• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 811 Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 89-А

Торги не відбулися

22 595 626.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.09.2025 17:14 - 18.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА, що стосується тендерної документації

Номер: 990719a8a17840afb02690a2c0cb96bf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-013989-a.c1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: 22.09.2025 УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 811 Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 89-А, ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-22-013989-a.Товариством з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕХРЕСУРС» (далі – Скаржник) було прийнято рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було детально вивчено тендерну документацію Замовника щодо умов проведення тендеру. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись з вимогами тендерної документації Скаржником було встановлено, що положення тендерної документації містять дискримінаційний характер, що порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції. У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2025 14:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником: 16.10.2025 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення зазначене в рішенні АМКУ № 15426-р/пк-пз від 13.10.2025 усуното в повному обсязі шляхом внесення змін до тендерної документації від 16.10.2025.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦТЕХРЕСУРС", П'ятницький Віктор 380445213039 info@str.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9c1d8f28ee7f430590d53182e8f4d13e
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.1 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка повинна підтверджувати наявність в учасника інженерно-технічних працівників, з вищою освітою (на підтвердження надати дипломи про здобуття повної або неповної вищої освіти на працівників інженерно-технічного складу):
- головного інженера;
- інженера з охорони праці (на підтвердження кваліфікації додатково надати чинний сертифікат або свідоцтво фахівця будівельної галузі, що має компетентність інженера з охорони праці);
- інженера-кошторисника та/або інженера-проектувальника (надати кваліфікаційний сертифікат або свідоцтво, що підтверджує кваліфікацію щодо інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації);
- виконавця робіт.
Також в довідці має бути інформація про основних працівників робочих професій які будуть задіяні до виконання робіт, а саме:
- маляр (не менше двох осіб);
- монтажник систем утеплення будівель (не менше чотирьох осіб);

