-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Офісне устаткування та приладдя різне
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 9 днів назад
357 084.73
UAH з ПДВ
Період оскарження:
26.09.2025 11:59 - 05.10.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до Державної казначейської служби України
Номер:
4440799674054b36a578f008a94f4dfb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-005147-a.a3
Назва:
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до Державної казначейської служби України
Вимога:
Просимо розглянути вимогу та надати відповідь
Пов'язані документи:
Учасник
- Державна казначейська служба України.docx 28.11.2025 16:46
Дата подачі:
28.11.2025 16:46
Вирішення:
Доброго дня! Державна казначейська служба України (далі - замовник) розглянула подану Вами вимогу та повідомляє, що замовником буде переглянута Ваша тендерна пропозиція в частині відповідності технічним та якісним характеристикам запропонованого товару, як "еквіваленту", з не гіршими показниками.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
bc63ce52aceb48fbae9620bee813db9d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-005147-a.a2
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 31 жовтня 2025 року № 111/О, Пропозицію ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» відхиллено відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Пов'язані документи:
Учасник
- Скрін переписки з уповноваженою особою Мельник Наталя.pdf 05.11.2025 09:56
- Скарга ІП.pdf.asice.zip 05.11.2025 09:56
- 2025.09.26_Додаток_№_2.2_Перемож_підпис.docx 05.11.2025 09:56
- 2025.10.31_111_ВАГР_Канцтовар_відхил.перемож_Протокол_УО.docx 05.11.2025 09:56
- Пошта відправлений договір.png 05.11.2025 09:56
- sign.p7s 05.11.2025 09:57
- Рішення від 07.11.2025 №16672.pdf 07.11.2025 15:53
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації Скаржнику та Замовнику від 17.11.2025 № 2234.pdf 17.11.2025 17:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.11.2025 №17418.pdf 25.11.2025 15:05
- Рішення від 24.11.2025 №17418.pdf 27.11.2025 13:57
- UA-2025-09-26-005147-a_Казначейство_11.11.2025.pdf 11.11.2025 18:13
- Довідка фактичні тех характерист__Додаток__1.1.pdf 11.11.2025 18:13
- UA-2025-09-26-005147-a_Казначейство_11.11.2025.docx 11.11.2025 18:13
- UA-2025-09-26-005147-a_Казначейство.zip 11.11.2025 18:13
- 2025.09.26_Додаток_№_1.5_Проєкт договору.docx 11.11.2025 18:13
- UA-2025-09-26-005147-a_Казначейство_19.11.2025_.docx 19.11.2025 17:02
- card_files_46284901.zip 19.11.2025 17:02
- UA-2025-09-26-005147-a_Казначейство_19.11.2025_.pdf 19.11.2025 17:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 14:39
Дата розгляду скарги:
24.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.11.2025 15:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.11.2025 13:57
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
18fcdb26fc4b4e7a84bad2496924e9cb
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 31 жовтня 2025 року № 111/О, Пропозицію ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» відхиллено відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, а саме: «…13.10.2025 під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» на відповідність умовам тендерної документації виявлені невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Протоколом уповноваженої особи від 13.10.2025 № 103/О було затверджено та оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
13.10.2025 о 16:18 (до зазначеного кінцевого строку – до 15:37 14.10.2025) учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» виправлено виявлені після розкриття тендерної пропозиції невідповідності шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідних документів.
Протоколом уповноваженої особи від 15.10.2025 № 104/О було зафіксовано рішення про визначення учасника ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» переможцем процедури закупівлі відкритих торгів щодо закупівлі «30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя різне)», прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю та затверджено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, яке необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель відповідно до вимог Закону та з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідне рішення оприлюднене в електронній системі закупівель 15.10.2025.
Відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (тобто до 19.10.2025 включно), оприлюднено в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (протягом 15 та 16 жовтня 2025 року).
Разом з документами що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі додатково оприлюднені копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю.
Уповноважена особа зауважила, що на виконання пункту 17 Особливостей № 1178 в якому зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, Додаток 2.2 тендерної документації передбачає, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю (після завершення періоду оскарження, який завершується через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) повинен надати (розмістити в електронній системі закупівель) копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю.
Тобто, копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю повинні були оприлюднюватися з 21.10.2025 до 30.10.2025 включно.
Мельник Наталія, повідомила, що учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі у строк визначений Додатком 2.2 тендерної документації відповідних документів не оприлюднено.
Уповноважена особа зауважила, що відповідно до пункту 49 Особливостей № 1178, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Дана умова також зазначена в пункті 2 Розділу VI тендерної документації.
Тобто, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження, договір про закупівлю повинен був укладатися з 21.10.2025 до 30.10.2025 включно.
При цьому, пунктом 4 Розділу VI тендерної документації та Додатком 1.5 тендерної документації передбачено, що у разі не надання письмової відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом та Особливостями, замовник вважатиме що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю, та відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Мельник Наталія, повідомила, що відповідальною особою за здійснення даної закупівлі для вчасного укладання договору здійснені наступні відповідні заходи.
16.10.2025 та 23.10.2025 в телефонному режимі з представником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» обговорено всі моменти, щодо вчасного складання та укладання договору (скріншоти наявні).
При цьому на протязі робочого дня 30.10.2025, що є останнім днем для укладання договору, представники ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР не виходили на зв'язок (скріншоти наявні). Також, письмової відмови від підписання договору про закупівлю до Казначейства, як і підписаного зі сторони переможця, договору, не надходило.
Таким чином, вбачається що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Відповідно до пункту 46 Особливостей № 1178 інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР у строки, встановлені зазначеними нормами.»
Інформацію про відхилення Пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» оприлюднено 31.10.2025. Зокрема протокол Замовника № 111/О від 30.10.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою зазначено обґрунтування, що містить недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його неправомірним необ’єктивним та упереджене, щодо не рівного по відношенню до ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР».
Замовником було відхиллено тендерну пропозицію нашого підприємства за результатами розгляду документів, наданих у складі пропозиції. Підставою відхилення зазначено, що нами нібито не було підписано договору та ми відмовились від його підписання.
Фактичні обставини:
По-перше, 15 жовтня 2025 року Замовником на торгівельному майданчику Prozzoro оприлюднено намір про укладання Договору з ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР».
По-друге, Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей, яким встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до цього Скаржник завантажив документи про відсутність підстав — що прямо підтверджено протоколом Замовника (с. 2, абз. 6)
По-трете, Протягом періоду підготовки договору:
• Скаржник 22 жовтня 2025 року з офіційної електронної пошти направив заповнений зі своєї сторони проект Договору (надаємо принскрін в додатках);
• 24 жовтня 2025 року Скаржник повторно звернувся на електрону адресу Замовника з повідомленням «Добрий день! Підкажіть договір перевірили? Відправила просто ще у середу. Чекаю не перевірений та адресу куди його відправити. Гарного дня» (надаємо принскрін в додатках);
• Скаржник написав в месенджер уповноваженій особі Мельник Наталії 28 жовтня 2025 року повідомлення «Чи отримали ви договір?», на що уповноважена особа зазначила, що «Так отримали, візуємо зі своєї сторони»
• Замовник підтвердив через месенджер, що проект договору погоджено та направлено на підпис зі своєї сторони.
Лише 30.10.2025 о 19:00 (в останній день строку укладення договору) Замовник повідомив через месенджер, що Скаржник повинен завантажити документи згідно Додатку 2.2. (надаємо принскрін в додатках).
Після цього Замовник прийняв рішення про відхилення, мотивуючи нібито відмовою Скаржника від підписання договору.
Замовник не надав жодного документального доказу нашої відмови від підписання договору.
Нормативне регулювання
1. Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовник зобов’язаний дотримуватися принципів:
• добросовісної конкуренції
• недискримінації учасників
• об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
• пропорційності
Замовник має забезпечити учаснику об’єктивну можливість виконати вимоги закупівлі.
2. Пункт 47 Особливостей №1178
Переможець подає документи протягом 4 днів — Скаржник подав.
Замовник сам визнав це, зафіксувавши виконання вимоги у протоколі .
3. Пункт 49 Особливостей №1178
Строк укладання договору: не раніше 5 днів та не пізніше 15 днів після оприлюднення наміру.
→ Період: 21.10.2025 — 30.10.2025
Скаржник заповнив договір та направив Замовнику на погодження та запитав за якою адресою направити оригінал. Зроблено все це було Скаржником У ЦЕЙ СТРОК.
4. Додаток 2.2 тендерної документації
Документи про повноваження підпису надаються: після завершення періоду оскарження (5 днів) та в межах строку укладення договору
Жодної вимоги про завантаження «в момент на вимогу Замовника» — немає.
Жодної вимоги про завантаження саме у конкретну годину останнього дня — немає
5. Ст. 19 Закону
Юридично значимі дії щодо закупівлі здійснюються через електронну систему закупівель.
Повідомлення в месенджері не є офіційним повідомленням/вимогою.
Отже, Замовник підтвердив погодження договору, чим визнав, що Скаржник виконав свій обов’язок. Також Замовником лише о 19:00 в останній день повідомив про необхідність завантаження документів, чим створив ситуацію, коли виконати вимогу фізично неможливо.
Тобто такі дії Замовника є: дискримінаційними; такі що суперечать принципу добросовісної конкуренції; зловживанням дискрецією та мають ознаки штучного створення підстав для відхилення.
Відповідно до практики Колегії АМКУ «… відмова повинна бути чітко та однозначно підтверджена; відсутність миттєвої реакції/зв’язку ≠ відмова; дії замовника, що унеможливлюють своєчасне виконання вимог, є порушенням принципів закупівель; вимоги про подання документів мають бути у системі Prozorro; замовник не може нав’язувати строки, не передбачені документацією та законом»
Протоколом уповноваженої особи від 13.10.2025 № 103/О було затверджено та оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
13.10.2025 о 16:18 (до зазначеного кінцевого строку – до 15:37 14.10.2025) учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» виправлено виявлені після розкриття тендерної пропозиції невідповідності шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідних документів.
Протоколом уповноваженої особи від 15.10.2025 № 104/О було зафіксовано рішення про визначення учасника ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» переможцем процедури закупівлі відкритих торгів щодо закупівлі «30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя різне)», прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю та затверджено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, яке необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель відповідно до вимог Закону та з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідне рішення оприлюднене в електронній системі закупівель 15.10.2025.
Відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (тобто до 19.10.2025 включно), оприлюднено в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (протягом 15 та 16 жовтня 2025 року).
Разом з документами що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі додатково оприлюднені копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю.
Уповноважена особа зауважила, що на виконання пункту 17 Особливостей № 1178 в якому зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, Додаток 2.2 тендерної документації передбачає, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю (після завершення періоду оскарження, який завершується через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) повинен надати (розмістити в електронній системі закупівель) копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю.
Тобто, копії документів з відповідною інформацією про право підписання договору про закупівлю повинні були оприлюднюватися з 21.10.2025 до 30.10.2025 включно.
Мельник Наталія, повідомила, що учасником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», який є переможцем процедури закупівлі у строк визначений Додатком 2.2 тендерної документації відповідних документів не оприлюднено.
Уповноважена особа зауважила, що відповідно до пункту 49 Особливостей № 1178, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Дана умова також зазначена в пункті 2 Розділу VI тендерної документації.
Тобто, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження, договір про закупівлю повинен був укладатися з 21.10.2025 до 30.10.2025 включно.
При цьому, пунктом 4 Розділу VI тендерної документації та Додатком 1.5 тендерної документації передбачено, що у разі не надання письмової відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом та Особливостями, замовник вважатиме що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю, та відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Мельник Наталія, повідомила, що відповідальною особою за здійснення даної закупівлі для вчасного укладання договору здійснені наступні відповідні заходи.
16.10.2025 та 23.10.2025 в телефонному режимі з представником ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» обговорено всі моменти, щодо вчасного складання та укладання договору (скріншоти наявні).
При цьому на протязі робочого дня 30.10.2025, що є останнім днем для укладання договору, представники ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР не виходили на зв'язок (скріншоти наявні). Також, письмової відмови від підписання договору про закупівлю до Казначейства, як і підписаного зі сторони переможця, договору, не надходило.
Таким чином, вбачається що учасник відмовився від укладання договору про закупівлю.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Відповідно до пункту 46 Особливостей № 1178 інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР у строки, встановлені зазначеними нормами.»
Інформацію про відхилення Пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» оприлюднено 31.10.2025. Зокрема протокол Замовника № 111/О від 30.10.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою зазначено обґрунтування, що містить недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його неправомірним необ’єктивним та упереджене, щодо не рівного по відношенню до ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР».
Замовником було відхиллено тендерну пропозицію нашого підприємства за результатами розгляду документів, наданих у складі пропозиції. Підставою відхилення зазначено, що нами нібито не було підписано договору та ми відмовились від його підписання.
Фактичні обставини:
По-перше, 15 жовтня 2025 року Замовником на торгівельному майданчику Prozzoro оприлюднено намір про укладання Договору з ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР».
По-друге, Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей, яким встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до цього Скаржник завантажив документи про відсутність підстав — що прямо підтверджено протоколом Замовника (с. 2, абз. 6)
По-трете, Протягом періоду підготовки договору:
• Скаржник 22 жовтня 2025 року з офіційної електронної пошти направив заповнений зі своєї сторони проект Договору (надаємо принскрін в додатках);
• 24 жовтня 2025 року Скаржник повторно звернувся на електрону адресу Замовника з повідомленням «Добрий день! Підкажіть договір перевірили? Відправила просто ще у середу. Чекаю не перевірений та адресу куди його відправити. Гарного дня» (надаємо принскрін в додатках);
• Скаржник написав в месенджер уповноваженій особі Мельник Наталії 28 жовтня 2025 року повідомлення «Чи отримали ви договір?», на що уповноважена особа зазначила, що «Так отримали, візуємо зі своєї сторони»
• Замовник підтвердив через месенджер, що проект договору погоджено та направлено на підпис зі своєї сторони.
Лише 30.10.2025 о 19:00 (в останній день строку укладення договору) Замовник повідомив через месенджер, що Скаржник повинен завантажити документи згідно Додатку 2.2. (надаємо принскрін в додатках).
Після цього Замовник прийняв рішення про відхилення, мотивуючи нібито відмовою Скаржника від підписання договору.
Замовник не надав жодного документального доказу нашої відмови від підписання договору.
Нормативне регулювання
1. Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовник зобов’язаний дотримуватися принципів:
• добросовісної конкуренції
• недискримінації учасників
• об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
• пропорційності
Замовник має забезпечити учаснику об’єктивну можливість виконати вимоги закупівлі.
2. Пункт 47 Особливостей №1178
Переможець подає документи протягом 4 днів — Скаржник подав.
Замовник сам визнав це, зафіксувавши виконання вимоги у протоколі .
3. Пункт 49 Особливостей №1178
Строк укладання договору: не раніше 5 днів та не пізніше 15 днів після оприлюднення наміру.
→ Період: 21.10.2025 — 30.10.2025
Скаржник заповнив договір та направив Замовнику на погодження та запитав за якою адресою направити оригінал. Зроблено все це було Скаржником У ЦЕЙ СТРОК.
4. Додаток 2.2 тендерної документації
Документи про повноваження підпису надаються: після завершення періоду оскарження (5 днів) та в межах строку укладення договору
Жодної вимоги про завантаження «в момент на вимогу Замовника» — немає.
Жодної вимоги про завантаження саме у конкретну годину останнього дня — немає
5. Ст. 19 Закону
Юридично значимі дії щодо закупівлі здійснюються через електронну систему закупівель.
Повідомлення в месенджері не є офіційним повідомленням/вимогою.
Отже, Замовник підтвердив погодження договору, чим визнав, що Скаржник виконав свій обов’язок. Також Замовником лише о 19:00 в останній день повідомив про необхідність завантаження документів, чим створив ситуацію, коли виконати вимогу фізично неможливо.
Тобто такі дії Замовника є: дискримінаційними; такі що суперечать принципу добросовісної конкуренції; зловживанням дискрецією та мають ознаки штучного створення підстав для відхилення.
Відповідно до практики Колегії АМКУ «… відмова повинна бути чітко та однозначно підтверджена; відсутність миттєвої реакції/зв’язку ≠ відмова; дії замовника, що унеможливлюють своєчасне виконання вимог, є порушенням принципів закупівель; вимоги про подання документів мають бути у системі Prozorro; замовник не може нав’язувати строки, не передбачені документацією та законом»
×
-
Назва доказу:
Пошта відправлений договір
-
Повʼязаний документ:
Пошта відправлений договір.png
-
-
Назва доказу:
Скрін переписки з уповноваженою особою Мельник Наталя
-
Повʼязаний документ:
Скрін переписки з уповноваженою особою Мельник Наталя.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, Замовник має право відхиляти пропозиції лише у випадку, якщо невідповідності не можуть бути усунені учасником у визначений строк. Відхилення пропозиціє є безпідставним та порушує: вимоги тендерної документації; принцип добросовісної конкуренції, об’єктивної оцінки, недискримінації (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а також вимоги ч. 10 ст. 29 Закону щодо обґрунтованості рішень замовника. Вважаємо, що при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР». Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу для розгляду. 2. Замовника скасувати рішення ПРОТОКОЛУ розгляду Уповноваженою особою тендерних пропозицій на закупівлю № 111/О від 30.10.2025, щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР». 3. Повернути пропозицію ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» на оцінку.
Запити Органу оскарження
Номер:
c8b6ac8f9e174a97923a0ec9802705ee
Тема запиту:
Про надання інформації щодо обставин, пов’язаних із поданою ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» скаргою до оголошеної Казначейством процедури закупівлі № UA-2025-09-26-005147-a
Текст запиту:
Державна казначейська служба України на виконання листа Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 17.11.2025 № 20-29/11-2234-пз щодо перенесення дати розгляду скарги та надання інформації, а також в доповнення до пояснення Казначейства від 11.11.2025 № 23-08-01-06/24901, надає додаткові пояснення та інформацію щодо обставин, викладених у скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» від 05.11.2025 № UA-2025-09-26-005147-a.a2 та пов’язаних із проведенням Казначейством процедури відкритих торгів, оголошення про проведення якої оприлюднене в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-26-005147-a.
Дата опублікування:
19.11.2025 17:02
Номер:
47fc4728f066462195db84062b7179b5
Тема запиту:
Відхилення тендерної пропозиції є обгрунтованим.
Текст запиту:
Відсутні підстави для скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», поданої для участі в оголошених Казначейством відкритих торгах щодо закупівлі «30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя різне)».
Дата опублікування:
11.11.2025 18:13
Вимога
Є відповідь
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до Державної казначейської служби України
Номер:
bfd1cdddf3af444badde7cf7d2fb90c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-005147-a.b1
Назва:
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до Державної казначейської служби України
Вимога:
Просимо розглянути вимогу та надати відповідь
Пов'язані документи:
Учасник
- Державна казначейська служба України UA-2025-09-26-005147-a.docx 17.10.2025 16:20
- Відповідь на Вимогу.docx 21.10.2025 15:37
Дата подачі:
17.10.2025 16:20
Вирішення:
Доброго дня! Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) розглянула вимогу, та повідомляє наступне (повна відповідь в окремомму файлі).
Статус вимоги:
Не задоволено