• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

50730000-1 Послуги з ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок (послуги з технічного обслуговування кондиціонерів)

Завершена

346 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 24.09.2025 17:52 - 29.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 18257f613e474d52b209e7d956573283
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-24-015021-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.10.2025 15:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.10.2025 10:59
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ", ФЕДОР КАЗАРОВ +380930855267 smartclimat@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6051c1fe6a8f490b91f4b79f61580399
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 24.09.2025 року МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «50730000-1 Послуги з ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок (послуги з технічного обслуговування кондиціонерів)» з очікуваною вартістю 346 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ПП Мультіклімат України;
• ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ» (далі – Скаржник);
• ТОВ "АМІКС-КОМПЛЕКС".
03.10.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ПП Мультіклімат України.
06.10.2025 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ №69 від 06.10.2025 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ПП Мультіклімат України.

Але при перевірці тендерної пропозиції даного Учасника було встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити.

1. Відповідно до п. 3 Додатку 7 учасник надає інформацію щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог Додатку № 3 до тендерної документації. При цьому відповідно до Додатку 3 до тендерної документації (технічна специфікація) на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник подає довідку у довільній формі про можливість надання послуг Замовнику з урахуванням вимог, визначених у таблиці згідно до списку кондиціонерів (Додаток 3.1. до тендерної документації).

Разом з цим у складі тендерної пропозиції Переможець такої довідки не надав. Як і іншого документу про можливість надання послуг Замовнику з урахуванням вимог, визначених у таблиці згідно до списку кондиціонерів (Додаток 3.1. до тендерної документації). При цьому надана Переможцем технічна специфікація (Додаток 3) не може вважатися такою довідкою чи документом, що замінює довідку, оскільки не містить інформації про можливість надання Переможцем послуг Замовнику з урахуванням вимог, визначених у таблиці згідно до списку кондиціонерів (Додаток 3.1. до тендерної документації).


Тому тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам Додатку 3 тендерної документації, а отже вимогам технічної специфікації, оскільки не містить документів, які вимагаються відповідно до технічної специфікації.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

2. Відповідно до п.1 Додатку 1 до тендерної документації:
Учасник надає довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та печаткою Учасника (у разі наявності) з інформацією про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації та необхідної кількості - не менше 2 (двох), які мають практичний досвід та підготовку для надання послуги з технічного обслуговування кондиціонерів, а також надати копію посвідчень діючих на час подання та витяги з протоколів перевірки знань і умінь до вимог:
• НПАОП 0.00-1.81-18 «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»;
• НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями»;
• НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті;
• НПАОП 40.1-07-01 «Правила експлуатації електрозахисних засобів», посвідчення про допуск до роботи з електроустановками напругою до 1000 В.
До Довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем, а саме: трудовий договір або договір про надання послуг або договір цивільно-правового характеру або копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) або наказ про призначення або інший документ, що підтверджує трудові відносини.

У складі тендерної пропозиції Переможець надав довідку №01 від 01.10.2025, у якій зазначив таких працівників як:
- Задубинній Володимир Миколайович – Слюсар з ремонту та обслуговування системи вентиляції та кондиціювання.
- Старунський Василь Іванович – Інженер з вентиляції.

Разом з цим Замовником вимагалося не менше 2 (двох) працівників, які мають практичний досвід та підготовку для надання послуги з технічного обслуговування кондиціонерів. Стосовно посади Старунського Василя Івановича, а саме інженер з вентиляції, то найменування самої посади свідчить про відсутність практичний досвіду та підготовки для надання послуги саме з технічного обслуговування кондиціонерів. Також у наданій довідці як і у інших документах тендерної пропозиції Переможець не зазначає про наявність у цьому працівника практичного досвіду та підготовку для надання послуги з технічного обслуговування кондиціонерів. Так само така інформація не зазначена стосовно Задубинній Володимира Миколайовича. Чим не виконано вимоги п.1 Додатку 1 до тендерної документації.

Крім цього, у наданих відповідно до п.1 Додатку 1 до тендерної документації протоколах та посвідченнях посади Задубинній Володимира Миколайовича та Старунського Василя Івановича зазначені як електромонтажник. В той час як у наказах на прийом працівників на роботу та довідці зазначено такі посади:
- Задубинній Володимир Миколайович – Слюсар з ремонту та обслуговування системи вентиляції та кондиціювання.
- Старунський Василь Іванович – Інженер з вентиляції.

Таким чином, протоколи та посвідчення не надані стосовно працівників, зазначених у довідці Переможця та наказ на прийняття на роботу.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ПП Мультіклімат України та не відхилив його тендерну пропозицію, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження