• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пелети паливні (ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо)

Торги не відбулися

1 176 666.67 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.09.2025 21:14 - 01.10.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: a86246d62bb147a1acb679ea2ebd9e64
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-25-015340-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.10.2025 р. пропозицію ФОП Тітченко Вадим Олександрович було відхилено з підстав не надання у складі пропозиції паспорту або сертифікату якості продукції, що були передбачені у п. 7 Додатку 1 до тендерної документації. Вважаємо що дане відхилення є необґрунтованим та безпідставним з наступних причин. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, а саме п.6 таблиці «Перелік документів, які надаються УСІМА УЧАСНИКАМИ для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації» встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: «Довідка або лист у довільній формі, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Технічних вимогах (Додаток № 1 до Тендерної документації), та повинна відповідати інформації, викладеній у Додатку № 1 до Тендерної документації в повному обсязі.» На виконання даної вимоги у складі нашої тендерної пропозиції надано довідку у довільній формі з вихідним № 56 від 02.10.2025 р. В свою чергу п 7 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання паспорту або сертифікату якості продукції, та відсутність на Вашу думку зазначених документів у складі пропозиції ФОП Тітченко Вадим Олександрович і стало підставою для відхилення. Натомість звертаємо Вашу увагу на наші пояснення у зв’язку з чим дані документи не були надані та у зв’язку з чим відхилення нашої пропозиції є необґрунтованою та безпідставною. Відповідно до п. 29 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) передбачено що: « У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Для даного предмету закупівлі передбачено національний стандарт ДСТУ 8358:2015 яким не встановлено в обов’язковому порядку надання паспорту або сертифікату якості продукції, а ще більше дані визначення відсутні у даному національному стандарту, тому ви як Замовник взагалі не мали право встановлювати дану вимогу щодо надання вищезазначених документів. Натомість жодним з учасників не було опубліковано звернення щодо неправомірного встановлення даних вимог, оскільки п.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» Вами було передбачено наступне: « Документи та інформація, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України для учасників, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. При цьому такий учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу з посиланням на відповідні нормативно-правові акти або пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у тому числі аналогів документу / інформації, з посиланням на відповідні нормативно-правові акти.». Оскільки чинним законодавством України та наявним державним стандартом для даного предмету закупівлі не передбачено надання паспорту або сертифікату якості продукції, на виконання встановленої вимоги, нами у складі тендерної надано сертифікат відповідності UA.1О190.00218-24 та замість паспорту або сертифікату якості продукції як аналог документу надано протокол випробувань № 2236 від 23.12.2024 у якому міститься інформація що підтверджує технічні та якісні характеристики що встановлені у Додатку 1 до тендерної документації. Натомість нами все ж таки не надано пояснення подання аналогу документу з посиланням на відповідні нормативно-правові акти або пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у тому числі аналогів документу / інформації, з посиланням на відповідні нормативно-правові акти. Відповідні пояснення щодо подання аналогу документу підпадають під усунення невідповідностей передбачених п. 43 Особливостей., оскільки невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Дані пояснення щодо надання аналогу документу жодним чином не призведуть до зміни технічних якісних та кількісних характеристик запропонованого нами товару. Звертаємо Вашу увагу на те, що надання повідомлення з вимогу про усунення порушень є обов’язком Замовника, а не його правом. Враховуючи вищезазначені обґрунтування, пояснення стосовно необґрунтованого та неправомірного відхилення нашої пропозиції, пропонуємо Вам прийняти до розгляду вищезазначені пояснення та скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ФОП Тітченко Вадим Олександрович а також надати повідомлення з вимогу про усунення порушень передбачених п. 43 Особливостей. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися зі скаргою до постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а бо ж до Державної аудиторської служби України для проведення перевірки за даною процедурою закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний ФОП Тітченко Вадим Олександрович ( далі – Учасник), у відповідь на скаргу щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника від 13.10.2025 на закупівлю Пелет паливних (ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо), ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-25-015340-a інформуємо про наступне. Технічні вимоги до предмета закупівлі були розроблені, з урахуванням вимог, наданих відповідальним за закупівлю структурним підрозділом Науково навчального експертного центру "БОРОДЯНКА" (далі- Підприємство), та враховуючи наявне нове обладнання, що є на балансі Підприємства. У Підприємства немає фахівців, які можуть встановити відповідність запропонованого Товару положенням ДСТУ, тому вимагається надати документ, виданий атестованим органом, який має достатню компетентність, та підтвердить якість Товару. Замовник не обмежує учасників у виборі органу сертифікації. Протокол випробувань, наданий у складі Тендерної пропозиції Учасника є документом, що містить детальні результати лабораторних тестів пелет, а сертифікат якості,який вимагається – це офіційний документ, що підтверджує відповідність пелет встановленим стандартам. Протокол є основою для видачі сертифіката, але сам по собі не має такої ж юридичної сили та не є завершальним підтвердженням якості. Що стосується наданого Учасником у складі Тендерної пропозиції сертифікату відповідності, то у Технічних вимогах до Товару було чітко вказано перелік документів, які необхідно надати (у тому числі і у складі тендерної пропозиції), а саме: «Паспорт або сертифікат якості продукції, Сертифікат відповідності (за наявності), Інші документи, що підтверджують технічні характеристики, за запитом Замовника». Звертаємо увагу, що Учасником надано довідку з вихідним № 56 від 02.10.2025 р з погодженням та підтвердженням в повному обсязі технічних вимог, зазначених у Додатку 1 до Тендерної документації). Відповідно, протокол випробувань не був вказаним у складі запитуваних документів і Замовником не було надано додаткового запиту на його додавання до Тендерної пропозиції, а сертифікат відповідності необхідно було надати (за наявності), а можна було й не надавати. Що ж стосується Паспорту або сертифікату якості, які прописані у Технічних вимогах, то Учасник не надав жоден з цих документів, а їх подання було обов’язковим. Та не скористався правом надання роз’яснень та оскарження умов Тендерної документації на початковому етапі, не звернувся у визначений законодавством термін до Замовника з вимогою внесення відповідних змін до Тендерної документації щодо вилучення дискримінаційної (на його погляд) вимоги. А також не надав відповідні документи, щодо пояснення ненадання сертифікату якості або паспорту, як того вимагали вимоги Тендерної документації. Причини відхилення Замовником Тендерної пропозиції Учасника визначає пункт 44 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі-Особливості). Те, що це обов’язок, а не можливість, вбачається з тексту норми, де вказано: «Замовник відхиляє», а не «може відхилити». Інформація та/або документи, які Учасник подав у складі тендерної пропозиції, не відповідають вимогам пункту 6 Таблиці «Перелік документів, які надаються усіма учасниками для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації» Додатку № 2 до тендерної документації, а саме не надано зазначений у п. 7 Додатку №1 Паспорт або сертифікат якості продукції. З огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі. Отже, Замовником цілком правомірно було прийнято рішення, що тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Стосовно скасування вищезазначеного рішення щодо відхилення пропозиції Учасника інформуємо наступне. Відповідно до ч.3 п.44 Особливостей № 1178, Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця лише з підстав, чітко визначених у вищевказаному пункті. Перелік таких підстав є вичерпним, і виходити за його межі Замовник не має права. Тобто, Замовник не може повернути учасника, якого було відхилено на етапі кваліфікації, без рішення Антимономольногоо комітету України (далі-АМКУ). Відхилення учасника без розгляду скарги в АМКУ є порушенням, оскільки замовник діє всупереч правилам оскарження.
Статус вимоги: Відхилено