• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 127 комбінованого типу Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, пр-т Миру, 27 Г» (ДК 021:2015:45310000-3 – Електромонтажні роботи)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 21 день назад

1 240 524.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 26.09.2025 11:47 - 02.11.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на відхилення

Номер: c0b0e890a2374944bcdbbe19a3b7ffa0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-005176-a.b2
Назва: Скарга на відхилення
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 16:28
Дата прийняття рішення по скарзі: 05.12.2025 15:03
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 75563792a69e444dba3163a60fcc2d56
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Варто зазначити, що тендерна документація не містила окремих вимог про порядок та зміст підтвердження аномально низької ціни.
Після формування системою вимоги про підтвердження аномально низької ціни було завантажено файл з назвою: «Обгрунтування аномальної Спас 127.pdf», в якому наведено ряд обставин, що обґрунтовують аномально низьку пропозицію та підтверджено бажання виконати договір за вказаною ціною. Скаржник впевнений, що в повному обсязі підтвердив аномально низьку ціну.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №106/11/25-ВТ від 17.11.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: 4dde46226df8463f97d6227319bcd837
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-26-005176-a.c1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.10.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2025 12:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення від 16.10.2025 № 15653-р/пк-пз Замовником внесені зміни до тенедрної документації (протокол уповноваженної особи від 30.10.25 № 98/10/25) перелік змін додається
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 65cf90a23d1a45e9abf63f2f620945f5
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.2.2 додатку 1 до тендерної документації: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.2.2 додатку 1 до тендерної документації: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням:
• найменування контрагента,
• предмету договору,
• номеру та дати укладення договору;
• контактні дані осіб замовника (контрагента) (прізвище та ім’я, контактний телефон).
До довідки додаються:
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/договорів предметом яких є виконання робіт (не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці з усіма додатками та додатковими угодами);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії документу(-ів), який(-і) підтверджує(-ють) виконання робіт за наданим договором (акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в тощо);
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852).
* Аналогічним вважається договір з монтажу/капітального ремонту/ реконструкції систем пожежної сигналізації будівель.

У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору (додаємо до скарги).
Журнал обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852) містить всю інформацію про всіх контрагентів, з якими були укладені усі договори.
Доступ до цієї інформація обмежена Скаржником та належить до комерційної таємниці. Скаржник, окрім уповноважених органів, що мають доступ до вказаного журналу не надає його нікому.
До скарги додається виписка з журналу обліку виконаних робіт протипожежного призначення (за формою додатку 5 Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852), яка містить лише інформацію, що стосується виключно аналогічного договору.
Замовник вимагає наявність досвіду виконання лише одного аналогічно договору, тому виписка з вищенаведеного журналу з інформацією лише про аналогічний договір буде логічною та обґрунтованою.
Надмірною та дискримінаційною є вимога з необґрунтованою потребою Замовника отримати доступ до інформації до абсолютно всіх договорів, що були укладені Скаржником.
Вимога має бути змінена та надана можливість завантажувати вищенаведену виписку лише про аналогічних договір або договори, що учасники торгів, будуть використовувати в якості аналогічних.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cf8ce8c306994265aac2b2ab7f8eb2b8
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 6.1 додатку 3 до тендерної документації: підрядник зобов'язаний: 6.1.2. Отримати письмове погодження Замовника на укладення договору субпідряду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 6.1 додатку 3 до тендерної документації: підрядник зобов'язаний: 6.1.2. Отримати письмове погодження Замовника на укладення договору субпідряду.
Відповідно до п.6.4 додатку 3 до тендерної документації: замовник має право: 6.4.4. Повернути Підряднику платіжні документи без здійснення оплати в разі їх неналежного оформлення (відсутність підписів тощо).
Відповідно до п.7.4. додатку 3 до тендерної документації: сторони дійшли згоди, що, в разі порушення Підрядником зобов’язань за цим Договором, Замовник може в односторонньому порядку застосувати до Підрядника оперативно-господарську санкцію, а саме: відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин з Підрядником, про що Замовник надсилає Підряднику відповідне повідомлення (лист). Санкція вважається застосованою з моменту, визначеному у такому повідомленні (листі). При цьому, дана оперативно-господарська санкція застосовується незалежно від вини Підрядника, а також не є жодною дискримінацією Підрядника та/або дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Строк, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, встановлюється Замовником на власний розсуд.

По-перше, Підрядник на власний розсуд може укладати договори субпідряду. Вимога про можливість укладення договору субпідряду лише за письмовою згодою Замовника обмежує господарську діяльність Скаржника. Замовник таким чином може не погодити укладення договору за будь-яких підстав без надання жодних пояснень.
По-друге, Документація не містить визначення "неналежного оформлення документів", у тому числі, вичерпного переліку підстав визнання документів неналежно оформленими. За таких умов Замовник може на власний розсуд, з незалежних від виконавця підстав може відносити документи до неналежно оформлених, у зв'язку з чим повертати рахунок виконавцю
По-третє, вимога про застосування оперативно-господарська санкції незалежно від вини Підрядника є дискримінацією Підрядника та дискримінаційною умовою по відношенню до нього у розумінні законодавства про публічні закупівлі. Вибір необмеженого строку, на який застосовується така оперативно-господарська санкція, що встановлюється Замовником на власний розсуд є також максимальною дискримінацією.
Проект договору містить умови, що дозволяють Замовнику вносити суттєвий дисбаланс у відносини з Підрядником. Умови проекту викладені на користь Замовника, без жодних противаг з боку Підрядника. Наявність дискримінаційних вимог суттєво впливає на порядок та умови виконання договору.
На підтвердження порушених прав додаємо копію проекту договору до скарги.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження