-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
ДК 021:2015:15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного I сорту, хліб із борошна пшеничного I сорту)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 4 дні назад
345 975.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
23.09.2025 15:57 - 27.09.2025 16:00
Вимога
Вирішена
Відповідь на вимогу Учасника ТОВ «КИЇВХЛІБ»
Номер:
9d078acb2afc4dbf9c402f9ebe89e6e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-23-012523-a.c2
Назва:
Відповідь на вимогу Учасника ТОВ «КИЇВХЛІБ»
Вимога:
Відповідь на вимогу Учасника ТОВ «КИЇВХЛІБ»
Уважно ознайомившись із зауваженнями щодо поданих документів у складі пропозиції ТОВ «Дельта-98», повідомляємо наступне:
1. Щодо вимоги пункту 12.11 Оголошення
Замовником визначено необхідність подання скан-копій договорів на проведення дезінфекції, дезінсекції, дератизації та миття транспортних засобів, чинних на весь термін виконання договору поставки.
• У складі пропозиції надані діючі договори:
o Договір № IF2023/05 від 02.01.2023 року,
o Договір № IF2023/02 від 01.02.2023 року.
Вказані договори містять умову, що вони діють до повного виконання зобов’язань сторонами, що фактично забезпечує їх чинність і після закінчення календарної дати, визначеної у тексті договорів. Тобто умова «але у будь-якому випадку до повного виконання зобов’язань» передбачає пролонгацію дії договору до моменту фактичного виконання послуг.
У Договорі на послуги із санітарно-гігієнічної обробки (розділ 10 п.10.4) зазначено ,що Договір вважається пролонгованим на такий же термін, якщо жодна зі сторін не припинить його, надіславши письмове повідомлення за 60 днів до закінчення терміну його дії.
• Вимога Замовника про надання договорів, чинних на весь період виконання майбутнього договору поставки, є надмірною та не відповідає предмету закупівлі, оскільки фактична можливість надання послуг підтверджена існуючими діючими договорами.
• Щодо акту надання послуг – відсутність підпису Замовника в акті за серпень 2025 року є технічною обставиною, яка жодним чином не впливає на факт укладення та дії договору, та може бути усунена на будь-якому етапі. Акт надання послуг за вересень 2025 №1638 від 30 вересня 2025 року ,що є наступним за актом за серпень , завірений печаткою ТОВ «Дельта-98» як і усі попередні акти до серпня - надано ( документ «29-0-Договора на дезінфекцію, дезінсекцію і дератизацію складських приміщень, а також на проведення дезінфекції та мийки транспортних засобів»
Таким чином, відхилення пропозиції з цієї підстави буде неправомірним.
2. Щодо вимоги пункту 12.12 Оголошення
2.1. Скан-копія рішення (витяг, лист) компетентного органу про державну реєстрацію потужностей оператора ринку (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасником, що будуть використовуватися при виробництві/переробці/реалізації харчових продуктів – надана (документ Учасника «16-4-Реєстрація потужностей-експлуатаційний дозвіл» , «16-3-Авто-Договір найму автотранспорту-свідоцтво про реєстрацію ) Вимога тендерної документації щодо надання саме «рішення (витягу, листа) про державну реєстрацію потужностей» є надмірною та такою, що обмежує конкуренцію.Учасник є виробником хлібопродуктів і має зареєстровані виробничі потужності відповідно до чинного законодавства України, що підтверджується даними Державного реєстру потужностей операторів ринку, який веде Держпродспоживслужба.
Враховуючи викладене, відсутність у складі пропозиції витягу чи листа не може бути підставою для відхилення учасника, оскільки:
• вимога не передбачена Законом;
• наявність реєстрації може бути перевірена замовником самостійно в державному реєстрі;
• Щодо необхідності державної реєстрації потужностей або отримання експлуатаційного дозволу фізичними особами, які надають власний автотранспорт юридичній особі
Відповідно до статей 25–26 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», обов’язок державної реєстрації потужностей покладається на оператора ринку, який фактично здійснює діяльність, пов’язану з виробництвом, зберіганням, транспортуванням чи реалізацією харчових продуктів.
• Фізичні особи, які лише надають у користування або оренду транспортні засоби юридичній особі (підприємству), не здійснюють самостійної діяльності з перевезення харчових продуктів, не мають безпосереднього контакту із продукцією та не є операторами ринку у розумінні вказаного Закону.
• Таким чином, обов’язок щодо державної реєстрації потужностей або отримання експлуатаційного дозволу у такому випадку відсутній у фізичних осіб — власників транспортних засобів.
Відповідальність за дотримання вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів несе юридична особа – оператор ринку, яка використовує транспортні засоби для перевезення власної продукції.
Фізичні особи, які надають транспортні засоби у користування підприємству, не зобов’язані проходити державну реєстрацію потужностей або отримувати експлуатаційний дозвіл.
Вимога щодо подання протоколу випробувань/експертного висновку, виданого не раніше дати виходу оголошення, є такою, що суперечить принципам закупівель, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам недискримінації учасників та пропорційності.Документи, подані Учасником, підтверджують відповідність товару вимогам нормативних документів, і їхня дата видачі не впливає на фактичну якість продукції.- надані ( «31-3-Хліб-Якісні посвідчення-експертні висновки-декларації» )
2.2. Вимога наявності виключно сертифіката ДСТУ EN ISO 14001:2015 є необов’язковою для предмета закупівлі, що пов’язаний із виробництвом та постачанням харчових продуктів, оскільки належна якість та безпечність підтверджуються сертифікатами ISO 9001:2015 та ISO 22000:2018 , які надані Учасником( документ «30-1-Сертифікати ISO 90012015 -ISO 220002018» ) . Сертифікат екологічного менеджменту ISO 14001:2015 у даному випадку не впливає безпосередньо на якість і безпечність харчових продуктів, а тому не є критично необхідним.
Акти Держпродспоживслужби – не випливають безпосередньо з предмета закупівлі (хлібобулочна продукція). Законодавством України така вимога не встановлена як обов’язкова для виробників або постачальників хлібобулочних виробів, тому відсутність цих документів не може бути підставою для відхилення. ТОВ«Дельта-98», надано Акти Держпродспоживслужби (документ-30-4-Акт Держпродспоживслужби )
2.3.Щодо вимоги надати висновки та протоколи по ДСТУ 7517:2014.У додатку № 3 до Оголошення Замовником зазначено саме цей стандарт, хоча він втратив чинність з 01.05.2025 року відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 15.11.2024 № 281. Таким чином, учасник діяв у суворій відповідності до умов оголошення, надавши документи саме по ДСТУ 7517:2014.
Відповідальність за визначення в Оголошенні нечинного стандарту лежить на Замовнику, а відхилення учасника через виконання вимог Замовника у редакції, оприлюдненій самим Замовником, є неправомірним та порушує принципи рівного ставлення та об’єктивної оцінки пропозицій.
Таким чином:
• Подані договори та акти відповідають суті вимог і підтверджують наявність матеріально-технічної бази.
• Вимоги щодо строків дії договорів, дати протоколів випробувань та надання сертифікатів ISO 14001:2015 – є надмірними та дискримінаційними.
• Учасник діяв у відповідності до оголошених Замовником вимог (зокрема щодо ДСТУ 7517:2014), тому претензії до пропозиції є необґрунтованими.
• Відповідно до частини 16 статті 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник має право звертатися до учасників спрощеної закупівлі за роз’ясненнями змісту поданих пропозицій ,а Учасник, у свою чергу, може надати відповідні пояснення, якщо вони не змінюють суті пропозиції, а лише уточнюють або роз’яснюють інформацію, подану раніше.
• Надане пояснення не містить нових документів, не змінює зміст чи умови пропозиції, не впливає на її цінові показники, а лише уточнює інформацію, викладену у поданих файлах.
• Враховуючи викладене, просимо Замовника взяти до уваги надані пояснення під час розгляду пропозиції та не відхиляти її з формальних підстав, оскільки суть поданих документів відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі..
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.10.2025 10:49
Вирішення:
Добрий день, Ваші зауваження будуть прийняти до уваги.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
059d55c79fb0403e9957d7d8506c84d3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-23-012523-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
03 жовтня 2025 в електронній системі розміщено повідомлення Замовника торгів згідно якого учасника торгів ТОВ "ДЕЛЬТА-98" (далі – Учасник) було визначено переможцем Процедури закупівлі та висловлено намір укласти договір.
ТОВ «КИЇВХЛІБ» не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможцем Процедури закупівлі Учасника виходячи з наступного.
1. Відповідно до пункту 12.11. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі, надається:
- скан-копія договору дійсного на термін виконання договору постачання на: дезінфекцію, дезінсекцію і дератизацію складських приміщень, а також на проведення дезінфекції та мийки транспортних засобів, що будуть задіяні Учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі, та скан-копії актів виконаних робіт за останній місяць, відносно кінцевої дати подання пропозиції.
Учасником у складі своєї пропозиції надано:
- договір № IF2023/05 від 02.01.2023 року про надання послуг з санітарної обробки (дезінфекції) автомобільного транспорту.
Відповідно до пункту 9.1 цього договору договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 30.12.2023 року, але у будь якому випадку до повного виконання Сторонами своїх обов'язків по даному Договору.
- договір № IF 2023 / 02 від 01 лютого 2023 року про надання послуг контролю за шкідниками (ДК 021:2015 - 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень)
Відповідно до пункту 5.1 договору строк надання послуг: з 01.02.2023 р. по 31.12.2023 року.
Отже, строк дії договорів не відповідають вимогам Оголошення.
Крім того, акт надання послуг № 1075 від 29 серпня 2025 не підписаний зі сторони замовника, отже не може вважатися чинним.
2. Відповідно до пункту 12.12. Оголошення на підтверження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника Учасник у складі пропозицій повинен надати:
2.1- скан-копія рішення (витяг, лист) компетентного органу про державну реєстрацію потужностей оператора ринку (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасником, що будуть використовуватися при виробництві/переробці/реалізації харчових продуктів. А також, скан-копію протоколу випробувань та/або експертний висновок щодо оцінки відповідності запропонованого Учасником товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні показники, пестициди та радіонукліди, виданого не раніше дати виходу оголошення;
Учасником у складі пропозиції надані документи які не відповідають вимогам Оголошення.
2.2 - скан-копію дійсного сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ EN ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом сертифікації;
- скан-копія актів Держпродспожив служби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудити постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника (згідно наказу Міністерства аграрної політики України №446 від 08.08.2019 року). Акт без виявлених порушень.
Учасником у складі своєї пропозиції не надані відповідні документи.
2.3 - сканована копія висновку Державної ветеринарно-санітарної експертизи (Експертний висновок за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії або Протокол випробувань, виданий державним уповноваженим органом, який акредитований Національним агентством з акредитації України), яка є документальним доказом дійсності наданої Декларації виробника або Сертифікату якості.
Учасником у складі пропозиції надані документи які не відповідають вимогам Оголошення.
Зокрема, у додатку № 3 до Оголошення замовник визначив технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
Відповідність ДСТУ:
Хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного 1 сорту - ДСТУ 4583:2023.
Хліб із борошна пшеничного першого сорту - ДСТУ 7517:2014.
Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 15.11.2024 № 281 з 1 травня 2025 року набув чинності національний стандарт ДСТУ 7517:2024 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови» (на заміну ДСТУ 7517:2014).
Отже, стандарт ДСТУ 7517:2014 є нечинним та всі документи, які подав у складі своєї пропозиції Учасник стосовно відповідності запропонованої ним продукції відповідному ДСТУ також є нечинними і не можуть бути прийняті замовником, оскільки в самому Оголошенні замовник встановив вимогу, що технічні характеристики предмету закупівлі, що закуповується, повинні відповідати Закону України від 23.12.1997 року № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якісті харчових продуктів» (зі змінами), технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України.
Відповідно пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами), у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Враховуючи зазначене вище, вимагаємо від Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "ДЕЛЬТА-98" переможцем Процедури закупівлі та рішення про висловлено намір укласти договір з відповідним учасником.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.10.2025 17:35
Вирішення:
Доброго дня, розглядаючи Вашу вимогу, Замовник здійснив повторний аналіз документації, наданих Учасником закупівлі "Дельта-98".
Рішення Замовника щодо визначення переможця даної спрощеної закупівлі буде переглянуто
Статус вимоги:
Задоволено
Опис причини скасування:
cancelled
Дата скасування:
06.10.2025 10:25