• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95 (талони) - код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти

Завершена

116 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.09.2025 10:11 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА га умови тендерної документації

Номер: 531953be877b41eb99854e513efbf03b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-001864-a.b1
Назва: СКАРГА га умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2025 14:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2025 12:12
Дата виконання рішення Замовником: 13.10.2025 13:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни на Ваше рішення внесені
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 36483e08a1334a2bbc3125654512eb57
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: талонів, які повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців (мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів, мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців.
Додаток 4 Тендерної документації
(Проєкт договору) 2.3. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів, мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності: талонів, які повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців (мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.).

Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів (з урахуванням продовженням їх терміну дії на 12 місяців та трьох років) та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 4 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Договір набирає чинності з дати підписання Договору та діє до 31 грудня 2025 року, але до повного виконання Сторонами зобов’язань.

п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: З дати підписання договору про закупівлю до 31.12.2025.

Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 жовтня 2025 року.

При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців (мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.).
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 22.09.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 30.09.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше жовтня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЖОВТНЯ 2026 РОКУ, а потім ще повинен бути продовжений на термін від 12 місяців до трьох років.
Умовами тендерної документації (в тому числі Проєкту договору) щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЖОВТНЯ 2026 РОКУ, а потім ще повинен бути продовжений на термін від 12 місяців до трьох років).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у жовтні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік (ст. 23 Бюджетного кодексу України)) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Учасник повинен мати талони, які повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців (мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.).

ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ВИКЛАДЕНУ У СКАРЗІ ТА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ:
1.Договір з мережею АЗС БРСМ-Нафта
2.Талони мережі АЗС.
3. Проєкт договору згідно Додатку 4 ТД.
4. Форма оголошення Замовника в електронній системі закупвель за процедурой відкритих торгів № UA-2025-09-22-001864-a.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1539c8ced15b44ab9d2b3bdf13441d4e
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: талонів номіналом 5, 15 літрів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 3 тендерної документації
Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів, мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців.
Додаток 4 тендерної документації
(Проєкт договору) 2.3. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів, мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну дії до трьох років.


Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності талонів номіналом 5, 15 літрів.
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Також, відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, вимогами Інструкції визначені обов’язкові позначення, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування, марка нафтопродуктів та кількість нафтопродукту, яку можна отримати за талонам. Всі перелічені реквізити встановлює емітент талонів, що є його правом, передбаченим законодавством на виконання Інструкції.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами, що в свою чергу передбачають встановлений власником мережі БРСМ-Нафта номінал: 10 літрів та 20 літрів (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта номіналу талону, який визначає Замовник – 5 та 15 літрів.
Отже, Замовник встановлюючи вимогу щодо наявності талонів талонів, карток, скретч-карток номіналом 15 літрів, встановлює обмеження до Суб’єкта оскарження. Така дискримінаційна умова позбавляє Суб’єкта оскарження права взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів ПММ, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта. Але при цьому, зазначена мережа АЗС не має введеного в облік номіналу талонів 15 літрів.
Суб’єкт оскарження не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію талонів, карток, скретч-карток власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта додатковий номінал таких довірчих документів (а саме номінал 15 літрів).
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами номіналом 10 та 20 літрів - не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Талони повинні бути номіналом 5, 15 літрів.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 684aa2cfeafd432faf4ba2b878c2ffa1
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: талонів, що пропонуються Учасником, мають бути зразка (бренда) Учасника; підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 3 тендерної документації
Талони, що пропонуються Учасником, мають бути єдиного зразка (єдиного бренда) Учасника. Талон повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов’язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист.
Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки (універсальні бланки - дозволи), за якими можна отримати паливо на АЗС, та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- талони, що пропонуються Учасником, мають бути зразка (бренда) Учасника;
- підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.


ЩОДО талонів, які мають бути зразка (бренду) Учасника:
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів зразка (бренду) САМЕ Учасника.
Тобто, зміст такої вимоги Замовника передбачає наявність талонів зразка (бренду) САМЕ Учасника, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, зразок яких встановив партнер Суб’єкта оскарження (які містять бренд торгової марки власника мережі АЗС).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття талону:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.

ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів, а отже такі талони містять бренд мережі АЗС БРСМ-Нафта – «БРСМ - нафта».
Встановивши вимогу щодо здійснення відпуску ВИКЛЮЧНО за талонів бренду (зразку) САМЕ Учасника, - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку та які б містили логотип бренду САМЕ Учасника.
В партнерській мереж АЗС БРСМ-Нафта встановлено зразок талонів, емітентом яких є власник мережі АЗС. Суб’єкт оскарження співпрацює з партнерською мережею АЗС, але при цьому – не є емітентом талонів, введених в обіг у відповідній мережі автозаправних станцій.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.

ЩОДО підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС:
Відповідне право власності або використання торгової марки визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ДОГОВОРУ у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене право власності або використання торгової марки, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право власності або використання торгової марки, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС (фактично – Ліцензійний договір) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талони, що пропонуються Учасником, мають бути зразка (бренда) САМЕ Учасника;
- надання підтверджуючих документів щодо права власності або використання цієї торгової марки.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 923a4bb20e374f9f8950469f4fef9cd7
Заголовок пункту скарги: Привести тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства станом на дату оголошення процедури закупівлі (зокрема в частині пп. 2 п. 19 Особливостей – випадків зміни істотних умов та посилання на норми Господарського кодексу у випадку зміни умов Договору про закупівлю.)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Частина 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Розділу VI. «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуваннямфактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положеньчастини шостої статті 41 Закону.
Додаток 4 до ТД
(Проєкт договору) 11.1. Істотні умови договору про закупівлю не можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків відповідно до пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
11.2. Зміна істотних умов Договору допускається виключно у наступних випадках:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю
або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної
в договорі про закупівлю на момент його укладення.
У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміна ціни здійснюють у такому порядку:
підставою для зміни ціни є письмове звернення Сторони Договору, яке направляється в порядку, визначеному умовами даного Договору;
коливанням ціни на ринку Сторони визначають будь-який відсоток коливання ціни
на одному або декількох сегментах ринку електричної енергії як в сторону збільшення так
і в сторону зменшення;
зміна ціни за одиницю товару відбувається пропорційно коливанню цін на ринку,
але не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку;
документальне підтвердження коливання ціни на ринку має містити інформацію
про період порівняння ціни, а саме: з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю частині зміни ціни за одиницю товару та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін;
Сторони погоджуються, що жоден документ, який підтверджує коливання ціни
на ринку не може містити один і той самий період;
Сторони погоджуються та допускають, що документальним підтвердженням коливання ціни на рику можуть бути надані документи, які видані уповноваженими на це органами (ДП «Зовнішінформ», Торгово-промисловою палатою тощо) та які підтверджують коливання ціни на ринку такого товару, або інші факти, на які посилається Сторона або інші документи органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін
на товари, визначати зміни ціни такого товару на ринку. Документ, що підтверджує коливання ціни на ринку має містить:
інформацію про стан цін щонайменше на дві дати, що визначають початок (моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару) та кінець часового інтервалу, у якому здійснювалося дослідження цін;
результат порівняння цін у відсотковому вираженні.

11.3. Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору, а також умови, визнані такими за законом. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.



Замовник визначає умови тендерної документації, що суперечать чинним нормативно-правовим актам станом на дату публікації оголошення про проведення процедури закупівлі, зокрема:
ЩОДО підстав зміни істотних умов договору про закупівлю:
Замовником у тендерній документації та в Проєкті договору (Додаток 4 до ТД) визначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків відповідно до пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
ПРИ ЦЬОМУ, Замовником застосовано в частині пп. 2 п. 19 Особливостей випадок, що станом на дату оголошення процедури відкритих торгів, - втратив чинність.
З 04.09.2025 року набула чинності Постанова № 1067 від 01.09.2025 року Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, зокрема:
2) підпункт 2 викласти в такій редакції:
“2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;”;
4) останній абзац виключити.

ОТЖЕ, Замовнику необхідно привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, в тому числі, виключити випадки внесення змін до Істотних умов договору згідно чинної редакції Особливостей.

ЩОДО підстав зміни умов договору про закупівлю з посиланням на норми Господарського кодексу:
Замовником визначена умова у Проєкті договору (Додаток 4 до ТД) в частині посилання на норми Господарського кодексу (11.3. Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору, а також умови, визнані такими за законом. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.)
Згідно частини 3 статті 17 Закону України “Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб” – Господарський кодекс втратив чинність з 28.08.2025 року.
ОТЖЕ, Замовнику необхідно привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, в тому числі, виключити у Проєкті договору посилання на норми Господарського кодекс у випадку зміни його умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження