• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95 талони)

Торги не відбулися

182 760.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 24.09.2025 13:44 - 11.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: fd78331770e848218a6fc70e631baa9e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-24-008074-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2025 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.10.2025 11:16
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2025 12:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання вимог рішення комісії з антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15201-р/пк-пз від 07.10.2025 (прийняте за розглядом скарги ТОВ «Торговий дім ДЕВОН-ІНВЕСТ» ) внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 478fd3b99b114bf4b453959c702d2d3e
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ І. Умову в частині наявності: САМЕ не менше 4 заправок у м. Чернігові та власної роздрібної мережі АЗС (згідно Умов проекту договору: Постачальник зобов’язується безоплатно зберігати поставлений Товар у власній роздрібній мережі автозаправних станцій).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі
Код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95 талони)
) 3. В складі тендерної пропозиції учасник має надати:
3.4.Довідку про наявність в Учасника не менше 4 заправок у м. Чернігові з вказанням їх адрес місцезнаходження та мережі заправок в Україні.
Додаток 3 тендерної документації
(Проект договору) 3.6. Постачальник зобов’язується безоплатно зберігати поставлений Товар (пальне) до моменту використання Покупцем усіх талонів шляхом заправки його транспортних засобів у власній роздрібній мережі автозаправних станцій та роздрібній мережі автозаправних станцій партнерів Постачальника (далі – роздрібна мережа АЗС Постачальника).
3.11. Постачальник зобов’язаний забезпечити безперебійну заправку транспортних засобів Покупця у власній роздрібній мережі АЗС, відповідно до режиму (розкладу) їх роботи.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- не менше 4 заправок у м. Чернігові;
- власної роздрібної мережі АЗС (згідно Умов проекту договору: Постачальник зобов’язується безоплатно зберігати поставлений Товар у власній роздрібній мережі автозаправних станцій).


Щодо наявності власної роздрібної мережі автозаправних станцій, у яких Постачальник зобов’язан зберігати Товар:
Фактично, умови тендерної документації містять обмеження щодо наявності АЗС у праві власності у учасника (Постачальника за умови укладення Договору про закупівлю).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності роздрібної мережі АЗС у праві власності у учасника, у яких учасник зобов’язан зберігати Товар, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання. Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо власних АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності САМЕ у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником роздрібної мережі автозаправних станцій. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
ТОБТО, Замовником складена тендерна документація з урахуванням Проєкту договору (Згідно Додатку 3 до ТД) таким чином, що взяти участь у закупівлі і підписати договір за результатом її проведення зможуть ВИКЛЮЧНО учасники власники роздрібної мережі АЗС.
Звертаємо увагу, що згідно норм п. 18 Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону.
Суб’єкт оскарження не має роздрібної мережі автозаправних станцій у власності, а отже не зможе підписати договір за результатом проведеної процедури закупівлі на умовах в частині «Постачальник зобов’язується безоплатно зберігати поставлений Товар у власній роздрібній мережі автозаправних станцій», що в ньому зазначені.

Щодо наявності не менше 4 заправок у м. Чернігові:

Тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання довідки про наявність не менше 4 заправок у м. Чернігові.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару (нафту і дистиляти, код за ДК 021:2015 - 09130000-9 (бензин А-95 талони)) та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі, поставити Покупцеві з дотриманням вимог законодавства нафту і дистиляти, код за ДК 021:2015 - 09130000-9 (бензин А-95 талони) далі – Товар або пальне, найменування (номенклатура / асортимент), його якісні характеристики, кількість товару, вказуються в специфікації згідно з Додатком 1), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Мережа АЗС БРСМ-Нафта МАЄ на території м. Чернігова АЗС у кількості 3 (три) одиниці.
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта на території адміністративно-територіальних меж м. Чернігів:
м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14
АЛЕ, мережа партнерська мережа АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ 4 заправок у м. Чернігові
Тобто, з урахуванням місцерозташування АЗС мережі БРСМ-Нафта, Суб’єкт оскарження наголошує на наявність дискримінаційних умов:
- Довідку про наявність в Учасника не менше 4 заправок у м. Чернігові.

Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності АЗС з таким деталізованим місцерозташуванням в частині кількості (не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові) – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеній кількості та в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності саме не менше 4 заправок у м. Чернігові – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map та надається у Додатку 3 Скарги).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Довідку про наявність в Учасника САМЕ не менше 4 заправок у м. Чернігові.
- Умови проекту договору щодо наявності власної роздрібної мережі АЗС (згідно Умов проекту договору: Постачальник зобов’язується безоплатно зберігати поставлений Товар у власній роздрібній мережі автозаправних станцій).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження