• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Канцелярські товари

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 14 днів назад

143 500.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 23.09.2025 12:03 - 28.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції після прийняття рішення про визнання учасника переможцем та оприлюднення повідомлення про намір підписання договору

Номер: 8cf53c9c1c344586974f88b2102e386e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-23-005991-a.c2
Назва: Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції після прийняття рішення про визнання учасника переможцем та оприлюднення повідомлення про намір підписання договору
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 16:23
Автор: ТОВ "АСТЕОН", Ольга Казікова +380672336577 boeast@ak.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9059d1cea5a54dadb0fa8be3d64afc65
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо ненадання переможцем документів, які підтверджують повноваження посадової особи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Всі необхідні документи переможцем ТОВ "АСТЕОН" були надані без порушення встановлених строків, тому рішення про відхилення пропозиції є безпідставним та незаконним, також при винесені рішення Замовником про відхилення пропозиції переможця, не зазначено жодних законних підстав для винесення такого рішення, відповідно до Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: aaf9cb856e274563807bbce2e7037c60
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо ненадання переможцем розрахунку цінової пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3 Додатку 2 тендерної документації Замовника передбачено надання переможцем розрахунку цінової пропозиції за формою відповідно до додатка 2.1 до тендерної документації без зазначення строків його надання.
У Додатку 2.1 до тендерної документації Замовника зазначено, що «розрахунок цінової пропозиції (далі – розрахунок), що подається переможцем процедури закупівлі під час підписання договору про закупівлю» (копія додається).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження




Вимога
Є відповідь

ВИМОГА щодо неправомірної дискваліфікації

Номер: 567aef9600664cb7b6ec1aa48f9e4d1c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-23-005991-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо неправомірної дискваліфікації
Вимога:
Дніпропетровським окружним адміністративним судом було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю канцелярських товарів код ДК 021:2015 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-23-005991-a ТОВ «АСТЕОН» приймало участь у вище зазначеній закупівлі, за результатами якої 02.10.2025р. Замовником було визначено нас переможцем закупівлі. Замовником 08.10.2025р. в електроній системі закупівель оприлюднено протокол про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АСТЕОН». Пропозицію ТОВ «АСТЕОН» було дискваліфіковано з причини: «Переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не надано: - Документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника переможця процедури закупівлі щодо підпису договору про закупівлю, а саме виписку з протоколу зборів засновників та/або наказ (витяг з наказу) про призначення та/або інший документ, що підтверджує повноваження керівника переможця. - Розрахунок цінової пропозиції за формою відповідно до додатка 2.1 до тендерної документації. Вважаємо, що така дискваліфікація є неправомірною. Щодо документів, які підтверджують повноваження посадової особи. Згідно п. 2 додатку 2 до тендерної документації передбачено надання документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника переможця процедури закупівлі щодо підпису договору про закупівлю. Звертаємо увагу, що в п.2 Додатку 2 не зазначено строк надання підтверджуючих документів. До того ж «наказ про призначення» був оприлюднений в електронній системі закупівель ще 01 жовтня о 11:32 та 02 жовтня о 11:21. Щодо розрахунку цінової пропозиції. Повідомляємо, що по перше, згідно п.3 додатку 2 передбачено надання переможцем розрахунку цінової пропозиції за формою відповідно до додатка 2.1 до тендерної документації також без зазначення строків. По друге, у додатку 2.1 до тендерної документації зазначено, що «розрахунок цінової пропозиції (далі – розрахунок), що подається переможцем процедури закупівлі під час підписання договору про закупівлю». Нами 07.10.2025р. в електронній системі закупівель було в третє оприлюднено «наказ про призначення» та розрахунок цінової пропозиції. Вважаємо дискваліфікацію неправомірною. Нами, ТОВ «АСТЕОН», були виконані всі вимоги тендерної документація без порушення будь-яких строків. Також зазначаємо, що пунктами 44 та 45 Особливостей чітко визначено підстави для відхилення, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі:підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); {Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024} 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; - є такою, строк дії якої закінчився; - є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: - відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; - не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; {Абзац третій підпункту 3 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024} - не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; - надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. {Пункт 44 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024} 45. Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена. Важливо! Підстави для відхилення тендерної пропозиції є вичерпними, тобто відхиляти ТП за інших підстав замовник не може. Також Особливості № 1178 розрізняють різні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця. Якщо учасника визнано переможцем, то відхилити його ТП можна лише саме, як переможця. Враховуючи вище викладене вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: 1. Про розгляд вимоги учасника ТОВ «Астеон», код ЄДРПОУ 42704450 щодо скасування рішення Уповноваженої особи про дискваліфікацію переможця та прийняття рішення. Під час розгляду першого питання порядку денного: 08.10.2025 року Учасником ТОВ «Астеон», код ЄДРПОУ 42704450 подано вимогу про скасування рішення Уповноваженої особи про дискваліфікацію переможця закупівлі UA-2025-09-23-005991-a ТОВ «Астеон». У своїй вимозі учасник ТОВ «Астеон» зазначає, що замовник протиправно відхилив тендерну пропозицію переможця та просить скасувати рішення про дискваліфікацію. Рішенням Уповноваженої особи, що оформлене протоколом №92 від 07.10.2025 року відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Астеон», код ЄДРПОУ 42704450 у зв’язку з ненаданням переможцем Переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника переможця процедури закупівлі щодо підпису договору про закупівлю, а саме виписку з протоколу зборів засновників або протокол зборів засновників та/або наказ (витяг з наказу) про призначення та/або інший документ, що підтверджує повноваження керівника переможця та розрахунок цінової пропозиції за формою відповідно до додатка 2.1 до тендерної документації. Ненадання документів переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель є підставою для замовника відхилити тендерну пропозицію такого переможця. Положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 VIII чи Особливостей не визначено норм, які б дозволяли чи забороняли скасування замовником самостійно прийнятого ним рішення, наприклад про визначення переможця чи відхилення учасника. У свою чергу за цими ж нормативно правовими актами визначено механізм оскарження таких рішень до АМКУ чи до суду. ВИРІШИЛА: 1. Відмовити у задоволенні вимоги учасника ТОВ «Астеон», код ЄДРПОУ 42704450 щодо скасування рішення Уповноваженої особи про дискваліфікацію переможця. 2. Оприлюднити рішення в електронній системі закупівель. Уповноважена особа Катерина МАНЬКО
Статус вимоги: Відхилено