На кожного працівника, вказаного в довідці, в складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію діючого посвідчення та оригінал або копію протоколу (-ів) чи витягу (-ів) або виписки (-ок) з протоколу про проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці або технології робіт з НПАОП 0.00-1.15-07; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.80-18; Протокол(-и) чи витяг(-и) або виписка (-и) з протоколу про проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці або технології робіт повинен містити номер та назву вказаних НПАОП.
Слід зазначити, що НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» поширюються на суб'єктів господарювання, які організовують або виконують роботи на висоті, у тому числі верхолазні роботи, і встановлюють вимоги безпеки і охорони праці під час здійснення будівництва, монтажу (демонтажу) конструкцій і обладнання, ремонту, реконструкції, експлуатації об'єктів. Тобто навчання та перевірка знань передбачені для тих осіб, які будуть виконувати або організовувати роботи на висоті.
Аналогічно, і НПАОП 0.00-1.71-13 встановлює вимоги охорони праці під час виконання робіт із застосуванням інструменту та пристроїв і прямо зазначає, що ці Правила є обов’язковими для роботодавців та працівників, які виконують роботи із застосуванням інструменту та пристроїв. Отже, обов’язок проходити навчання випливає для тих, хто безпосередньо виконує відповідні роботи або експлуатує відповідні пристрої.
НПАОП 0.00-1.80-18 поширюється на суб’єкти, які займаються монтажем, демонтажем, експлуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання; ці Правила встановлюють вимоги до відповідальних працівників, машиністів, стропальників, тобто працівників, які здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією обладнання,
Інженер-кошторисник (або інженер-проектувальник) за своєю функцією не виконує роботи на висоті, не керує підйомним обладнанням і не виконує монтажні / верхолазні роботи. Відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та Порядку проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» (постанова КМУ № 554 від 23.05.2011), інженер-кошторисник, який займається складанням кошторисної документації, повинен пройти атестацію і отримати кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника у частині інженерно-будівельного проектування кошторисної документації.
На виконання вимог тендерної документації Скаржник залучає інженера-кошторисника Колібабчука Миколу Валерійовича, який має відповідну атестацію та підтверджуючі документи, про його відповідність кваліфікаційним характеристикам професій працівників та відповідним професійним стандартам, а також його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури – кваліфікаційний сертифікат серії АР № 014541 та свідоцтво про підвищення кваліфікації від 19.07.2023 № 01621.
НПАОПи, наведенi вище, вимагають навчання для тих, хто виконує або організовує конкретні роботи (на висоті, з інструментом, з кранами). Отже, обов’язкова вимога тендерної документації, щоб інженер-кошторисник / інженер-проєктувальник проходив усі три навчання незалежно від його фактичних функцій, перевищує зміст відповідних НПАОП і є непропорційною та дискримінаційною щодо учасників торгів, у тому числі до Скаржника.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши, що вимоги щодо надання посвідчень та протоколів про проходження навчання з охорони праці за вказаними НПАОП поширюються виключно на тих працівників, які безпосередньо виконують або організовують відповідні роботи (роботи на висоті, з інструментом, з вантажопідіймальним обладнанням), а для інженера-кошторисника та/або інженера-проектувальника достатнім і єдиним підтвердженням його кваліфікації є кваліфікаційний сертифікат або свідоцтво, що підтверджує кваліфікацію щодо інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7184a447ca834d1091de54b98a25f0ca
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо медичних книжок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.3 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надати у складі тендерної пропозиції чинні медичні книжки за формою № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, на всіх працівників, зазначених у Довідці згідно п.п. 2.1., з відмітками про проходження ними обов'язкового профілактичного медичного огляду.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що не відповідає положенням ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», яка чітко визначає, що кваліфікаційними критеріями є наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Жодна з цих норм не передбачає вимоги надання особистих медичних книжок усіх працівників у складі тендерної пропозиції, адже предметом закупівлі є капітальний ремонт фасаду будівлі, а не діяльність, пов’язана з обслуговуванням населення чи медичною сферою.
Скаржник повідомляє, що дана є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси Скаржника з огляду на те, що відповідно до Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280) передбачено, що ці Правила визначають механізм проведення обов'язкових попередніх та періодичних профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, та видачі їм особистих медичних книжок.
Після закінчення лікування у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров'я видає працівнику форму № 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 лютого 2013 року № 150.
Крім того, отримання особових медичних книжок, в першу чергу, регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2001 № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок». Відповідно до зазначеного Переліку закріплено відповідний перелік таких професій.
Отже, не зрозуміло, яким чином Скаржник відноситься до такого переліку, якщо предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження, а Скаржник здійснює свою діяльність відповідно до ліцензії на здійснення будівництва об’єктів, і не суб'єктом господарювання, який обслуговує населення. Тобто, діяльність Скаржника не підпадає під перелік професій, які зобов’язані мати особисті медичні книжки.
На підставі вищевикладеного Скаржник не повинен відповідно до норм чинного законодавства зобов'язувати своїх працівників отримувати особисті медичні книжки за формою № 1-ОМК.
Таким чином, вимога про надання медичних книжок не передбачена чинним законодавством як кваліфікаційний критерій, обмежує конкуренцію, створює дискримінаційні умови для учасників, у тому числі до Скаржника, та не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та не відповідає принципам пропорційності та недискримінації, закріпленим у ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши повністю вимогу пункту 2.3 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 63e2455d61b74d21b6a6777f455fe017
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо відсутності учасника процедури закупівлі у списку досвіду співпраці з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу «Інші документи та/або інформація, що подається Учасником в складі тендерної пропозиції (частина 1.3.)» додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання учасниками гарантійного листа в довільній формі щодо відсутності учасника процедури закупівлі у списку досвіду співпраці з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua), із посиланням на відповідний список. Відповідно до листа Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.02.2017 №002-40 для уникнення укладання договору з контрагентом, який помічений в недобросовісному виконанні робіт чи наданні послуг за договором, пропозиція учасника, інформація про якого міститься у зазначеному переліку з описом досвіду негативної співпраці, буде відхилена, оскільки тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що порушує норми чинного законодавства, з наступних підстав:
По-перше, списку досвіду співпраці саме з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua) не існує. На офіційному сайті «Київаудит» за посиланням https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/index.nsf/(documents)/05DC70B205AD0E84C2257E15005A6070
існує лише розділ «Досвід співпраці з контрагентами», де міститься інформація про контрагентів. Тобто централізованого «списку недобросовісних виконавців» не ведеться. За даним посиланням будь-яка зацікавлена особа може здійснити перевірку інформації про контрагента за найменуванням чи за кодом ЄДРПОУ.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація, розміщена на порталі «Київаудит», є публічною та доступною для перевірки будь-якою зацікавленою особою. Отже, вимога надавати додатковий гарантійний лист про відсутність у неіснуючому «списку» суперечить наведеним нормам Закону.
Замовник безпідставно покладає на учасників обов’язок гарантувати відсутність у «списку», який у визначеній ним формі взагалі не існує. Навіть у випадку існування подібного списку, залишається незрозумілим, на яких правових підставах саме цей перелік має визначати право чи відсутність права суб’єкта господарювання брати участь у закупівлях.
Таким чином, зазначена вимога є такою, що обмежує конкуренцію, створює дискримінаційні умови для учасників, у тому числі до Скаржника, та суперечить ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши повністю вимогу пункту 6 розділу «Інші документи та/або інформація, що подається Учасником в складі тендерної пропозиції (частина 1.3.)» додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження