• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 23 дні назад

309 000.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 24.09.2025 10:06 - 29.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення замовника

Номер: dddcc9018c1a4d13a23329e1f30e12c2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-24-001946-a.b2
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Дата розгляду скарги: 24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2025 15:21
Дата прийняття рішення по скарзі: 28.10.2025 17:08
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛЬВІЛ", Фарина Ольга 380673103637 IBRAND@ELWILL.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac56910fab8f44ce9c47056b8d62f8b6
Заголовок пункту скарги: Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)

Номер: 948f77cb9a4d41598d529949294bf48a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-24-001946-a.b1
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
Скарга:
Протоколом від 09.10.2025 розгляду тендерної пропозиції було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», відповідно до частини 2 п.44 Особливостей
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2025 15:27
Дата прийняття рішення по скарзі: 28.10.2025 16:51
Автор: ТОВ «НВП «ВІАН», ВІКТОР ЧАДОВ 380689811578 vian-zp@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 48a6a55a8d484bf69b2127154645a497
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протоколом від 09.10.2025 розгляду тендерної пропозиції було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», відповідно до частини 2 п.44 Особливостей, а саме: «…ненадання сертифіката про походження товару, передбаченого пунктом 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням положень щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва).».
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Замовником в Додатку № 2 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції встановлено технічні вимоги на світильники, відповідно до підпунктом 6.5 пункту 6 Інші документи та інформація, які вимагаються цією тендерною документацією, зазначено: «…Даний товарів, відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, тому учасник у складі тендерної пропозиції надає такі документи:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва на веб-порталі Уповноваженого органу із зазначенням найменування товару, назви виробника товару та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). *
*абзац застосовується у випадку закупівлі колісних транспортних засобів.
або
- сертифікат про походження товару (для товару, закупівля якого підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України).»

Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника з підстави ненадання сертифіката про походження товару, передбаченого пунктом 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням положень щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва).
Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано всі документи, передбачені тендерною документацією, а саме:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, із зазначенням ID товару з веб порталу уповноваженого органу;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю виробництва вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (EN ISO 9001:2018, IDT: ISO 9001:2015).
Єдиним документом, який не було надано, є сертифікат про походження товару, який відповідно до тендерної документації подається лише у разі, якщо товар підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» або міжнародних договорів, обов’язковість яких визнана Верховною Радою України.
Разом із тим, запропонований Скаржником товар не підпадає під дію зазначених положень Закону, оскільки є товаром українського виробництва, який не імпортується та не підлягає підтвердженню походження відповідно до міжнародних зобов’язань у сфері державних закупівель.
Відтак вимога Замовника про надання сертифіката походження товару є формальною, не має правового підґрунтя у цій процедурі та не може вважатися підставою для відхилення пропозиції. Крім того, відсутність такого документа не впливає на технічну частину тендерної пропозиції, не змінює її зміст і може бути усунута в порядку, передбаченому частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» та до умов тендерної документації, сертифікат про походження товару не є документом, що підтверджує технічні або якісні характеристики товару, а лише належить до адміністративно-довідкових документів. Таким чином, його відсутність не впливає на технічну частину тендерної пропозиції і не свідчить про невідповідність товару вимогам тендерної документації.

Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції виявив невідповідності у документах, він зобов’язаний надати учаснику 24 години для їх усунення. У даному випадку Замовник не надав можливості усунути таку формальну невідповідність, чим порушив вимоги Закону. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має забезпечити дотримання принципів недискримінації, об’єктивності та добросовісної конкуренції. Відхилення пропозиції через документ, який не впливає на зміст чи якість предмета закупівлі, є формальним, дискримінаційним та непропорційним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження