-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон "Устилуг-Зосін" (ремонт з заміною електрообладнання та їх мереж, фасадів та даху адмінприміщення, ганків, дорожнього та тротуарного покриття, водогону, модульних будинків, влаштування легкозбірних навісів)
Торги не відбулися
66 838 796.80
UAH з ПДВ
Період оскарження:
23.09.2025 14:01 - 28.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника про визначення переможця
Номер:
59723e15182f4988942e6c9a06a12e84
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-23-008669-a.a1
Назва:
Скарга на рішення замовника про визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА_АМКУ_UA-2025-09-23-008669-a.pdf.p7s 22.10.2025 14:20
- СКАРГА_АМКУ_UA-2025-09-23-008669-a.pdf 22.10.2025 14:20
- СКАРГА_АМКУ_UA-2025-09-23-008669-a.docx 22.10.2025 14:20
- sign.p7s 22.10.2025 15:08
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:31
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:31
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:33
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:33
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:35
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:35
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:36
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:36
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:38
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:38
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf.p7s 31.10.2025 11:39
- ДОДАТКОВІ_ПОЯСНЕННЯ_ДО_СКАРГИ.pdf 31.10.2025 11:39
- рішення від 24.10.2025 № 16029.pdf 24.10.2025 14:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.11.2025 № 16422.pdf 04.11.2025 11:53
- рішення від 03.11.2025 № 16422.pdf 05.11.2025 17:48
- Пояснення по скарзі.doc 28.10.2025 11:45
- Пояснення по скарзі.doc 28.10.2025 11:49
- Пояснення по скарзі.doc 28.10.2025 11:50
- Пояснення по скарзі.doc 28.10.2025 11:52
- Пояснення по скарзі.doc 28.10.2025 11:57
- Пояснення по скарзі.pdf 28.10.2025 11:57
- Протокол 170.pdf 06.11.2025 09:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.10.2025 15:52
Дата розгляду скарги:
03.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.10.2025 14:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.11.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2025 09:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "РСГ" (код ЄДРПОУ: 43914609) переможцем за процедурою закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
530287b5b62e4241a999e8c0a93517ad
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність форми договірної ціни вимогам Настанови та тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) передбачено, що Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатках 1, 2 до тендерної документації
Згідно абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Тим ж розділом Додатку 1 до ТД передбачено:
- вид Договірної ціни – тверда договірна ціна за укрупненими показниками вартості робіт.
- договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ.
Відповідно до пункту 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
ТОВ "БК "РСГ" у складі пропозиції надано файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf» у якому міститься Договірна ціна, що складена ТОВ "БК "РСГ" у поточних цінах станом на 24 вересня 2025 року та у відповідності до Додатку №31 до Настанови (пункт 5.2) Зміни №3.
Надана договірна ціна містить розділ І «Будівельні роботи» та розділ II «Устаткування, меблі та інвентар».
Як те передбачено формою договірної ціни за укрупненими показниками вартості, згідно Додатку №31 Настанови, за підсумками Розділу I «Будівельні роботи», Учасник зазначив наступну інформацію:
- Разом по розділу І: 32 503,001
- Кошти на покриття ризиків: 487,545
- Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: -
- Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ): -
- Податок на додану вартість: 6 598,10910
- Всього будівельних робіт: 39 588,65461
За підсумками Розділу IІ «Устаткування, меблі та інвентар», Учасник зазначив наступну інформацію:
- Разом по розділу ІІ: 21 822,994
- Кошти на покриття ризиків: 327,345
- Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ): -
- Податок на додану вартість: 4 430,06780
- Всього устаткування. Меблів та інвентарю: 26 580,40679
Однак, формою договірної ціни за укрупненими показниками вартості, згідно Додатку №31 Настанови, не передбачено зазначення коштів на покриття ризиків за підсумками розділу IІ «Устаткування, меблі та інвентар».
Більше того, кошти на покриття ризиків не можуть бути передбачені для устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Всупереч вимогам абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Учасник надав ціну тендерної пропозиції яка складена у форматі Договірної ціни, але така Договірна ціна не відповідає формі, яка передбачена у додатку 31 НАСТАНОВИ, а також Учасником враховано у вартість цінової тендерної пропозиції суму коштів на покриття ризиків щодо устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Згідно абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Тим ж розділом Додатку 1 до ТД передбачено:
- вид Договірної ціни – тверда договірна ціна за укрупненими показниками вартості робіт.
- договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ.
Відповідно до пункту 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
ТОВ "БК "РСГ" у складі пропозиції надано файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf» у якому міститься Договірна ціна, що складена ТОВ "БК "РСГ" у поточних цінах станом на 24 вересня 2025 року та у відповідності до Додатку №31 до Настанови (пункт 5.2) Зміни №3.
Надана договірна ціна містить розділ І «Будівельні роботи» та розділ II «Устаткування, меблі та інвентар».
Як те передбачено формою договірної ціни за укрупненими показниками вартості, згідно Додатку №31 Настанови, за підсумками Розділу I «Будівельні роботи», Учасник зазначив наступну інформацію:
- Разом по розділу І: 32 503,001
- Кошти на покриття ризиків: 487,545
- Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: -
- Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ): -
- Податок на додану вартість: 6 598,10910
- Всього будівельних робіт: 39 588,65461
За підсумками Розділу IІ «Устаткування, меблі та інвентар», Учасник зазначив наступну інформацію:
- Разом по розділу ІІ: 21 822,994
- Кошти на покриття ризиків: 327,345
- Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ): -
- Податок на додану вартість: 4 430,06780
- Всього устаткування. Меблів та інвентарю: 26 580,40679
Однак, формою договірної ціни за укрупненими показниками вартості, згідно Додатку №31 Настанови, не передбачено зазначення коштів на покриття ризиків за підсумками розділу IІ «Устаткування, меблі та інвентар».
Більше того, кошти на покриття ризиків не можуть бути передбачені для устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Всупереч вимогам абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Учасник надав ціну тендерної пропозиції яка складена у форматі Договірної ціни, але така Договірна ціна не відповідає формі, яка передбачена у додатку 31 НАСТАНОВИ, а також Учасником враховано у вартість цінової тендерної пропозиції суму коштів на покриття ризиків щодо устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
91ed32c7b1d84d77a74f84bd73eb2f89
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог до формування договірної ціни відповідно до Відомості обсягів та технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Абзацами 3 та 4 пункту 5 Додатку №1 до ТД передбачено, що Вихідні данні до розробки договірної ціни надані у Додатку 1 до тендерної документації (Відомість обсягів). Розрахунок Договірної ціни здійснюється Учасником з використанням укрупнених показників вартості робіт обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт.
У пункті 5 Додатку №1 до ТД визначається - Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт/послуг, передбачених Відомістю обсягів робіт, технології виконання робіт, використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів щодо кошторисних норм, норм часу, методичних рекомендацій тощо, а також з дотриманням технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Пунктом 21 Додатку №1.1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ» до тендерної документації передбачено наступний вид робіт: "Улаштування супердиффузійних мембран (гідроізоляція) Strotex Basic 1300 (або аналог) прокладних в один шар".
Учасником по позиції 77 Договірної ціни (файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf») зазначено:
21. Установлення насосів підвищення тиску Улаштування супердиффузійних мембран (гідроізоляція) Strotex Basic 1300 (або аналог) прокладних в один шар.
Пунктом 77 Додатку №1.1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ» до тендерної документації передбачено наступний вид робіт: "Установлення насосів підвищення тиску Wilo-Isar BOOST5 або аналогічного".
Учасником по позиції 77 Договірної ціни (файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf») зазначено:
77. Установлення насосів підвищення тиску Wilo-Isar BOOST5 або аналогічного.
Отже, у наданому розрахунку цінової пропозиції «Договірна ціна» Учасником не вказано конкретні матеріали та/або вироби та/або конструкції, які ним пропонуються для постачання під час надання послуг та які розраховані Учасником виходячи з обсягів робіт/послуг, передбачених Відомістю обсягів робіт.
Абзацами 3 та 4 пункту 5 Додатку №1 до ТД передбачено, що Вихідні данні до розробки договірної ціни надані у Додатку 1 до тендерної документації (Відомість обсягів). Розрахунок Договірної ціни здійснюється Учасником з використанням укрупнених показників вартості робіт обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт.
У пункті 5 Додатку №1 до ТД визначається - Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт/послуг, передбачених Відомістю обсягів робіт, технології виконання робіт, використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів щодо кошторисних норм, норм часу, методичних рекомендацій тощо, а також з дотриманням технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Пунктом 21 Додатку №1.1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ» до тендерної документації передбачено наступний вид робіт: "Улаштування супердиффузійних мембран (гідроізоляція) Strotex Basic 1300 (або аналог) прокладних в один шар".
Учасником по позиції 77 Договірної ціни (файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf») зазначено:
21. Установлення насосів підвищення тиску Улаштування супердиффузійних мембран (гідроізоляція) Strotex Basic 1300 (або аналог) прокладних в один шар.
Пунктом 77 Додатку №1.1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ» до тендерної документації передбачено наступний вид робіт: "Установлення насосів підвищення тиску Wilo-Isar BOOST5 або аналогічного".
Учасником по позиції 77 Договірної ціни (файл – «2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».pdf») зазначено:
77. Установлення насосів підвищення тиску Wilo-Isar BOOST5 або аналогічного.
Отже, у наданому розрахунку цінової пропозиції «Договірна ціна» Учасником не вказано конкретні матеріали та/або вироби та/або конструкції, які ним пропонуються для постачання під час надання послуг та які розраховані Учасником виходячи з обсягів робіт/послуг, передбачених Відомістю обсягів робіт.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
bad478cf6a664f919d42d9d96bae1b34
Заголовок пункту скарги:
Надання переможцем договірної ціни, що не відповідає формі додатку 31 Настанови, всупереч умовам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу ІІІ ТД передбачено, що Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатках 1, 2 до тендерної документації
Пунктом 4 «Переможцем подається розрахунок цінової пропозиції відповідно до вимог тендерної документації» Додатку №2 до ТД передбачено:
«Переможцем подається розрахунок цінової пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.
Договірна ціна має бути визначена чітко та остаточно без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до вимог п.5 Додатку 1 до тендерної документації та виходячи з обсягів робіт/послуг на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт/послуг на об’єкті закупівлі та поточних цін на них.
Переможець торгів у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає Замовнику на погодження договірну ціну, сформовану відповідно до вимог тендерної документації, а саме:
- договірна ціна у вигляді сканованої копії в форматі pdf і в електронному вигляді в форматі Microsoft Excel.»
Згідно абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Тим ж розділом Додатку 1 до ТД передбачено:
- вид Договірної ціни – тверда договірна ціна за укрупненими показниками вартості робіт.
- договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ
Відповідно до пункту 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Як те вказувалося, Уповноваженою особою прийнято протокольне рішення №153 від 16.10.2025 року щодо обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "РСГ" (43914609), а 17.10.2025 року було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із таким Учасником.
На виконання вимог пункту 4 Додатку №2 до ТД, ТОВ "БК "РСГ" 20 жовтня 2025 року об 12:54 год. було завантажено (файл - 2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».xlsx) у якому міститься Договірна ціна.
Надана Договірна ціна від 20.10.2025 року так як і надана Договірна ціна до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не відповідає формі додатку 31 НАСТАНОВИ, що суперечить абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД.
Окрім того, у такій договірній ціні Учасником враховано у вартість цінової тендерної пропозиції суму коштів на покриття ризиків щодо устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Пунктом 4 Додатку №2 до ТД передбачено, що у разі ненадання договірної ціни з усіма додатками переможцем у строки передбачені цією тендерною документацією, а також якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку договірної ціни чи не надасть вчасно розрахунок, який відповідає вимогам Настанови та Тендерної документації, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей)
Пунктом 4 «Переможцем подається розрахунок цінової пропозиції відповідно до вимог тендерної документації» Додатку №2 до ТД передбачено:
«Переможцем подається розрахунок цінової пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.
Договірна ціна має бути визначена чітко та остаточно без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до вимог п.5 Додатку 1 до тендерної документації та виходячи з обсягів робіт/послуг на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт/послуг на об’єкті закупівлі та поточних цін на них.
Переможець торгів у строк, що не перевищує 4 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає Замовнику на погодження договірну ціну, сформовану відповідно до вимог тендерної документації, а саме:
- договірна ціна у вигляді сканованої копії в форматі pdf і в електронному вигляді в форматі Microsoft Excel.»
Згідно абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Тим ж розділом Додатку 1 до ТД передбачено:
- вид Договірної ціни – тверда договірна ціна за укрупненими показниками вартості робіт.
- договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ
Відповідно до пункту 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Як те вказувалося, Уповноваженою особою прийнято протокольне рішення №153 від 16.10.2025 року щодо обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "РСГ" (43914609), а 17.10.2025 року було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із таким Учасником.
На виконання вимог пункту 4 Додатку №2 до ТД, ТОВ "БК "РСГ" 20 жовтня 2025 року об 12:54 год. було завантажено (файл - 2900_кдц ПР Устилуг-Зосін «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ».xlsx) у якому міститься Договірна ціна.
Надана Договірна ціна від 20.10.2025 року так як і надана Договірна ціна до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не відповідає формі додатку 31 НАСТАНОВИ, що суперечить абзацу 1 пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД.
Окрім того, у такій договірній ціні Учасником враховано у вартість цінової тендерної пропозиції суму коштів на покриття ризиків щодо устаткування, меблів чи інвентарю, що суперечить Настанові.
Пунктом 4 Додатку №2 до ТД передбачено, що у разі ненадання договірної ціни з усіма додатками переможцем у строки передбачені цією тендерною документацією, а також якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку договірної ціни чи не надасть вчасно розрахунок, який відповідає вимогам Настанови та Тендерної документації, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей)
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Згідно абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
43b5e710b5c640c1abe71cb17dcd9b47
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність договору на утилізацію відходів вимогам тендерної документації щодо будівельних відходів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 4 Додатку №1 до ТД, Учасник повинен підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, у випадку залучення для цього сторонніх осіб на договірних чи інших засадах, надається копія відповідного договору з додавання копії вищезазначеної ліцензії, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Постановою КМУ №1102 від 20.10.2023 року затверджено Порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів
Згідно пункту 7 Порядку класифікації відходів, код відходів складається з шести цифр:
1) перші дві цифри визначають групу відходів (XX 00 00);
2) другі дві цифри визначають підгрупу відходів (XX XХ 00);
3) останні дві цифри визначають вид відходів у межах підгрупи (XX ХX XX).
Відходів, що утворюються в процесі будівництва, згідно Національного переліку відходів, відносяться до групи відходів – 17 00 00 «Відходи будівництва та знесення (включаючи ґрунт, знятий із забруднених ділянок)»
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Пунктом 1.2 Договору 16002 від 01.09.2025 року передбачено, що вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів відповідно до додатків 1, 2 до Закону України «Про управління відходами», а також вартість надання Послуг зазначаються у Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору та його невід'ємною частиною.
У Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору16002 передбачено вид та код відходів, а також найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів, що є предметом Договору №16002:
1. Інші моторні, індустріальні та мастильні оливи 13 02 08*
2. Хімічні речовини, що складаються або містять небезпечні речовини 18 02 05*
3. Відходи фарб, лаків, що містять органічні розчинники або інші небезпечні речовини 08 01 11 *
4. Фарби, чорнила, клеї та смоли, які містять небезпечні речовини 20 01 27*
5. Відпрацьовані шини 16 01 03
6. Сировина та продукти, не придатні для споживання чи перероблення 02 07 04
Жоден із згаданих у Додатку №1 до Договору 16002 вид та код відходів не відноситься до відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме до групи відходів – 17 00 00 «Відходи будівництва та знесення (включаючи ґрунт, знятий із забруднених ділянок)».
Отже, наданий Учасником договір не підтверджує залучення ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» для підтвердження спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, оскільки відходи, що утворюються в процесі будівництва, за умовами такого договору, не є його предметом.
Постановою КМУ №1102 від 20.10.2023 року затверджено Порядок класифікації відходів та Національний перелік відходів
Згідно пункту 7 Порядку класифікації відходів, код відходів складається з шести цифр:
1) перші дві цифри визначають групу відходів (XX 00 00);
2) другі дві цифри визначають підгрупу відходів (XX XХ 00);
3) останні дві цифри визначають вид відходів у межах підгрупи (XX ХX XX).
Відходів, що утворюються в процесі будівництва, згідно Національного переліку відходів, відносяться до групи відходів – 17 00 00 «Відходи будівництва та знесення (включаючи ґрунт, знятий із забруднених ділянок)»
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Пунктом 1.2 Договору 16002 від 01.09.2025 року передбачено, що вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів відповідно до додатків 1, 2 до Закону України «Про управління відходами», а також вартість надання Послуг зазначаються у Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору та його невід'ємною частиною.
У Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору16002 передбачено вид та код відходів, а також найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів, що є предметом Договору №16002:
1. Інші моторні, індустріальні та мастильні оливи 13 02 08*
2. Хімічні речовини, що складаються або містять небезпечні речовини 18 02 05*
3. Відходи фарб, лаків, що містять органічні розчинники або інші небезпечні речовини 08 01 11 *
4. Фарби, чорнила, клеї та смоли, які містять небезпечні речовини 20 01 27*
5. Відпрацьовані шини 16 01 03
6. Сировина та продукти, не придатні для споживання чи перероблення 02 07 04
Жоден із згаданих у Додатку №1 до Договору 16002 вид та код відходів не відноситься до відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме до групи відходів – 17 00 00 «Відходи будівництва та знесення (включаючи ґрунт, знятий із забруднених ділянок)».
Отже, наданий Учасником договір не підтверджує залучення ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» для підтвердження спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, оскільки відходи, що утворюються в процесі будівництва, за умовами такого договору, не є його предметом.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
c34f825256cf44d788ef4f7302c0e229
Заголовок пункту скарги:
Відсутність підтвердження ліцензованої спроможності до перевезення небезпечних будівельних відходів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 4 Додатку №1 до ТД, Учасник повинен підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ, у випадку залучення для цього сторонніх осіб на договірних чи інших засадах, надається копія відповідного договору з додавання копії вищезазначеної ліцензії, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Враховуючи те, що Учасником залучено для збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва сторонніх осіб на договірних засадах, Учасник у складі пропозиції надав копію відповідного договору, а також мав би додати копію вищезазначеної ліцензії, а саме ліцензії, виданої МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ, яка підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Однак, у складі тендерної пропозиції не підтверджено спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо перевезення небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, як те передбачено пунктом 4 Додатку 1 до ТД.
Не надавши у складі пропозиції копії відповідної ліцензії ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, Учасник не підтвердив спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо перевезення небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Враховуючи те, що Учасником залучено для збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва сторонніх осіб на договірних засадах, Учасник у складі пропозиції надав копію відповідного договору, а також мав би додати копію вищезазначеної ліцензії, а саме ліцензії, виданої МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ, яка підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Однак, у складі тендерної пропозиції не підтверджено спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо перевезення небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, як те передбачено пунктом 4 Додатку 1 до ТД.
Не надавши у складі пропозиції копії відповідної ліцензії ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, Учасник не підтвердив спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо перевезення небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
f92d411504c840a19270798acd8c3d8d
Заголовок пункту скарги:
Непідтверджена ліцензована спроможність суб’єкта до утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 4 Додатку №1 до ТД, Учасник повинен підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, у випадку залучення для цього сторонніх осіб на договірних чи інших засадах, надається копія відповідного договору з додавання копії вищезазначеної ліцензії, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Враховуючи те, що Учасником залучено для збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва сторонніх осіб на договірних засадах, Учасник у складі пропозиції надав копію відповідного договору, а також мав би додати копію вищезазначеної ліцензії, а саме ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, яка підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Однак, у складі тендерної пропозиції не підтверджено спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме не надано копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, як те передбачено пунктом 4 Додатку 1 до ТД.
Не надавши у складі пропозиції копії відповідної ліцензії ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, Учасник не підтвердив спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» здійснювати утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі БУДІВНИЦТВА.
Учасником у складі пропозиції надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Враховуючи те, що Учасником залучено для збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва сторонніх осіб на договірних засадах, Учасник у складі пропозиції надав копію відповідного договору, а також мав би додати копію вищезазначеної ліцензії, а саме ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, яка підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання
Однак, у складі тендерної пропозиції не підтверджено спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а саме не надано копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, як те передбачено пунктом 4 Додатку 1 до ТД.
Не надавши у складі пропозиції копії відповідної ліцензії ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» щодо утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, Учасник не підтвердив спроможність ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» здійснювати утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі БУДІВНИЦТВА.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Запити Органу оскарження
Номер:
02a90fe43c0b4cdba90de74ec56329d0
Тема запиту:
Правова оцінка відповідності ліцензійної документації вимогам тендерної документації та законодавства
Текст запиту:
Замовник у поясненнях щодо пункту 6 Скарги вказує:
«Скаржник стверджує, що Учасником у складі тендерної пропозиції не надано копію ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, яка підтверджує право на провадження діяльності зі збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів.
Проте, таке твердження не відповідає дійсності.
У складі тендерної пропозиції учасником було надано копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.02.2024 № 119 та від 18.02.2025 № 332 про видачу та розширення ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 38 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Також, Розділом XI «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про управління відходами», у зв’язку з прийняттям вказаного закону, було внесено зміни до законодавства та замінено термін «утилізація» на термін «управління відходами».
Таким чином, надані учасником копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про надання ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва..»
Скаржник продовжує наполягати на тому, що не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:39
Номер:
c6a5055234514918895ff69087d7c394
Тема запиту:
Правова оцінка відповідності ліцензійної документації вимогам тендерної документації та законодавства
Текст запиту:
Замовником у поясненнях щодо пункту 5 Скарги вказує:
«Скаржник стверджує, що Учасником у складі тендерної пропозиції не надано копію ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, яка підтверджує право на провадження діяльності зі збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів.
Проте, таке твердження не відповідає дійсності.
У складі тендерної пропозиції учасником було надано копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.02.2024 № 119 та від 18.02.2025 № 332 про видачу та розширення ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 38 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Також, Розділом XI «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про управління відходами», у зв’язку з прийняттям вказаного закону, було внесено зміни до законодавства та замінено термін «утилізація» на термін «управління відходами».
Таким чином, надані учасником копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про надання ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва..»
Скаржник продовжує наполягати на тому, що не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:38
Номер:
70ecb47ee135438085089b43f4e2936a
Тема запиту:
учасник повинен підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва
Текст запиту:
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено вимогу щодо надання у складі пропозиції документів, які підтверджують спроможність збирання, перевезення та утилізації саме небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а не «Відходів будівництва та знесення», як стверджує Скаржник.
Відповідно до пункту 19 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» небезпечні відходи - це відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Згідно частини першої статті 7 ЗУ «Про управління відходами» відходи поділяються на два класи:
1) небезпечні відходи;
2) відходи, що не є небезпечними.
Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Таким чином, законодавство відносить відходи до небезпечних залежно від їх властивостей, а не віднесення їх до певної групи.
Додатком 1.1 до тендерної документації «Відомість обсягів» встановлено перелік усіх необхідних до виконання послуг серед яких, зокрема:
Фарбування поверхонь стін (укосів) водоемульсійною фарбою;
Фарбування металевих поґрунтованих поверхонь емаллю ЕП-51.
У складі тендерної пропозиції Учасником було надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Пунктом 1.2 Договору 16002 від 01.09.2025 року передбачено, що вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів відповідно до додатків 1, 2 до Закону України «Про управління відходами», а також вартість надання Послуг зазначаються у Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору та його невід'ємною частиною.
У Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору16002 передбачено вид та код відходів, а також найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів, що є предметом Договору №16002, зокрема: Відходи фарб, лаків, що містять органічні розчинники або інші небезпечні речовини.
Таким чином, Учасником було виконано вимогу тендерної документації шляхом надання у складі пропозиції договору, який підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:50
Номер:
56da09a10bfd4a17a46fd54679019eac
Тема запиту:
Скаржник вважає, що надана переможцем Договірна ціна, яка на думку Скаржника не відповідає вимогам Настанови
Текст запиту:
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Таким чином, законодавством з питань публічних закупівель встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця серед яких відсутня така підстава як надання Договірної ціни не у відповідності до вимог замовника.
Окремо слід зазначити, що Скаржник вважає, що виявлені ним невідповідності є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, такі твердження не відповідають вимогам законодавства та умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, ....
Пунктом 4 «Документи, що підтверджують відповідність технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі тощо» Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає підписані Відомість обсягів (Додаток 1.1. до тендерної документації) та відомість ресурсів (Додаток 1.2.).
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено, що на підтвердження відповідності технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі учасник повинен надати підписані Відомість обсягів (Додаток 1.1. до тендерної документації) та відомість ресурсів (Додаток 1.2.), а не договірну ціну.
Отже, надання Учасником у складі тендерної пропозиції Договірної ціни, яка містить невідповідності не є підставою для відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:49
Номер:
e29cee211f8e45c48a9c55f4d5ebdeac
Тема запиту:
Стосовно не зазначення Учасником у складі Договірної ціни конкретних матеріалів та/або виробів та/або конструкцій
Текст запиту:
В Договірній ціні визначається вартість усіх необхідних до виконання послуг з визначення їх повного обсягу/комплексу, відповідно до Відомості обсягів послуг.
Пунктами 21 та 77 Відомості обсягів, яка міститься у Додатку 1.1. до тендерної документації, встановлено «Найменування робіт і витрат».
Таким чином, зазначення Учасником, у наданій у складі тендерної пропозиції Договірній ціні, вказаних позицій у редакції викладеній Замовником у Відомості обсягів повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:45
Номер:
aaf536357bc74da48988ae11db72e22b
Тема запиту:
Формування договірної ціни відповідно до Настанови та умов тендерної документації
Текст запиту:
Замовником у поясненнях щодо пункту 1 Скарги вказує:
«Відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації: Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ.
Таким чином, пунктом 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником, для учасників процедури закупівлі, було встановлено вимогу щодо порядку розрахунку ціни тендерної пропозиції та не встановлено вимогу щодо надання договірної ціни у складі тендерної пропозиції, як стверджує Скаржник.
Також, Скаржник стверджує, що надана Учасником договірна ціна не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) в частині врахування у договірній ціні коштів на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг.
Відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ.
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено вимогу до учасників процедури закупівлі здійснювати розрахунок коштів на покриття ризиків у розмірі 1,5% саме від вартості договірної ціни без ПДВ, а не окремих її розділів.
Крім того, згідно з Настановою, договірна ціна формується на підставі затвердженої проектно-кошторисної документації (зведеного кошторисного розрахунку) та включає:
вартість будівельно-монтажних робіт;
вартість устаткування, меблів та інвентарю, передбачених проектом;
інші витрати (розділ І, пункт 1.2, розділ V Настанови).
При розрахунку Зведеного кошторисного розрахунку ризики враховуються від підсумку глав 1–12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. До зазначеного підсумку включаються всі складові зведеного кошторису, зокрема вартість устаткування, меблів та інвентарю, якщо вони є частиною об’єкта будівництва.
Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови, при твердій договірній ціні кошти на покриття ризиків враховуються у розмірі до 1,5 %.
Крім того, відповідно до пункту 5.1 Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних із придбанням і доставкою на об'єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Таким чином, устаткування, передбачене проектом, є невід’ємною складовою об’єкта будівництва та враховується у складі договірної ціни. Тому відповідно на нього поширюються ті самі правила формування коштів на покриття ризиків, що й на інші елементи вартості об’єкта.
Виходячи із вищевказаного, надана Учасником у складі тендерної пропозиції Договірна ціна відповідає вимогам Настанови, а також умовам тендерної документації встановленим у пункті 5 Додатку 1, оскільки розрахунок 1,5 % здійснено від загальної вартості договірної ціни без ПДВ, у тому числі вартості устаткування.»
Скаржник погоджується із доводами Замовника, але все ж таки хоче зауважити, що вимога пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, а саме те що договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ, сформована не у відповідності до Настанови.
Згідно ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-09-23-008669-a вид предмета закупівлі «Послуги», а предмет закупівлі «Поточний ремонт міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон "УстилугЗосін" (ремонт з заміною електрообладнання та їх мереж, фасадів та даху адмінприміщення, ганків, дорожнього та тротуарного покриття, водогону, модульних будинків, влаштування легкозбірних навісів)».
Наголошуємо, що згідно п.1.1 Настанови, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування
У свою чергу Поточний ремонт міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон "УстилугЗосін" (ремонт з заміною електрообладнання та їх мереж, фасадів та даху адмінприміщення, ганків, дорожнього та тротуарного покриття, водогону, модульних будинків, влаштування легкозбірних навісів) не підпадає під визначення п.1.1 Настанови.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:31
Номер:
af3dab00aa704de1b26559fd4e908f86
Тема запиту:
підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва
Текст запиту:
У складі тендерної пропозиції учасником було надано копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.02.2024 № 119 та від 18.02.2025 № 332 про видачу та розширення ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 38 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Також, Розділом XI «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про управління відходами», у зв’язку з прийняттям вказаного закону, було внесено зміни до законодавства та замінено термін «утилізація» на термін «управління відходами».
Таким чином, надані учасником копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про надання ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:52
Номер:
14229fca68554f51ab54ea32f856c1fe
Тема запиту:
Неоднозначність вимог тендерної документації щодо структури договірної ціни
Текст запиту:
Замовником у поясненнях щодо пункту 2 Скарги вказує:
«Стосовно не зазначення Учасником у складі Договірної ціни конкретних матеріалів та/або виробів та/або конструкцій слід зазначити, що відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації вихідні данні до розробки договірної ціни надані у Додатку 1 до тендерної документації (Відомість обсягів).
В Договірній ціні визначається вартість усіх необхідних до виконання послуг з визначення їх повного обсягу/комплексу, відповідно до Відомості обсягів послуг.
Пунктами 21 та 77 Відомості обсягів, яка міститься у Додатку 1.1. до тендерної документації, встановлено «Найменування робіт і витрат».
Таким чином, зазначення Учасником, у наданій у складі тендерної пропозиції Договірній ціні, вказаних позицій у редакції викладеній Замовником у Відомості обсягів повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Скаржник погоджується із доводами Замовника про те, що учасники процедури закупівлі були зобов’язані скласти Договірну ціну у відповідності до вихідних даних до розробки договірної ціни надані у Додатку 1 до тендерної документації (Відомість обсягів), але через нелогічність формулювання вимог пункту 5 «Вимоги щодо формування учасниками ціни тендерної пропозиції» Додатку №1 до ТД, трактування таких вимог є неоднозначним.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:33
Номер:
b4c523b749164bc9bad4657d837ecb8d
Тема запиту:
щодо підтвердження спроможностізбирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Текст запиту:
У складі тендерної пропозиції учасником було надано копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.02.2024 № 119 та від 18.02.2025 № 332 про видачу та розширення ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 38 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Також, Розділом XI «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про управління відходами», у зв’язку з прийняттям вказаного закону, було внесено зміни до законодавства та замінено термін «утилізація» на термін «управління відходами».
Таким чином, надані учасником копії наказів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про надання ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:57
Номер:
5111653ac6c94410b9a556a0ac1b8ffb
Тема запиту:
Критерії класифікації відходів як небезпечних у контексті закупівлі будівельних послуг
Текст запиту:
Замовником у поясненнях щодо пункту 4 Скарги вказує:
«Відповідно до пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії, виданої йому Міністерством екології та природних ресурсів України, у випадку залучення для цього сторонніх осіб на договірних чи інших засадах, надається копія відповідного договору з додавання копії вищезазначеної ліцензії, виданої відповідному залученому учасником суб'єкту господарювання.
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено вимогу щодо надання у складі пропозиції документів, які підтверджують спроможність збирання, перевезення та утилізації саме небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, а не «Відходів будівництва та знесення», як стверджує Скаржник.
Відповідно до пункту 19 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» небезпечні відходи - це відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Згідно частини першої статті 7 ЗУ «Про управління відходами» відходи поділяються на два класи:
1) небезпечні відходи;
2) відходи, що не є небезпечними.
Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3).
Таким чином, законодавство відносить відходи до небезпечних залежно від їх властивостей, а не віднесення їх до певної групи.
Додатком 1.1 до тендерної документації «Відомість обсягів» встановлено перелік усіх необхідних до виконання послуг серед яких, зокрема:
Фарбування поверхонь стін (укосів) водоемульсійною фарбою;
Фарбування металевих поґрунтованих поверхонь емаллю ЕП-51.
У складі тендерної пропозиції Учасником було надано Договір 16002 від 01.09.2025 року, який укладено із ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Пунктом 1.2 Договору 16002 від 01.09.2025 року передбачено, що вид та код відходів відповідно до Національного переліку відходів, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів відповідно до додатків 1, 2 до Закону України «Про управління відходами», а також вартість надання Послуг зазначаються у Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору та його невід'ємною частиною.
У Специфікації, яка є Додатком №1 до Договору16002 передбачено вид та код відходів, а також найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів, що є предметом Договору №16002, зокрема: Відходи фарб, лаків, що містять органічні розчинники або інші небезпечні речовини.
Таким чином, Учасником було виконано вимогу тендерної документації шляхом надання у складі пропозиції договору, який підтверджує спроможність збирання, перевезення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва.»
Скаржник продовжує наполягати на тому, що не виявивши невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:36
Номер:
8e713d1c3b564949bb372c11098ab375
Тема запиту:
Неоднозначність вимог щодо розрахунку цінової пропозиції як джерело різного тлумачення
Текст запиту:
Замовником у поясненнях щодо пункту 3 Скарги вказує:
«Скаржник вважає, що надана переможцем Договірна ціна, яка на думку Скаржника не відповідає вимогам Настанови, є підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проте, зазначене твердження не відповідає вимогам законодавства з питань публічних закупівель.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Таким чином, законодавством з питань публічних закупівель встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця серед яких відсутня така підстава як надання Договірної ціни не у відповідності до вимог замовника.
Окремо слід зазначити, що Скаржник вважає, що виявлені ним невідповідності є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, такі твердження не відповідають вимогам законодавства та умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Пунктом 4 «Документи, що підтверджують відповідність технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі тощо» Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає підписані Відомість обсягів (Додаток 1.1. до тендерної документації) та відомість ресурсів (Додаток 1.2.).
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено, що на підтвердження відповідності технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі учасник повинен надати підписані Відомість обсягів (Додаток 1.1. до тендерної документації) та відомість ресурсів (Додаток 1.2.), а не договірну ціну.
Отже, надання Учасником у складі тендерної пропозиції Договірної ціни, яка містить невідповідності не є підставою для відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
Скаржник погоджується із доводами Замовника, але через нелогічність формулювання вимог пункту 4 «Переможцем подається розрахунок цінової пропозиції відповідно до вимог тендерної документації» Додатку №2 до ТД, трактування таких вимог є неоднозначним.
Дата опублікування:
31.10.2025 11:35
Номер:
35e2a1d59b2641caa94da45f9336e80b
Тема запиту:
Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни, який наведений у додатку 31 НАСТАНОВИ
Текст запиту:
Пунктом 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником, для учасників процедури закупівлі, було встановлено вимогу щодо порядку розрахунку ціни тендерної пропозиції та не встановлено вимогу щодо надання договірної ціни у складі тендерної пропозиції, як стверджує Скаржник.
Також, Скаржник стверджує, що надана Учасником договірна ціна не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) в частині врахування у договірній ціні коштів на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг.
Відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до Настанови та інших діючих кошторисних норм та обов’язково включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів, кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт/послуг, у розмірі 1,5% від вартості договірної ціни без ПДВ.
Таким чином, умовами тендерної документації було встановлено вимогу до учасників процедури закупівлі здійснювати розрахунок коштів на покриття ризиків у розмірі 1,5% саме від вартості договірної ціни без ПДВ, а не окремих її розділів.
Крім того, згідно з Настановою, договірна ціна формується на підставі затвердженої проектно-кошторисної документації (зведеного кошторисного розрахунку) та включає:
вартість будівельно-монтажних робіт;
вартість устаткування, меблів та інвентарю, передбачених проектом;
інші витрати (розділ І, пункт 1.2, розділ V Настанови).
При розрахунку Зведеного кошторисного розрахунку ризики враховуються від підсумку глав 1–12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. До зазначеного підсумку включаються всі складові зведеного кошторису, зокрема вартість устаткування, меблів та інвентарю, якщо вони є частиною об’єкта будівництва.
Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови, при твердій договірній ціні кошти на покриття ризиків враховуються у розмірі до 1,5 %.
Крім того, відповідно до пункту 5.1 Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних із придбанням і доставкою на об'єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Таким чином, устаткування, передбачене проектом, є невід’ємною складовою об’єкта будівництва та враховується у складі договірної ціни. Тому відповідно на нього поширюються ті самі правила формування коштів на покриття ризиків, що й на інші елементи вартості об’єкта.
Виходячи із вищевказаного, надана Учасником у складі тендерної пропозиції Договірна ціна відповідає вимогам Настанови, а також умовам тендерної документації встановленим у пункті 5 Додатку 1, оскільки розрахунок 1,5 % здійснено від загальної вартості договірної ціни без ПДВ, у тому числі вартості устаткування.
Дата опублікування:
28.10.2025 11:41