40,3% від очікуваної вартості.
Скаржник жодним чином (розрахунком, документом) не обґрунтував, не підтвердив доцільність та свою можливість такого зниження ціни на будівельні роботи згідно предмету закупівлі. Замовником пониження вартості на 59,7% (без належного обґрунтування) було сприйнято, як абсолютний «демпінг» ціни під час аукціону. Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є інструментом протидії ціновому демпінгу, що дає замовникам право відхилити тендерну пропозицію, якщо обґрунтування такої ціни учасником є недостатнім.
Згідно вимог абзацу 4 пункту 4 розділу III «Методи визначення очікуваної вартості» «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, «очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації».
Очікувана вартість Закупівлі розрахована на підставі сукупності вихідних даних та нормативних документів, зокрема проектно-кошторисної документації:
• локальні кошториси;
• об’єктні кошториси;
• зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва (ЗКР).
Саме кошторисна документація є основною базою для визначення очікуваної вартості робіт.
Скаржник, який стверджує у Скарзі, що він є реальним учасником відповідного ринку, повинен розуміти принцип виконання робіт в будівництві, оптимально чітко викладений в статті 877 Цивільного кодексу України, а саме: «Підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт. Підрядник зобов'язаний виконати усі роботи, визначені у проектній документації та в кошторисі (проектно-кошторисній документації)».
Кошторисна частина проектної документації містить розрахунок вартості будівельних і монтажних робіт, матеріалів, обладнання, зарплати, техніки, загальновиробничих витрат тощо. Тому, для обґрунтування аномально низької ціни, обізнаний учасник підтверджував би розрахунками або іншими документами щодо рівня пропонуємої знижки, адже ціна (кошторисна вартість) є істотною умовою договірних правовідносин, а зміна ціни має бути обґрунтована документально чи підкріплена розрахунками.
В протоколі № 106/11/25-ВТ від 17.11.2025 року «Про розгляд та відхилення тендерної пропозиції учасника» Замовник докладно, на підставі нормативно-законодавчих актів України, обґрунтував свою позицію щодо неналежного обґрунтування Учасником ціни тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Замовник просить орган оскарження відхилити Скаргу в цілому як безпідставну.
Дата опублікування:
27.11.2025 12:06
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
4dde46226df8463f97d6227319bcd837
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-005176-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1_Монтаж_пожежної_сигналізації_ДжіЕлЕс (2).pdf 07.10.2025 22:27
- Скарга до АМКУ (3) (1) (1).doc 07.10.2025 22:27
- 2_АПС_127_Додаток_3_Проект_договору.docx 07.10.2025 22:27
- 1 Vypyskа 0.pdf 07.10.2025 22:27
- sign.p7s 07.10.2025 22:30
- рішення від 09.10.2025 №15291.pdf 09.10.2025 15:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2025 №15653.pdf 17.10.2025 12:02
- Рішення від 16.10.2025 №15653.pdf 20.10.2025 17:36
- АПС 95 Додаток 1 (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 10.10.2025 15:03
- АПС 95 Тендерна документація за Особливостями.docx 10.10.2025 15:03
- Деякі питання ліцензування господарської діяльності з нада… - Постанова № 852 від 23.11.2016.docx 10.10.2025 15:03
- Відповідь по суті скарги по АПС яслі № 95docx.pdf 10.10.2025 15:03
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ по АПС яслі № 95docx.docx 10.10.2025 15:03
- АПС 95 Додаток 3 Проект договору.docx 10.10.2025 15:04
- розп.№306р r-dj-072 (1).docx 10.10.2025 15:04
- Перелік змін АПС 127.docx 30.10.2025 12:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 22:46
Дата розгляду скарги:
16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2025 12:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення від 16.10.2025 № 15653-р/пк-пз Замовником внесені зміни до тенедрної документації (протокол уповноваженної особи від 30.10.25 № 98/10/25) перелік змін додається
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65cf90a23d1a45e9abf63f2f620945f5
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.2.2 додатку 1 до тендерної документації: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п.2.2 додатку 1 до тендерної документації: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням:
• найменування контрагента,
• предмету договору,
• номеру та дати укладення договору;
• контактні дані осіб замовника (контрагента) (прізвище та ім’я, контактний телефон).
До довідки додаються:
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/договорів предметом яких є виконання робіт (не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці з усіма додатками та додатковими угодами);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії документу(-ів), який(-і) підтверджує(-ють) виконання робіт за наданим договором (акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в тощо);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852).
* Аналогічним вважається договір з монтажу/капітального ремонту/ реконструкції систем пожежної сигналізації будівель.
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору (додаємо до скарги).
Журнал обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852) містить всю інформацію про всіх контрагентів, з якими були укладені усі договори.
Доступ до цієї інформація обмежена Скаржником та належить до комерційної таємниці. Скаржник, окрім уповноважених органів, що мають доступ до вказаного журналу не надає його нікому.
До скарги додається виписка з журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852), яка містить лише інформацію, що стосується виключно аналогічного договору.
Замовник вимагає наявність досвіду виконання лише одного аналогічно договору, тому виписка з вищенаведеного журналу з інформацією лише про аналогічний договір буде логічною та обґрунтованою.
Надмірною та дискримінаційною є вимога з необґрунтованою потребою Замовника отримати доступ до інформації до абсолютно всіх договорів, що були укладені Скаржником.
Вимога має бути змінена та надана можливість завантажувати вищенаведену виписку лише про аналогічних договір або договори, що учасники торгів, будуть використовувати в якості аналогічних.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням:
• найменування контрагента,
• предмету договору,
• номеру та дати укладення договору;
• контактні дані осіб замовника (контрагента) (прізвище та ім’я, контактний телефон).
До довідки додаються:
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/договорів предметом яких є виконання робіт (не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці з усіма додатками та додатковими угодами);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії документу(-ів), який(-і) підтверджує(-ють) виконання робіт за наданим договором (акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в тощо);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852).
* Аналогічним вважається договір з монтажу/капітального ремонту/ реконструкції систем пожежної сигналізації будівель.
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору (додаємо до скарги).
Журнал обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852) містить всю інформацію про всіх контрагентів, з якими були укладені усі договори.
Доступ до цієї інформація обмежена Скаржником та належить до комерційної таємниці. Скаржник, окрім уповноважених органів, що мають доступ до вказаного журналу не надає його нікому.
До скарги додається виписка з журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852), яка містить лише інформацію, що стосується виключно аналогічного договору.
Замовник вимагає наявність досвіду виконання лише одного аналогічно договору, тому виписка з вищенаведеного журналу з інформацією лише про аналогічний договір буде логічною та обґрунтованою.
Надмірною та дискримінаційною є вимога з необґрунтованою потребою Замовника отримати доступ до інформації до абсолютно всіх договорів, що були укладені Скаржником.
Вимога має бути змінена та надана можливість завантажувати вищенаведену виписку лише про аналогічних договір або договори, що учасники торгів, будуть використовувати в якості аналогічних.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
1_Монтаж_пожежної_сигналізації_ДжіЕлЕс (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Виписка з журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення
-
Повʼязаний документ:
1 Vypyskа 0.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
cf8ce8c306994265aac2b2ab7f8eb2b8
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 6.1 додатку 3 до тендерної документації: підрядник зобов'язаний: 6.1.2. Отримати письмове погодження Замовника на укладення договору субпідряду.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п. 6.1 додатку 3 до тендерної документації: підрядник зобов'язаний: 6.1.2. Отримати письмове погодження Замовника на укладення договору субпідряду.
Відповідно до п.6.4 додатку 3 до тендерної документації: замовник має право: 6.4.4. Повернути Підряднику платіжні документи без здійснення оплати в разі їх неналежного оформлення (відсутність підписів тощо).
Відповідно до п.7.4. додатку 3 до тендерної документації: сторони дійшли згоди, що, в разі порушення Підрядником зобов’язань за цим Договором, Замовник може в односторонньому порядку застосувати до Підрядника оперативно-господарську санкцію, а саме: відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин з Підрядником, про що Замовник надсилає Підряднику відповідне повідомлення (лист). Санкція вважається застосованою з моменту, визначеному у такому повідомленні (листі). При цьому, дана оперативно-господарська санкція застосовується незалежно від вини Підрядника, а також не є жодною дискримінацією Підрядника та/або дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Строк, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, встановлюється Замовником на власний розсуд.
По-перше, Підрядник на власний розсуд може укладати договори субпідряду. Вимога про можливість укладення договору субпідряду лише за письмовою згодою Замовника обмежує господарську діяльність Скаржника. Замовник таким чином може не погодити укладення договору за будь-яких підстав без надання жодних пояснень.
По-друге, Документація не містить визначення "неналежного оформлення документів", у тому числі, вичерпного переліку підстав визнання документів неналежно оформленими. За таких умов Замовник може на власний розсуд, з незалежних від виконавця підстав може відносити документи до неналежно оформлених, у зв'язку з чим повертати рахунок виконавцю
По-третє, вимога про застосування оперативно-господарська санкції незалежно від вини Підрядника є дискримінацією Підрядника та дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Вибір необмеженого строку, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, що встановлюється Замовником на власний розсуд є також максимальною дискримінацією.
Проект договору містить умови, що дозволяють Замовнику вносити суттєвий дисбаланс у відносини з Підрядником. Умови проекту викладені на користь Замовника, без жодних противаг з боку Підрядника. Наявність дискримінаційних вимог суттєво впливає на порядок та умови виконання договору.
На підтвердження порушених прав додаємо копію проекту договору до скарги.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до п.6.4 додатку 3 до тендерної документації: замовник має право: 6.4.4. Повернути Підряднику платіжні документи без здійснення оплати в разі їх неналежного оформлення (відсутність підписів тощо).
Відповідно до п.7.4. додатку 3 до тендерної документації: сторони дійшли згоди, що, в разі порушення Підрядником зобов’язань за цим Договором, Замовник може в односторонньому порядку застосувати до Підрядника оперативно-господарську санкцію, а саме: відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин з Підрядником, про що Замовник надсилає Підряднику відповідне повідомлення (лист). Санкція вважається застосованою з моменту, визначеному у такому повідомленні (листі). При цьому, дана оперативно-господарська санкція застосовується незалежно від вини Підрядника, а також не є жодною дискримінацією Підрядника та/або дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Строк, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, встановлюється Замовником на власний розсуд.
По-перше, Підрядник на власний розсуд може укладати договори субпідряду. Вимога про можливість укладення договору субпідряду лише за письмовою згодою Замовника обмежує господарську діяльність Скаржника. Замовник таким чином може не погодити укладення договору за будь-яких підстав без надання жодних пояснень.
По-друге, Документація не містить визначення "неналежного оформлення документів", у тому числі, вичерпного переліку підстав визнання документів неналежно оформленими. За таких умов Замовник може на власний розсуд, з незалежних від виконавця підстав може відносити документи до неналежно оформлених, у зв'язку з чим повертати рахунок виконавцю
По-третє, вимога про застосування оперативно-господарська санкції незалежно від вини Підрядника є дискримінацією Підрядника та дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Вибір необмеженого строку, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, що встановлюється Замовником на власний розсуд є також максимальною дискримінацією.
Проект договору містить умови, що дозволяють Замовнику вносити суттєвий дисбаланс у відносини з Підрядником. Умови проекту викладені на користь Замовника, без жодних противаг з боку Підрядника. Наявність дискримінаційних вимог суттєво впливає на порядок та умови виконання договору.
На підтвердження порушених прав додаємо копію проекту договору до скарги.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
2_АПС_127_Додаток_3_Проект_договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
09bd538e69894003a24b2a2c2aeefcd9
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, що в пп. 2.2. п. 2 «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 1 тендерної документації присутня надмірна та дискримінаційна вимога та наполягає, що вимога є абсолютно законною
Текст запиту:
Стосовно першого питання Скарги повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, що в пп. 2.2. п. 2 «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 1 тендерної документації присутня надмірна та дискримінаційна вимога та наполягає, що вимога, встановлена для підтвердження Учасником досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), додати до довідки у довільній формі окрім скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/договорів предметом яких є виконання робіт (не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці з усіма додатками та додатковими угодами), скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії документу(-ів), який(-і) підтверджує(-ють) виконання робіт за наданим договором (акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в тощо) також і «скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852)» є абсолютно законною.
Така позиція Замовника ґрунтується на наступних доводах:
1. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) не передбачено конкретного переліку документів, які підтверджують відповідність Учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Замовник на власний розсуд визначає, у який спосіб Учаснику підтверджувати його і яку інформацію має містити той чи інший підтвердний документ. Замовником складено вичерпний перелік підтвердних документів, адже наявність укладеного договору жодним чином не свідчить про його виконання. Документи, які подаються Учасниками, мають свідчити не лише про факт виконання аналогічного договору/договорів, а ще й мають підтверджувати належне його/їх виконання.
Згідно Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови) роботи/послуги з монтажу, підтриманню експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень підлягають ліцензуванню. Тому всі вимоги Ліцензійних умов розповсюджуються на ліцензіатів, якими є потенційні Учасники Закупівлі. В пункті 8 розділу «Загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» Ліцензійних умов визначено, що під час провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат зобов’язаний: вести журнали обліку виконаних робіт (наданих послуг) протипожежного призначення за формою згідно з додатками 5-10. А в пункті 9 розділу «Загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» Ліцензійних умов значиться, що з метою ведення обліку виконаних робіт (наданих послуг) протипожежного призначення ліцензіатом ведеться відповідний журнал, який заповнюється після виконання (надання) таких робіт (послуг) протягом трьох робочих днів з дня підписання актів їх виконання (надання). Виходячи зі змісту Ліцензійних умов вбачається, що ведення ліцензіатом журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення, в т.ч. за формою 5, як обов’язкового облікового документу.
2. Скаржник посилається на те, що доступ до інформації (журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення за формою 5) обмежена Скаржником та належить до комерційної таємниці. Скаржник, окрім уповноважених органів, що мають доступ до вказаного журналу не надає його нікому.
Відповідно до пункту 40 Особливостей «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей».
Виходячи зі змісту Ліцензійних умов не вбачається надання ліцензіатом журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення, в т.ч. за формою 5, тільки уповноваженим органам.
Додатково повідомляємо, що поняття комерційної таємниці розкрито в статті 505 Цивільного Кодексу України - Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію. Іншими словами, інформація становить комерційну таємницю у випадку, якщо вона має дійсну або потенційну комерційну цінність в силу невідомості її третім особам, до неї немає вільного доступу на законній підставі, а власник інформації вживає заходів щодо охорони її конфіденційності.
Скаржник в Скарзі жодним чином не обґрунтував, що інформація із журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення є секретною, не відома третім особам та ним вжиті заходи щодо її охорони.
3. Скаржник стверджує, що Замовник вимагає наявність досвіду виконання лише одного аналогічно договору.
Це твердження є хибним на підставі того, що в пп. 2.2 п.2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовником визначено - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (договорів); скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/договорів предметом яких є виконання робіт.
Замовник, запобігаючи обмеженню кола потенційних Учасників, дотримуючись принципів статті 5 Закону, в пп. 2.2 п.2 Додатку 1 до Тендерної документації, зазначив, що до довідки додаються не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці з усіма додатками та додатковими угодами. Виходячи зі змісту встановленої вимоги потенційний Учасник розуміє, що в Довідці про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) можна надати інформацію про необмежену кількість виконаних договорів, а завантажити в тендерній пропозиції скан-копію тільки одного договору з усіма додатками.
4. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації можуть зазначатися інші вимоги, встановлені замовником, з урахуванням особливостей предмета закупівлі.
Таким чином, Замовник має право визначати у тендерній документації додаткові умови, що не суперечать законодавству, включно з вимогами щодо підтвердження кваліфікації та досвіду учасників.
5. Додатково повідомляємо, що на підставі Постанови Кабінета міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю), в тому числі і ліцензіатів, які проводять господарську діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Таким чином, тривалий проміжок часу потенційні Учасники, які є ліцензіатами, не проходили перевірку органами ліцензування. Замовник, в даній ситуації, позбавлений можливості скористатись своїми законними повноваженнями, наданими пунктом 42 Особливостей, в повній мірі, тому не вважає вимогу щодо надання скан-копії з оригіналу або з належним чином засвідченої копії журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852) надмірною.
Отже, твердження Скаржника щодо встановлення Замовником в пп. 2.2. п.2 Додатку № 1 до тендерної документації надмірної та дискримінаційної вимоги є хибним і таким, що не відповідає дійсності.
Дата опублікування:
10.10.2025 15:03
Номер:
dcaf1baac2c643ab99a7d327976e5851
Тема запиту:
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника, що в Додатку № 3 (проект договору) тендерної документації присутні дискримінаційні вимоги, а стверджує, що це не відповідає дійсності
Текст запиту:
Стосовно другого питання Скарги повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника, що в Додатку № 3 (проект договору) тендерної документації присутні дискримінаційні вимоги, а стверджує, що це не відповідає дійсності з наступних причин:
1. Замовник є виконавчим органом Миколаївської міської ради. Тому на нього розповсюджується в повному обсязі дія розпорядчих документів, виданих в тому числі Миколаївським міським головою.
Регламент здійснення Замовником роботи, пов’язаної з підготовкою, укладанням та виконанням договорів на закупівлю товарів, робіт та послуг затверджено розпорядженням Миколаївського міського голови від 13.09.2024 № 306р «Про затвердження Порядку організації договірної роботи і Методики формування вимог та складання тендерної документації при закупівлі робіт та послуг поточного ремонту в департаменті житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та в управлінні капітального будівництва Миколаївської міської ради». Додатком до вищевказаної Методики є проект Договору підряду на підставі якого Замовником розроблено Додаток 3 до тендерної документації «Проект Договору» до Закупівлі.
2. В абзаці 1 пп. 6.1.2. п. 6.1. «Підрядник зобов’язаний» розділу 6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН Додатку 3 до тендерної документації визначено, що підрядник зобов’язаний отримати письмове погодження Замовника на укладення договору субпідряду.
Ця норма ніяким чином не суперечить вимогам тендерної документації, а саме: Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додаток 1 до тендерної документації містять чіткі вимоги щодо залучення субпідрядника / співвиконавця, в тому числі його кваліфікації за статтею 16 Закону та пункту 47 Особливостей. Таким чином, погодження із Замовником укладання договору субпідряду надає змогу Замовнику впевнитися, що субпідрядником виступає особа (фізична чи юридична), яка пройшла кваліфікаційну перевірку під час розкриття тендерної пропозиції Учасника.
3. Норма викладена в пп. 6.4.4 п. 6.4. «Замовник має право» розділу 6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН Додатку 3 до тендерної документації, а саме «Повернути Підряднику платіжні документи без здійснення оплати в разі їх неналежного оформлення (відсутність підписів тощо)» базується на вимогах:
• пункту 2 «Первинні документи» «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»;
• «Указівки щодо особливостей заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі» Додаток до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163
Вимоги щодо належного оформлення документів в Україні затверджені на законодавчому рівні тому у Замовника відсутня підстава їх дублювати в проекті договору Додаток 3 до тендерної документації.
4. В пункті 7.4. розділу 7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН Додатку 3 до тендерної документації викладено, що сплата штрафних санкцій не звільняє Сторони від виконання своїх зобов'язань в натурі або усунення порушень.
Вимога про застосування оперативно-господарська санкції незалежно від вини Підрядника викладена в пункті 7.8. розділу 7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН Додатку 3 до тендерної документації, а саме: «Сторони дійшли згоди, що, в разі порушення Підрядником зобов’язань за цим Договором, Замовник може в односторонньому порядку застосувати до Підрядника оперативно-господарську санкцію, а саме: відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин з Підрядником, про що Замовник надсилає Підряднику відповідне повідомлення (лист). Санкція вважається застосованою з моменту, визначеному у такому повідомленні (листі). При цьому, дана оперативно-господарська санкція застосовується незалежно від вини Підрядника, а також не є жодною дискримінацією Підрядника та/або дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Строк, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, встановлюється Замовником на власний розсуд»
Підставою для включення даної умови до проекту договору Додаток 3 до тендерної документації є законодавство України:
• пп. 2 пункту 45 Особливостей - Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
• норми Цивільного кодексу України не містять заборони застосування оперативно-господарських санкцій, і згідно з принципом свободи договору можуть їх передбачити, як приклад норми статті 611 «Правові наслідки порушення зобов'язання» у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
В Додатку 1 до тендерної документації в п. 6.16 Замовником встановлено вимогу «На виконання підпункту 2 пункту 45 Особливостей: Учасник надає Довідку довільної форми про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договір про закупівлю за яким учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (в разі, якщо учасник перебуває в зазначених обставинах він повинен надати документи, які підтверджують, що він сплатив (платіжні квитанції, банківські виписки тощо) або зобов’язався сплатити (гарантійний лист, зареєстрований замовником не пізніше дати оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення даної закупівлі), відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків)».
Виходячи зі змісту вищенаведеного пункту, Замовник передбачив можливість для прийняття позитивного рішення навіть в разі застосування до Учасника оперативно-господарських санкцій.
Дата опублікування:
10.10.2025 15:04