• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини автомобільні 275/70R22,5, згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності

Завершена

96 412.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 24.09.2025 13:38 - 29.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення пеерможця

Номер: f93f6719db064e518df223b0658a8501
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-24-007941-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення пеерможця
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів 4 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві, далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини автомобільні 275/70R22,5, згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-09-24-007941-a. Згідно протокольного рішення уповноваженої особи Замовника торгів № 52 від 06.10.2025 пропозицію Фізична особа-підприємець Косюк Павло Олександрович визначено переможцем закупівлі. Вважаємо, що Замовником вчинено порушення, а саме невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.10.2025 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.10.2025 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 23.10.2025 16:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляємо про виконання рішення АМКУ №15783-р/пк-пз від 20.10.2025. Протокол №70 від 23.10.2025 оприлюднено в системі ProZorro за закупівлею UA-2025-09-24-007941-a
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fbf188bc2957439e8b3627fb563a3d54
Заголовок пункту скарги: 1.НЕДОСТОВІРНІСТЬ ТА ДВОЗНАЧНІСТЬ У ТЕХНІЧНИХ ПАРАМЕТРАХ ТОВАРУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.6 «Вимоги до учасника закупівлі» до додатку 1.4 до Тендерної документації якість товару повинна відповідати вимогам діючих нормативних документів (ДСТУ, ТУ) та чинному законодавству. Для підтвердження Учасник зобов'язаний надати скановану копію сертифіката відповідності, паспорта якості або сертифіката якості на кожну позицію.
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ у складі тендерної пропозиції надає документ Декларація постачальника про відповідність, що міститься у файлі «Декларація постачальника.pdf», прин-скрин додаємо:



Звертаємо увагу, що інших документів на виконання п.6 «Вимоги до учасника закупівлі» до додатку 1.4 до Тендерної документації учасником ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ надано не було.
Згідно наданої переможцем Декларації відповідності, шина, що пропонує учасник відповідає вимогам одночасно двох стандартів:
- ДСТУ 8816:2018 Шини пневматичнi для легкових автомобiлiв та причепiв до них. Загальнi технiчнi умови;
- ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичнi для вантажних колісних транспортних засобiв та причепiв до них. Загальнi технiчнi умови.
Однак, шина Matador DR1 Hector насправді має призначення для вантажного транспортного засобу а не легкового, як декларує переможець ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ, що підтверджується інформацією з офіційного сайту виробника шини:
https://www.matador.tires/truck/tyres/dr1/ прин-скрин з сайту додаємо:


Також той факт що шина є з призначенням для вантажного транспортного засобу підтверджується інформацією з відкритих джерел інформації:
https://tir-shina.ua/matador-dr1-hector-veduschaya-275-70-r22-5-148-145l.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Gruzovi_Shini_PM_UA&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=20553524545&gbraid=0AAAAADjD3Rkyq8K_t6h8ICxevqZmAL6ua&gclid=CjwKCAjwi4PHBhA-EiwAnjTHuQXhE6VOo7lKO6pFDj1QZiBvpCgwCygR6MQ20alTwnY7g9z0MfyigxoCLZYQAvD_BwE

https://garant-shina.com/matador-dr1-hector-privodnaya-275-70-r22-5-18pr?gclid=CjwKCAjwi4PHBhA-EiwAnjTHuVBn85Ox1DPJeBQ6ZdfPpkgtpSSLNN8y0GSAbpbPZbNA_g7AQQH--RoC200QAvD_BwE

Переможець закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ вказує в таблиці 1 Декларації вантажну шину, та як вбачається, яка згідно декларації відповідає усім стандартам перерахованим учасником у п.5 Декларації, але шина не може одночасно відповідати стандарту ДСТУ 8816:2018 Шини пневматичні для легкових автомобілів та причепів до них, стандарту ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них, оскільки шина за призначенням є або для вантажних ТЗ, або для легкових ТЗ, тобто в декларації учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ призначення шини є взаємовиключним, а об’єкт декларації не може відповідати вимогам обох вищеперерахованих стандартів одночасно.
Відповідно до п.6.1 ДСТУ ISO 17050-1:2006, у відповідності до якого складена декларація постачальника:

Тож, учасником ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ не дотримано вимог стандарту ДСТУ ISO 17050, оскільки згідно даного ДСТУ емітент має вказати однозначну ідентифікацію декларації про відповідність та чіткий перелік стандартів (ДСТУ, ТУ, ЄЕК ООН тощо), яким відповідає окремий конкретний об’єкт декларації, тобто кожна окрема шина, що не було виявлено Замовником під час розгляду документів тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ, що є порушенням п.5 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (дотримання принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі).
А єдиний документ, поданий учасником ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ на виконання п.6 «Вимоги до учасника закупівлі» до додатку 1.4 до Тендерної документації, декларація постачальника про відповідність містить неправдиву та недостовірну інформацію у складі технічної частини тендерної пропозиції, що не підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей.
Приписами п.4 ч.10 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Положеннями п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п.2 п.44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, учасник закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ надав тендерну пропозицію, яка не містить належним чином документального підтвердження якості запропонованого товару, що визначено у тендерній документації та вимогах чинного законодавства, учасником зазначено недостовірну інформацію у складі технічної частини його тендерної пропозиції.
У зв’язку з цим, тендерна пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ підлягає відхиленню згідно абз. 1 п. 44 Особливостей (Постанова №1178 від 12.10.2022) згідно якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
По-друге, переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ запропоновано шину, яка згідно його декларації про відповідність має призначення для вантажного транспортного засобу і для легкового, тобто вказана двозначність у технічному призначенні шини.
Колегія АМКУ дотримується правової позиції у рішенні №12567-р/пк-пз від 14.08.2025 у закупівлі UA-2025-07-17-008888-a згідно якої двозначність у технічних параметрах товару є недопустимим:
Суть справи: Скаржник зазначає, що відповідно до технічного завдання, що міститься у додатку 2 Документації, Замовник за позицією товару № 12 вимагав: "Шина 12.50 R20 (Unimog)". Тобто, Замовник вимагав шину з параметрами "12.50R20", це означає, що шина повинна бути радіальної конструкції, оскільки у складі познаки розміру шини наявний знак "R". Скаржник повідомляє, що наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 затверджені Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, М, N, О та спеціальних машин, виконаних на їх шасі встановлені норми, згідно з якими шини кваліфікують також за конструкцією каркаса і брекера та відповідно шини поділяються на радіальні, діагональні та оперезані діагональні. Технічний опис конструкцій шин наведено в додатку 2 до цих Правил. Згідно з пунктом 5 "Показники типу конструкції шини" розділу II "Пояснення до маркування шин" додатку 4 наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 вбачаються наступні пояснення щодо радіальних та діагональних конструкцій автомобільних шин: - діагональної маркують літерою "D" або знаком (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; 3 - радіальної маркують літерою ”R” у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка). Однак, Переможцем за позицією товару № 12 було запропоновано шини (розмір) як радіальної, так і діагональної конструкції - Автошина 12.50R20 (12.50-20) 132F PR12 Petlas РМ-50 б/к (Unimog).
Скаржник вважає, що оскільки Замовник вимагав радіальну шину та згідно з листом виробника товару Скаржник встановив, що Переможець пропонує діагональну шину, а також надає недостовірну інформацію щодо конструкції шини, Пропозиція Переможця не відповідає технічним вимогам Замовника.
Позиція АМКУ: Слід зазначити, що Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 передбачають, зокрема: 5. Познаки типу конструкції шини: 6 оперезаної діагональної маркують літерою "B" у складі познаки розміру шини та словами "Bias Belted", які наносять окремо від познаки розміру; діагональної маркують літерою "D" або знаком "-" (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; радіальної маркують літерою "R" у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка). За таких умов, предметом закупівлі за позицією 12 додатку 2 Документації "Шина 12.50 R20 (Unimog)" є шини радіальної конструкції.
Скаржником на розгляд Комісії надано лист PETLAS LASTIK SAN. VE TIC. A.S. від 31.07.2025, у якому зазначено, зокрема: "Ми Petlas Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş., як виробник шин під брендами (Starmaxx, Petlas) повідомляє: Автошина 12.50-20 132F Petlas PM-50 12 PR ТТ Розмір: 12.50-20 Конструкція шини: Діагональна Індекс навантаження: 132 Індекс швидкості: F Модель: PM-50 Норма шарності: 12 н.ш. Комплекність: TT (Камерна шина) Дана шина виготовляється тільки у діагональному виконанні та маркується через знак "-", що відповідає діагональному маркуванню: 12.50-20 Подвійне маркування розміру шини 12.50R20 (12.50-20) Є НЕДОПУСТИМИМ, оскільки шина не відноситься до радіальної конструкції та не може містити маркування радіальної шини через R". Враховуючи викладене, у тому числі, наданий Скаржником на розгляд Комісії лист PETLAS LASTIK SAN. VE TIC. A.S. від 31.07.2025, Переможцем у складі Пропозиції надано недостовірну інформацію (в частині того, що запропоновані Переможцем за позицією 12 автошини мають, зокрема, радіальну конструкцію). Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження