• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився день назад

224 840.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.09.2025 08:46 - 30.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 03.11.2025 11:21 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відміну торгів

Номер: d0079f4f10654a3a9378c1944f4b16d8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-25-000317-a.c1
Назва: Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
1. Фактичні обставини та підстави подання скарги: Суть скарги: На підставі протокольного рішення №254 від 07 жовтня 2025 року на етапі кваліфікації ТОВ «НЕЙРОТЕК», Уповноваженою особою Замовника (далі-УО Замовника) було відмінено процедуру закупівлі UA-2025-09-25-000317-a з посиланням на підпункт 2 пункту 50 Особливостей описуючи: У ході розгляду питання 1 порядку денного: «25» вересня 2025 року Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA-2025-09-25-000317-a). Під час проведення процедури відкритих торгів виявлено такі порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: - в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року. Оскільки, виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості): “Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникни через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень ”, ВИРІШЕНО: 1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA- 2025-09-25-000317-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.» Обґрунтування неправомірності Рішення: Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, ТОВ «НЕЙРОТЕК» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне: Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі. Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника не має можливості усунути в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року. Повідомляємо, що у формулюванні пункту 4 Розділу 6 тендерної документації зазначено, що «Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів» Тобто, якщо Господарський кодекс втрачає чинність, то інші умови договору змінюються відповідно тільки до Цивільного кодексу. Тоді такий нормативний акт як Господарський кодекс по факту Замовником не використовується. З огляду на вище викладене в Замовника відсутня істотна потреба у внесенні змін до тендерної документації, оскільки наявний інший чинний нормативно-правовий акт, який регулює зміну інших умов договору про закупівлю. Доводимо до відома Комісію, що в Додатку 3 тендерної документації Замовника (Проєкт Договору) взагалі відсутнє посилання на Господарський кодекс, що жодним чином не перешкоджає Замовнику укласти договір з ТОВ «НЕЙРОТЕК» за результатами процедури даної закупівлі. А навіть якби таке посилання було б наявним в проєкті договору, то це не є істотною умовою договору та підлягає внесенню змін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до пунктів 11.6 та 11.7 Розділу ХІ такого Проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації Замовника). Отже, Замовник не обмежений в можливості внесення змін до Договору після його підписання з Переможцем процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною. В частині посилання на Господарський кодекс в Замовника відсутня законна підстава для відміни даної процедури закупівлі. Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника. УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення. Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Тобто, з 25.09.2025 року по до 03.10.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-09-25-000317-a. Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №254 від 07 жовтня 2025 року. Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість. Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року») не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Господарський кодекс України не є нормативно-правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Його метою було встановити відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання), яка базується на різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності. Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей). Необхідність усунення посилання на Нормативно-правовий акт, який взаємозаміняється іншим нормативно-правовим актом, що не відноситься до законодавства у сфері публічних закупівель не є підставою для відміни закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей. Навпаки такі зміни до тендерної документації можуть бути реалізовані через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури. З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства. Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною: I. У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації. «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.» Як висновок, Комісія АМКУ встановила: «Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.» II. У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою. «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.» Як висновок, Комісія АМКУ встановила: «Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.» Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації, що було додатково підтверджено Ним відсутністю змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій. Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника. Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі. Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо. Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Дата розгляду скарги: 27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2025 14:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2025 10:25
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2025 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ замовник скасував Рішення від 07.10.2025 року № 254 про відміну процедури закупівлі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Кондратович Ірина Миколаївна 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c416cfb643464dd3833129155a33e66d
Заголовок пункту скарги: 1. Фактичні обставини та підстави подання скарги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Фактичні обставини та підстави подання скарги:

Суть скарги:
На підставі протокольного рішення №254 від 07 жовтня 2025 року на етапі кваліфікації ТОВ «НЕЙРОТЕК», Уповноваженою особою Замовника (далі-УО Замовника) було відмінено процедуру закупівлі UA-2025-09-25-000317-a з посиланням на підпункт 2 пункту 50 Особливостей описуючи:

У ході розгляду питання 1 порядку денного:
«25» вересня 2025 року Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA-2025-09-25-000317-a).

Під час проведення процедури відкритих торгів виявлено такі порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:
- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Оскільки, виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості): “Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникни через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень ”,
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (Операційний світильник (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи) (UA- 2025-09-25-000317-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»

Обґрунтування неправомірності Рішення:

Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, ТОВ «НЕЙРОТЕК» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне:
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі.

Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника не має можливості усунути в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.

Повідомляємо, що у формулюванні пункту 4 Розділу 6 тендерної документації зазначено, що «Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів»
Тобто, якщо Господарський кодекс втрачає чинність, то інші умови договору змінюються відповідно тільки до Цивільного кодексу.
Тоді такий нормативний акт як Господарський кодекс по факту Замовником не використовується.

З огляду на вище викладене в Замовника відсутня істотна потреба у внесенні змін до тендерної документації, оскільки наявний інший чинний нормативно-правовий акт, який регулює зміну інших умов договору про закупівлю.

Доводимо до відома Комісію, що в Додатку 3 тендерної документації Замовника (Проєкт Договору) взагалі відсутнє посилання на Господарський кодекс, що жодним чином не перешкоджає Замовнику укласти договір з ТОВ «НЕЙРОТЕК» за результатами процедури даної закупівлі. А навіть якби таке посилання було б наявним в проєкті договору, то це не є істотною умовою договору та підлягає внесенню змін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до пунктів 11.6 та 11.7 Розділу ХІ такого Проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації Замовника).

Отже, Замовник не обмежений в можливості внесення змін до Договору після його підписання з Переможцем процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
В частині посилання на Господарський кодекс в Замовника відсутня законна підстава для відміни даної процедури закупівлі.

Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника.

УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.

Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Тобто, з 25.09.2025 року по до 03.10.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Операційний світильник - ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник) НК 031:2024: Z12010701 Медичне обладнання і супутні аксесуари, програмне забезпечення і витратні матеріали: Фіксовані безтіньові лампи, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-09-25-000317-a.

Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №254 від 07 жовтня 2025 року.

Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.

Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («- в пункті 4 Розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю» присутнє посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року») не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Господарський кодекс України не є нормативно-правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Його метою було встановити відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання), яка базується на різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності.


Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей).

Необхідність усунення посилання на Нормативно-правовий акт, який взаємозаміняється іншим нормативно-правовим актом, що не відноситься до законодавства у сфері публічних закупівель не є підставою для відміни закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.

Навпаки такі зміни до тендерної документації можуть бути реалізовані через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства.

Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною:

I. У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»

Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
II. У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»

Як висновок, Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»

Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до пункту 4 Розділу 6 тендерної документації, що було додатково підтверджено Ним відсутністю змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій.

Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.

Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.

Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.

Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження