-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
"Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Стефаника – Майдан Незалежності в м. Косові Косівської міської ради» за ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 28.10.25 00:00)
1 779 132.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
09
год
10
хв
26
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
25.09.2025 10:10 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
c637a8424ec64339b9f6213c74d8582c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-25-001937-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вул. Стефаника – Майдан Незалежності в м. Косові.docx 02.10.2025 18:24
- Диплом Донець.pdf 02.10.2025 18:24
- Сертифікати ІСО.pdf 02.10.2025 18:24
- ДОГОВІР ЦПД ДЕМЧЕНКО.pdf 02.10.2025 18:24
- Скарга вул. Стефаника – Майдан Незалежності в м. Косові.pdf.asice.zip 02.10.2025 18:24
- ДОГОВІР ЦПД Донець.pdf 02.10.2025 18:24
- Скарга вул. Стефаника – Майдан Незалежності в м. Косові.pdf 02.10.2025 18:24
- sign.p7s 02.10.2025 18:25
- Рішення від 06.10.2025 №15071.pdf 06.10.2025 15:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2025 №15418.pdf 14.10.2025 15:33
- Рішення від 13.10.2025 №15418.pdf 16.10.2025 13:54
- Додаток 1 Відповідь на скаргу АМКУ.docx 08.10.2025 10:55
- Додаток 1 Відповідь на скаргу АМКУ.docx.pdf 08.10.2025 10:55
- Протокол 13 пояснення на Рішення АМКУ.docx 08.10.2025 10:55
- Протокол 13.pdf 08.10.2025 10:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2025 19:47
Дата розгляду скарги:
13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2025 15:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.10.2025 13:54
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2025 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.10.2025 №15418-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e98fa5ec4b5443997d44fd53383d620
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дискримінаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
d3d4ff9ec26f47788a457a37a642fefd
Тема запиту:
Про надання пояснення
Текст запиту:
У відповідь на Скаргу ТОВ «АБЗ «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ», яка подана до АМКУ вих. №23148/1 від 02.10.2025 року Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ повідомляє наступне:
1. Підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників:
1.1. Наявність лише штатних працівників:
Позиція Замовника КОСІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є законною та обґрунтованою та не дискримінаційною. Замовник має право самостійно встановлювати кваліфікаційні критерії, у тому числі — вимоги до персоналу, відповідно до: ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», де прямо передбачено право замовника визначати критерій: «Наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Зазначення у Тендерній документації конкретно визначених трудових відносин через трудовий договір (штатні працівники) є правильним. Саме за допомогою оформлення працівників на підприємстві, які працюють у сфері будівництва можна забезпечити стабільну заробітню плату інженерно-технічним працівникам та робітникам, яких Учасник згідно Тендерної документації задіює для виконання робіт на об’єкті будівництва, що також допомагає Замовнику КОСІВСЬКІЙ МІСЬКІЙ РАДІ КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ забезпечувати безперебійне виконаних робіт та контролювати їх якість. Саме за допомогою людської сили робітників та інженерно-технічного складу можна виконати ці роботи. Також слід зауважити, що Законом не зобов’язано Замовника КОСІВСЬКУ МІСЬКУ РАДУ КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ приймати працівників, залучених за ЦПД чи за сумісництвом, як рівнозначних штатним — це різні правові форми організації праці, які мають різну правову природу. За цивільно-правовим договором між Сторонами (замовником та виконавцем) трудові відносини не регулюють режим робочого часу, відносин підпорядкування між інженерно-технічним складом та робітниками, не регулюється відносини у сфері інструктажів з охорони праці та безпеки руху транспорту. Через роботу працівників у Учасника на основі цивільно-правового договору існує набагато більше ризиків при виконання робіт на об’єкті будівництва, які Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ хоче унеможливити для якісного та безпечного ремонту дороги. Оформлення працівників Учасника на підставі трудового договору (штату) забезпечує виконання діючих норм законодавства та забезпечує працівників Учасника безпечною, постійною та підпорядкованою трудовою організацією праці на об’єкті будівництва. Тому дана вимога є НЕ ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, а абсолютно однаковою та рівною для всіх учасників закупівлі.
1.2. Інженер з організації (безпеки) дорожнього руху:
Щодо вимоги Тендерної документації про наявність інженера з організації (безпеки) дорожнього руху з дипломом за напрямом «організація дорожнього руху» Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» МАЄ право встановлювати ВЛАСНІ кваліфікаційні вимоги, якщо вони обґрунтовані предметом закупівлі. Варто зазначити, що Технічне завдання передбачає виконання дорожніх робіт, де використовується організація безпеки дорожнього руху, а саме нанесення дорожньої розмітки, встановлення дорожніх знаків, організація тимчасового руху транспортних засобів на об’єкті капітального ремонту. Безпека дорожнього руху, яку здійснює КВАЛІФКОВАНИЙ спеціаліст прямо впливає на безпеку та життя людей, які здійснюють капітальний ремонт дороги. Варто зауважити, що у Класифікаторі професій ДК 003:2010 немає посади "інженер з організації дорожнього руху" немає посади «інженера з організації дорожнього руху», проте це не ознака порушення законодавства. Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ має право самостійно визначати обов’язки, які має здійснювати Учасник на об’єкті капітального ремонту у відповідності до умов Технічного завдання. Практика АМКУ вказує, що Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ має право встановлювати розширене тлумачення трактування певних посад у відповідності до умов Технічного завдання. Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ не порушив жодної вимоги законодавства та правомірно визначив вимогу, щодо наявності в Учасника «інженерна з організації дорожнього руху» з дипломом «організація дорожнього руху» адже ця освіта підтверджує знання з проектування схем з організації дорожнього руху, а також безпеки дрожнього руху. Спеціальність «Автомобільні дороги та аеродроми» не охоплює в повному обсязі навички, необхідні для проектування схем тимчасового обмеження руху тому Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, як відповідальна сторона за дотримання законодавства в сфері безпеки дорожнього руху, має право вимагати підтвердження саме таких знань. Тому дана вимога є НЕ ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, а абсолютно однаковою та рівною для всіх учасників закупівлі.
2. Щодо вимоги надати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 14001:2015; ДСТУ ISO 45001:2019.
2.1. Сфера сертифікації.
Вимога Замовника КОСІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є законною та обґрунтованою та не дискримінаційною. У відповідності до цього Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ законно та обґрунтовано вимагає підтвердження наявності у Учасника діючих систем управління, які є сертифікованими в Україні та відповідають міжнародним стандартам якості: ДСТУ ISO 9001:2015 – система управління якістю; ДСТУ ISO 14001:2015 – екологічне управління; ДСТУ ISO 45001:2019 – управління охороною праці та безпекою. Важливим є те, що всі вище перелічені системи управління мають бути сертифіковані саме щодо сфери діяльності, яка охоплює предмет закупівлі – будівництво доріг, автомагістралей та їх елементів. Сфера сертифікації є невід’ємною частиною сертифікату. Сфера сертифікації визначається відповідно до галузі, в якій застосовується система управління. Її зазначає орган сертифікації згідно з: Кодами EA (European Accreditation); Міжнародною класифікацією сфер діяльності (наприклад, IAF); Реальним видом діяльності підприємства, що підтверджується, зокрема, КВЕДами та договорами. Значить відсутність у сертифікаті конкретної галузі (будівництво доріг) не дозволяє Замовнику КОСІВСЬКІЙ МІСЬКІЙ РАДІ КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ об’єктивно та достовірно визначити чи справді система управління функціонує в межах тієї діяльності, яка є предметом закупівлі. Сертифікати ISO без вказаної відповідної сфери це формальність, яка не гарантує, що система дійсно застосовується до дорожнього будівництва. Скаржник вказує, що має сертифікати з формулюванням сфери як: «будівництво, укладання поверхонь доріг і автострад, вулиць», що буцімто охоплює предмет закупівлі. Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ не заперечує, що можливі аналогічні та змістом формулювання, однак: 1. Вимога Тендерної документації передбачає, що сфера сертифікації має прямо охоплювати роботи з будівництва автомобільних доріг і автомагістралей, а не просто «вулиць» чи «поверхонь».2. Така чітка визначеність назви сфери є способом перевірки релевантного досвіду Учасника, а не надуманим обмеженням. 3. Можуть вживатися і синонімічні назви, якщо вони будуть включати конкретний вид роботи. Тому дана вимога є НЕ ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, а абсолютно однаковою та рівною для всіх учасників закупівлі.
2.2. Звіт про аудит.
Вимога про подачу у складі тендерної пропозиції звіту про аудит/наглядовий аудит є обґрунтованою та повністю відповідає стандартам ISO. Аудит є невід’ємною складовою функціонування системи управління ISO на підприємствах. У відповідності до стандартів ISO 9001, 14001, 45001. Система управління повинна періодично перевірятися незалежними органами сертифікації; Документами (актами) такої перевірки є: 1. Первинний аудит на етапі сертифікації; Наглядовий аудит-щорічна перевірка; Ресертифікований аудит-кожні 3 роки; Отже, без проходження аудиту неможливо підтвердити дієвість системи управління тому вимога надати відповідний звіт до сертифікатів є абсолютно виправданою. Звіт про аудит – це не фінансовий аудит, а аудит системи менеджменту. Скаржник свідомо підмінює поняття, посилаючись у своїй скарзі на поняття «аудиторський звіт» з ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторської діяльності», ЯКЕ АБСОЛЮТНО НЕМАЄ НІЯКОГО ВІДНОШЕННЯ ДО ІSO. У Тендерній документації вимагається Сертифікати ІSO з АУДИТОМ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ. Ці сертифікати видаються акредитованими органами сертифікації згідно з процедуро ISO. Варто також зазначити, що вимога про надання звіту підтверджує дієвість сертифіката, а не є надмірним формалізмом.
Замовник КОСІВСЬКА МІСЬКА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ не виходив за межі повноважень, визначених ст. 22 та ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимоги щодо сфери сертифікації є обґрунтованими, прямо пов’язаними з предметом закупівлі, і не виключають синонімічні формулювання, які охоплюють дорожнє будівництво. Вимога надати звіт про аудит/наглядовий аудит є елементом верифікації дійсності сертифікатів, відповідає стандартам ISO та практиці органів сертифікації. Вказані вимоги не є дискримінаційними, однакові для всіх учасників та не створюють штучних бар’єрів.
Дата опублікування:
08.10.2025 10:54