-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція для чищення
Призупинено
268 805.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
19.09.2025 17:17 - 24.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо дискримінаційних вимог тендерної документації.
Номер:
216ba5617f78484f886dfe8d19db033b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-19-012472-a.c1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
На переконання ТОВ «Гренландія НВП», дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагаються протоколи випробувань від акредитованих виключно Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій щодо відповідності невизначеному та некоректному переліку вимог, а також не передбачене чинним законодавством підтвердження відповідності запропонованого товару інформацією з мережі Інтернет (інтернет ресурс, сайт).
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Сертифікат відповідності ТОВ Гренландія НВП Мийні засоби (2).pdf 23.09.2025 21:15
- Скарга Південнівське УО ТД.pdf 23.09.2025 21:15
- 2. Протоколи випробувань.pdf 23.09.2025 21:15
- sign.p7s 23.09.2025 21:15
- рішення від 25.09.2025 № 14639.pdf 25.09.2025 14:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 №15050.pdf 06.10.2025 16:35
- рішення від 03.10.2025 №15050.pdf 08.10.2025 11:28
- 10 Відповідь на скаргу UA-2025-09-19-012472-a.pdf 29.09.2025 14:57
- 10 Відповідь на скаргу UA-2025-09-19-012472-a.docx 29.09.2025 14:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 21:18
Дата розгляду скарги:
03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 14:54
Дата прийняття рішення по скарзі:
08.10.2025 11:28
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
861a6499ef124f1993d6740b37319af4
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ПІВДЕННІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-09-19-012472-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
На переконання ТОВ «Гренландія НВП», дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагається документальне підтвердження відповідності, вимоги до якого не відповідають нормам чинного законодавства про публічні закупівлі.
1. Зокрема, у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагаються протоколи випробувань від акредитованих виключно Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій:
«*У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент» (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі ,… Додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації».
Такі протоколи випробувань не можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП», зокрема, у строк, відведений для надання тендерних пропозицій.
1.1. По-перше, вимогою
«надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ)»
ТД унеможливлено надання підтвердження протоколами лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, які вже наявні та можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП».
Таким чином, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності, дозволяючи надавати на еквіваленти підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що
у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам,
але й що
якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань, виданим лабораторією, акредитованою НААУ, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
1.2. По-друге, формулювання Замовником вимоги
«надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації»
не дозволяє чітко встановити перелік показників, за якими мають бути проведені випробування.
Адже вимога підтвердження «всіх технічних характеристик товару» передбачає підтвердження вимог, наведених, зокрема, у стовпчику
«Технічні характеристики(технічні параметри) та інші вимоги до товару(опис усіх необхідних характеристик товарів)»,
Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, а також невизначеного кола інших технічних характеристик, що не дозволяє учасникам однозначно зформувати свої тендерні пропозиції.
Наприклад, за позицією 1 у стовпчику «Технічні характеристики(технічні параметри) та інші вимоги до товару(опис усіх необхідних характеристик товарів)» Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, зазначено перелік вимог:
«Helper Professional » гель для чищення унітазів.
Показник концентра-ції водневих іонів (рH), од. рН 0,5-5,5
Об’єм засобу в споживчій тарі, мл - 1000 ±1,5%
Вид упаковки: РЕ пляшка 1000мл
Helper Professional 1000мл (або еквівалент)
З цього переліку лабораторні випробування можуть бути проведені за показниками:
Показник концентра-ції водневих іонів (рH), од. рН 0,5-5,5
Об’єм засобу в споживчій тарі, мл - 1000 ±1,5%.
Разом з тим, вимога підтверджувати інші вимоги Замовника щодо назви засобу, торговельної марки, виробника, їх еквівалентності, матеріалу тари тощо:
наприклад,
за позицією 1:
«Helper Professional » гель для чищення унітазів.
Вид упаковки: РЕ пляшка 1000мл
Helper Professional 1000мл (або еквівалент),
за позицією 22:
Вага 200гр 72%
"Запорізький МЖК" (або еквівалент)
за позицією 26:
Засіб для пом'якшення води у пральних машинах 3 в 1
Calgon (або еквівалент)
і т.д.
шляхом лабораторних випробувань, а також з урахуванням предмета закупівлі, є безпідставною.
Також за рядом позицій найменування вимоги щодо кількості засобу в тарі не узгоджується з одиницями вимірювання, оскільки об’єм не вимірюється у кілограмах та грамах, наприклад:
за позицією 16:
Об’єм 500г;
за позицією 18:
Об’єм 0,45кг;
за позицією 19:
Об’єм 10кг;
за позицією 20:
Об’єм 1000г;
за позицією 21:
Об’єм 950гр;
за позицією 24:
Об’єм 25кг;
за позицією 26:
Об’єм 500г.
Лабораторними випробуваннями можна підтвердити лише масу засобу у одиницях вимірювання кг або г, але не об’єм.
2. Також, у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагається надання підтвердження відповідності запропонованого товару інформацією з мережі Інтернет:
«*У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент» (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції … посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару … Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації».
Разом з тим, підтвердження відповідності запропонованого товару інформацією з мережі Інтернет (інтернет ресурс,сайт) не передбачене чинним законодавством.
А частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через вищенаведені дискримінаційні вимоги Замовника до надання документального підтвердження відповідності.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) надати учасникам можливість підтвердження відповідності протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством),
2) визначити чіткий перелік вимог, які мають бути підтверджені протоколами випробувань;
3) виключити вимогу підтвердження відповідності запропонованого товару у спосіб, не передбачений чинним законодавством:
«посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару»,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
На переконання ТОВ «Гренландія НВП», дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагається документальне підтвердження відповідності, вимоги до якого не відповідають нормам чинного законодавства про публічні закупівлі.
1. Зокрема, у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагаються протоколи випробувань від акредитованих виключно Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій:
«*У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент» (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі ,… Додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації».
Такі протоколи випробувань не можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП», зокрема, у строк, відведений для надання тендерних пропозицій.
1.1. По-перше, вимогою
«надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ)»
ТД унеможливлено надання підтвердження протоколами лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, які вже наявні та можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП».
Таким чином, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності, дозволяючи надавати на еквіваленти підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що
у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам,
але й що
якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань, виданим лабораторією, акредитованою НААУ, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
1.2. По-друге, формулювання Замовником вимоги
«надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації»
не дозволяє чітко встановити перелік показників, за якими мають бути проведені випробування.
Адже вимога підтвердження «всіх технічних характеристик товару» передбачає підтвердження вимог, наведених, зокрема, у стовпчику
«Технічні характеристики(технічні параметри) та інші вимоги до товару(опис усіх необхідних характеристик товарів)»,
Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, а також невизначеного кола інших технічних характеристик, що не дозволяє учасникам однозначно зформувати свої тендерні пропозиції.
Наприклад, за позицією 1 у стовпчику «Технічні характеристики(технічні параметри) та інші вимоги до товару(опис усіх необхідних характеристик товарів)» Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, зазначено перелік вимог:
«Helper Professional » гель для чищення унітазів.
Показник концентра-ції водневих іонів (рH), од. рН 0,5-5,5
Об’єм засобу в споживчій тарі, мл - 1000 ±1,5%
Вид упаковки: РЕ пляшка 1000мл
Helper Professional 1000мл (або еквівалент)
З цього переліку лабораторні випробування можуть бути проведені за показниками:
Показник концентра-ції водневих іонів (рH), од. рН 0,5-5,5
Об’єм засобу в споживчій тарі, мл - 1000 ±1,5%.
Разом з тим, вимога підтверджувати інші вимоги Замовника щодо назви засобу, торговельної марки, виробника, їх еквівалентності, матеріалу тари тощо:
наприклад,
за позицією 1:
«Helper Professional » гель для чищення унітазів.
Вид упаковки: РЕ пляшка 1000мл
Helper Professional 1000мл (або еквівалент),
за позицією 22:
Вага 200гр 72%
"Запорізький МЖК" (або еквівалент)
за позицією 26:
Засіб для пом'якшення води у пральних машинах 3 в 1
Calgon (або еквівалент)
і т.д.
шляхом лабораторних випробувань, а також з урахуванням предмета закупівлі, є безпідставною.
Також за рядом позицій найменування вимоги щодо кількості засобу в тарі не узгоджується з одиницями вимірювання, оскільки об’єм не вимірюється у кілограмах та грамах, наприклад:
за позицією 16:
Об’єм 500г;
за позицією 18:
Об’єм 0,45кг;
за позицією 19:
Об’єм 10кг;
за позицією 20:
Об’єм 1000г;
за позицією 21:
Об’єм 950гр;
за позицією 24:
Об’єм 25кг;
за позицією 26:
Об’єм 500г.
Лабораторними випробуваннями можна підтвердити лише масу засобу у одиницях вимірювання кг або г, але не об’єм.
2. Також, у примітці до Таблиці 1 Додатку 4 до ТД, позначеній «*», для еквівалентів додатково вимагається надання підтвердження відповідності запропонованого товару інформацією з мережі Інтернет:
«*У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент» (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції … посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару … Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати усім технічним та усім якісним характеристикам, які висуває Замовник до товару у Додатку 4 до тендерної документації».
Разом з тим, підтвердження відповідності запропонованого товару інформацією з мережі Інтернет (інтернет ресурс,сайт) не передбачене чинним законодавством.
А частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через вищенаведені дискримінаційні вимоги Замовника до надання документального підтвердження відповідності.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) надати учасникам можливість підтвердження відповідності протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством),
2) визначити чіткий перелік вимог, які мають бути підтверджені протоколами випробувань;
3) виключити вимогу підтвердження відповідності запропонованого товару у спосіб, не передбачений чинним законодавством:
«посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару»,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі.
-
Повʼязаний документ:
2. Протоколи випробувань.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності на мийні засоби, які може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі. Назва доказу 2
-
Повʼязаний документ:
1. Сертифікат відповідності ТОВ Гренландія НВП Мийні засоби (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме: 1) надати учасникам можливість підтвердження відповідності протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством), 2) визначити чіткий перелік вимог, які мають бути підтверджені протоколами випробувань; 3) виключити вимогу підтвердження відповідності запропонованого товару у спосіб, не передбачений чинним законодавством: «посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару», оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
Запити Органу оскарження
Номер:
cedf7541d03d4fa3b11d98c8a58e67c6
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Пояснення по кожному із зауважень Скаржника, Замовник зазначає:
1. Щодо першого зауваження (протоколи випробувань від НААУ) – вимога є законною та обґрунтованою. Скаржник не довів документально неможливість отримання протоколів від акредитованої НААУ лабораторії. Практика Колегії АМКУ підтверджує правомірність цієї вимоги.
2. Щодо другого зауваження (нечіткість формулювання «усіх технічних характеристик») – Замовник частково погоджується із Скаржником. До тендерної документації будуть внесені зміни з уточненням: лабораторні випробування стосуються лише тих характеристик, які можуть бути підтверджені лабораторним шляхом (рН, густина, об’єм, мийна здатність тощо). Водночас вимога щодо «Виду упаковки» залишається чинною, оскільки безпосередньо впливає на безпечність і якість товару.
3. Щодо третього зауваження (посилання на сайт) – вимога є правомірною і спрямована на забезпечення прозорості та відкритості закупівель. Скаржник не довів відсутність можливості надати посилання. Навпаки, на офіційному сайті https://alenka.ua/o-nas підтверджено, що ТОВ «Гренландія НВП» публікує інформацію про власні товари у відкритому доступі.
Висновок: вимоги Замовника відповідають чинному законодавству та принципам прозорості, відкритості й недискримінації. Скарга ТОВ «Гренландія НВП» не є обґрунтованою та підлягає відхиленню, за винятком частини другого зауваження, щодо якого Замовник внесе уточнення до тендерної документації.
Дата опублікування:
29.09.2025 14:57