• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 753 компенсуючого типу (спеціальний) Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 37-А

Документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою.

Торги не відбулися

19 254 300.40 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.09.2025 16:55 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: bb4ece97516c4f688897274ababaa333
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-013680-a.a2
Назва: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: 22.09.2025 УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 753 компенсуючого типу (спеціальний) Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 37-А, ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-22-013680-a. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі надали наступні учасники: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПЕЦТЕХРЕСУРС» (надалі – Скаржник); 2. ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «БУДСТАР» (надалі – Переможець). Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 21 жовтня 2025 року. 24.10.2025 відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.10.2025 № 209 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, переможцем процедури закупівлі визначено ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «БУДСТАР» згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.10.2025 № 212. Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «БУДСТАР» оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 24.10.2025. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця закупівлі, вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2025 11:44
Дата виконання рішення Замовником: 18.11.2025 14:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатом оскарження від ТОВ "СПЕЦТЕХРЕСУРС" відповідного рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення № 16903-р/пк-пз від 12.11.2025, відповідно до якого зобов'язала Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про визначення ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДСТАР" переможцем процедури закупівлі — Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 753 компенсуючого типу (спеціальний) Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 37-А, ідентифікатор в системі електронних закупівель: UA-2025-09-22-013680-a, Отже, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та згідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Постанови кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Додаток 1 Документації містить перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 1.1.): Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: 3) Розрахунки договірної ціни*, розроблені в ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або іншому сумісному з ним ліцензійному програмному комплексі (на підтвердження надати діючу ліцензію на програмний комплекс, в якому здійснено надані учасником розрахунки договірної ціни) у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281, у відповідності до визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), до складу якого входять: - договірна ціна з пояснювальною запискою до неї (договірна ціна учасника встановлюється твердою та повинна відповідати ціні тендерної пропозиції учасника); - локальний кошторис (складений у відповідності до технічного завдання замовника (перелік та обсяг робіт повинні відповідати технічному завданню (Додаток 4 (4.1.) – Дефектний акт); 19 - підсумкова відомість ресурсів (складена у відповідності до технічного завдання замовника (Додаток 4 (4.2.) – Відомість ресурсів). Учасник у Підсумковій відомості ресурсів зазначає, в тому числі, показники в частині "Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат". Примітка: *Будь-які посилання в технічних, якісних та кількісних характеристиках на технічні регламенти та умови, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій, тобто вважається, що технічні вимоги по кожній позиції містять вираз "або еквівалент". При цьому, запропонований еквівалент за технічними, функціональними та якісними характеристиками повинен повністю відповідати вказаному замовником товару та виконувати призначення, визначене технічною документацією. У випадку якщо Учасник пропонує "еквівалент" в розумінні вимог цієї тендерної документації, то у Підсумковій відомості ресурсів зазначається саме запропонований "еквівалент", та додатково надається порівняльна таблиця, в якій відображена відповідність між "еквівалентом" та технічним завданням Замовника. Замовник 22.09.2025 розмістив на веб-порталі Уповноваженого органу файл "ДОДАТОК 4 (4.2._Відомість ресурсів).rtf", у якому міститься вiдомiсть ресурсів, у якій зазначено, зокрема: "Шифр ресурсу; найменування; одиниця виміру; кількість: III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти: 61) &С1545-44-2-2-3-1 варіант 1; Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44 або аналог; шт.; 41". У складі Пропозиції Переможця міститься, зокрема, підсумкова відомість ресурсів (файл "119. Договірна ціна 753 (119).pdf"), у якій ТОВ "БК "БУДСТАР" зазначає, зокрема: "Найменування; одиниця виміру; кількість: III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти: 61) &C1545-44-2-2-3-1 варіант 1 Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44 або аналог; шт; 41". Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця відсутня порівняльна таблиця щодо аналогу, запропонованого Переможцем за позицією 61 наведеної вище підсумкової відомості ресурсів. Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. 20 Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Отже, Уповноважена особа ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення про про визначення ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДСТАР" переможцем процедури закупівлі — Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 753 компенсуючого типу (спеціальний) Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 37-А, ідентифікатор в системі електронних закупівель: UA-2025-09-22-013680-a,
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦТЕХРЕСУРС", П'ятницький Віктор 380445213039 info@str.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6ccfb854eb044415b142b00e013775d6
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності в учасника основного обладнання та устаткування матеріально-технічної бази та технологій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідно надати:
1.1. Довідку про наявність в учасника основного обладнання та устаткування матеріально-технічної бази та технологій, а саме, обов’язкове зазначення:
- офісного та/або складського приміщення;
- основних будівельних машин і механізмів які будуть задіяні при виконанні робіт, а саме:
кран на автомобільному ходу; навантажувач.
- основного обладнання та устаткування які будуть використовуватись при виконанні робіт, а саме:
люлька самопідйомна; котел бітумний; установка для зварювання/апарат для зварювання; лебідка електрична/підіймач електричний; компресор.
1.2. Для підтвердження інформації, зазначеної в Довідці згідно п.1.1., учасник повинен надати:
1.2.1. у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власними, надаються:
- для підтвердження наявності нерухомого майна, - витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/ відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (наданий документ має бути виданий/сформований не раніше поточного року та містити інформацію про право власності (власника) та об’єкт нерухомого майна).
- для підтвердження наявності будівельних машин і механізмів,– свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/машини/великотоннажного транспортного засобу/технологічного транспортного засобу/механізму;
- для підтвердження наявності обладнання та устаткування – видаткові накладні, або акти приймання-передачі, або бухгалтерська довідка, або витяг з балансового рахунку, або оборотно-сальдова відомість;
1.2.2. у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база залучені учасником, надаються:
- для підтвердження наявності нерухомого майна, – договір оренди/суборенди/лізингу з актами приймання-передачі;
- для підтвердження наявності будівельних машин і механізмів,– свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/машини/великотоннажного транспортного засобу/технологічного транспортного засобу та договір оренди/суборенди/лізингу/інший договір, передбачений законодавством, з актом приймання-передачі транспортного засобу в передбачених умовами договору випадках (у разі, якщо власник будівельних машин і механізмів не є контрагентом по договору з учасником цієї закупівлі, додатково надається договір, стороною якого є власник будівельних машин і механізмів, на підставі якого укладено договір на користування будівельних машин і механізмів з учасником);
- для підтвердження наявності обладнання та устаткування – договір оренди/суборенди/лізингу/ інший договір, передбачений законодавством.
Договори мають бути чинні на день кінцевого терміну подання тендерної пропозиції.

На виконання зазначеної вимоги Переможець надав у складі тендерної пропозиції:
- довідку від 02.10.2025 вих. № 38/1, в якій зазначено серед іншого, «Екскаватор-навантажувач JCB 3CX SITEMASTER»;
- свідоцтво про реєстрацію машини серія ОМ № 136752 від 15.07.2021, в якому зазначено інформацію про Екскаватор-навантажувач JCB 3CX SITEMASTER;
Разом з тим, Учасником ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ НАЯВНОСТІ зазначеної техніки НЕ НАДАНО договір оренди/суборенди/лізингу/інший договір, передбачений законодавством, з актом приймання-передачі транспортного засобу в передбачених умовами договору випадках (у разі, якщо власник будівельних машин і механізмів не є контрагентом по договору з учасником цієї закупівлі, додатково надається договір, стороною якого є власник будівельних машин і механізмів, на підставі якого укладено договір на користування будівельних машин і механізмів з учасником).
Завантажений у складі тендерної пропозиції договір про надання послуг спецтехнікою, механізмами від 01.10.2025 № ДБУ/01102025/2642/34 НЕ МІСТИТЬ інформацію про зазначену вище техніку та НЕ ПІДТВЕРДЖУЄ інформацію, зазначену у довідці від 02.10.2025 вих. № 38/1.

Зокрема, у Специфікації (додаток 1 до договору від 01.10.2025 № ДБУ/01102025/2642/34) наведено перелік видів транспортних засобів/будівельних механізмів, якими надаються послуги згідно договору. У переліку серед іншого міститься наступна інформація:
- 10. Екскаватор повноповоротний (ковш об'єм 0,8 м3)
- 11. Екскаватор повноповоротний (ковш об'єм 1,0 м3)
- 12. Екскаватор гусеничний хід (2 м3)
- 13. Екскаватор гусеничний хід (1,3 м3)
- 16. Екскаватор (JCB 3CX)
- 17. Екскаватор (JCB 4CX)
- 18. Екскаватор (JCB 3CХ), Гідромолот
- 19. Навантажувач телескопічний, ковш, вила, люлька 41/14м
- 20. Навантажувач телескопічний, ковш, вила, люлька 47/17 м
- 21. Міні Екскаватор 3,5т
- 22. Міні Екскаватор 4,0т
- 23. Міні Екскаватор з гідромолотом Україна
- 24. Міні Навантажувач Бобкет
Однак, у зазначеному переліку відсутня будь-яка згадка про залучену техніку – «Екскаватор-навантажувач JCB 3CX SITEMASTER».
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «БУДСТАР», визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Переможцю закупівлі можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 289260019965439a8bac094b8d21d7c8
Заголовок пункту скарги: Щодо медичних книжок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 2.3 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації на працівників які будуть задіяні на об’єкті безпосередньо, а саме: головного інженера, інженера з охорони праці, виконавця робіт та всіх працівників робочих професій які зазначені в довідці згідно п.2.1. надаються Чинні медичні книжки за формою № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, з відмітками про проходження ними профілактичного медичного огляду та/або висновок медичної комісії відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 №246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»..
На виконання зазначеної вимоги Переможем закупівлі надано медичні книжки за формою № 1-ОМК серії 10ЯЯШ№ 083909, серії 10ЯЯШ№ 083908, серії 10ЯЯШ№ 083906, серії 10ЯЯШ№ 083907, серії 10ЯЯШ№ 083905, серії 10ЯЯШ№ 083911, серії 10ЯЯШ№ 083912, серії 10ЯЯШ№ 083913, серії 10ЯЯШ№ 083914, серії 10ЯЯШ№ 083915, серії 10ЯЯШ№ 083910.
Слід зазначити, що наказом Міністерства охорони здоров’я України 21.02.2013 № 150 затверджено форму первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка» та інструкцію щодо її заповнення.
Зокрема, пунктом 4.2 зазначеної інструкції визначено, що у пункті 2 вписуються назва професії та характер виконуваних робіт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок».
Крім того, пунктом 4.6 інструкції встановлено, що Форма № 1-ОМК підписується керівником та засвідчується печаткою закладу охорони здоров’я.
В порушення зазначених вимог надані у складі тендерної пропозиції Переможця медичні книжки не містять заповненої інформації про професію відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок», а лише наявна інформація про характер виконуваних робіт.
Більш того, зазначені медичні книжки підписані лікарем Акіньшиним Миколою Миколайовичем, тобто НЕ КЕРІВНИКОМ закладу охорони здоров’я.
Відповідно до даних, які містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, директором (керівником) закладу, який видав згадані вище медичні книжки - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕДПРОФ» (код за ЄДРПОУ 41343093), є Попенко Борис Андрійович.
Таким чином, надані переможцем закупівлі медичні книжки НЕ ПІДПИСАНІ керівником закладу охорони здоров’я.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «БУДСТАР», визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Переможцю закупівлі можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 855e35231f164ed59367ce33ec5d4dce
Заголовок пункту скарги: Щодо заготівельно-складських витрат
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 3 частини 1.1 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, серед іншого:
- Розрахунки договірної ціни*, розроблені в ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або іншому сумісному з ним ліцензійному програмному комплексі (на підтвердження надати діючу ліцензію на програмний комплекс, в якому здійснено надані учасником розрахунки договірної ціни) у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281, у відповідності до визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), до складу якого входять:
- договірна ціна з пояснювальною запискою до неї (договірна ціна учасника встановлюється твердою та повинна відповідати ціні тендерної пропозиції учасника);
- локальний кошторис (складений у відповідності до технічного завдання замовника (перелік та обсяг робіт повинні відповідати технічному завданню (Додаток 4 (4.1.) – Дефектний акт);
- підсумкова відомість ресурсів (складена у відповідності до технічного завдання замовника (Додаток 4 (4.2.) – Відомість ресурсів). Учасник у Підсумковій відомості ресурсів зазначає, в тому числі, показники в частині «Енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат»

У випадку надання розрахунків не у повному обсязі чи таких, що не відповідають технічному завданню (Додаток 4 (4.1 та 4.2)), тендерна пропозиція учасника буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На виконання зазначеної вимоги Переможцем закупівлі надана договірна ціна з пояснювальною запискою до неї, локальний кошторис та підсумкова відомість ресурсів (файл «119. Договірна ціна 753 (119).pdf»).
Разом з тим, у підсумковій відомості ресурсів по позиціям №№ 61, 82-84, 108 Переможець зазначив прочерки («-») у стовпчику «Заготівельно-складські витрати, грн.».
Відповідно до вимог пункту 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281, поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. Якщо перевезення планується здійснювати власними транспортними засобами учасника процедури закупівлі (підрядника), витрати з транспортування матеріальних ресурсів визначаються на підставі розрахунків вартості перевезень за 1 т на необхідну відстань відповідними транспортними засобами. Загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власного автомобільного транспорту.
Заготівельно-складські витрати розраховуються виходячи з відповідних статей цих витрат та обсягів матеріальних ресурсів, які зберігаються на складах та застосовуються безпосередньо на об’єкті будівництва, потужності організації та обсягів робіт по цьому об’єкту будівництва або за домовленістю сторін за відсотковими показниками, передбаченими в інвесторській кошторисній документації, що обумовлюється договором.
Таким чином, Настанова НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ жодних виключень щодо можливості врахування або неврахування заготівельно-складських витрат за бажанням учасника. Звичайно, їх розмір може становити і 0,00 грн. (нуль гривень), однак така сума має бути обов’язково зазначена у відповідній графі. Використання прочерків або пропусків у цій частині суперечить вимогам Настанови, оскільки вона на відміну від вимог до інших розрахунків не містить формулювання «можуть враховуватися» для цього виду витрат.
Крім того, тендерна документація також не передбачала можливості не враховувати (включати) заготівельно-складські витрати щодо окремих позицій відомості ресурсів.
Таким чином, відсутність відповідних даних у підсумковій відомості ресурсів Переможця (позначення «–» у графі «Заготівельно-складські витрати, грн.») свідчить про невиконання вимог як тендерної документації, так і пункту 5.10 Настанови, що впливає на достовірність та повноту розрахунків договірної ціни.
Оскільки підсумкова відомість ресурсів Переможця закупівлі містить неповні та неконкретні дані, вона не підтверджує відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, встановленим у пункті 3 частини 1.1 додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція мала бути відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 03edc0c7433b4575a00103e3b71d17cd
Заголовок пункту скарги: Щодо еквіваленту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 3 частини 1.1 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, серед іншого:
- Розрахунки договірної ціни*, розроблені в ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або іншому сумісному з ним ліцензійному програмному комплексі (на підтвердження надати діючу ліцензію на програмний комплекс, в якому здійснено надані учасником розрахунки договірної ціни) у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281, у відповідності до визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Примітками під зазначеною частиною цього додатку передбачено, що *Будь-які посилання в технічних, якісних та кількісних характеристиках на технічні регламенти та умови, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій, тобто вважається, що технічні вимоги по кожній позиції містять вираз «або еквівалент». При цьому, запропонований еквівалент за технічними, функціональними та якісними характеристиками повинен повністю відповідати вказаному замовником товару та виконувати призначення, визначене технічною документацією. У випадку якщо Учасник пропонує «еквівалент» в розумінні вимог цієї тендерної документації, то у Підсумковій відомості ресурсів зазначається саме запропонований «еквівалент», та додатково надається порівняльна таблиця, в якій відображена відповідність між «еквівалентом» та технічним завданням Замовника.
Пунктом 61 додатку 4 до тендерної документації Відомості ресурсів (додаток 4 (4.2.) – Відомість ресурсів) передбачено «Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44 або аналог».
Тобто згідно вимог тендерної документації учасники могли запропонувати або Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44, або аналог.
У випадку якщо Учасник пропонує «еквівалент» в розумінні вимог цієї тендерної документації, то у Підсумковій відомості ресурсів зазначається саме запропонований «еквівалент», та додатково надається порівняльна таблиця, в якій відображена відповідність між «еквівалентом» та технічним завданням Замовника.
На виконання зазначеної вимоги Переможцем закупівлі надана підсумкова відомість ресурсів (файл «119. Договірна ціна 753 (119).pdf»), в якій в позиції 61 зазначена наступна інформація:
«Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44 або аналог»
Тобто, Переможцем не зазначено, який саме варіант обрано: чи це Вуличний світильник Goldlux 318572 Kioto G9 1x5W IP44 чи «аналог»; не надано жодної порівняльної таблиці, яка б підтверджувала технічну відповідність у випадку пропонування аналога. Таким чином, Переможець не визначив, який саме товар включено до розрахунків, що не дає можливості перевірити відповідність запропонованого ресурсу технічному завданню Замовника, а отже — не дозволяє встановити, чи дійсно тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації.
По-друге, у випадку якщо Переможець фактично планував використовувати еквівалент, він обов’язково мав зазначити у відомості ресурсів найменування еквіваленту (марка, модель, виробник); надати порівняльну таблицю, де зазначено відповідність між технічними характеристиками еквівалента і вимогами Замовника. А тому, відсутність цієї таблиці є прямим порушенням вимог тендерної документації, оскільки без неї неможливо підтвердити, що запропонований еквівалент відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника.
Оскільки підсумкова відомість ресурсів Переможця закупівлі містить неповні та неконкретні дані, вона не підтверджує відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, встановленим у пункті 3 частини 1.1 додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція мала бути відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження








Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА, що стосується тендерної документації

Номер: eb0a90db0ed44ac0839c0cb5c495ee02
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-013680-a.b1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: 22.09.2025 УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Капітальний ремонт фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 753 компенсуючого типу (спеціальний) Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського, 37-А, ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-22-013680-a. Товариством з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕХРЕСУРС» (далі – Скаржник) було прийнято рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було детально вивчено тендерну документацію Замовника щодо умов проведення тендеру. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись з вимогами тендерної документації Скаржником було встановлено, що положення тендерної документації містять дискримінаційний характер, що порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції. У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2025 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 11:32
Дата виконання рішення Замовником: 15.10.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення зазначене в рішенні АМКУ №15432-р/пк-пз від 13.10.2025 усуното в повному обсязі шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦТЕХРЕСУРС", П'ятницький Віктор 380445213039 info@str.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7fe955e0676e46b3a612e12fd1c3f375
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.1 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка повинна підтверджувати наявність в учасника інженерно-технічних працівників, з вищою освітою (на підтвердження надати дипломи про здобуття повної або неповної вищої освіти на працівників інженерно-технічного складу):
- головного інженера;
- інженера з охорони праці (на підтвердження кваліфікації додатково надати чинний сертифікат або свідоцтво фахівця будівельної галузі, що має компетентність інженера з охорони праці);
- інженера-кошторисника та/або інженера-проектувальника (надати кваліфікаційний сертифікат або свідоцтво, що підтверджує кваліфікацію щодо інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації);
- виконавця робіт.
Також в довідці має бути інформація про основних працівників робочих професій які будуть задіяні до виконання робіт, а саме:
- маляр (не менше двох осіб);
- монтажник систем утеплення будівель (не менше чотирьох осіб);

На кожного працівника, вказаного в довідці, в складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію діючого посвідчення та оригінал або копію протоколу (-ів) чи витягу (-ів) або виписки (-ок) з протоколу про проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці або технології робіт з НПАОП 0.00-1.15-07; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.80-18; Протокол(-и) чи витяг(-и) або виписка (-и) з протоколу про проходження навчання та/або із перевірки знань з питань охорони праці або технології робіт повинен містити номер та назву вказаних НПАОП.
Слід зазначити, що НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» поширюються на суб'єктів господарювання, які організовують або виконують роботи на висоті, у тому числі верхолазні роботи, і встановлюють вимоги безпеки і охорони праці під час здійснення будівництва, монтажу (демонтажу) конструкцій і обладнання, ремонту, реконструкції, експлуатації об'єктів. Тобто навчання та перевірка знань передбачені для тих осіб, які будуть виконувати або організовувати роботи на висоті.
Аналогічно, і НПАОП 0.00-1.71-13 встановлює вимоги охорони праці під час виконання робіт із застосуванням інструменту та пристроїв і прямо зазначає, що ці Правила є обов’язковими для роботодавців та працівників, які виконують роботи із застосуванням інструменту та пристроїв. Отже, обов’язок проходити навчання випливає для тих, хто безпосередньо виконує відповідні роботи або експлуатує відповідні пристрої.
НПАОП 0.00-1.80-18 поширюється на суб’єкти, які займаються монтажем, демонтажем, експлуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання; ці Правила встановлюють вимоги до відповідальних працівників, машиністів, стропальників, тобто працівників, які здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією обладнання,
Інженер-кошторисник (або інженер-проектувальник) за своєю функцією не виконує роботи на висоті, не керує підйомним обладнанням і не виконує монтажні / верхолазні роботи. Відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та Порядку проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» (постанова КМУ № 554 від 23.05.2011), інженер-кошторисник, який займається складанням кошторисної документації, повинен пройти атестацію і отримати кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника у частині інженерно-будівельного проектування кошторисної документації.
На виконання вимог тендерної документації Скаржник залучає інженера-кошторисника Колібабчука Миколу Валерійовича, який має відповідну атестацію та підтверджуючі документи, про його відповідність кваліфікаційним характеристикам професій працівників та відповідним професійним стандартам, а також його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури – кваліфікаційний сертифікат серії АР № 014541 та свідоцтво про підвищення кваліфікації від 19.07.2023 № 01621.
НПАОПи, наведенi вище, вимагають навчання для тих, хто виконує або організовує конкретні роботи (на висоті, з інструментом, з кранами). Отже, обов’язкова вимога тендерної документації, щоб інженер-кошторисник / інженер-проєктувальник проходив усі три навчання незалежно від його фактичних функцій, перевищує зміст відповідних НПАОП і є непропорційною та дискримінаційною щодо учасників торгів, у тому числі до Скаржника.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши, що вимоги щодо надання посвідчень та протоколів про проходження навчання з охорони праці за вказаними НПАОП поширюються виключно на тих працівників, які безпосередньо виконують або організовують відповідні роботи (роботи на висоті, з інструментом, з вантажопідіймальним обладнанням), а для інженера-кошторисника та/або інженера-проектувальника достатнім і єдиним підтвердженням його кваліфікації є кваліфікаційний сертифікат або свідоцтво, що підтверджує кваліфікацію щодо інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 48170960d2274708a4c1a3fb8fc20f69
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо медичних книжок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.3 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надати у складі тендерної пропозиції чинні медичні книжки за формою № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, на всіх працівників, зазначених у Довідці згідно п.п. 2.1., з відмітками про проходження ними обов'язкового профілактичного медичного огляду.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що не відповідає положенням ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», яка чітко визначає, що кваліфікаційними критеріями є наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Жодна з цих норм не передбачає вимоги надання особистих медичних книжок усіх працівників у складі тендерної пропозиції, адже предметом закупівлі є капітальний ремонт фасаду будівлі, а не діяльність, пов’язана з обслуговуванням населення чи медичною сферою.
Скаржник повідомляє, що дана є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси Скаржника з огляду на те, що відповідно до Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280) передбачено, що ці Правила визначають механізм проведення обов'язкових попередніх та періодичних профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, та видачі їм особистих медичних книжок.
Після закінчення лікування у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров'я видає працівнику форму № 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 лютого 2013 року № 150.
Крім того, отримання особових медичних книжок, в першу чергу, регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2001 № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок». Відповідно до зазначеного Переліку закріплено відповідний перелік таких професій.
Отже, не зрозуміло, яким чином Скаржник відноситься до такого переліку, якщо предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту фасаду із застосуванням заходів з енергозбереження, а Скаржник здійснює свою діяльність відповідно до ліцензії на здійснення будівництва об’єктів, і не суб'єктом господарювання, який обслуговує населення. Тобто, діяльність Скаржника не підпадає під перелік професій, які зобов’язані мати особисті медичні книжки.
На підставі вищевикладеного Скаржник не повинен відповідно до норм чинного законодавства зобов'язувати своїх працівників отримувати особисті медичні книжки за формою № 1-ОМК.
Таким чином, вимога про надання медичних книжок не передбачена чинним законодавством як кваліфікаційний критерій, обмежує конкуренцію, створює дискримінаційні умови для учасників, у тому числі до Скаржника, та не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та не відповідає принципам пропорційності та недискримінації, закріпленим у ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши повністю вимогу пункту 2.3 частини 1.2 додатку 1 до тендерної документації .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: baea325495e146789c3a11e62c07b554
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо відсутності учасника процедури закупівлі у списку досвіду співпраці з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу «Інші документи та/або інформація, що подається Учасником в складі тендерної пропозиції (частина 1.3.)» додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання учасниками гарантійного листа в довільній формі щодо відсутності учасника процедури закупівлі у списку досвіду співпраці з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua), із посиланням на відповідний список. Відповідно до листа Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.02.2017 №002-40 для уникнення укладання договору з контрагентом, який помічений в недобросовісному виконанні робіт чи наданні послуг за договором, пропозиція учасника, інформація про якого міститься у зазначеному переліку з описом досвіду негативної співпраці, буде відхилена, оскільки тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що порушує норми чинного законодавства, з наступних підстав:
По-перше, списку досвіду співпраці саме з контрагентами із негативною ознакою на інтернет-порталі «Київаудит» (http://kyivaudit.gov.ua) не існує. На офіційному сайті «Київаудит» за посиланням https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/index.nsf/(documents)/05DC70B205AD0E84C2257E15005A6070
існує лише розділ «Досвід співпраці з контрагентами», де міститься інформація про контрагентів. Тобто централізованого «списку недобросовісних виконавців» не ведеться. За даним посиланням будь-яка зацікавлена особа може здійснити перевірку інформації про контрагента за найменуванням чи за кодом ЄДРПОУ.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація, розміщена на порталі «Київаудит», є публічною та доступною для перевірки будь-якою зацікавленою особою. Отже, вимога надавати додатковий гарантійний лист про відсутність у неіснуючому «списку» суперечить наведеним нормам Закону.
Замовник безпідставно покладає на учасників обов’язок гарантувати відсутність у «списку», який у визначеній ним формі взагалі не існує. Навіть у випадку існування подібного списку, залишається незрозумілим, на яких правових підставах саме цей перелік має визначати право чи відсутність права суб’єкта господарювання брати участь у закупівлях.
Таким чином, зазначена вимога є такою, що обмежує конкуренцію, створює дискримінаційні умови для учасників, у тому числі до Скаржника, та суперечить ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши повністю вимогу пункту 6 розділу «Інші документи та/або інформація, що подається Учасником в складі тендерної пропозиції (частина 1.3.)» додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження