• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі з встановленням альтернативного живлення (сонячної електростанції) будівлі Єланецької гімназії Єланецької селищної ради, що розташована за адресою: вул. Паркова, 25-А, селище Єланець, Вознесенський район, Миколаївська область

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 22 дні назад

12 560 491.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 23.09.2025 15:18 - 07.11.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення ТОВ «ВОЗБУД» переможцем закупівлі

Номер: b60ca60507d2460c99f72e3c5468e273
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-23-010990-a.c2
Назва: Скарга про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення ТОВ «ВОЗБУД» переможцем закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 16:06
Дата прийняття рішення по скарзі: 04.12.2025 17:30
Автор: ПП "ДСМ 1976", Сергій Дяченко +380977339094 stroyka.ua@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3c1a2ec0aaa349ce8225719c9bf0421c
Заголовок пункту скарги: Щодо досвіду виконання аналогічного договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником на підтвердження кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Замовником встановлені наступні вимоги:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.3.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (ів) (не менше одного договору), за наведеною формою:
№ з/п Замовник Предмет договору Вартість договору
1 2 3 4


* Допускається надання договору (ів), за яким (якими) Учасник був субпідрядником під час виконання робіт (частини робіт) за аналогічним (аналогічними) договором (договорами).

Аналогічним вважається договір предметом якого євиконання загальнобудівельних робіт з нового будівництва, капітального ремонту, або поточного ремонту, або з реставрації.
1.3.2. копію не менше одного договору, зазначеного в довідці, виконаних в повному обсязі.
1.3.3. копії документів що підтверджують факт виконання робіт (акт (акти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдки (довідок) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3).
1.3.4. на кожен договір надати сертифікат, виданий державною інспекцією архітектури та містобудування України, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.
Переможець закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» на виконання вищезазначеної вимоги в складі своєї тендерної пропозиції надано Договір підряду №20/10/2024 від 20.10.2024 року, укладений з ТзОВ «БУДЖАКТРОЙСЕРВІС», предмет закупівлі - Капітальний ремонт покрівлі складу будівельних матеріалів за адресою : вул..Київська 35 м. Вознесенськ, Вознесенського району Миколаївської області на суму 1121226,00 грн.
Однак переможцем закупівлі не надано в складі його тендерної пропозиції довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (ів) (не менше одного договору), за наведеною замовником формою.
Отже, Переможцем не надані документи, які підтверджують виконання вимоги Замовника щодо досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Окрім цього, на виконання переможцем закупівлі вимоги, що зазначена в пп.1.3.4 пункту 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, а саме - на кожен договір надати сертифікат, виданий державною інспекцією архітектури та містобудування України, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації ТОВ «ВОЗБУД» надано сертифікат №ІУ122250715710, виданий Державною інспекцією архітектури та містобудування України про закінчення об’єкта будівництва - Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №55441 будівлі поліклініки КП « КНП Вознесенська БЛ» ВМР по вул. 228-ї стрілецької дивізії, 26 в м. Вознесенськ Миколаївської області, що не відповідає наданому переможцем закупівлі аналогічному договорі, так як договорі зазначений об’єкт будівництва - Капітальний ремонт покрівлі складу будівельних матеріалів за адресою : вул.Київська 35 м. Вознесенськ, Вознесенського району Миколаївської області.
Тобто переможцем закупівлі не надано в складі його пропозиції до аналогічного договору сертифікат, виданий державною інспекцією архітектури та містобудування України, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.
Отже, Переможцем закупівлі не надані документи, які підтверджують виконання вимоги Замовника щодо досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Такі дії переможця закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» свідчать про неналежне оформлення документів у складі тендерної пропозиції та/або про намагання надати документ, який не відображає дійсного досвіду виконання саме того аналогічного договору, який наданий Переможцем закупівлі.
Аналогічною є практика органу оскарженняАнтимонопольного комітету України в рішеннях № 11465 від 02.07.2024, №11296-р/пк-пз від 28.06.2024, № 20486-р/пк-пз від 24.12.2024,що підтверджує невідповідність пропозиції переможця процедури закупівлі у разі відсутності в пропозиції документів на підтвердження виконання аналогічного договору, відповідно до вимог, встановлених Замовником.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d6ac7002ab1e47b584caa8c701f440cf
Заголовок пункту скарги: Щодо відповідності Договірної ціни, поданої переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» вимогам Настанови з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.2. Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником на підтвердження технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановлено наступні вимоги:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси на підрядні роботи
- підсумкова відомість ресурсів.

У складі пропозиції переможця закупівлі ТОВ «ВОЗБУД»надано:
- договірну ціну (динамічна), складена в поточних цінах станом на 07 жовтня 2025 р.;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси на підрядні роботи
- підсумкова відомість ресурсів .
Аналіз наданої кошторисної документації свідчить, що вона складена не у відповідності до вимог кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затверджено кошторисні норми України у будівництві. Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Замовник _______________
Підрядник________________
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з_________.
Надана у складі Пропозиції Переможця договірна ціна не містить інформації про:
Підрядник _____________.
Таким чином надана у складі кошторисна документація переможцем закупівлі не виконана та не складена згідно кошторисних норм України в будівництві згідно “ Настанови з визначення вартості будівництва ” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281, на підставі чого Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» .
Таким чином, кошторисна документація ТОВ «ВОЗБУД» не пiдтверджує повну вiдповiднiсть пропозицїї технічним, якісним та інших характеристикам предмета закупівлі згідно з вимогами додатку 2 Документації Замовника, не містить інформацію про назву підрядника, а також не складена за формою відповідно до Настанови.
Так, відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином, Замовник, неправомірно визначивши переможцем ТОВ «ВОЗБУД» порушив порядок проведення процедури закупівлі, а тому таке рішення підлягає скасуванню.
Аналогічною є практика органу оскарження Антимонопольного комітету України в рішеннях №9512-р/пк-пз від 30.05.2024; №6853-р/пк-пз від 17.04.2024, № 8617-р/пк-пз від 15.05.2024,№16248-р/пк-пз від 03.10.2025 року, що підтверджуєте, що пропозиція переможця закупівлі не відповідає технічним характеристикам предмета закупівлі.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях притримується чіткої і однозначної позиції про те, що у разі невідповідності Договірної ціни формі Настанови така пропозиція підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам
щодо предмета закупівлі Документації
Таким чином, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f3cc9611bcec4f7bbaf86ece16bf07d7
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності договірної ціни переможця закупівлі проекту договору (Додаток 3 до Тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: В додатку №3 до тендерної документації замовником розміщено проект договору про закупівлю.
Пунктом 2.1 Розділу 2 «Договірна ціна» проекту договору передбачено, наступне:
2.1. Договірна ціна робіт визначається на основі кошторису, що є невід’ємною частиною Договору, є твердою і складає грн.
Переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» у складі своєї тендерної пропозиції надано документ «Договірна ціна» (файл «Кошторис» pdf), в якому зазначено вид договірної ціни - динамічна, що не відповідає вимогам проекту договору замовника, оскільки динамічна і тверда договірна ціна суттєво відрізняються між собою.Тверда договірна ціна — договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором підряду.
Динамічна договірна ціна — договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає коригуванню з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду.
Динамічна ціна відрізняється від твердої тим, що динамічна ціна може коригуватися під час виконання договору, зокрема у разі зміни цін на ресурси або обсягів робіт, тоді як тверда ціна фіксована і може бути змінена лише за виняткових обставин за погодженням сторін.
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Аналогічною є практика органу оскарження в рішеннях№6243-р/пк-пз від 13.10.2022; №18050-р/пк-пз від 07.11.2024,№18505-р/пк-пз від 18.11.2024,що повністю підтверджує те, що пропозиція переможця закупівлі не відповідає технічним характеристикам предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД».
Замовник, неправомірно визначивши переможцем ТОВ «ВОЗБУД», порушив порядок проведення процедури закупівлі, тому таке рішення підлягає скасуванню.
Замовник не дотримався власних вимог, визначених у тендерній документації.
Учасник, пропозиція якого не відповідає технічним характеристикам, не може бути визнаний переможцем. Такі дії можуть розцінюватися як необґрунтоване сприяння певному учаснику закупівлі, зокрема ТОВ «ВОЗБУД».
Замовник, неправомірно визначивши переможцем, ТОВ «ВОЗБУД» порушив порядок проведення процедури закупівлі, а тому таке рішення підлягає скасуванню.
Вибір пропозиції, що не відповідає технічним характеристикам, є порушенням принципу прозорості та рівності учасників. Закон зобов’язує замовника забезпечити об’єктивний вибір тендерної пропозиції відповідно до оголошених вимог.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВОЗБУД» та визнання даної пропозиції такою, що відповідає вимогам тендерної документації, було порушено положення тендерної документації та вимог Особливостей та Закону, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ВОЗБУД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також містить інші невідповідності в тендерній пропозиції вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Враховуючи інформацію, Пропозиція Переможця мала би бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі порушено принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені статтею 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма пункту 4 частини 10 статті 11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний, чесний та неупереджений вибір переможця процедури закупівлі.
Пропозиція Переможця закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
На підставі викладеного, рішеннями та діями Замовника порушено принцип здійснення публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням (ч.1 ст.5 Закону).
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим, що Скаржник взяв участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору за наслідками закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Через незаконні рішення та дії Замовника порушено майнові, професійні та економічні права, охоронювані законом інтереси Скаржника.
Відповідно до пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбуваєтьсявідповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розглядускарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числіпорушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедуризакупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВОЗБУД»,орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах


одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону,Конституцією України,пунктами 55, 56 ПостановиКабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f47aa3d9daca46ff915588b4fbec2628
Заголовок пункту скарги: Про скасування Замовником свого рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД»та надання йому 24 години на виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Готуючи скаргу до органу оскарження в електроній системі закупівель було виявлено, що замовником 17 листопада 2025 року о 17:16 год. Було скасовано рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД».


Звертаємо увагу органу оскарження, що без наявних законних підстав замовник скасував своє рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВОЗБУД»та надав йому 24 години на виправлення невідповідностей, відповідно до якої зазначено:приведення у відповідність документів, наданих у складі тендерної пропозиції згідно Додатку 1 до тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Особливостями такі дії замовників наразі не передбачені. Це означає, що правомірно відмінити своє рішення замовник може лише на виконання рішення органу оскарження Антимонопольного комітету України.
Такої ж позиції дотримуються органи Державної аудиторської служби при проведенні моніторингів закупівель. Зокрема, у висновку про результати проведення моніторингу у закупівлі UA-2025-04-30-004084-a органи контролю зазначають, що нормами пункту 2 частини 18 статті 18 Закону передбачено скасування замовником свого рішення лише у разі вжиття ним заходів на виконання рішення органу оскарження. Враховуючи зазначене вище, норми Закону та Особливостей не містять підстав для скасування замовником своїх рішень та не передбачають можливості додаткового розгляду тендерної пропозиції учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення, за винятком виконання рішення органу оскарження (пункт 2 частини вісімнадцятої статті 18 Закону).
Також у закупівлі UA-2025-01-27-013667-a аудитори у висновку зазначають, що норми законодавства про публічні закупівлі не передбачають можливості для замовника самостійно скасовувати прийняті ним рішення щодо визначення учасника переможцем закупівлі (в тому числі з врахування звернення/ вимоги учасника, пропозиція якого не розглядалася на момент визначення іншого учасника переможцем), а також не містять підстав для повторного розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі після оголошення переможця закупівлі.
Неправомірно та без наявних на це законних підстав замовником було грубо порушено норми Особливостей, зокрема самовільно прийнято рішення щодо відміни переможця закупівлі.
Замовник діяв на власний розсуд та аж ніяк не на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також хочемо звернути увагу органу оскарження, що в самій вимозі про виправлення невідповідностей не зазначено, що саме потрібно виправити чи які документи необхідно надати.
Яким чином переможець закупівлі повинен був довідатися, які саме невідповідності потрібно виправити для скаржника, залишається загадкою. Однак, такі дії замовника можуть свідчити про попередню змову між учасником закупівлі ТОВ «ВОЗБУД» та замовником щодо сприяння у виборі переможця закупівлі.
Статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник діяв на власний розсуд та аж ніяк не на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до абзацу третього пункту 56 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до Закону та Особливостей не передбачено порядку відміни рішення замовником про відхилення тендерної пропозиції учасника, не інакше, як виключно на підставі рішення АМКУ(п.2 ч.18 ст.18 Закону).
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, скасувавши 17листопада 2025 року о 17:16 год., рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОЗБУД», опубліковане в електронній системі закупівель, Замовник діяв на власний розсуд, та аж ніяк на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі викладеного, рішеннями та діями Замовника порушено принцип здійснення публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням (ч.1 ст.5 Закону).
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим, що Скаржник взяв участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору за наслідками закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Через незаконні рішення та дії Замовника порушено майнові, професійні та економічні права, охоронювані законом інтереси Скаржника.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження




Скарга
Виконана замовником
КЕП

на дискримінаційні вимоги тендерної документації UA-2025-09-23-010990-a стосовно порушення процедури закупівлі, а саме встановлення Замовником у тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних учасників

Номер: cef4be41cc7d45a598c8cf756f7ea276
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-23-010990-a.b1
Назва: на дискримінаційні вимоги тендерної документації UA-2025-09-23-010990-a стосовно порушення процедури закупівлі, а саме встановлення Замовником у тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.10.2025 15:27
Дата виконання рішення Замовником: 31.10.2025 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комісією у Рішенні було постановлено: «Зобов'язати Відділ освіти та спорту Єланецької селищної ради (код ЄДРПОУ: 44045098) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Капітальний ремонт покрівлі з встановленням альтернативного живлення (сонячної електростанції) будівлі Єланецької гімназії Єланецької селищної ради, що розташована за адресою: вул. Паркова, 25-А, селище Єланець, Вознесенський район, Миколаївська область», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-23-010990-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення». Таким чином, необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію такого змісту та Додаток №1, №2 до тендерної документації в новій редакції: «З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) №15946-р/пк-пз від 22.10.2025 року, необхідно внести зміни до тендерної документації та викласти Додаток №1, Додаток №2 до тендерної документації в новій редакції» .
Автор: ПП "ДСМ 1976", Сергій Дяченко +380977339094 stroyka.ua@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8c48a4021d8e4e6a903a8ad30df805f3
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення з умовами Тендерної документації Скаржник виявив, що замовник встановив дискримінаційні вимоги в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Так, відповідно до Додатка 1 до Тендерної документації Замовник для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагає:
«Обов’язкова наявність в Учасника інженера з охорони праці з підтвердженням перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, проходження навчання з охорони праці за НПАОП 0.00-1.81-18 «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском». Надати Сертифікат компетентності інженера з охорони праці».
Скаржник вважає цю вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з огляду на таке:
в Україні "сертифікат компетентності" інженера з охорони праці як окремого документа не існує, тому виконати в повній мірі вимогу замовника неможливо, оскільки замовником не передбачено конкретного документу, який має надати потенційний учасник процедури закупівлі на виконання вимог вищезазначеного кваліфікаційного критерію та підтвердити наявність в його штаті інженера з охорони праці.
Звертаємо вашу увагу, що підтвердженням кваліфікації інженера з охорони праці є диплом про вищу освіту відповідного профілю та результати навчання з охорони праці, які оформлюються у вигляді протоколу та посвідчення. Також може бути застосована сертифікація системи управління охороною праці на підприємстві (ISO 45001), що підтверджує відповідність компанії стандартам безпеки, а не індивідуальну компетентність інженера.
За даними електронної системи закупівель уповноваженою особою відділу освіти та спорту Єланецької селищної ради Олександрою Водовозовою 09.10.2025 о 9:51 годин було внесено зміни до тендерної документації та повторно зазначено дискримінаційну вимогу,яка звужує потенційне коло надавачів послуг, що планується закупити замовником, та яка на підставі звернення в електронній системі закупівель 30.09.2025 року була прибрана з тендерної документації.
Також в електронній системі закупівель уповноваженою особою 01.10.2025 року було надано відповідь на звернення та зазначено в системі наступне - «Якщо вимога про надання Сертифікату компетентності інженера з охорони праці є надмірною та дискримінаційною, тоді буде внесено зміни та вилучено таку вимогу.», що говорить про те, що нею повністю усвідомлено дискримінаційний характер встановленої вимоги.
З невідомих причин та належного обгрунтування дискримінаційну вимогу знову внесено у тендерну документацію замовника.

Відмітимо, що нечіткі вимоги в документації призводять до непорозумінь, обмеження конкуренції та дискримінації учасників, а також можуть стати підставою для оскарження процедури закупівель. Для уникнення вищезазначених проблем, вимоги тендерної документації мають бути чіткими, конкретними та не містити умов, які обмежують доступ до участі або створюють дискримінаційні переваги для окремих учасників. Наслідками нечітко встановлених вимог у тендерній документації є: Обмеження конкуренції - учасники не розуміють, що саме від них вимагається, що призводить до відсутності пропозицій або недостатньої кількості учасників. Дискримінація учасників - нечіткі вимоги можуть бути інтерпретовані таким чином, що вони створюють переваги для одних учасників та обмежують можливості інших, що суперечить законодавству про закупівлі. Оскарження тендеру - учасники можуть подавати скарги до Антимонопольного комітету України або інших органів, що може призвести до зупинки процедури закупівель або її анулювання. Невідповідність очікуванням - неправильне розуміння вимог може призвести до подання пропозицій, які не відповідають реальним потребам замовника, що негативно вплине на кінцевий результат закупівлі. Звертаємо вашу увагу, що підтвердженням кваліфікації інженера з охорони праці є диплом про вищу освіту відповідного профілю та результати навчання з охорони праці, які оформлюються у вигляді протоколу та посвідчення.Також може бути застосована сертифікація системи управління охороною праці на підприємстві (ISO 45001), що підтверджує відповідність компанії стандартам безпеки, а не індивідуальну компетентність інженера. У нас, як в потенційного учасника закупівлі наявна особа, яка буде виконувати функції інженера з охорони праці, який має відповідну кваліфікацію, що дозволяє йому в повній мірі виконувати завдання інженера з охорони праці без необхідності отримання усіх вищенаведених документів.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від замовника внести зміни в тендерну документацію та замінити дискримінаційну і нечітку вимогу тендерної документації щодо надання сертифіката компетентності інженера з охорони праці на документи, які справді зможуть підтвердити наявність кваліфікованого працівника в учасника процедури закупівлі, а саме результати навчання з охорони праці, які оформлюються у вигляді протоколу та посвідчення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 44c2296f21934089bc4316164809b2d1
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення з умовами Тендерної документації Скаржник виявив, що замовник встановив дискримінаційні вимоги в частині надання підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, відповідно до Додатка 1 та Додатка 2 до Тендерної документації Замовник для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вимагає:
«У разі зниження Учасником ціни остаточної пропозиції за результатами аукціону на більш ніж 2% (11 966 505,59 грн. з ПДВ у разі якщо учасник є платником ПДВ / без ПДВ для неплатників ПДВ або менше від очікуваної вартості предмета закупівлі), завантажена договірна ціна для такого учасника повинна бути твердою.
Враховуючи той факт, що кожен Учасник повинен надати заповнений додаток №4 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору, тобто кожен учасник на момент подачі своєї тендерної пропозиції достеменно знає ціну та постачальника кожної номенклатурної позиції, Учасник торгів, остаточна пропозиція якого за результатами проведеного аукціону більше ніж на 2% нижча очікуваної вартості предмета закупівлі (11 966 505,59 грн. з ПДВ у разі якщо учасник є платником ПДВ / без ПДВ для неплатників ПДВ або менше від очікуваної вартості предмета закупівлі), зобов’язаний у складі своєї тендерної пропозиції надати детальне обґрунтування запропонованої ціни для виконання робіт за предметом закупівлі. Детальне обґрунтування пропозиції подається у вигляді гарантійного листа з додатками. Гарантійний лист повинен містити предмет закупівлі, розмір пропозиції, реквізити Учасника (повне найменування, адреса, прізвище, ім'я, по-батькові керівника та номер телефону), гарантію про те, що роботи будуть виконані якісно та в повному обсязі відповідно до умов договору та на суму пропозиції. Додатки до гарантійного листа Учасника повинні містити: гарантійні листи від виробників, та/або дилерів, та/або дистриб’юторів (з наданням документів, що підтверджують статус виробника/ офіційного дилера/ офіційного дистриб’ютора/постачальника) щодо поставки матеріальних ресурсів (виробів, обладнання, тощо) в обсягах, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, з вказівкою у гарантійних листах предмету закупівлі, обсягів поставки та вартості за одиницю матеріальних ресурсів (виробів, обладнання, тощо) за цінами, що пропонуються Учасником.
Якщо матеріальні ресурси (вироби, обладнання, тощо), які будуть використовуватися при виконанні робіт знаходяться у власності учасника, тоді необхідно надати підтверджуючі документи на отримання матеріальних ресурсів (виробів, обладнання, тощо) з вказівкою їх вартості та документи, які підтверджують наявність матеріальних ресурсів (виробів, обладнання, тощо) у учасника на дату подання тендерної пропозиції (оборотно-сальдова відомість/витяг з оборотно-сальдової відомості тощо).
При цьому Замовник зауважує, що додатки до гарантійного листа мають бути чітко обґрунтованими, та такими, що надають документальне підтвердження суттєвому заниженню вартості предмету закупівлі. Окремо зауважимо, що кошторисні розрахунки не можуть виступати у ролі додатків до даного гарантійного листа, так як є окремим документом, що подається у складі тендерної пропозиції.»

