-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Торги відмінено
350 400.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
19.09.2025 16:30 - 25.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
051edb685a28490bbd3797ee3c714c94
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-19-012042-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету :
Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 28.09.2025 року до 16:00 год.
ПрАТ «ЗАБЗ» прийняло участь в оголошеному тендері для чого через площадку SmartTender.biz подало свою заявку, сплатило за участь у тендері та оплатило банківську гарантію за забезпечення тендерної пропозиції
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАПОРІЗЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД" 319992,00
UAH з ПДВ 314496,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРРЕМ ТЕХНОЛОГІЇ» 344000,40
UAH з ПДВ 315000,00
UAH з ПДВ
Тобто. Приватне акціонерне товариство «Запорізький асфальтобетнний завод» стало переможцем, яке надало найнижчу ціну за пропозицією.
02 жовтня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником опубліковано вимогу про усунення невідповідностей за якою від нас вимагалось протягом 24 годин надати:
1. Сертифікат калібрування від 10.09.2025 реєстраційний № 2-0649-25 в повному обсязі.
2. : Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, в якому зазначається інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі.
3. Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору) (із зазначенням найменування предмета закупівлі, дати та номеру договору, назви та адреси підприємства, з яким укладено договір, контактних телефонів особи контрагента, відповідальної за виконання договору), договір за 2022 – 2025 роки з усіма додатками, а саме: копії актів прийому-передачі, видаткових накладних, специфікацій та інших документів, які є невідʼємною частиною договору, що підтверджують факт надання послуг в повному обсязі.
На виконання отриманої вимоги ПрАТ «ЗАБЗ» своєчасно (03.10.2025р.) та в повному обсязі усунув заявлені Замовником невідповідності та подав необхідні документи завантаживши їх через площадку SmartTender.biz.
Натомість 06 жовтня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 136 від 05 жовтня 2025 року, відповідно до якого Закупівлю було відмінено на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей ( неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;)
А саме в Протоколі зазначено, Замовником невірно визначено очікувану вартість предмета Закупівлі, що є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель та принципів здійснення закупівель.
При цьому відразу звертаємо увагу, що Протокол не містить даних з яких підстав була визначена очікувана вартість та розбіжності в даній вартості, зокрема в ціновій позиції та виді послуги.
Приватне акціонерне товариство «Запорізький асфальтобетонний завод» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо скасування закупівлі з огляду на факти, що викладені нижче. Також, вважає, що відміна процедури здійснена Замовник умисно з надуманих підстав з метою усунення Скаржника як переможця тендеру.
Так в отриманому протоколі зазначено, що
«З метою визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі Замовником направлені запити про надання комерційних пропозицій на випробування дорожньо-будівельних матеріалів, а саме: - Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011-10 послуг; - Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей приготованих на бітумах модифікованих полімерами відповідно д< вимог ДСТУ 8959:2019 - 10 послуг.
На запит надані комерційні пропозиції, в яких зазначені найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011, найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ 8959:2019 та вартість випробувань.
На підставі отриманих комерційних пропозицій Замовником визначена очікувана вартість предмета Закупівлі.
В Технічному завданні (додаток 2 до тендерної документації) Замовником встановлені інші найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 та вимог ДСТУ 8959:2019, які відмінні від найменування показників, зазначених в комерційних пропозиціях.»
Вважаємо, що Замовник не мав право самостійно без наявних на то Законодавчих підстав відміняти проведену Закупівля, оскільки це порушуватиме права учасників, в тому числі призводить до понесених ним матеріальні витрати та є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на переможця процедури закупівлі, який переміг в результаті проведеного аукціону та поніс витрати на участь в такому аукціоні..
Вважаємо, що вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 27.10.2025 №16098.pdf 29.10.2025 10:23
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 №16098.pdf 28.10.2025 14:17
- рішення від 20.10.2025 №15749.pdf 20.10.2025 14:23
- Додаткові пояснення Скарга.pdf 27.10.2025 09:41
- Скарга__UA-20254-09-19-012042-a_1_додаткові пояснення.doc 27.10.2025 09:41
- Скарга тендер скан.pdf 16.10.2025 08:59
- sign.p7s 16.10.2025 09:00
- Адвокатський запит по тендеру UA-2025-09-19-012042-a.pdf 15.10.2025 21:27
- Скарга_тендер_UA-2025-09-19-012042-a.pdf 15.10.2025 21:27
- Технічне завдання на 2 арк.pdf 22.10.2025 16:21
- листи запити, комерційні пропрозиції на 4 арк.pdf 22.10.2025 16:21
- ПОЯСНЕННЯ.docx 22.10.2025 16:21
- Протокол про скасування рішення.pdf 25.11.2025 09:22
- ПОЯСНЕННЯ.docx.asice 22.10.2025 16:21
- ПОЯСНЕННЯ_Validation_Report.pdf 22.10.2025 16:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 09:46
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 14:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2025 10:24
Дата виконання рішення Замовником:
25.11.2025 09:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2025 №16098-р/пк-пз, Замовником скасоване Рішення від 06.10.2025 № 136.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
771022177d4542218f6d4d8cd02c2558
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі у зв'язку .відсутністю у Протоколі законодавчо визначених підстав про відміну Протоколу.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо відсутності підстав відміни Закупівлі та необгрунтованість посилань Замовника на порушення ним же вимог Законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Відсутність у Протоколі законодавчо визначених підстав про відміну Протоколу.
Аналізуючи опублікований Замовником Протокол про відміну Закупівлі, хочемо зазначити наступне:
Пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначені випадки у разі настання яких замовник відміняє відкриті торги. Один із таких випадків є неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (підпункт 2 пункту 50 Особливостей).
Читаючи зазначений підпункт можна зробити висновок, що законодавець визначив декілька складових, які мають настати одночасно та із дотриманням усіх умов визначених Особливостями для відміни замовником відкритих торги, саме:
- неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства,;
- виявлені порушення мають бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зазначена умова передбачає, що відмінити закупівлі згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник може виключно в разі, якщо ним було порушено вимоги одного із нормативно-правових актів, які регулюють здійснення публічних закупівель - Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших підзаконних актів;
- замовник має описати такі порушення, тобто замовник у рішенні про відміну тендеру має чітко описати порушення, які були виявленні.
Тобто вказані вимоги визначають, що у випадку самостійної відміни Закупівлі, Протокол при невірному визначенні очікуваної вартості закупівлі відкритих торгів повинен містити інформацію яких саме норми та вимог у сфері законодавства у сфері публічних закупівель порушено при визначенні очікуваної вартості закупівлі. Або яким саме нормам або вимогам у сфері публічних закупівель не відповідає очікувана вартість предмета закупівлі заявлена по тендеру. А також, те чи є невірне визначення очікуваної вартості закупівлі в даному випадку саме порушенням законодавства з публічних закупівель.
Вважаємо, що опублікований Замовником Протокол про відміну закупівлі не містить такої інформації та не відповідає вимогам пп. 2 п.50 Особливостей як підстава для відміни Закупівлі UA-2025-09-19-012042-a
1. Відсутність у Протоколі законодавчо визначених підстав про відміну Протоколу.
Аналізуючи опублікований Замовником Протокол про відміну Закупівлі, хочемо зазначити наступне:
Пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначені випадки у разі настання яких замовник відміняє відкриті торги. Один із таких випадків є неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (підпункт 2 пункту 50 Особливостей).
Читаючи зазначений підпункт можна зробити висновок, що законодавець визначив декілька складових, які мають настати одночасно та із дотриманням усіх умов визначених Особливостями для відміни замовником відкритих торги, саме:
- неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства,;
- виявлені порушення мають бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зазначена умова передбачає, що відмінити закупівлі згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник може виключно в разі, якщо ним було порушено вимоги одного із нормативно-правових актів, які регулюють здійснення публічних закупівель - Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших підзаконних актів;
- замовник має описати такі порушення, тобто замовник у рішенні про відміну тендеру має чітко описати порушення, які були виявленні.
Тобто вказані вимоги визначають, що у випадку самостійної відміни Закупівлі, Протокол при невірному визначенні очікуваної вартості закупівлі відкритих торгів повинен містити інформацію яких саме норми та вимог у сфері законодавства у сфері публічних закупівель порушено при визначенні очікуваної вартості закупівлі. Або яким саме нормам або вимогам у сфері публічних закупівель не відповідає очікувана вартість предмета закупівлі заявлена по тендеру. А також, те чи є невірне визначення очікуваної вартості закупівлі в даному випадку саме порушенням законодавства з публічних закупівель.
Вважаємо, що опублікований Замовником Протокол про відміну закупівлі не містить такої інформації та не відповідає вимогам пп. 2 п.50 Особливостей як підстава для відміни Закупівлі UA-2025-09-19-012042-a
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a Зобов’язати Комунальне підприємство «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» скасувати рішення про відміну закупівель за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c0bb1b483a8447578783d84ee88231eb
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі оскільки заявлена Замовником інформація в Протоколі не може визначатись як наявність порушення законодавства з публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Заявлена Замовником інформація в Протоколі не може визначатись як наявність порушення законодавства з публічних закупівель.
Абзац 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частина 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає, що у річному плані повинна міститися інформація про розмір бюджетного призначення та / або очікувана вартість предмета закупівлі.
Окрім цього, відповідно до частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів повинна міститися інформація про очікувану вартість предмета закупівлі.
Також згідно частини 1 статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Ще одним нормативно-правовим актом, в якому наведені особливості визначення очікуваної вартості предмета закупівлі є наказ Мінекономіки №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Проте, положення цього наказу не є обов’язковими, оскільки носять рекомендаційний характер.
При цьому, нормативно-правовим актом, який визначає види адміністративної відповідальності при здійсненні публічних закупівель є Кодекс України про адміністративні правопорушення.
Однак даний нормативно-правовий акт, в статті 164-14, в якій визначено види адміністративної відповідальності при здійсненні публічних закупівель, не визначає неправомірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі як підставу для притягнення до адміністративної відповідальності.
При цьому відразу звертаємо увагу, що Протокол не містить даних з яких підстав була визначена очікувана вартість та розбіжності в даній вартості, зокрема в ціновій позиції та виді послуги, чи є вони завищеними чи заниженими, адже предметом закупівлі є саме Лабораторна послуга як одиниця, а не окремі її елементи.
Таким чином, з огляду на вище наведені норми, а також те, що Протокол не містить інформації в якій частині відбулась невідповідність очікуваної вартості товару по закупівлі (завищення або заниження), заявлена Замовником інформація не може визначатись як наявність порушення законодавства з публічних закупівель. Що додатково підтверджуєтеся не передбаченням адміністративної відповідальності за такі дії.
Абзац 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частина 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає, що у річному плані повинна міститися інформація про розмір бюджетного призначення та / або очікувана вартість предмета закупівлі.
Окрім цього, відповідно до частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів повинна міститися інформація про очікувану вартість предмета закупівлі.
Також згідно частини 1 статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Ще одним нормативно-правовим актом, в якому наведені особливості визначення очікуваної вартості предмета закупівлі є наказ Мінекономіки №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Проте, положення цього наказу не є обов’язковими, оскільки носять рекомендаційний характер.
При цьому, нормативно-правовим актом, який визначає види адміністративної відповідальності при здійсненні публічних закупівель є Кодекс України про адміністративні правопорушення.
Однак даний нормативно-правовий акт, в статті 164-14, в якій визначено види адміністративної відповідальності при здійсненні публічних закупівель, не визначає неправомірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі як підставу для притягнення до адміністративної відповідальності.
При цьому відразу звертаємо увагу, що Протокол не містить даних з яких підстав була визначена очікувана вартість та розбіжності в даній вартості, зокрема в ціновій позиції та виді послуги, чи є вони завищеними чи заниженими, адже предметом закупівлі є саме Лабораторна послуга як одиниця, а не окремі її елементи.
Таким чином, з огляду на вище наведені норми, а також те, що Протокол не містить інформації в якій частині відбулась невідповідність очікуваної вартості товару по закупівлі (завищення або заниження), заявлена Замовником інформація не може визначатись як наявність порушення законодавства з публічних закупівель. Що додатково підтверджуєтеся не передбаченням адміністративної відповідальності за такі дії.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a Зобов’язати Комунальне підприємство «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» скасувати рішення про відміну закупівель за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
52f6f202de2f49b986eb6a2aff72a952
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі оскільки діюче законодавство дозволє використовувати для порівння аналогічний товар (послугу), а відмінність в назвах показників є несуттєвою розбіжністю і не може визначати невідповідність даних послуг випробуванню вимогам ДСТУ а також неможливість їх застосування для порівняння
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Заявлена Замовником інформація в Протоколі свідчить, що очікувана вартість визначалась з урахуванням цін на аналогічні товари, що повністю відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», а тому відміна закупівлі Замовником здійснена навмисно з надуманих підстав з метою усунути ПрАТ «ЗАБЗ» як переможця тендеру.
Так ЗУ «Про Публічні закупівлі» встановлено, що при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі варто враховувати принципи здійснення закупівель, зокрема такі як максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників.
При цьому Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено визначення слів «очікуваної вартості».
В свою чергу рекомендована Методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затверджена наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020р. описує порядок збору інформації, методи розрахунку очікуваної ціни закупівлі, застосування індексів коригування ціни та інфляції, вплив зміни курсу валют при закупівлі товарів. Розрахунок очікуваної вартості здійснюється Замовниками на етапі визначення доцільності та підготовки техніко-економічного обґрунтування можливості закупівлі необхідного предмета закупівлі з урахуванням детальних технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедур закупівлі та оформлення перед оголошеннями процедур закупівлі, а також при наданні цін довідок щодо рівня очікуваної вартості товару. Та містить наступні терміни:
• Аналогічні (однорідні) товари – товари, які, не будучи ідентичними, мають подібні характеристики і складаються зі схожими компонентами, що дозволяють їм утримувати одні і ті ж функції та (або) бути технічно взаємозамінними. При визначенні аналогічності товарів враховуються їх якість та репутація виробника на ринку.
• Аномально низька/висока ціна – ціна, яка суттєво (на 50% і більше) відрізняється в меншу/більшу сторону від найближчої ціни. Аномальні ціни не входять у цінову частину.
• Ідентичні товари – товари, що мають однакові характерні для них основні ознаки, в т.ч. функціональні, технічні та якісні, а також експлуатаційні та фізичні характеристики. Незначні відмінності у зовнішньому вигляді товарів, які не мають суттєвого значення, можуть не виникнути.
• Очікувана вартість – розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інші податки і збори.
• Очікувана ціна за одиницю – розрахункова ціна одиниці товару із зазначенням інформації про включення до очікуваної ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків і зборів, а також доставки товару до замовників.
Відповідно до даної методики є 5 етапів, які необхідно пройти замовнику, щоб визначити очікувану вартість предмету закупівлі:
1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах.
2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик.
3. Аналіз ринку.
4. Визначення вимог до умов поставки і оплати.
5. Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.
За таких обставин вважаємо, що ЗУ «Про публічні закупівлі» та Методикою №275 від 18.02.2020р. прямо встановлена можливість застосовувати для порівняння і визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ціни по аналогічним товарам.
В свою чергу вважаємо, що наданий Замовником Протокол відмові закупівлі свідчить, що розрахунок визначено методом порівняння ринкових цін на аналогічні товари та послуги, різниця в яких визначається тільки відмінністю деяких назв показників складових елементів випробувань.
Як вже зазначалось, предметом закупівлі є саме Лабораторна послуга за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей), а не її окремі елементи.
Зокрема:
- Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011-10 послуг;
- Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей приготованих на бітумах модифікованих полімерами відповідно до вимог ДСТУ 8959:2019 - 10 послуг.
Таким чином, предметом замовлення послуги за Тендером, є саме випробування вирубки (керна) асфальтобетонної суміші на відповідність її вимогам ДСТУ.
За змістом Протоколу відмови закупівлі, для порівняння використано дані зазначені в комерційних пропозиціях на випробування, в яких також зазначені найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011, найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ 8959:2019.
Тобто Замовником не заперечується, що ним для порівняння прийнято ціни саме по послугам які, містять вид, назву та код CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7, але мають лише деякі відмінності в назвах показників випробувань.
Замовник не зазначає, як це вплинуло на очікувану вартість закупівлі, в більшу чи меншу сторону і які саме відмінності існують в назвах та чи є вони суттєвими.
При цьому Замовник ухилився від надання відповіді з вище зазначених обставин на поданий адвокатський запит, фактично умисно приховуючи її, що є додатковим фактором існування незаконних дій зі сторони Замовника.
Але вважаємо, що відмінність в назвах показників є несуттєвою розбіжністю і не може визначати невідповідність даних послуг випробуванню вимогам ДСТУ а також неможливість їх застосування для порівняння
Окрім того, порядок та перелік показників фізико-механічних властивостей, що визначається при контролюванні асфальтобетонної суміші визначено ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 (розділи 7, 8) та ДСТУ 8959:2019 (розділ 9).
Отже вважаємо, що замовник безпідставно з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.50 Особливостей відмінив Закупівлі
Так ЗУ «Про Публічні закупівлі» встановлено, що при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі варто враховувати принципи здійснення закупівель, зокрема такі як максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників.
При цьому Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено визначення слів «очікуваної вартості».
В свою чергу рекомендована Методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затверджена наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020р. описує порядок збору інформації, методи розрахунку очікуваної ціни закупівлі, застосування індексів коригування ціни та інфляції, вплив зміни курсу валют при закупівлі товарів. Розрахунок очікуваної вартості здійснюється Замовниками на етапі визначення доцільності та підготовки техніко-економічного обґрунтування можливості закупівлі необхідного предмета закупівлі з урахуванням детальних технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедур закупівлі та оформлення перед оголошеннями процедур закупівлі, а також при наданні цін довідок щодо рівня очікуваної вартості товару. Та містить наступні терміни:
• Аналогічні (однорідні) товари – товари, які, не будучи ідентичними, мають подібні характеристики і складаються зі схожими компонентами, що дозволяють їм утримувати одні і ті ж функції та (або) бути технічно взаємозамінними. При визначенні аналогічності товарів враховуються їх якість та репутація виробника на ринку.
• Аномально низька/висока ціна – ціна, яка суттєво (на 50% і більше) відрізняється в меншу/більшу сторону від найближчої ціни. Аномальні ціни не входять у цінову частину.
• Ідентичні товари – товари, що мають однакові характерні для них основні ознаки, в т.ч. функціональні, технічні та якісні, а також експлуатаційні та фізичні характеристики. Незначні відмінності у зовнішньому вигляді товарів, які не мають суттєвого значення, можуть не виникнути.
• Очікувана вартість – розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інші податки і збори.
• Очікувана ціна за одиницю – розрахункова ціна одиниці товару із зазначенням інформації про включення до очікуваної ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків і зборів, а також доставки товару до замовників.
Відповідно до даної методики є 5 етапів, які необхідно пройти замовнику, щоб визначити очікувану вартість предмету закупівлі:
1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах.
2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик.
3. Аналіз ринку.
4. Визначення вимог до умов поставки і оплати.
5. Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.
За таких обставин вважаємо, що ЗУ «Про публічні закупівлі» та Методикою №275 від 18.02.2020р. прямо встановлена можливість застосовувати для порівняння і визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ціни по аналогічним товарам.
В свою чергу вважаємо, що наданий Замовником Протокол відмові закупівлі свідчить, що розрахунок визначено методом порівняння ринкових цін на аналогічні товари та послуги, різниця в яких визначається тільки відмінністю деяких назв показників складових елементів випробувань.
Як вже зазначалось, предметом закупівлі є саме Лабораторна послуга за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей), а не її окремі елементи.
Зокрема:
- Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011-10 послуг;
- Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей приготованих на бітумах модифікованих полімерами відповідно до вимог ДСТУ 8959:2019 - 10 послуг.
Таким чином, предметом замовлення послуги за Тендером, є саме випробування вирубки (керна) асфальтобетонної суміші на відповідність її вимогам ДСТУ.
За змістом Протоколу відмови закупівлі, для порівняння використано дані зазначені в комерційних пропозиціях на випробування, в яких також зазначені найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-119:2011, найменування показників випробувань вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей відповідно до вимог ДСТУ 8959:2019.
Тобто Замовником не заперечується, що ним для порівняння прийнято ціни саме по послугам які, містять вид, назву та код CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7, але мають лише деякі відмінності в назвах показників випробувань.
Замовник не зазначає, як це вплинуло на очікувану вартість закупівлі, в більшу чи меншу сторону і які саме відмінності існують в назвах та чи є вони суттєвими.
При цьому Замовник ухилився від надання відповіді з вище зазначених обставин на поданий адвокатський запит, фактично умисно приховуючи її, що є додатковим фактором існування незаконних дій зі сторони Замовника.
Але вважаємо, що відмінність в назвах показників є несуттєвою розбіжністю і не може визначати невідповідність даних послуг випробуванню вимогам ДСТУ а також неможливість їх застосування для порівняння
Окрім того, порядок та перелік показників фізико-механічних властивостей, що визначається при контролюванні асфальтобетонної суміші визначено ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 (розділи 7, 8) та ДСТУ 8959:2019 (розділ 9).
Отже вважаємо, що замовник безпідставно з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.50 Особливостей відмінив Закупівлі
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a Зобов’язати Комунальне підприємство «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» скасувати рішення про відміну закупівель за предметом Лабораторні послуги – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 71900000-7 – (Випробування вирубки (керна) асфальтобетонного покриття із гарячих асфальтобетонних сумішей) номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-19-012042-a
Запити Органу оскарження
Номер:
6e50c592a6454828a1e7be03097a145e
Тема запиту:
аналіз наданих замовником пояснень та документів
Текст запиту:
Додаткові пояснення
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відміну Закупівлі
Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» (далі – Замовник) надано пояснення на подану нами скаргу, до якої долучено дві комерційні пропозиції на випробування асфальтобетонної суміші, в яких назви випробувань дещо відрізняються від назв зазначених в Технічному завданні заявленому по тендеру.
Проаналізувавши надані КП «ЕЛУАШ» документи вважаємо за необхідне зазначити, що відмінності в назв випробувань, на нашу думку жодним чином не можуть визначати невідповідність їх ДСТУ і не відповідати випробуванням заявленим за тендером.
Зокрема проведене порівняння, виявило відсутність лише двох виду вимірювань, а саме «Коефіцієнт довготривалої водостійкості» та Фактична товщина зразка вирубки (керна) асфальтобетонного покриття.
Але вважаємо, що така відсутність також не жодним не впливає на формування ціни тендеру, оскільки визначення Фактична товщина зразка вирубки (керна) асфальтобетонного покриття не є суттєвим та складним вимірюванням, а «Коефіцієнт довготривалої водостійкості» схожий за показниками та порядком з показником «Пористість мінерального кістяка»
Для більш наглядного порівняння надаємо свою таблицю, яка визначає відповідність показників.
Окрім того, наданні комерційні пропозиції свідчать про відсутність порушення визначення вартості ціни, оскільки ціна випробування за тендером з урахуванням кількості вимірювань є нижчою, ніж в наданих комерційних пропозиціях.
Так з розрахунку кількості вимірювань зазначений в комерційних пропозиціях (від 8 до 9), вартість одного вимірювання у випробуванні коливається від 1644 грн. до 1868,75 грн.
14800/9=1644
14400/8=1800
15300/9=1700
16950/8=1858,75
З урахуванням кількості вимірювань зазначених в технічному завданні 11 ( показник Границя міцності за стиску за температур 20°С та 50°С містить два вимірювання), відповідно таке випробування згідно наданих комерційних пропозицій становило від 18084 до 20446,25 грн.
1644х11=18084
1800 х11=19800
1700 х11=18700
1858,75 х11=20446,25
При цьому, за тендером заявлена початкова ціна випробування становила 17250 грн, а фактично ціна запропонована переможцем 15724,8 грн., тобто 2359,20 грн. економії на кожному випробуванні від найнижчої ціни комерційної пропозиції.
Вважаємо, що вказане свідчить про повне дотримання принципи здійснення закупівель, зокрема такі як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Тому несуттєве зазначення назв випробувань, за умови відсутності завищення вартості такого випробування не може бути підставою порушення принципів здійснення публічних закупівель та скасування тендеру. Оскільки це вже тоді порушуватиме принцип недискримінації відносно чесного переможця такого тендеру.
Отже вважаємо, що замовник безпідставно з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.50 Особливостей відмінив Закупівлі з явними намірами усунути з тендера законного переможця ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод.
Дата опублікування:
27.10.2025 09:41
Номер:
683f4538c4d945eabcb851e59aefe20c
Тема запиту:
Неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Текст запиту:
В процесі проведення Закупівлі Замовник виявив, що на етапі оголошення закупівлі неправильно визначив очікувану вартість предмету закупівлі, що призвело до порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Дата опублікування:
22.10.2025 16:21