-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення
Кваліфікація
від початку періоду пройшов 61 робочий день
309 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
24.09.2025 10:06 - 29.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження переможця
Номер:
99eee816cebf4a64bd33419c9aecbf01
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-24-001946-a.b4
Назва:
Оскарження переможця
Скарга:
Не відповідність товару до локалізації
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ 877 від 23.10. Про виключення.pdf 14.11.2025 14:36
- Скарга UA-2025-09-24-001946-a (2).pdf 14.11.2025 14:36
- sign.p7s 14.11.2025 14:37
- Рішення від 18.11.2025 № 17156.pdf 18.11.2025 16:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2025 № 17580.pdf 27.11.2025 12:31
- Рішення від 26.11.2025 № 17580.pdf 28.11.2025 16:49
- Пояснення по скарзі.docx 19.11.2025 14:39
- Пояснення по скарзі.pdf 19.11.2025 14:39
- Doc2.docx 19.11.2025 14:39
- Наказ 877 від 23.10..pdf 19.11.2025 14:39
- рішення від 24.10.2025 №16048.pdf 19.11.2025 14:39
- Протокол _Скасування рішення _визначення переможця.doc 24.12.2025 09:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 15:26
Дата розгляду скарги:
26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.11.2025 16:49
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2025 09:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Антимонопольного комітету України від 26.11.2025 № 17580-р/пк-пз по скарзі
ТОВ «ЕЛЬВІЛ» було зобов’язано:
1) Скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "ВІАН" (код ЄДРПОУ 31166456) переможцем процедури закупівлі — Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41( ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення).
ВИРІШЕНО:
1.Скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "ВІАН" (код ЄДРПОУ 31166456) переможцем процедури закупівлі:
Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення.
(Лист від 23.12.2025 №ППК-15/2441н)
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідне рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e96de1e0ebe4de2b07dd62cb04e5fce
Заголовок пункту скарги:
Отже підстави для включення зазначених товарів ТОВ НВП «Віан» до Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва – були відсутні.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Зазначаємо, що після позитивного рішення АМКУ щодо неправомірного відхилення пропозиції (рішення №16048-р/пк-пз від 24.10.2025) тендерна пропозиція ТОВ «Віан» повторно була допущена до оцінки 06.11.2025. Однак на цей момент локалізація їх товару вже була офіційно скасована: 23.10.2025 Мінекономіки видало наказ №877 про виключення відповідного товару з переліку, а 04.11.2025 товар остаточно набув статусу «виключений» у системі локалізації. Тобто на дату повторної оцінки Замовник мав достовірну та офіційно підтверджену інформацію про відсутність локалізації товару ТОВ «Віан», що унеможливлювало визнання їх пропозиції такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи Філії "Приміська пасажирська компанія" акціонерного товариства "Українська залізниця" (Протокольне рішення від 11.11.2025), надалі – Замовник, оприлюдненим в електронній системі публічних закупівель "ProZorro", за результатами оцінки тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» було визнано переможцем у закупівлі Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення (Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31519100-8 - Лампи розжарення), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2025-09-24-001946-a
Запити Органу оскарження
Номер:
9a5732a5588b4972a4809eacd87a3776
Тема запиту:
Щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ "НВП "ВІАН"
Текст запиту:
Відповідно до умов тендерної документації, документи повинні бути чинними (дійсними) на момент подання тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІАН» надано довідку вих. № 65 від 30.09.2025 р., у якій зазначено, що запропонований товар – Лампа прожекторна ПЖ 50-500, P40s/41 (ID: 8270100391ca42f1a859488630037682) – включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (товар був включений до переліку 19.09.2025 р.).
Однак, 23 жовтня 2025 р. Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України видало наказ № 877 “Про виключення товарів з переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва”, згідно переліку якого Лампа прожекторна ПЖ 50-500, P40s/41 підпадає під виключення з чинного переліку локалізованих товарів. 04 листопада 2025 року даний товар був деактивований та перейшов в статус «Неактивний».
Таким чином, на момент подання пропозиції та розкриття тендерних пропозицій, відповідна довідка, що підтверджувала актуальну інформацію про наявність товару у переліку локалізованих, а сам товар мав статус “Активний”. Отже, учасник виконав вимогу пункту 6.5 Додатку 2 тендерної документації, оскільки наданий ним товар входив до чинного, на той момент, переліку локалізованих товарів.
Також додатково зазначаємо, що ТОВ "НВП "ВІАН" вже було відхилено саме з питання локалізації. Але рішенням №16048-р/пк-пз від 24.10.2025 комісії Антимонопольного комітету України було встановлено, що учасник повністю відповідає вимогам тендерної документації щодо надання документів для підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена. Тому замовником було скасоване рішення щодо відхилення ТОВ "НВП "ВІАН" та визначено його переможцем і прийнято рішення про намір укласти договір.
Щодо зазначеної позиції скаржника щодо відсутності підстав для включення до Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, повідомляємо наступне.
Замовник немає ніякого відношення до включення або виключення товарів до/з Переліку. Замовник може тільки перевірити наявність товарів в Переліку. На момент оцінки тендерної пропозиції ТОВ "НВП "ВІАН" (протокольне рішення від 09 жовтня 2025 року) даний товар був наявний в Переліку та був активним.
Виходячи з вищезазначеного, Замовником не було порушено жодних вимог законодавства України та тендерна пропозиція ТОВ "НВП "ВІАН" відповідає вимогам тендерної документації.
Просимо відхилити скаргу ТОВ «Ельвіл».
Дата опублікування:
19.11.2025 14:39
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможця
Номер:
05172620dbb940b6a2a2465e7b42f3ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-24-001946-a.c3
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможця
Вимога:
Шановний замовнику!
Звертаємо вашу увагу, що згідно з Додатком 2 до тендерної документації, пунктом 6.5 передбачено обов’язок учасника надати довідку щодо наявності товару в переліку локалізованих товарів.
Подана довідка учасника ТОВ «Віан» (вих. №65 від 30.09.2025) містить інформацію про товар — Лампа прожекторна ПЖ 50-500, P40s/41, ID: 8270100391ca42f1a859488630037682, який має статус “неактивний” та виключений з переліку локалізованих товарів.
Таким чином, учасник не виконав вимогу п.6.5 Додатку 2 тендерної документації, оскільки наданий ним товар не входить до чинного переліку локалізованих товарів.
У зв’язку з цим вимагаємо скасувати рішення про визначення ТОВ «Віан» переможцем даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 12.11.2025 16:00
- Doc2.docx 12.11.2025 16:01
- Наказ 877 від 23.10..pdf 12.11.2025 16:01
Дата подачі:
11.11.2025 17:09
Вирішення:
Розглянувши вимогу, що надійшла стосовно рішення про визначення ТОВ «Віан» переможцем процедури закупівлі Лампа прожекторна ПЖ 50-500 Р40s/41 – ДК 021:2015 – 31510000-4 – Електричні лампи розжарення,№ UA-2025-09-24-001946-a , повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 6.5 Додатку 2 тендерної документації, учасник повинен надати довідку про наявність запропонованого товару у переліку локалізованих
товарів, розміщеному на офіційному вебпорталі уповноваженого органу.
Відповідно до умов тендерної документації, документи повинні бути чинними (дійсними) на момент подання тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІАН» надано довідку вих. № 65 від 30.09.2025 р., у якій зазначено, що запропонований товар – Лампа прожекторна ПЖ
50-500, P40s/41 (ID: 8270100391ca42f1a859488630037682) – включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (товар був включений
до переліку 19.09.2025 р.).
Однак, 23 жовтня 2025 р. Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України видало наказ № 877 “Про виключення товарів з переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва”, згідно переліку якого Лампа прожекторна ПЖ 50-500, P40s/41 підпадає під виключення з чинного переліку локалізованих товарів. 04 листопада 2025 року даний товар був деактивований та перейшов в статус «Неактивний».
Таким чином, на момент подання пропозиції та розкриття тендерних пропозицій, відповідна довідка, що підтверджувала актуальну інформацію про наявність товару у переліку локалізованих, а сам товар мав статус "Активний”.
Отже, учасник виконав вимогу пункту 6.5 Додатку 2 тендерної документації, оскільки наданий ним товар входив до чинного, на той момент, переліку локалізованих товарів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника
Номер:
dddcc9018c1a4d13a23329e1f30e12c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-24-001946-a.b2
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-09-24-001946-a.pdf 14.10.2025 15:15
- Оновлена Скарга UA-2025-09-24-001946-a.pdf 14.10.2025 15:46
- sign.p7s 14.10.2025 15:48
- рішення від 16.10.2025 № 15646.pdf 16.10.2025 15:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.10.2025 № 16056.pdf 27.10.2025 16:06
- рішеня від 24.10.2025 № 16056.pdf 28.10.2025 17:08
- Пояснення по скарзі 2 уч..pdf 17.10.2025 08:43
- Пояснення по скарзі 2 уч.docx 17.10.2025 08:43
- Додаток 2.docx 17.10.2025 08:43
- Протокол УО скасування рішення 2 уч .docx 06.11.2025 09:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 15:51
Дата розгляду скарги:
24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.10.2025 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2025 09:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення про відхилення учасника скасовано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ac56910fab8f44ce9c47056b8d62f8b6
Заголовок пункту скарги:
Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відсутніть потреби надання сертифіката походження
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скасувати рішення про дискваліфікацію
Запити Органу оскарження
Номер:
c844e382342948ea81317a88df39f7d5
Тема запиту:
Правомірне відхилення
Текст запиту:
Замовником не було порушено жодних вимог законодавства України, а Скаржник не виконав умови тендерної документації в розділі «Локалізація» і його тендерна пропозиція була відхилена правомірно
Дата опублікування:
17.10.2025 08:43
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
Номер:
948f77cb9a4d41598d529949294bf48a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-24-001946-a.b1
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
Скарга:
Протоколом від 09.10.2025 розгляду тендерної пропозиції було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», відповідно до частини 2 п.44 Особливостей
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf.asice.zip 13.10.2025 15:47
- локалізація.pdf 13.10.2025 15:47
- Декларація Лампи різні.pdf 13.10.2025 15:47
- 9001_ВІАН_ДП_2025.pdf 13.10.2025 15:47
- Протокол розгляду.pdf 13.10.2025 15:47
- sign.p7s 13.10.2025 15:48
- рішення від 16.10.2025 №15628.pdf 16.10.2025 15:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.10.2025 №16048.pdf 27.10.2025 13:04
- рішення від 24.10.2025 №16048.pdf 28.10.2025 16:51
- Пояснення по скарзі 1 уч..pdf 17.10.2025 08:32
- Пояснення по скарзі.docx 17.10.2025 08:32
- Додаток 2.docx 17.10.2025 08:32
- Протокол УО скасування рішення 1 уч .docx 06.11.2025 09:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 09:10
Дата розгляду скарги:
24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.10.2025 16:51
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2025 09:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення про відхилення учасника скасовано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
48a6a55a8d484bf69b2127154645a497
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Протоколом від 09.10.2025 розгляду тендерної пропозиції було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», відповідно до частини 2 п.44 Особливостей, а саме: «…ненадання сертифіката про походження товару, передбаченого пунктом 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням положень щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва).».
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Замовником в Додатку № 2 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції встановлено технічні вимоги на світильники, відповідно до підпунктом 6.5 пункту 6 Інші документи та інформація, які вимагаються цією тендерною документацією, зазначено: «…Даний товарів, відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, тому учасник у складі тендерної пропозиції надає такі документи:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва на веб-порталі Уповноваженого органу із зазначенням найменування товару, назви виробника товару та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). *
*абзац застосовується у випадку закупівлі колісних транспортних засобів.
або
- сертифікат про походження товару (для товару, закупівля якого підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України).»
Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника з підстави ненадання сертифіката про походження товару, передбаченого пунктом 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням положень щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва).
Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано всі документи, передбачені тендерною документацією, а саме:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, із зазначенням ID товару з веб порталу уповноваженого органу;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю виробництва вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (EN ISO 9001:2018, IDT: ISO 9001:2015).
Єдиним документом, який не було надано, є сертифікат про походження товару, який відповідно до тендерної документації подається лише у разі, якщо товар підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» або міжнародних договорів, обов’язковість яких визнана Верховною Радою України.
Разом із тим, запропонований Скаржником товар не підпадає під дію зазначених положень Закону, оскільки є товаром українського виробництва, який не імпортується та не підлягає підтвердженню походження відповідно до міжнародних зобов’язань у сфері державних закупівель.
Відтак вимога Замовника про надання сертифіката походження товару є формальною, не має правового підґрунтя у цій процедурі та не може вважатися підставою для відхилення пропозиції. Крім того, відсутність такого документа не впливає на технічну частину тендерної пропозиції, не змінює її зміст і може бути усунута в порядку, передбаченому частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» та до умов тендерної документації, сертифікат про походження товару не є документом, що підтверджує технічні або якісні характеристики товару, а лише належить до адміністративно-довідкових документів. Таким чином, його відсутність не впливає на технічну частину тендерної пропозиції і не свідчить про невідповідність товару вимогам тендерної документації.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції виявив невідповідності у документах, він зобов’язаний надати учаснику 24 години для їх усунення. У даному випадку Замовник не надав можливості усунути таку формальну невідповідність, чим порушив вимоги Закону. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має забезпечити дотримання принципів недискримінації, об’єктивності та добросовісної конкуренції. Відхилення пропозиції через документ, який не впливає на зміст чи якість предмета закупівлі, є формальним, дискримінаційним та непропорційним.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Замовником в Додатку № 2 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції встановлено технічні вимоги на світильники, відповідно до підпунктом 6.5 пункту 6 Інші документи та інформація, які вимагаються цією тендерною документацією, зазначено: «…Даний товарів, відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, тому учасник у складі тендерної пропозиції надає такі документи:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва на веб-порталі Уповноваженого органу із зазначенням найменування товару, назви виробника товару та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). *
*абзац застосовується у випадку закупівлі колісних транспортних засобів.
або
- сертифікат про походження товару (для товару, закупівля якого підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України).»
Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника з підстави ненадання сертифіката про походження товару, передбаченого пунктом 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням положень щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва).
Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано всі документи, передбачені тендерною документацією, а саме:
- довідку у довільній формі про наявність запропонованого товару у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, із зазначенням ID товару з веб порталу уповноваженого органу;
- копію сертифіката відповідності системи управління якістю виробництва вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (EN ISO 9001:2018, IDT: ISO 9001:2015).
Єдиним документом, який не було надано, є сертифікат про походження товару, який відповідно до тендерної документації подається лише у разі, якщо товар підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» або міжнародних договорів, обов’язковість яких визнана Верховною Радою України.
Разом із тим, запропонований Скаржником товар не підпадає під дію зазначених положень Закону, оскільки є товаром українського виробництва, який не імпортується та не підлягає підтвердженню походження відповідно до міжнародних зобов’язань у сфері державних закупівель.
Відтак вимога Замовника про надання сертифіката походження товару є формальною, не має правового підґрунтя у цій процедурі та не може вважатися підставою для відхилення пропозиції. Крім того, відсутність такого документа не впливає на технічну частину тендерної пропозиції, не змінює її зміст і може бути усунута в порядку, передбаченому частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 6¹ розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» та до умов тендерної документації, сертифікат про походження товару не є документом, що підтверджує технічні або якісні характеристики товару, а лише належить до адміністративно-довідкових документів. Таким чином, його відсутність не впливає на технічну частину тендерної пропозиції і не свідчить про невідповідність товару вимогам тендерної документації.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції виявив невідповідності у документах, він зобов’язаний надати учаснику 24 години для їх усунення. У даному випадку Замовник не надав можливості усунути таку формальну невідповідність, чим порушив вимоги Закону. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має забезпечити дотримання принципів недискримінації, об’єктивності та добросовісної конкуренції. Відхилення пропозиції через документ, який не впливає на зміст чи якість предмета закупівлі, є формальним, дискримінаційним та непропорційним.
×
-
Назва доказу:
локалізація
-
Повʼязаний документ:
локалізація.pdf
-
-
Назва доказу:
9001_ВІАН_ДП_2025
-
Повʼязаний документ:
9001_ВІАН_ДП_2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація Лампи різні
-
Повʼязаний документ:
Декларація Лампи різні.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Враховуюче вище наведене, що Замовником при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для ТОВ «НВП «ВІАН» Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «НВП «ВІАН» просить: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІАН»; 3. Зобов’язати Замовника провести повторну кваліфікацію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІАН». 4. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі згідно чинного законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
b563616d29c0449fa619b59568341c86
Тема запиту:
Правомірне відхилення
Текст запиту:
Замовником не було порушено жодних вимог законодавства України, а Скаржник не виконав умови тендерної документації в розділі «Локалізація» і його тендерна пропозиція була відхилена правомірно
Дата опублікування:
17.10.2025 08:32