Скаржник вважає цю вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з огляду на таке:
дана вимога Документації є для нас, як для учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства. Цивільний кодекс України встановлює, що підприємницькою діяльністю є самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Замовник не має права втручатися в підприємницьку діяльність Учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання (на більш ніж 2% (11 966 505,59 грн. з ПДВ у разі якщо учасник є платником ПДВ / без ПДВ для неплатників ПДВ або менше від очікуваної вартості предмета закупівлі), завантажена договірна ціна для такого учасника повинна бути твердою), які нададуть Детальне обґрунтування ціни. Детальне обґрунтування ціни повинно містити: скановані копії з оригіналів документів (в кольоровому вигляді), що підтверджують вартість та якість матеріальних ресурсів, які вказані в його договірній ціні. Документами, що підтверджують вартість всіх матеріальних ресурсів є гарантійні листи від виробників. Документи, що підтверджують якість є сертифікат відповідності та/або паспорт на виріб та/або сертифікати походження товару в якому повинен бути зазначений виробник та його письмове твердження на можливість постачання у зазначених в договірної ціні обсягах продукції та строках на всі матеріальні ресурси. Для дилерів, та/або дистриб’юторів (для підтвердження статусу дилера або дистриб’ютора необхідно завантажити відповідні договори з виробникам та/або листів від виробників із засвідченням даного статусу) щодо поставки матеріальних ресурсів в обсягах, необхідних для виконання робіт за предметом предмету закупівлі, та його письмове твердження на можливість постачання у зазначених в договірної ціні обсягах продукції та строках з вказівкою у гарантійних листах закупівлі, обсягів поставки та вартості за одиницю матеріальних ресурсів. Якщо матеріали та вироби, які будуть використовуватись при виконання робіт знаходяться у власності учасника в такому випадку необхідно надати підтверджуючі документи на отримання зазначених вище запасів з вказівкою їх вартості та якості, документи які підтверджують наявність матеріальних ресурсів у учасника на дату подання тендерної пропозиції (оборотно – сальдова відомість/витяг з оборотно – сальдової відомості, інші документи первинної звітності, сертифікати відповідності та/або паспорт на виріб та/або сертифікати походження товару в якому повинен бути зазначений виробник), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, нас, як Учасника торгів.

Встановлюючи вищезазначені дискримінаційні вимоги в тендерній документації, уповноважена особа здійснює порушення принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Такі дії уповноваженої особи можна трактувати як свідоме внесення в тендерну документацію завідомо дискримінаційних вимог, що звужують коло потенційних учасників закупівлі з метою «протягнення» до участі у закупівлі «свого» учасника та говорять про наявність корупційної складової та змови з потенційним учасником закупівлі.
За даними електронної системи закупівель уповноваженою особою відділу освіти та спорту Єланецької селищної ради Олександрою Водовозовою 09.10.2025 о 9:51 годин було внесено зміни до тендерної документації та повторно зазначено дискримінаційну вимогу,яка звужує потенційне коло надавачів послуг, що планується закупити замовником, та яка на підставі звернення в електронній системі закупівель 01.10.2025 року була прибрана з тендерної документації.
Також в електронній системі закупівель уповноваженою особою 03.10.2025 року було надано відповідь на звернення та зазначено в системі наступне - « Якщо вимога Антидемпінгове застереження замовника є дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства, то буде внесено зміни до тендерної документації та вилучено цю вимогу», що говорить про те, що нею повністю усвідомлено дискримінаційний характер встановленої вимоги.
З невідомих причин та належного обгрунтування дискримінаційну вимогу знову внесено у тендерну документацію замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження