-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився день назад
224 840.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.09.2025 08:46 - 30.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
03.11.2025 11:21 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
d0079f4f10654a3a9378c1944f4b16d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-25-000317-a.c1
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
1. Фактичні обставини та підстави подання скарги:
Суть скарги:
На підставі протокольного рішення №254 від 07 жовтня 2025 року на етапі кваліфікації ТОВ «НЕЙРОТЕК», Уповноваженою особою Замовника (далі-УО Замовника) було відмінено процедуру закупівлі UA-2025-09-25-000317-a з посиланням на підпункт 2 пункту 50 Особливостей описуючи:
У ході розгляду питання 1 порядку денного:
«25» вересня 2025 року Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA-2025-09-25-000317-a).
Під час проведення процедури відкритих торгів виявлено такі порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:
- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Оскільки, виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості): “Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникни через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень ”,
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA- 2025-09-25-000317-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»
Обґрунтування неправомірності Рішення:
Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, ТОВ «НЕЙРОТЕК» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне:
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі.
Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника не має можливості усунути в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Повідомляємо, що у формулюванні пункту 4 Розділу 6 тендерної документації зазначено, що «Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів»
Тобто, якщо Господарський кодекс втрачає чинність, то інші умови договору змінюються відповідно тільки до Цивільного кодексу.
Тоді такий нормативний акт як Господарський кодекс по факту Замовником не використовується.
З огляду на вище викладене в Замовника відсутня істотна потреба у внесенні змін до тендерної документації, оскільки наявний інший чинний нормативно-правовий акт, який регулює зміну інших умов договору про закупівлю.
Доводимо до відома Комісію, що в Додатку 3 тендерної документації Замовника (Проєкт Договору) взагалі відсутнє посилання на Господарський кодекс, що жодним чином не перешкоджає Замовнику укласти договір з ТОВ «НЕЙРОТЕК» за результатами процедури даної закупівлі. А навіть якби таке посилання було б наявним в проєкті договору, то це не є істотною умовою договору та підлягає внесенню змін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до пунктів 11.6 та 11.7 Розділу ХІ такого Проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації Замовника).
Отже, Замовник не обмежений в можливості внесення змін до Договору після його підписання з Переможцем процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
В частині посилання на Господарський кодекс в Замовника відсутня законна підстава для відміни даної процедури закупівлі.
Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Тобто, з 25.09.2025 року по до 03.10.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-09-25-000317-a.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №254 від 07 жовтня 2025 року.
Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.
Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року») не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Господарський кодекс України не є нормативно-правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Його метою було встановити відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання), яка базується на різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності.
Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей).
Необхідність усунення посилання на Нормативно-правовий акт, який взаємозаміняється іншим нормативно-правовим актом, що не відноситься до законодавства у сфері публічних закупівель не є підставою для відміни закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Навпаки такі зміни до тендерної документації можуть бути реалізовані через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства.
Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною:
I. У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
II. У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації, що було додатково підтверджено Ним відсутністю змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій.
Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 271.pdf 30.10.2025 14:17
- Лист пояснення світильник.pdf 21.10.2025 10:53
- Лист пояснення АМКУ світильник.doc 21.10.2025 10:53
- рішення від 27.10.2025 №16099.pdf 29.10.2025 10:25
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 №16099.pdf 28.10.2025 14:13
- рішення від 20.10.2025 №15751.pdf 20.10.2025 14:28
- sign.p7s 16.10.2025 10:33
- СКАРГА на рішення про відміну торгів.docx 16.10.2025 10:33
- 3. Доказ 3 - Додаток 3 до ТД (проєкт Договору).docx 16.10.2025 10:33
- СКАРГА на рішення про відміну торгів.pdf 16.10.2025 10:33
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника.pdf 22.10.2025 17:35
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника.docx 22.10.2025 17:35
- 5. Доказ 5 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 № 14699.pdf 16.10.2025 10:33
- 4. Доказ 4 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700.pdf 16.10.2025 10:33
- 2. Доказ - 2 Тендерна документація.docx 16.10.2025 10:33
- 1. Доказ 1 - Протокол 254.pdf 16.10.2025 10:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 12:13
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 14:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2025 10:25
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2025 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії АМКУ замовник скасував Рішення від 07.10.2025 року № 254 про відміну процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c416cfb643464dd3833129155a33e66d
Заголовок пункту скарги:
1. Фактичні обставини та підстави подання скарги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Фактичні обставини та підстави подання скарги:
Суть скарги:
На підставі протокольного рішення №254 від 07 жовтня 2025 року на етапі кваліфікації ТОВ «НЕЙРОТЕК», Уповноваженою особою Замовника (далі-УО Замовника) було відмінено процедуру закупівлі UA-2025-09-25-000317-a з посиланням на підпункт 2 пункту 50 Особливостей описуючи:
У ході розгляду питання 1 порядку денного:
«25» вересня 2025 року Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA-2025-09-25-000317-a).
Під час проведення процедури відкритих торгів виявлено такі порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:
- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Оскільки, виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості): “Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникни через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень ”,
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA- 2025-09-25-000317-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»
Обґрунтування неправомірності Рішення:
Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, ТОВ «НЕЙРОТЕК» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне:
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі.
Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника не має можливості усунути в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Повідомляємо, що у формулюванні пункту 4 Розділу 6 тендерної документації зазначено, що «Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів»
Тобто, якщо Господарський кодекс втрачає чинність, то інші умови договору змінюються відповідно тільки до Цивільного кодексу.
Тоді такий нормативний акт як Господарський кодекс по факту Замовником не використовується.
З огляду на вище викладене в Замовника відсутня істотна потреба у внесенні змін до тендерної документації, оскільки наявний інший чинний нормативно-правовий акт, який регулює зміну інших умов договору про закупівлю.
Доводимо до відома Комісію, що в Додатку 3 тендерної документації Замовника (Проєкт Договору) взагалі відсутнє посилання на Господарський кодекс, що жодним чином не перешкоджає Замовнику укласти договір з ТОВ «НЕЙРОТЕК» за результатами процедури даної закупівлі. А навіть якби таке посилання було б наявним в проєкті договору, то це не є істотною умовою договору та підлягає внесенню змін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до пунктів 11.6 та 11.7 Розділу ХІ такого Проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації Замовника).
Отже, Замовник не обмежений в можливості внесення змін до Договору після його підписання з Переможцем процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
В частині посилання на Господарський кодекс в Замовника відсутня законна підстава для відміни даної процедури закупівлі.
Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Тобто, з 25.09.2025 року по до 03.10.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-09-25-000317-a.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №254 від 07 жовтня 2025 року.
Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.
Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року») не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Господарський кодекс України не є нормативно-правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Його метою було встановити відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання), яка базується на різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності.
Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей).
Необхідність усунення посилання на Нормативно-правовий акт, який взаємозаміняється іншим нормативно-правовим актом, що не відноситься до законодавства у сфері публічних закупівель не є підставою для відміни закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Навпаки такі зміни до тендерної документації можуть бути реалізовані через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства.
Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною:
I. У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
II. У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації, що було додатково підтверджено Ним відсутністю змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій.
Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Суть скарги:
На підставі протокольного рішення №254 від 07 жовтня 2025 року на етапі кваліфікації ТОВ «НЕЙРОТЕК», Уповноваженою особою Замовника (далі-УО Замовника) було відмінено процедуру закупівлі UA-2025-09-25-000317-a з посиланням на підпункт 2 пункту 50 Особливостей описуючи:
У ході розгляду питання 1 порядку денного:
«25» вересня 2025 року Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA-2025-09-25-000317-a).
Під час проведення процедури відкритих торгів виявлено такі порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:
- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Оскільки, виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості): “Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникни через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень ”,
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA- 2025-09-25-000317-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»
Обґрунтування неправомірності Рішення:
Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, ТОВ «НЕЙРОТЕК» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне:
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі.
Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника не має можливості усунути в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Повідомляємо, що у формулюванні пункту 4 Розділу 6 тендерної документації зазначено, що «Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів»
Тобто, якщо Господарський кодекс втрачає чинність, то інші умови договору змінюються відповідно тільки до Цивільного кодексу.
Тоді такий нормативний акт як Господарський кодекс по факту Замовником не використовується.
З огляду на вище викладене в Замовника відсутня істотна потреба у внесенні змін до тендерної документації, оскільки наявний інший чинний нормативно-правовий акт, який регулює зміну інших умов договору про закупівлю.
Доводимо до відома Комісію, що в Додатку 3 тендерної документації Замовника (Проєкт Договору) взагалі відсутнє посилання на Господарський кодекс, що жодним чином не перешкоджає Замовнику укласти договір з ТОВ «НЕЙРОТЕК» за результатами процедури даної закупівлі. А навіть якби таке посилання було б наявним в проєкті договору, то це не є істотною умовою договору та підлягає внесенню змін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до пунктів 11.6 та 11.7 Розділу ХІ такого Проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації Замовника).
Отже, Замовник не обмежений в можливості внесення змін до Договору після його підписання з Переможцем процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
В частині посилання на Господарський кодекс в Замовника відсутня законна підстава для відміни даної процедури закупівлі.
Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Тобто, з 25.09.2025 року по до 03.10.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-09-25-000317-a.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №254 від 07 жовтня 2025 року.
Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.
Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року») не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Господарський кодекс України не є нормативно-правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Його метою було встановити відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання), яка базується на різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності.
Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей).
Необхідність усунення посилання на Нормативно-правовий акт, який взаємозаміняється іншим нормативно-правовим актом, що не відноситься до законодавства у сфері публічних закупівель не є підставою для відміни закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Навпаки такі зміни до тендерної документації можуть бути реалізовані через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства.
Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною:
I. У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
II. У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації, що було додатково підтверджено Ним відсутністю змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій.
Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
×
-
Назва доказу:
5. Доказ 5 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 № 14699
-
Повʼязаний документ:
5. Доказ 5 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 № 14699.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Доказ 4 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700
-
Повʼязаний документ:
4. Доказ 4 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Доказ 3 – Додаток 3 до тендерної документації Замовника (Проєкт Договору)
-
Повʼязаний документ:
3. Доказ 3 - Додаток 3 до ТД (проєкт Договору).docx
-
-
Назва доказу:
2. Доказ 2 – Тендерна Документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
2. Доказ - 2 Тендерна документація.docx
-
-
Назва доказу:
1. Доказ 1 - ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №254 від 07 жовтня 2025 року про відміну відкритих торгів з особливостями.
-
Повʼязаний документ:
1. Доказ 1 - Протокол 254.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення №254 від 07 жовтня 2025 року про відміну відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-25-000317-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
8f99becab1e845c5898d63778fde910c
Тема запиту:
Заперечення на пояснення Замовника №94 від 21.10.2025 року
Текст запиту:
Повторно звертаємо увагу Комісії, що в своєму протокольному рішенні №254 від 07 жовтня 2025 року та в поясненнях №94 від 21.10.2025 року Замовником не зазначено яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Оскільки пп.2 п. 50 Особливостей передбачає відміну процедури закупівлі лише при виявленні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково звертаємо увагу Комісії, що відповідно до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського кодексу, тобто застосування такого нормативно-правового акту як Господарський кодекс відповідно до умов тендерної документації є правом, а не обов’язком.
Замовник не надав жодних фактів або доказів того, що формальне посилання на ГКУ вплинуло на зміст істотних умов тендерної документації, критерії оцінки, кваліфікаційні вимоги чи права та обов’язки учасників. Відтак твердження про наявність «юридичної невизначеності» є необґрунтованим.
Втрата чинності нормативного акта не означає автоматичної недійсності документів, що містять формальне посилання на нього, оскільки це лише виключає застосування його положень, не створюючи правового вакууму, адже відповідні відносини продовжують регулюватися чинним цивільним законодавством (статті 1, 203 Цивільного кодексу України).
Замовник також стверджує, що внесення змін на етапі кваліфікації «поставило б інших потенційних учасників у нерівне становище». Проте відсутній аналіз того, хто саме відмовився від участі через наявність у ТД посилання на ГКУ, які саме зміни мали би бути внесені та чи вплинули б такі зміни на конкурентні позиції учасників. Без конкретних доказів це твердження є припущенням і не може слугувати підставою для відміни процедури.
Посилання Замовника на «частину 5 статті 24» Закону України «Про публічні закупівлі» є юридично некоректним, оскільки така частина в чинній редакції Закону відсутня.
Скасування процедури через формальне посилання, яке не впливає на зміст тендерної документації, суперечить принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості, та є надмірним заходом.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
З огляду на вищевикладене просимо задовільнити скаргу в повному обсязі
Дата опублікування:
22.10.2025 17:35
Номер:
3e035d5355b24748b77873c7e1e3cf95
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Замовник 07.10.2025 року прийняв протокольне рішення №254 про відміну процедури закупівлі за предметом: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Причиною стало виявлення в тендерній документації прямого посилання на Господарський кодекс України, що втратив чинність 28.08.2025 року (згідно із Законом України № 3481-IX). У зв’язку з цим Замовник визнав неможливим усунення вказаного порушення без порушення принципів відкритості, рівності, добросовісної конкуренції та прозорості закупівель.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовник має право:
«відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Тобто:
Законодавством передбачено дискреційне (суб’єктивне) право Замовника на оцінку ситуації;
Форма реалізації цього права — рішення уповноваженої особи, яке було оформлене належним чином (Протокол №254);
У повній відповідності до вимог пункту 50 Особливостей, Замовником надано опис виявленого порушення — недійсне нормативне посилання на Господарський кодекс України в тендерній документації.
Конституція України (ст. 19) не позбавляє Замовника права діяти в межах спеціального правового режиму (воєнного стану) та в межах підзаконного нормативного акту (Постанова КМУ №1178). Відтак, дії Замовника відповідають законодавству.
Господарський кодекс — формальне посилання, що створює юридичну невизначеність
«У тендерній документації зазначено, що “інші умови договору… можуть змінюватися відповідно до норм **Господарського та Цивільного кодексів України”».
Але Господарський кодекс України втратив чинність 28.08.2025 р., тобто до завершення процедури закупівлі.
З цього випливає:
• Тендерна документація містить неактуальне нормативне посилання, що створює юридичну невизначеність умов договору;
• Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України — правочин вважається укладеним лише у разі узгодження всіх істотних умов, включно із умовами щодо зміни договору;
• Сторона договору (в т.ч. учасник торгів) має право розраховувати на чітке, однозначне і правомірне регулювання умов договору, а не змішані або застарілі норми;
• Таким чином, Замовник не міг укласти договір без ризику його оспорювання в суді або визнання недійсним.
ТОВ «НЕЙРОТЕК» безпідставно стверджує, що Замовник міг внести зміни до тендерної документації.
Згідно з частиною 5 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«У разі внесення змін до тендерної документації строк подання тендерних пропозицій продовжується так, щоб з дати оприлюднення змін до кінцевого строку подання пропозицій залишалося не менше чотирьох днів».
Однак:
• На момент виявлення порушення строк подання пропозицій вже завершився;
• Продовження строку було технічно неможливим у системі Prozorro;
• Внесення змін на етапі кваліфікації учасників порушує принцип рівного доступу, адже інші потенційні учасники, які відмовились від участі у закупівлі через посилання на ГКУ, були поставлені у нерівне становище.
Висновок: єдиним законним шляхом реагування на порушення було скасування закупівлі.
Скаржник висловлює припущення, що Замовник «має намір» провести нову закупівлю з дискримінаційними умовами. Це є голе припущення, що:
• не має доказової бази;
• не стосується предмету скарги (розглядається правомірність відміни, а не гіпотетичні дії в майбутньому);
• є маніпулятивним способом тиску на Комісію АМКУ.
У разі укладення договору з ТОВ «НЕЙРОТЕК» на основі недійсної тендерної документації (що містить посилання на нечинний ГКУ), Замовник:
• створив би правові підстави для визнання договору недійсним (ст. 203, 215 ЦКУ);
• міг би бути звинувачений у неналежному контролі умов закупівлі;
• порушив би принцип добросовісності та передбачуваності у закупівлях, як того вимагає ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Комісія розглядає правомірність рішень Замовника, а не їх доцільність. У даному випадку:
• Протокол №254 оформлено належним чином;
• Виявлено порушення нормативного характеру (посилання на ГКУ);
• Неможливо було внести зміни у строки, передбачені законом;
• Замовник не порушував прав Скаржника (його пропозиція навіть не була відхилена — процедура скасована до цього етапу).
Скаржник використовує механізм оскарження для впливу на дискреційні рішення Замовника. Такі дії:
• є зловживанням правом (ст. 13 ЦКУ);
• мають ознаки недобросовісної конкуренції (зокрема, створення штучного тиску на замовника для укладання договору);
• можуть становити спробу втручання у самостійність прийняття рішень суб’єктом публічних закупівель.
З огляду на викладене, Замовник діяв правомірно, реалізуючи своє дискреційне право згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.
На підставі наведеного, Замовник просить Комісію АМКУ:
1. Визнати рішення про відміну процедури UA 2025 09 25 000317 a правомірним, оскільки усунення виявленого «порушення» (посилання на ГКУ) було визнано неможливим або надто ризикованим на даній стадії, й Замовник надав належне мотивування;
2. Визнати, що Скаржник не довів обґрунтованості своєї позиції щодо можливості усунення порушення без відміни процедури;
3. Відхилити скаргу ТОВ «НЕЙРОТЕК» у повному обсязі;
4. Зберегти право Замовника укласти договір із переможцем, згідно з результатами процедури, або відновити процедуру в тій формі, яка забезпечує законність та конкуренцію.
Уповноваженаособа Місюра Алла
Дата опублікування:
17.10.2025 09:51