-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Носії ключових даних
Призупинено
245 700.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
26.09.2025 10:09 - 03.10.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
вих. № 167 від «01» жовтня 2024 року До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035. Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ-УКРАЇНА» код ЄДРПОУ: 37963188 Адреса: Україна, 04216, місто Київ, вул. Берковецька, будинок 1 Замовник: ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ код ЄДРПОУ: 34732331 Адреса: Україна , м. Київ обл., Київ. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-002227-a СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель 26.09.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-09-26-002227-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання. Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 06 жовтня 2025 09:00. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " АВЕСТ-УКРАЇНА " (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: 1. У додатку 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до предмету закупівлі: ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання» (Носії ключових даних ) № з/п Найменування та характеристики Всього 1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M» (ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт. Загальні вимоги до предмета закупівлі: Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим. Місце поставки товару - територія Замовника. Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару. Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери. Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року. Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання. Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент. Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах. Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 1 арк. 2. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 2 арк. 3. Копія експертного висновка від 18.03.2019 року на 2 арк. З повагою, т.в.о. Директора ТОВ «АВЕСТ-УКРАЇНА» Галина Булат
Номер:
38a91e7f88a24db78802e73dcf4861f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-002227-a.b1
Назва:
вих. № 167
від «01» жовтня 2024 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ-УКРАЇНА»
код ЄДРПОУ: 37963188
Адреса: Україна, 04216, місто Київ, вул. Берковецька, будинок 1
Замовник: ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
код ЄДРПОУ: 34732331
Адреса: Україна , м. Київ обл., Київ.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-002227-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
26.09.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-09-26-002227-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 06 жовтня 2025 09:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " АВЕСТ-УКРАЇНА " (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. У додатку 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до предмету закупівлі:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання»
(Носії ключових даних )
№ з/п Найменування та характеристики Всього
1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M»
(ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт.
Загальні вимоги до предмета закупівлі:
Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим.
Місце поставки товару - територія Замовника.
Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару.
Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери.
Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року.
Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання.
Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 1 арк.
2. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 2 арк.
3. Копія експертного висновка від 18.03.2019 року на 2 арк.
З повагою,
т.в.о. Директора ТОВ
«АВЕСТ-УКРАЇНА» Галина Булат
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Довіреність_Булат.pdf 01.10.2025 13:50
- Скага_ТОВ АВЕСТ-УКРАЇНА_UA-2024-05-30-009871-a.docx 01.10.2025 13:50
- Експертні висновки ДССЗІ.pdf 01.10.2025 13:50
- Скага_ТОВ АВЕСТ-УКРАЇНА_UA-2024-05-30-009871-a.pdf 01.10.2025 13:50
- sign.p7s 01.10.2025 13:50
- рішення від 03.10.2025 № 15010.pdf 03.10.2025 15:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.10.2025 №15385.pdf 13.10.2025 14:53
- Рішення від 10.10.2025 №15385.pdf 14.10.2025 18:02
- Пояснення Замовника.pdf 07.10.2025 11:33
- Пояснення Замовника 07.10.2025 11:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.10.2025 13:58
Дата розгляду скарги:
10.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2025 15:45
Дата прийняття рішення по скарзі:
14.10.2025 18:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
53a600a9b4d34663b5de5d5d1330cd40
Заголовок пункту скарги:
відсутність можливості запропонувати еквівалент
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. У додатку 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до предмету закупівлі:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання»
(Носії ключових даних )
№ з/п Найменування та характеристики Всього
1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M»
(ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт.
Загальні вимоги до предмета закупівлі:
Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим.
Місце поставки товару - територія Замовника.
Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару.
Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери.
Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року.
Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання.
Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання»
(Носії ключових даних )
№ з/п Найменування та характеристики Всього
1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M»
(ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт.
Загальні вимоги до предмета закупівлі:
Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим.
Місце поставки товару - територія Замовника.
Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару.
Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери.
Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року.
Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання.
Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
експертні висновки
-
Повʼязаний документ:
Експертні висновки ДССЗІ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
cb0cc77afcec4328a3d502a7ea4acf77
Тема запиту:
Пояснення Замовника про технічне завдання
Текст запиту:
Пояснення Замовника
на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ-УКРАЇНА» від 01.10.2025 Номер скарги: UA-2025-09-26-002227-a.b1
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання (Носії ключових даних).
Найменування замовника: ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 34732331
Місцезнаходження замовника: Україна , м. Київ обл., Київ,
Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-09-26-002227-a.
1. Свою скаргу ТОВ «Авест-Україна» зареєструвало під вих. № 167 від
«01» жовтня 2024 року та стверджує, що:
«26.09.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-09-26-002227-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є:
ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання» Оскільки зараз жовтень 2025 року Замовник вважає, що Учасником не виконано вимоги п.п.2 п. 63 Особливостей а саме: його скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону.
2. Вивчивши Експертний висновок Учасника, було створено порівняльну таблицю характеристик, які вимагаються Замовником та які пропонуються Скаржником:
Засіб кваліфікованого електронного
підпису чи печатки "AvestKey" КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «SECURE TOKEN-338»
Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
1. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічні алгоритми, визначені ГОСТ 28147:2009 (у режимах простої заміни, гамування із зворотним зв'язком та вироблення імітовставки), ДСТУ 4145-2002 (у поліноміальному базисі).
2. В об'єкті експертизи алгоритм генерації випадкових двійкових послідовностей відповідає додатку А ДСТУ 4145-2002.
3. В об'єкті експертизи правильно реалізовано протокол автономного узгодження ключів групі точок еліптичної кривої типу Діффі-Геллмана, визначений п. Е.7 додатку Е ДСТУ ISO/IEC 11770-3:2015. B
4. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічний алгоритм формування та перевіряння електронного підпису RSA, визначений ДСТУ ISO/IEC 14888-2:2015.
5. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічний алгоритм формування та перевіряння електронного підпису ECDSA, визначений ДСТУ ISO/IEC 14888-3:2019.
6. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічний алгоритм шифрування RSA, визначений ДСТУ ISO/IEC 18033-2:2015.
7. В об'єкті експертизи механізми формування початкових значень генератору випадкових послідовностей та захисту особистих ключів електронного підпису в запам'ятовуючому пристрої відповідають вимогам документу «Методика формування початкових значень генератору випадкових послідовностей та захисту особистих ключів електронного підпису в запам'ятовуючому пристрої 37963188.467649.001 M1». 2
8. Об'єкт експертизи відповідає вимогам технічного завдання на дослідно-конструкторську роботу «Розробка програмно-апаратних пристроїв формування та перевіряння електронного підпису», шифр «Avestkeу» із Доповненнями № 1, № 2 до нього, в частині реалізації функцій криптографічних перетворень (пп. 6.1.2-6.1.9, 6.1.11).
9. Методи захисту, реалізовані в об'єкті експертизи, відповідають вимогам до засобів криптографічного захисту інформації класу Б1 (захист від порушника другого рівня), визначеним в Положенні про порядок розроблення, виробництва та експлуатації засобів криптографічного захисту інформації, затвердженому наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 20.07.2007 № 141, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.07.2007 за № 862/14129.
10. Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорій «Ш», «К», «Р», «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорії «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
1. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-2:2016 (EN 419211-2:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 2. Пристрій з генерацією ключів».
2. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-3:2016 (EN 419211-3:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 3. Пристрій з імпортом ключів».
3. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-4:2016 (EN 419211-4:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 4. Розширення для пристроїв з генерацією ключів та довіреним каналом для застосування генерації сертифікатів».
4. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-5:2016 (EN 419211-5:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 5. Розширення для пристроїв з генерацією ключів та довіреним каналом для застосування створення підпису».
5. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-6:2016 (EN 419211-6:2014 IDT) «Профілі 2 захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 6. Розширення для пристроїв з імпортом ключів та довіреним каналом для застосування створення підпису».
6. Об'єкт експертизи може бути використаний в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
Відомості, зазначені в таблиці взяті з відкритих джерел за посиланням: https://cip.gov.ua/services/cm/api/attachment/download?id=66439 та безпосередньо з експертних висновків на Товари.
До того ж ГОСТ 28147:2009, який згадується в ТУ до «Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки "AvestKey"» припиняє дію 01.12.2025 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0314774-23#Text
Головною вимогою до Товару в додатку 4 «Технічне завдання» є можливість оброблювати службову інформацію, що є власністю держави.
Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки "AvestKey" КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «SECURE TOKEN-338»
Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорії «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Товари, що не можуть задовільнити цю вимогу апріорі не можуть вважатися еквівалентами.
Головним висновком Замовника з цієї таблиці є те, що запропонований Скаржником товар не є еквівалентом Товару, який вимагається умовами технічного завдання Замовника, та не відповідає вимогам додатку 4 Технічного завдання Замовника.
3. Закупівля Товару, із зазначеними в тендерній документації технічними вимогами, зумовлена вимогами викладеними в нормативних актах з питань захисту службової інформації, що є державною власністю, а саме, наказами Адміністрації Держспецзв’язку № 102ДСК від 24.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2019 року за № 993/33964), № 12ДСК-К від 21.04.2025, № 2ДСК-К від 09.02.2024, № 3ДСК-К від 09.02.2025. В цих нормативних документах визначено, який саме виріб можливий до застосування, а використання аналогів – заборонено. Через обмеження доступу, Замовник не може опублікувати накази у відкритий доступ.
Уповноважена особа Макаренко Марина Борисівна
старший фахівець з публічних закупівель
Дата опублікування:
07.10.2025 11:32