-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дороги по вулиці Карпатська в м. Виноградів
Завершена
5 869 262.40
UAH з ПДВ
Період оскарження:
22.09.2025 14:12 - 22.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
8dd354d029bd47aab682253ec1726b1b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-22-008294-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вулиця Карпатська в м. Виноградів.docx 03.10.2025 17:36
- Атестат виробництва Шляхрембуд.PDF 03.10.2025 17:36
- ДСТУ Б В 2 3 4 2015 Зміна №1.pdf 03.10.2025 17:36
- Транспортна схема вулиця Карпатська в м. Виноградів.pdf 03.10.2025 17:36
- Скарга вулиця Карпатська в м. Виноградів.pdf 03.10.2025 17:36
- Договiр_поставки_Асфальт_Шляхрембуд від 01.10.pdf 03.10.2025 17:37
- sign.p7s 03.10.2025 18:04
- рішення від 07.10.2025 № 15113.pdf 07.10.2025 14:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2025 № 15543.pdf 15.10.2025 13:46
- рішення від 14.10.2025 № 15543.pdf 17.10.2025 09:43
- Пояснення по суті скарги.pdf 09.10.2025 09:33
- ДСТУ Б В 2 3 4 2015 Зміна №1.pdf 09.10.2025 09:33
- ДСТУ Б В 2 3 4 2015 Зміна №1.docx 09.10.2025 09:33
- Протокол УО № 210 про надання відповіді на запит АМКУ.docx 09.10.2025 09:33
- Протокол УО № 210 про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 09.10.2025 09:33
- Пояснення по суті скарги.docx 09.10.2025 09:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.10.2025 18:11
Дата розгляду скарги:
14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2025 09:44
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2025 14:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 15543-р/пк-пз від 14.10.2025 року - внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f39b4abcc7f04e1a817ea3f7e50485e9
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дискримінаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
75c704a15cfd4fdda903506d132f7902
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) № 15113-р/пк-пз від 07.10.2025 прийнято до розгляду скаргу товариство з обмеженою відповідальністю "АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД "ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ" (далі — Скаржник) вих. №23170/1 від 03.10.2025 року, зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за № UA-2025-09-22-008294-a.b1 (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922- VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), Замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги з Особливостями, оголошеної Замовником від 22.09.2025 р. за предметом закупівлі: Капітальний ремонт дороги по вулиці Карпатська в м. Виноградів, ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Процедура закупівлі, Закупівля).
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника :
1. Прийняти до розгляду скаргу.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Документації - виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги та привести Документацію у відповідність до чинного законодавства в мірі і спосіб, зазначені у мотивувальній частині Скарги.
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необгрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник має право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Закон не обмежує замовника у виборі способу підтвердження такого досвіду.
Замовником у тендерній документації передбачено вимогу, що «Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а ДБН В.2.3-4 (зі зміною 1), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин та знаходитися на відстані не більше ніж 75 км від місця проведення робіт на підставі та у відповідності до табл. 20.2а зміна 1 ДБН В.2-3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”, де встановлена максимальна відстань транспортування асфальтобетонних сумішей в межах населеного пункту. З урахуванням цього та дотриманням вимог таблиці 20.2. ДБН В.2.3-42015 (зі зміною 1) (далі - ДБН) АБЗ (установка) повинна знаходиться в межах Закарпатської області, що підтверджується інформацією в Атестаті виробництва.».
Із вказаного ДБН Замовником застосовано саме норму, де відстань транспортування становить не більше 75 км, виходячи з наступного.
По - перше, на сьогоднішній день гостро стоїть питання якості виконання будівельних робіт при проведенні ремонтів, будівництва та реконструкції доріг. Якість виконання робіт залежить від якості дорожньо-будівельних матеріалів. Якість матеріалів, що виготовляються на підсобних виробництвах підрядника, залежить від того “кустарне” це виробництво, чи воно організоване на сучасних високотехнологічних заводах (АБЗ).
Згідно чинних норм та технічного завдання Документації, в якості матеріалу для дорожнього покриття застосовуються гарячі асфальтобетонні суміші. Особливістю застосування сумішей є необхідність укладати і ущільнювати їх при певних температурах, що залежить від типу суміші та марки бітуму. Також певну температуру необхідно витримувати при приготуванні, укладанні і транспортуванні асфальтобетонної суміші.
При довготривалому перевезенні сумішей асфальтобетонних, під дією власної ваги в асфальтобетонній суміші починається структурні деформації, які заключаються у взаємному перемішуванні зерен, що призводить до появи пружних деформацій, зближенню часток (злипанню) суміші. Крім того відомо, що при температурі зовнішнього середовища +10°С асфальтобетонна суміш охолоджується на 30°С за 1 годину перевезення, що суперечить технології укладання асфальтобетонних сумішей.
Час на перевезення гарячих асфальтобетонних сумішей від місця їх виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальтозмішувальних установок (АБЗ), а в населених пунктах (якщо маршрут доставки проходить через них), крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів на шляху руху самоскида. Це призводить до охолодження поверхневого шару гарячих асфальтобетонних сумішей в місцях їх контакту з повітрям і кузовом самоскида. При транспортуванні важкі фракції асфальту осідають на дно самоскида, особливо гостро проявляється цей дефект суміші при транспортуванні щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, що характеризується надлишком бітуму.
Низька теплопровідність асфальтобетонної суміші призводить до того, що охолоджені до 70 – 80°С шматки кірки, що утворилася при транспортуванні, потрапляючи з кузова самоскида в бункер асфальтоукладача і далі – під його плиту, не нагріваються до температури основної маси АБС, тобто до 130 – 140°С. Ці порівняно холодні шматки утворюють “холодні плями”, які мають температуру на 15 – 30°С меншу, ніж температура основної площі покриття. Ущільнюється таке дорожнє покриття нерівномірно. “Холодні плями” виявляються не до кінця ущільненими, схильними до підвищеного водонасичення та характеризуються зниженими міцністю та строком експлуатації.
При переході температури навколишнього повітря через 0°С такі ділянки руйнуються значно швидше, ніж основна частина покриття, оскільки волога, що знаходиться в шарі асфальтобетону, переходить в твердий стан – лід. Перехід з рідкого стану в твердий супроводжується збільшенням займаного обсягу, і руйнує покриття зсередини. При інтенсивному русі автотранспорту, під впливом навантажень від його коліс, швидше руйнуються саме ці ділянки. Звідси вибоїни і локальні тріщини покриття, істотно знижують його загальну довговічність і проявляються найчастіше через 1 – 2 роки експлуатації.
У разі перебоїв з постачанням асфальтобетонної суміші до місця її укладання, які викликані помилками в організації вантажопотоку АБС або через велику відстань доставки асфальтобетонної суміші, укладчик змушений зупинятися в очікування суміші. 6 – 8 тонн суміші в бункері укладчика зможуть забезпечити лише кілька хвилин роботи навіть при зниженні швидкості його руху до мінімуму. У місці його зупинки і подальшого початку руху утворюється поперечний валик. Він виникає через перерозподіл сил, що діють на плиту при завантаженні спорожнілого бункера укладальника і через поштовх укладальника самоскидом. Ця ділянка, крім того, є місцем контакту охолодженого за час простою асфальту і свіжопідвезеного. Ця ділянка з порушеною геометрією набуває, до того ж, і температурну сегрегацію.
Замовник зазначає, що лише з дотриманням технологічних процесів можливо забезпечити якісне виконання робіт та тривалий строк експлуатації доріг.
Враховуючи вищеперелічені фізико-хімічні зміни, що виникають при транспортуванні асфальтобетонних сумішей, тривале транспортування може привести до розшарування суміші.
По - друге, місто Виноградів має таке географічне положення, що з усіх сторін під’їзду до нього на відстані в середньому 12 км розташовані найближчі населенні пункти, які оминути ніяк не можна, і шлях до міста лежить виключно через населенні пункти.
Тому, Замовник, керуючись вказаним вище ДБН, зобов’язаний був вибрати вимогу щодо транспортування асфальтобетонної суміші саме в межах населеного пункту.
Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вищевказаних вимог, Замовником не було встановлено жодних дискримінаційних умов, які унеможливлюють прийняти участь у цій закупівлі, у тому числі і Скаржника. Позаяк, на території Закарпатської області знаходиться не один АБЗ ( відстань якого є невіддаленою до місця виконання роботи за предметом закупівлі), що сприяє у невеликих затратах під час виконання робіт.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність прийнятого Замовником рішення і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Підсумовуючи все вищенаведене Замовник вважає, що скарга про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі є – необгрунтованою, та безпідставною, яка не містить в собі ніякої правової бази та вагомих фактів порушення проведення самої Процедури, оскільки Тендерна документація складена у відповідності до вимог діючого Законодавства та нормативно-правових актів.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами, 66 і 67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
Дата опублікування:
09.10.2025 09:33